וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלי גוטמן תרגל הרכב: בן חיים ודגני בפנים

25.3.2015 / 12:22

שני שינויים מתוכננים לעומת ההרכב שפתח נגד בוסניה. בן חיים הבלם צפוי להיות כשיר. ביטון: "אנחנו לא פייבוריטים ולא נחותים מהם". בויילס חוששים: "נשחק באחד המקומות הכי עוינים באירופה"

יוסי ציפקיס

בצל פרשת עטר שחלפה, בנבחרת ישראל הגבירו היום (רביעי) את הקצב לקראת המשחק החשוב מול ויילס במוצ"ש. בפעם הראשונה מאז ההתכנסות אתמול, אלי גוטמן חילק גופיות לשחקני הנבחרת. ההרכב כבר מסתמן אך ייתכן שינוי אחד של הרגע האחרון. שני שינויים יהיו לעומת ההרכב שפתח מול בוסניה: ליאור רפאלוב ואוראל דגני יפתחו במקום אייל משומר וגילי ורמוט. גוטמן בונה על רפאלוב כשחקן בקו ימין, בעוד שבקו שמאל הוא ממשיך לתרגל את טל בן חיים הקשר ולא את בן שהר שנבדק הבוקר ונמצא כשיר. על פי העבר אפשר להניח שגוטמן עוד ישנה את ההרכב נגד ויילס. טל בן חיים הבלם, בניגוד לשהר שכן התאמן היום, עורך אימון אישי ובנבחרת עדיין מקווים שהוא יהיה כשיר למשחק. בן חיים קיבל את הגופיה הכתומה, מה שמרמז שהוא עתיד לפתוח בהרכב לצד איתן טיבי.

גוטמן ערך אתמול אסיפה ראשונה לקראת המשחק, שבה הקרין את קלטת המשחק בין ויילס לבלגיה (0:0) ושם דגש על מספר נקודות מפתח אצל היריבה. גוטמן יערוך היום ומחר אסיפות ארוכות יותר, והדגש אתמול היה על הכרת הנבחרת היריבה ונתונים כלליים, שיוכלו לסייע לשחקנים בהמשך.

נכון לעכשיו, זהו ההרכב המסתמן: אופיר מרציאנו, אוראל דגני, טל בן חיים, איתן טיבי, עומרי בן הרוש, ביברס נאתכו, שרן ייני, טל בן חיים, ליאור רפאלוב, ערן זהבי, עומר דמארי.

האם כל השחקנים משתמשים במגני עצם?

גאבידון: "ריאל לא טובה כרגע, וגם גארת' בייל לא"

שרן ייני: "אם הקהל יקלל שחקן ערבי בסיום משחק הנבחרת בטדי, אני לא נשאר"

דודו דהאן בראיון: "פעם הפוליטיקה ניצחה את הכדורגל בבלגיה"

שחקן נבחרת ישראל, טל בן חיים. קובי אליהו
צפוי לפתוח. טל בן חיים/קובי אליהו
מאמן נבחרת ישראל, אלי גוטמן, עם עוזרו אריק בנאדו. קובי אליהו
"בואו נתרכז אך ורק במשחק נגד ויילס". גוטמן/קובי אליהו

לגבי שהר, עקב רגישות בברך שמאל הוחלט לעשות צילום ואולטרסאונד לשחקן הבוקר בבית חולים כרמל. לא נמצאו ממצאים חריגים והוא התאמן כרגיל. ערן זהבי ועומר דמארי יפתחו בחלק ההתקפי. למרות שבן חיים תורגל, רמי גרשון נמצא בכוננות.

"ויילס קבוצה חזקה עם הרבה משמעת", אמר גוטמן לשחקנים באסיפה שקיים. "מדובר בנבחרת אגרסיבית מאוד, אנגלים לכל דבר ועניין. אנחנו צריכים להיות מוכנים לדברים האלה וכך תגיעו למשחק. אני מבקש, בואו נתרכז אך ורק במשחק נגד ויילס. נגמור אותו, ואחר כך נחשוב מה הלאה". אחד השחקנים אמר בצאתו מהאסיפה: "כשלוקחים את ויילס ומנתחים כל שחקן לגופו, כבודדים, יכול להיות שיש להם אפילו יתרון עלינו. אבל בבית, בסמי עופר עם הקהל התומך, אין סיבה שלא ננצח".

שחקני נבחרת ישראל, ניר ביטון, רועי קהת ואלי דסה. קובי אליהו
"אני חושב שמטבענו להמעיט בכל נבחרת שמשחקת מולנו". ניר ביטון/קובי אליהו
שחקני נבחרת ישראל באימון. קובי אליהו
דרוכים. שחקני הנבחרת מתאמנים, היום/קובי אליהו

ניר ביטון, קשרה של סלטיק, התייחס למפגש הקרוב, ואמר: "אני לא רוצה להיכנס לעניין עטר, זה לא מתפקידי לדבר על זה. התפקיד שלי כמו כל השאר השחקנים זה לרוץ על הדשא". על הכושר הנוכחי שלו אמר: "בתחילת העונה הגיע מאמן חדש וכל מה שהיה בעונה שעברה נמחק. משכתי פציעה מהעונה הקודמת ובארבעת החודשים האחרונים אני משחק 90 דקות בכל משחק, יש לי תקופה טובה וכשהקבוצה רצה כל אחד נראה יותר טוב. אני רק רוצה להמשיך ככה".

על ההשתלבות שלו בנבחרת אמר ביטון: "כשאתה בא לנבחרת ישראל זה לא כמו שאתה משחק קבוצה. אתה מייצג מדינה שלמה ועצם זה שאני בסגל זה דבר ענק מבחינתי. אם המאמן ירכיב אותי, זה יהיה נהדר ואם לא אני אחזיק אצבעות שהנבחרת תצליח. מן הסתם יש תחרות. כל השחקנים ראויים להיות פה. יש מאמן והוא זה שמחליט. אני בטוח שכל מאמן רוצה להצליח ולנצח, ואם הוא ירכיב שחקנים שהוא מאמין בהם, נצליח".

על יחסי הכוחות הוסיף הקשר: "אני חושב שמטבענו להמעיט בכל נבחרת שמשחקת מולנו. אין לנו עדיין כמות שחקנים שמשחקת בפרמיירליג או שחקן שמשחק בריאל מדריד. אנחנו לא פייבוריטים, אבל גם לא נחותים מהם. עם דחיפה של 30 אלף אוהדים אנחנו נרצה לנצח, ואם זה יקרה זה יהיה מצוין עבורי".

בויילס בינתיים חוששים מהאווירה במשחק. עוזר המאמן אוסיין רוברטס: "אנחנו יודעים שהאווירה בחיפה תהיה קשה. אנחנו נשחק באחד המקומות הכי עוינים באירופה, בדומה למשחקים במקומות כמו סרביה או קרואטיה. נצטרך להגיע מוכנים מבחינה מנטלית לכל מה שיהיה בדרך שלנו. זה משחק קשה ולמרבה המזל יש לנו כמה שחקנים כמו גארת' בייל וארון ראמזי ששיחקו במקומות כמו גלאטסראיי ורומא בליגת האלופות. הם יכולים להשתמש בניסיון הזה כדי שיעזור לנו ולשאר הבחורים להתמודד עם הסיטואציה".

שלושה ימים לאחר המשחק מול ויילס תפגוש נבחרת ישראל את נבחרת בלגיה. מאמן השדים האדומים, מארק וילמוטס, הודיע כי בנוסף לרומלו לוקאקו וסטיבן דפור שלא יהיו בסגל, גם המגן השמאלי לאורנס דה בוק, המשחק עם ליאור רפאלוב בקלאב ברוז', לא יגיע.

שחקן נבחרת ישראל, ערן זהבי. קובי אליהו
באנקר בהרכב. ערן זהבי/קובי אליהו
שחקני נבחרת ישראל, טל בן חיים וליאור רפאלוב. קובי אליהו
צפוי להיות כשיר. טל בן חיים עם ליאור רפאלוב/קובי אליהו

היום תערוך הנבחרת אימון כפול בכפר גלים, בבוקר ובערב, ומחר אימון ערב בלבד. ביום שישי היא תקיים את מסיבת העיתונאים הרשמית לקראת המשחק, ולאחריה אימון מסכם. במוצאי שבת, לאחר המשחק, הנבחרת תעשה את דרכה לירושלים ולמחרת תקיים אימון שחרור ראשון לקראת בלגיה. לגוטמן יש כבר תכנית משחק לקראת המשחק השני, בו הוא מתכוון לערוך רוטציה רחבה. ניר ביטון מועמד לפתוח במקום שרן ייני, שנחשב לשחקן ה"עמוס" ביותר בנבחרת, ואם בן חיים החלוץ יפתח, גם הוא יסופסל.

בהיעדר תחבורה ציבורית שתסיע את עשרות אלפי אוהדי הנבחרת למשחק, בהתאחדות ממליצים לאוהדים להשתמש באפליקציית FanZone שמארגנת הסעות הלוך וחזור מרחבי הארץ. על האוהדים להיכנס לאפליקציה, להירשם כאוהד נבחרת ישראל, ולמצוא את קווי ההסעות המאורגנות למשחק או נהגים שגרים בסמיכות גיאוגרפית ולהם מקום פנוי ברכב. יום לפני ההתמודדות, יתקיים משחק בין אוהדי נבחרות ישראל ו-ויילס. המשחק ייערך במתחם וולפסון ביום שישי הקרוב. את ישראל תייצג נבחרת האוהדים שמורכבת משחקני "מדינת הכדורגל" - עמותה המקיימת משחקי חובבים במשך למעלה מעשור. המשחקים מתקיימים ללא שופטים.

עדכון ראשון: 8:27

צפו באופיר מרציאנו מתרגל זריזות ידיים וראייה מרחבית

צפו באופיר מרציאנו מתרגל זריזות ידיים וראייה מרחבית במתקן האימונים בכפר גלים.

‎Posted by ‎Ifa - ההתאחדות לכדורגל בישראל‎ on‎ יום רביעי 25 מרץ 2015

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully