וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניסיון למנוע את החזרה לפיינל פור ביום ראשון

25.3.2015 / 10:18

דירקטוריון מנהלת הליגה יתכנס בשבוע הבא, המתנגדות לשיטה מעלות הצעות פשרה כדי לעצור את המהלך שצפוי להתרחש. בקבוצות הקטנות משיבים: "פועלים להגדלת התחרותיות"

תאגיד כאן

נושא שיטת המשחקים בליגת העל בכדורסל יעלה להצבעה בישיבת מנהלת ליגת העל ביום ראשון הקרוב, כשנכון להיום (רביעי) מסתמן כי עונת 2015/16 תוכרע שוב בפיינל פור. בישיבת מנהלת הליגה שנערכה ביום שישי האחרון היה רוב של שמונה חברי דירקטוריון מול ארבעה בלבד לחזרה לפיינל פור, כשהמטרה הראשונית שלשמה התכנסו החברים, כפי שנחשף לפני כשלושה שבועות בוואלה! ספורט הייתה הניסיון של הקבוצות הפרטיות לעבור לסדרות של הטוב משבעה משחקים בעונה הבאה. אגב, הקבוצה שהצטרפה למכבי תל אביב, הפועל ירושלים ומכבי חיפה, בתמיכה בנושא הסדרות היא מכבי אשדוד, שלפי חלק מאנשיה, ההגעה לפיינל פור הובילה אותה למצב הכלכלי הקשה שבו היא נמצאת עד העונה הנוכחית.

עו"ד שמעון מזרחי יו"ר מכבי תל אביב. יוסי ציפקיס
העלו טענות כי רצון הציבור הוא לחזור לשיטת סדרות גם בגמר. שמעון מזרחי/יוסי ציפקיס

בימים האחרונים מנסה מכבי תל אביב להפעיל לחצים, כשבמקביל הועלו הצעות פשרה על מנת למנוע את החזרה לפיינל פור. בין ההצעות שהועלו הייתה גם העברת ההכנסות מסדרות חצי הגמר למנהלת הליגה, וחלוקה שונה של הכספים ממה שהוצע בהתחלה. בין הקבוצות קיימת אי הסכמה עקרונית לגבי מה יוביל ליותר הכנסות - סדרות בחצי הגמר או משחקי פיינל פור. מה שכן הגיעו לגביו להסכמות היה נושא מיקום הפיינל פור, אם וכאשר יוחלט על חזרה לשיטה, כשרק הארנה בירושלים ויד אליהו יוכלו לארח את המשחקים, שכן הרצון הוא למקסם את הרווחים. ההחלטה היכן לשחק עשויה ליפול לפי מיקום הקבוצות בתום העונה הסדירה.

בקבוצות הגדולות העלו טענות בפני הקבוצות הקטנות כי רצון הציבור הוא לחזור לשיטת סדרות גם בגמר, והן עושות הכול נגד רצון הציבור. "ציבור אוהדי הכדורסל רוצה הרבה דברים שלא מתאימים לליגת העל בתקופה הנוכחית והראייה שלו היא לא נכונה", אמר אחד מיושבי הראש אמש, "הציבור גם תומך במעבר לשלושה זרים והגדלת המיסוי על הזרים, מה שיוביל בסופו של דבר לקריסה של הקבוצות השונות. אנחנו בתור הקבוצות שמייצגות את רוב הכדורסל הישראלי רואים את מה שנכון להיום, שיוביל להגדלת התחרותיות".

יושב ראש מנהלת הליגה, שמואל פרנקל, תומך במעבר לסדרות במשך זמן רב, ואף תמך ברעיון בסוף העונה שעברה כשעלה לדיון, אך לא התקבל. ההערכות בקרב חברי הדירקטוריון שאם לא יקרה משהו דרמטי, ביום ראשון תיפול ההחלטה לחזרה לפיינל פור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully