וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיוויד בלאט: "אני לא מודאג מהאיבודים של לברון, אלא מוטרד יותר מהנעת הכדור"

מאמן קליבלנד התייצב להגנת כוכבו, שהצהיר בעצמו: "אני גרוע", ושוב תקף את השופטים: "מחצית מהפעמים בהן לברון חוטף מכות זוכות להתעלמות, העבירות הקשות עליו הופכות לטרנד". הפרשנים מבקרים את בלאט: "לא היה לו משחק טוב, הוא יצטרך לתקן דברים לקראת הפלייאוף"

לברון ג'יימס שחקן קליבלנד קאבלירס עם קיירי אירווינג. Kevin C. Cox, GettyImages
ככה הם נראו בסיום. לברון ג'יימס וקיירי אירווינג/GettyImages, Kevin C. Cox

קליבלנד ספגה הלילה (בין שישי לשבת) הפסד שלישי בחמשת משחקיה האחרונים כשנכנעה 106:97 לאטלנטה, במשחק מסקרן שעשוי להיות הקדמה לסדרת פלייאוף אפשרית בין השתיים בעוד כחודשיים. הקאבס המותשים, שחזרו מפיגור של 17 נקודות ליתרון ברבע השלישי אך ירדו מנוצחים.

הקאבס, שיסגרו בלילה שבין שבת לראשון סדרה של ארבעה משחקים בחמישה ימים כשיארחו את פיניקס ובהמשך השבוע ייצאו למשחקי חוץ קשים בדאלאס ובסן אנטוניו, סבלו ממשחק נפל של לברון ג'יימס, ששוב התקשה מול דמארה קארול וסיים עם 18 נקודות בלבד ולא פחות מ-9 איבודים, יומיים אחרי תצוגת הקלאץ' שלו בניצחון על טורונטו.

שחקני אטלנטה הוקס דניס שרודר, אל הורפורד. Kevin C. Cox, GettyImages
חגיגה בצבע. אל הורפורד ודניס שרודר/GettyImages, Kevin C. Cox

מספרי המשחק

* בדקות בהן דמארה קארול שמר על לברון ג'יימס כוכב הקאבס קלע רק 5 נקודות ב-1 מ-7 מהשדה ורשם 4 איבודים.

* הפעם היחידה בקריירה של לברון עד הלילה בה הוא קלע פחות מ-16% מהשדה ואיבד לפחות 5 כדורים במחצית אחת הייתה ב-2006 מול גולדן סטייט.

* ההוקס סיימו את המשחק עם 54 נקודות בצבע לעומת 24 בלבד של הקאבס, הפער הגדול ביותר של אטלנטה בקטגוריה הזו העונה.

* המאזן של ההוקס מול קבוצות שנמצאות במקום שמוביל לפלייאוף טיפס ל-8:26, מקום ראשון בליגה לפני גולדן סטייט (8:21) וממפיס (11:19).

עוד באותו נושא

קליבלנד נכנעה 106:97 לאטלנטה, 9 איבודים ללברון ג'יימס

לכתבה המלאה
דיוויד בלאט מאמן קליבלנד קאבלירס. AP
כועס על השופטים, לא על לברון. דיוויד בלאט/AP

התגובות

בלאט: "זה מדאיג כי זה הולך והופך לטרנד, וזה צריך להדאיג את כולם. כי יש דרכים לשמור על שחקנים באופן פיזי, אבל יש גבול, ולגבול הזה צריך להתייחס"

דיוויד בלאט אמר אחרי המשחק: "אני חושב שאיבדנו קצת מהריכוז ההגנתי שלנו בתחילת הרבע האחרון ואיפשרנו להם לחזור לשטף שלהם, והם טובים כשהם משחקים בקצב וכשהם נעים בחופשיות. היינו טובים הגנתית במשך הרבה זמן וניצחנו והרבה, אבל כשאנחנו פחות טובים קשה לנו במשחקים כאלה בהם צריך להיות ממש טובים בהגנה".

כשנשאל לגבי תשעת האיבודים של לברון השיב בלאט: "קשה לי להתייחס לזה עד שאראה את זה שוב, כי אני מתרכז בהרבה דברים אחרים במהלך המשחק. ברור שהם העמיסו את איזור הצבע וזה עשה את זה קשה, אבל אני באמת צריך להסתכל על זה שוב. הייתי רוצה שנניע את הכדור טוב יותר, ונתקוף יותר אפילו מהצד החלש של ההגנה, כי אני חושב ששוב זרקנו יותר מדי לשלוש".

כשעיתונאי נוסף החל לשאול שאלה לגבי האיבודים של לברון בלאט קטע אותו ואמר בנחרצות: "הרגע אמרתי שעוד לא ראיתי את המשחק, וקשה לי להתייחס לאיבודים של לברון. אני מודאג יותר מהאיבודים של כל הקבוצה, כי הוא חלק מהקבוצה. מספר האיבודים הגבוה לא מטריד אותי, כי סטטיסטית אנחנו די טובים בזה, מה שמטריד אותי הוא שאנחנו לא מניעים את הכדור ושמים את עצמנו במצבים קלים לקליעה".

על העבירה הטכנית שספג כשהתלונן על השיפוט אמר בלאט: "אני פשוט חושב שלברון חוטף מכות בכל פעם שהוא הולך לסל, וחצי מהפעמים זוכות להתעלמות כי כמו שאמרתי שלשום, קל לא להתייחס לזה בגלל הכוח שלו". לגבי העבירה הקשה של קארול עליו אמר: "זה מדאיג כי זה הולך והופך לטרנד, וזה צריך להדאיג את כולם. כי יש דרכים לשמור על שחקנים באופן פיזי, אבל יש גבול, ולגבול הזה צריך להתייחס".

לברון עצמו אמר בסיום: "קייל קורבר שינה את המשחק עם שתי השלשות בתחילת הרבע האחרון, שמרנו עליו היטב בשלושת הרבעים הראשונים, אבל הוא יכול לשנות את המשחק בשנייה. הם ניסו להרחיק אותנו מהכדור, וניסו לגרום לשחקנים האחרים שלנו לנצח אותם. די הופתענו מכך שהם שינו את הגישה שלהם לפיק אנד רול בפעם הראשונה, וזה משהו שנהיה מוכנים אליו אם נפגוש אותם שוב בפלייאוף. אני לא יכול להיות מודאג מההוקס כרגע, זה לא שאנחנו עומדים לפגוש אותם בסיבוב הראשון".

כשהוא נשאל על כמות האיבודים הלא שגרתית שלו השיב: "אני גרוע, זה בסדר. אני גרוע. זה היה פשוט אחד מהערבים הללו. אני חושב שחמישה מהאיבודים שלי היו בגלל חוסר עירנות, וארבעת האחרים היו בגלל ההגנה של ההוקס, אבל בגדול אני גרוע. מבחינת איבודי הכדור אני צריך להיות טוב יותר".

מייק סקוט שחקן אטלנטה הוקס מול לברון ג'יימס שחקן קליבלנד קאבלירס. Kevin C. Cox, GettyImages
"צריך להיות טוב יותר באיבודי הכדור". לברון ג'יימס/GettyImages, Kevin C. Cox

מה אמרו בתקשורת

כריס פידור מ-"נורת'איסט אוהיו מדיה גרופ" כתב: "שלשום שיבחתי את בלאט על הוצאתו של לאב והשארתו של ג'ונס ברבע הרביעי. זה היה מהלך אמיץ שהשתלם, ומוקדם יותר העונה נתתי לבלאט קרדיט על ההחלטות שלו שניצחו את המשחק מול הקליפרס, ואפילו הגנתי עליו כשהלך עם טריסטן תומפסון בהפסד ליוסטון. אבל הלילה לא היה לבלאט משחק טוב. הוא שינה את רוטציית הרבע הראשון שלו, והותיר את לברון בפנים לאורך כל 12 הדקות. הוא שוב הותיר את מוזגוב על הספסל ברבע האחרון, וההרכב שהציב בפתיחת הרבע דווקא אחרי הקאמבק של הקאבס, לא היה מסוגל לשמור. דלבדובה, סמית', ג'ונס, אירווינג ותומפסון היו בצוותא על המגרש כשההוקס רצו 2:10 בשלוש הדקות הללו, וכשהוא הכניס את שאמפרט, לברון ולאב זה כבר היה מאוחר מדי".

סם אמיקו מ-"פוקס ספורטס אוהיו" כתב: "לדעתי הקאבס הלכו עם הרבה נמוך מדי ברבע האחרון. מוזגוב ותומפסון לא שיחקו ברגעי ההכרעה, ונראה שפרקינס לא רואה פרקט בכלל. לא ברור למה הם החתימו אותו אם הוא לא עומד לשחק. לא הבנתי גם למה בלאט החליט לוותר על השחקנים הטובים ביותר שלו בשלבים המאוחרים. זה משהו שהוא יצטרך לתקן לקראת הפלייאוף. מעולם לא אימנתי ב-NBA, אבל סיקרתי את הליגה הזו במשך 21 שנה, ואני בטוח באמירה שהקאבס באמת יצטרכו סנטרים או ביגמנים ברגעי הכרעה. זה בהחלט לא משהו שמיועד לקבור את המאמן. הקאבס ממש השתפרו לאחרונה ובלאט הוא סיבה משמעותית לכך, ובנוסף זה היה המשחק השלישי בארבעה ימים שלהם, בעוד שההוקס נחו במשך יומיים לפניו".

פול מילסאפ שחקן אטלנטה הוקס מול טריסטן תומפסון שחקן קליבלנד קאבלירס. Kevin C. Cox, GettyImages
"הרכב שלא היה מסוגל לשמור". טריסטן תומפסון/GettyImages, Kevin C. Cox

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully