וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקבוצות הפרטיות: סדרות של הטוב מ-7. הקטנות: חזרה לפיינל פור

5.3.2015 / 10:59

התוכנית של התאגדות מכבי תל אביב, הפועל ירושלים ומכבי חיפה ממשיכה להחשף. הקבוצות הקטנות בליגת העל זועמות על הפעלת הלחצים: "ניסיון מביש של אנשים שמבינים כי אין סיכוי שהמהלך יעבור"

one

הרוחות מאחורי הקלעים בדירקטוריון מנהלת הליגה ממשיכות לסעור. לאחר שאתמול (רביעי) חשפנו כי מכבי תל אביב, הפועל ירושלים ומכבי חיפה התאגדו והציגו נייר עמדה בנושאים שונים, ביניהם חזרה לסדרה גם במשחק הגמר, לוואלה ספורט נודע כי הקבוצות הקטנות מנהלות ביניהן שיחות על מנת להכשיל את המהלך, ואולי אף להוביל לחזרה לפיינל פור. "סדרות בחצי הגמר זה אמנם יפה מבחינה ספורטיבית, אבל בגדול זה לא נותן שום דבר מבחינת הכנסות לקבוצות", סיפר אחד מחברי הדירקטוריון לוואלה ספורט, "במילא עד שלב חצי הגמר בעלי המנויים נכנסים בחינם, ולקבוצות הגדולות יש כמות מנויים גדולה מאוד. פיינל פור שווה כמעט 2 מיליון שקל לערב לקבוצות".

במסגרת נייר העמדה מציעות "הקבוצות הפרטיות", כפי שהן מכנות את עצמן, לעבור בעונה הבאה לשיטת הטוב משבעה משחקים ברבע הגמר וחצי הגמר, והטוב מחמישה משחקים בגמר, כדי להגדיל את מספר המשחקים. "אם נוריד את עלויות האבטחה במשחקים גדולים, ונניח כי נמכרים במקרה הטוב אלף כרטיסים, אז עד הגמר לא מרוויחים כלום", המשיך חבר הדירקטוריון. אחת ההצעות שהעלו חיפה, ירושלים, ומכבי תל אביב, היא כי כדי להפוך את הסדרות למושכות יותר מבחינה כלכלית, יחולקו הרווחים בין כל הקבוצות שהגיעו למעמד חצי הגמר, אך כפי שהסבירו נציגים שונים, הרווחים כאן הם שוליים.

יו"ר מכבי תל אביב שמעון מזרחי. ברני ארדוב
רוקם מהלך מאחורי הקלעים? שמעון מזרחי/ברני ארדוב

כפי שחשפנו אמש, מלבד נושא שיטת הגמר, אחד הנושאים המרכזיים שמעוניינות חיפה, ירושלים ומכבי תל אביב לשנות הוא נושא חלוקת ההכנסות על ידי מנהלת הליגה כדי לתת ביטוי נרחב יותר לקריטריונים של חשיפה בשידורים והישגיות. שני נושאים נוספים שעלו הם צמצום מספר המשחקים במהלך העונה הסדירה, מה שיקל על הקבוצות לשחק באירופה במהלך העונה, ומתן אפשרות לקבוצות הפרטיות לפרוש מגביע ווינר, המפעל הראשון של העונה.

מה שבעיקר מפריע ללא מעט קבוצות היא יצירת הקשר של נציגים מאותה התארגנות עם גורמים בעלי כוח בקבוצות שונות על מנת להשפיע עליהם. כך בין היתר נוצר קשר עם ראש עיריית נהריה ג'קי סבג, על מנת להשפיע עליו, ועם ספונסרים ראשיים של קבוצות אחרות. "זה ניסיון מביש של אנשים שמבינים כי אין להם סיכוי להעביר את המהלך שלהם ללא הפעלת לחצים על אנשים שלא בדיוק מבינים את המהלך שלהם", אמר אחד מיושבי הראש של הקבוצות הקטנות לוואלה! ספורט, "זה כמו שאני אצור עכשיו קשר עם אלקטרה ואגרום להם להפעיל לחץ על מכבי תל אביב. שלא יתערבו בעניינים הפרטיים של הקבוצות שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully