וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלאט: "מאז שלברון חזר מהפציעה הוא אולי ביכולת הטובה בקריירה"

המאמן הציב ללברון אתגר לפני גולדן סטייט והתפעל מיכולתו: "אין מילים לתאר עד כמה הוא טוב". אירווינג ייבדק, בארה"ב משבחים את המאמן: "מוכיח שהוא שייך לרמה הזאת"

מאמן קליבלנד קאבלירס דיוויד בלאט. GettyImages
התנופה נמשכת. בלאט/GettyImages

התנופה של קליבלנד נמשכה גם הלילה (בין חמישי לשישי), במשחק שהיה כל כולו הצהרת כוונות מול הקבוצה בעלת המאזן הטוב בליגה, גולדן סטייט. הקאבס ניצחו 99:110 תודות לתצוגת על של לברון ג'יימס עם 42 נקודות (שיא עונתי), רשמו ניצחון 11 ברציפות באוהיו, והציתו את הדמיון של חובבי ה-NBA שמפנטזים על סדרת פלייאוף בין שתי הקבוצות.

seperator

* זו הפעם ה-41 בקריירה שלברון מסיים משחק עם לפחות 40 נקודות, חמישה ריבאונדים וחמישה אסיסטים. הנתון הזה מציב אותו במקום הרביעי בתולדות הליגה, אחרי אוסקר רוברטסון, מייקל ג'ורדן ו-ווילט צ'מברליין.

* לברון הוא השחקן השני בלבד בתולדות ה-NBA שקולע למעלה מ-40 נקודות ומוסר יותר מחמישה אסיסטים במשחק מול הקבוצה בעלת המאזן הטוב בליגה אחרי פגרת האולסטאר. היחיד שעשה זאת לפניו הוא האקים אולג'וואן במרץ 1995.

* המאזן של קליבלנד ב-20 המשחקים האחרונים הוא 2:18. הם הקבוצה השלישית בלבד העונה שמנצחת 18 משחקים על פני תקופה של 20 משחקים. רק אטלנטה וגולדן סטייט עשו זאת קודם לכן.

* מאזן הניצחונות הביתיים של הקאבס עומד על 11 רצופים. זה הרצף הכי ארוך של קליבלנד מאז 2010.

* ההגנה המהודקת של הקאבס על סטפן קרי גרמה לו לקלוע חמש זריקות בלבד מתוך 17 הנסיונות שלו מהשדה (29.4%). זה האחוז השני הכי נמוך שלו מפתיחת העונה.

* לברון ג'יימס (42 נקודות) לבדו קלע יותר מהספלאש בראת'רס, שחיברו 31 נקודות.

עוד באותו נושא

ניצחון ענק לקליבלנד על גולדן סטייט, 42 נקודות ללברון

לכתבה המלאה
שחקן קליבלנד קאבלירס לברון ג'יימס מול שחקן גולדן סטייט ווריורס אנדרה איגודאלה. GettyImages
בלתי עציר./GettyImages

הציטוטים

דיוויד בלאט על לברון: "אני אומר כבר הרבה זמן שהוא חייב להיות מועמד ל-MVP. היום הוא היה פשוט יוצא מהכלל. אם ככה הוא משחק כשהוא עם כאבים, זה גורם לך לתהות איך הוא ישחק בכשירות מלאה. מאז שלברון חזר מהפציעה, הוא משחק אולי את הכדורסל הכי טוב בקריירה. לפעמים אתה צריך משהו כדי לאתגר אותך ולהציב לך גבולות חדשים, ואם המפגש עם סטף קרי וגולדן סטייט גרם לזה, זה לא דבר רע".

על השמירה של הקאבס על סטפן קרי וקליי תומפסון: "ג'יי אר סמית ושאמפרט עצרו את הספלאש בראת'רס, בגלל זה ניצחנו. זה מה שעזר לנו לשחק כל כך טוב. אני לא יודע למה אמרו את מה שאמרו על ג'יי אר, אבל מהיום שהוא פה הוא משחק בשביל הקבוצה ומראה יכולת נהדרת בשני צדי המגרש. קשה מאוד לשמור את גולדן סטייט, אבל ההגנה שלנו עשתה עבודה גדולה".

על קיירי אירווינג: "גם הוא עשה עבודה הגנתית נהדרת. הוא הצטיין בשני צדי המגרש ותפס פיקוד כשלברון היה על הספסל. היו לו קצת כאבים, אבל אני מקווה שלא מדובר בפציעה רצינית".

שחקני קליבלנד קאבלירס לברון ג'יימס, קיירי אירווינג. GettyImages
צוות לעניין. לברון ואירווינג/GettyImages

לברון ג'יימס סיפר: "צוות המאמנים שלנו אתגר אותי בבוקר. הם רצו שאשחק יותר עם הגב לסל בתוך הצבע, וביקשו שאהיה יותר אגרסיבי. זה מה שעשיתי. אני חייב להיות ה-MVP, אבל לא בשביל עצמי, אלא בשביל החברים שלי לקבוצה. אני לא כאן בשביל להיות MVP. כשאני על הפרקט, אני מנסה לעשות כל שביכולתי כדי לעזור לקבוצה. כאבי הגב? אני מקבל טיפולים, זה לא משפיע עליי יותר מדי".

סטף קרי קיווה להשכיח את המשחק הזה מהזיכרון: "הלוואי שהמירוץ ל-MVP לא יוכרע בגלל המשחק הזה. אני מאמין שהוא יוכרע על המשכיות. הלילה פשוט לא שיחקתי את המשחק שלי. זריקות שבדרך כלל נכנסות לי בקלות פשוט יצאו החוצה".

ואחרי האופוריה של הקאבס, יש גם לא מעט טרדות. קיירי אירווינג נפגע בכתף ברבע השלישי, יצא לקבל טיפול וחזר ברבע הרביעי, אך קליבלנד מודאגת ממצבו ותבצע לו בדיקות מקיפות ביממה הקרובה. בכל מקרה, נראה שאירווינג יחמיץ את המשחק מול אינדיאנה. "יש לי קצת כאבים עכשיו", אמר אירווינג לאחר המשחק, "ברור שזה לא נוח. נראה איך ארגיש בימים הקרובים".

שחקן גולדן סטייט ווריורס סטפן קרי מול שחקן קליבלנד קיירי אירווינג. GettyImages
שיעור מלברון. סטף קרי/GettyImages

מה אומרים הפרשנים?

דייב מקנאמין מרשת ESPN כתב בשבחו של דייויד בלאט: "הוא מוכיח שהוא מאמן ששייך לרמה הזאת, לליגה הזאת. בתחילת העונה הייתה קשה מאוד עבורו, כולם הטילו בו בספקות, אבל עכשיו הוא נותן לכולם לראות מי עומד מאחורי הקווים".

בוב פינן מ'ניוז הראלד' צינן את ההתלהבות: "יש דאגה גדולה מאוד סביב המצב של קיירי אירווינג. הקאבס מתפללים שהפציעה לא חמורה מדי. אם כן, זו מכה קשה. אולי עכשיו הם מרגישים פייבוריטים במזרח, אבל זה ישתנה משמעותית כל עוד אירווינג לא נמצא. למתיו דלאבדובה אין יכולת אמיתית לחפות עליו. הוא אולי שומר טוב וקשוח, אבל הוא רחוק שנות אור מאירווינג מבחינה התקפית".

גם מג'יק מפנטז על סדרה בין הקאבס לווריורס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully