וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הילד הג'ינג'י כבר ממש לא ילד: נייט האפמן חוגג יום הולדת 40

הוא היה אלמוני כשהגיע למכבי תל אביב והפך לאחד הסנטרים הגדולים בתולדותיה. גמר היורוליג ב-2000, הזכייה בסופרוליג ב-2001, השנאה לאריאל מקדונלד והמעבר ל-NBA שהסתיים באכזבה גדולה

צפו בביצועיו של נייט האפמן

זו הייתה קריירה קצרה אך מופלאה. נייט האפמן, אחד הסנטרים הגדולים בתולדות מכבי תל אביב, חוגג היום (חמישי) יום הולדת 40 וזאת הזדמנות להיזכר בהישגים של הג'ינג'י ממישיגן, שהגיע ליד אליהו ורשם את שמו בדברי ימיהם של הצהובים.

אחרי שלא נבחר בדראפט 1997, האפמן (2.12 מטר) שלמד בסנטרל מישיגן, הצטרף לאיידהו סטמפרד מליגת הפיתוח בעונת 1997/98. לאחר מכן החליט לנסות את מזלו מעבר לים וחתם בפואנלבראדה הספרדית. לאחר עונה אחת בקבוצה הצנועה מפרברי מדריד הוא צד את עיני מכבי תל אביב, שהפתיעה כשהנחיתה את הסנטר האלמוני בשנת 1999.

כבר בהופעתו הראשונה לעיני הקהל הישראלי בטורניר תל אביב הג'ינג'י בן ה-24 הראה שהוא קשוח ואגרסיבי מתחת לסל, והיה זה הצעד הראשון בדרך לקריירה גדולה שארכה שלוש עונות וכללה הגעה לגמר היורוליג ב-2000, זכייה בסופרוליג ב-2001, זכייה בשלוש אליפויות ישראל ושלושה גביעי מדינה. האפמן זכה גם בתואר ה-MVP של הסופרוליג ב-2001 ובתואר שחקן העונה בישראל באותה שנה. האפמן קלע 18.8 נקודות והוריד 7.5 ריבאונדים שהעניקו לו את תואר מצטיין הסופרוליג. משחק השיא שלו היה בחוץ נגד פוטידוטו בולוניה בשנת 2000, אז קלע 29 נקודות (19 מ-19 מהקו) והעניק למכבי תל אביב ניצחון חוץ גדול שהחזיר את סדרת ההצלבה ליד אליהו. האפמן גם הגיע עם מכבי תל אביב לפיינל פור 2002, ולאחר מכן הרגיש בשל להגשים את חלומו ולשחק ב-NBA.

במהלך ימיו בישראל אשתו של האפמן, ג'ניפר, בגדה בו עם חברו לקבוצה, כוכב נוסף של מכבי תל אביב, אריאל מקדולנד, מה שהוביל ליחסים טעונים מאוד בין שני השחקנים. בראיון לידיעות אחרונות באוקטובר 2002 אמר האפמן על מקדולנד: "הוא הרס את חיי, אני מתפלל שמישהו יפוצץ למקדולנד את הברך והוא לא יוכל לשחק יותר. אני שונא אותו ובאמת לא יודע מה אני מסוגל לעשות לו. זה ייגמר לא טוב".

ביולי 2002 חתם האפמן לשלוש עונות בטורונטו רפאטורס עבור 5.2 מיליון דולר, אולם הופיע בשבעה משחקים בלבד (3.3 נקודות, 3.3 ריבאונדים ב-10.9 דקות) ושוחרר על ידי טורנטו משום שלטענתם הסתיר פציעה בברך. האפמן זעם, הראפטורס התכחשו לחוזה והסנטר תבע את הקבוצה. כעבור שנים הכורע שהקבוצה הייתה אחראית לחוזהו. לאחר פרישתו מכדורסל הקים האפמן מחנה כדורסל לילדים עם חברו מימי מכבי תל אביב טיטי פופה.

ואיפה האפמן? דירוג הסנטרים הגדולים בתולדות מכבי תל אביב

נייט האפמן שחקן מכבי תל אביב. Darko Vujinovic, AP
הג'ינג'י הפתיע את כולם והפך לאחד הגדולים בצהוב. האפמן/AP, Darko Vujinovic

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully