וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברוסיה נרגשים משובו של קירילנקו: "לברון של אירופה הגיע"

הקאמבק של הכוכב הוותיק לצסק"א גרר תגובות נרגשות ברוסיה. בתקשורת ניתחו את המהלך: "הוא מגיע כדי להשכיח את הטראומה מ-2012 ולזכות ביורוליג". ואיך מכבי תל אביב תימנע מלהיתקל בו?

כאילו שהדומיננטיות של צסק"א מוסקבה לא הספיקה, היום (שלישי) היא השלימה מהפך גדול נוסף שממצב אותה כפייבוריטית המובהקת להניף את גביע היורוליג, כשהשיבה את הבן האובד אנדריי קירילנקו הביתה. AK47, ששוחרר מפילדלפיה ולא מצא קבוצה אחרת שתעמוד בעלויות חוזהו, חתם עד תום העונה וינסה בקדנציה השלישית שלו במוסקבה להשיג סוף סוף את התואר שחסר לו, רגע לפני שהוא תולה את הנעליים.

"אני מאושר לחזור לקבוצת האם שלי, בה שיחקתי בתחילת הקריירה", אמר קירילנקו לאתר הרשמי של צסק"א מוסקבה. "זה נהדר שיש לי צ'אנס לחזור לפה. הבנתי שהגיע הזמן עבורי להתחיל לחשוב על פרישה, וחשבתי שיהיה הכי טוב אם אעשה את זה במקום שבו הכל התחיל. בארבעת החודשים הקרובים אעשה כל שביכולתי כדי לעזור לצסק"א לזכות ביורוליג ולעמוד בכל שאר המטרות שלה".

אנדריי קירילנקו שחקן צסק"א מוסקבה (ימין) מול קוסטאס פפאניקולאו. רויטרס
רוצה להשכיח את הזיכרון הטראומטי. קירילנקו בגמר היורוליג ב-2012/רויטרס

בצסק"א מקווים כי נוכחותו של קירילנקו, דמות דומינטטית מחוץ למגרש ושחקן דומיננטי עוד יותר עליו, לא תפגום בכימיה הקבוצתית המעולה שכבר נוצרה העונה. הרוסים עומדים על מאזן 4:35 מתחילת העונה בכל המסגרות, ומחזיקים במאזן הטוב ביורוליג.

"בכל החתמה של אמצע העונה, בטח כשמדובר בכוכב של ממש, יש אלמנט של סיכון", הודה נשיא צסק"א אנדריי ואטוטין, "אבל כשמדובר באנדריי קירילנקו, אתה לא חושב פעמיים. היינו איתו בקשר כל הזמן, ותמיד אמרתי שיש לו לוקר בחדר ההלבשה ששמור רק לו. עכשיו אפשר להחזיר את הלוקר לבעליו. אין מה להכביר במילים על המשמעות שיש לאנדריי לצסק"א ולכדורסל הרוסי. הוא מביא התרגשות עצומה. אני בטוח שהעניין סביב היורוליג והליגה המזרח אירופית יגדל סביב החזרה שלו. כולנו כבר חווינו את זה. קשה מאוד לתאר את השמחה שיש לאוהדים שלנו כרגע".

עוד באותו נושא

חיזוק משמעותי לצסק"א מוסקבה: החתימה את אנדריי קירילנקו

לכתבה המלאה
אנדרי וורונצביץ' שחקן צסק"א מוסקבה (שמאל) מול טורניקה שנגאליה שחקן קוצ'ה לבוראל. GettyImages
יידחק הצידה. וורונצביץ'/GettyImages

קירילנקו אמנם נכנס מגיע לקבוצה שרצה היטב גם בלעדיו, אבל ייכנס למשבצת שנותרה ריקה כבר במשך חודשים ארוכים, בעקבות הפציעה החמורה שספג הקפטן ויקטור חריאפה, שנעדר מתחילת העונה. מי שתפס את עמדת הפאוור פורוורד המוביל בהיעדרו הוא אנדריי וורונצביץ', שמספק את העונה הטובה בקריירה, אבל ככל הנראה ייאלץ לוותר כעת על המקום בחמישייה.

ברוסיה משוכנעים שלנגד עיניו של קירילנקו עומדת מטרה אחת ויחידה: זכייה ביורוליג. הוא הגיע פעמיים בעבר לפיינל פור ופעם אחת לגמר והפסיד לאולימפיאקוס בדרמת ענק למרות עליונות מוחלטת של צסק"א על הנייר. "הזיכרון הטראומטי מ-2012 עדיין מהדהד אצל קירילנקו בראש. הוא אמר את זה כבר כמה פעמים. עכשיו יש לו הזדמנות לתקן", נכתב במאמר מערכת ב'ספורט אקספרס', שם הביעו התלהבות גדולה לרגל שובו. "לברון ג'יימס של אירופה חזר. אין הרבה שחקנים שיכולים להיות כל כך דומיננטיים בכל האספקטים. באירופה, קירילנקו הוא יחיד ומיוחד. הוא יכול למסור, לקלוע, להגן, לקחת ריבאונד. אמנם הוא ותיק, אבל גם בגיל 34 האפקט שלו יהיה עצום".

אנדריי קירילנקו שחקן ברוקלין נטס מול גיא פניני שחקן מכבי תל אביב. AP
מכבי תל אביב חייבת לעשות הכל כדי לא להיתקל בו. קירילנקו מול פניני ב-2014/AP

כך או כך, ברור שכל קבוצה תנסה להימנע ממפגש בלתי מחויב עם צסק"א, במיוחד בשלב ההצלבה, בו מתכונת הסדרות לא מאפשרת יותר מדי מקום להפתעות. מכבי תל אביב היא בוודאי אחת מאלה שתעשה כעת מאמץ עליון כדי לא לפגוש את קירילנקו וחבריו.

למכבי תל אביב מחכה סיבוב שני קשה מאוד בטופ 16. הצהובים יתארחו במדריד ובברצלונה, והסיכוי שלהם לנצח את פנאתינייקוס ביותר משבע הפרש גבולי. אם הקבוצה של גודס אכן תנצח את פנאתנייקוס אך בפחות משבע נקודות הפרש, היא עלולה למצוא את עצמה במקום הרביעי בבית במקרה של מעידה נוספת בברלין או בבלגרד, או מהפתעה אפשרית ביותר של פנאתנייקוס מול ריאל מדריד או ברצלונה בביתה. אם הצהובים יפסידו ליוונים, הם ייכנסו למאבק מול אלבה על הכניסה להצלבה.

הניצחון הקליל של צסק"א על מילאנו בסיום הסיבוב הראשון מראה ככל הנראה שהמיני-משבר שעברה בשבועות האחרונים מאחוריה. כדי לסיים במקום הראשון, ואם הרוסים לא יעשו זאת אחרי מה שהראו עד כה בטופ 16 זאת תהיה הפתעה ענקית, צסק"א יכולה אפילו לשמוט משחק אחד, אם תדע לנצח את אולימפיאקוס ביותר מ-8 הפרש. לא קל אבל אפשרי. אם לא תדע לעשות זאת, יקוו הרוסים להפסד נוסף, הגיוני ביותר, של היוונים, או לחילופין שימשיכו להרשים ולנצח את כל המשחקים שלהם, כשאת היריבות הרציניות בבית זה, אפס אנדולו, פנרבחצ'ה/אולקר ואולימפיאקוס, הם פוגשים בסיבוב השני בבית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully