וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יפת לא ישפוט את הפועל תל אביב - מכבי חיפה, סלמן: "כועס עליו"

יו"ר איגוד השופטים בן ציון סלמן הגיב בתקיפות להתעלמות מהפנדל שהגיע לקרית שמונה והעניש את השופט הבכיר, שלא ישובץ כמתוכנן למשחק המרכזי ולא ישפוט במשחק הנותרים בין מכבי תל אביב לקרית שמונה. מתיחות בינו לבין חכמון: "לא מוסיף שקט". גורם באיגוד: "לא נשארו שופטי

one

אלון יפת לא ישפוט במחזור הקרוב בגלל החמצת הפנדל שלו אמש (שני) ב-1:1 בין מכבי תל אביב לקרית שמונה. יפת אמור היה להיות משובץ למשחק המרכזי בין הפועל תל אביב למכבי חיפה, אך לאור השגיאה שלו לא ישפוט כלל במחזור הקרוב. באיגוד אף שקלו להוריד אותו לשפוט בליגה הלאומית. יו"ר איגוד השופטים בן ציון סלמן היה מאוד ברור בעניין כשאמר הבוקר: "דווקא בגלל שאלון יפת הוא השופט הבכיר של האיגוד אני דורש ממנו יותר. הוא מהווה דוגמא לשופטים הצעירים".

באיגוד מקבלים טעויות של שופטים, אבל במקרה של אמש מתייחסים בחומרה להחלטה של יפת לא לקבל את הדעה של שופט הרחבה אלי חכמון ועוזר השופט עמיחי מוזס. השניים המליצו על פנדל לקרית שמונה ויפת לא קיבל זאת. סלמן: "ישבה הנהלת איגוד השופטים עם הוועדה המקצועית ודרשה ממנה שבמקרים שיש שופטי רחבה יקשיבו להם. השופט לא יכול להתעלם מהם ולכן הכעס על כך שהוא לא שמע לאלי חכמון וגם לעמיחי מוזס שהיה עוזר השופט וגם ראה את הפנדל. אני אוהב שמכבדים את הצוות שיוצא איתם למשחק. לא לחינם שמנו את שופטי הרחבה. חובתם של שופטי הרחבה להתערב כשהם רואים משהו וכולם עוברים על כך הדרכות. בליגה האירופית לוקחים שופטי רחבה שיהיו משפיעים וזו המטרה. אין לנו עניין לתת לעוד שופט לעמוד בקור ובגשם. אלון לא פעל על פי הנחיות הוועדה המקצועית ומכאן הכעס באיגוד".

בקרית שמונה זועמים: "זו הבושה הכי גדולה שראיתי"

השופט אלון יפת בין שחקני עירוני קרית שמונה. ברני ארדוב
סופג אש. אלון יפת/ברני ארדוב

גורם באיגוד השופטים אמר הבוקר: "עדיף שהעונה כבר תסתיים. לא נותרו לנו שופטים, יש 2-3 אחרונים שיכולים לעמוד במשחקים האלה ואתמול אלון יפת נפל וחבל מאוד. מרבית השופטים כבר חסרי ביטחון ואנחנו בבעיה גדולה. עדיף לנו שתיגמר העונה הזאת ונוכל לעשות רענון ולהתחיל מחדש בקיץ".

אגב, יפת אמור לצאת הלילה לשפוט משחק בחו"ל כאשר איתו בצוות נמצא אלי חכמון. גם על כך הוסיפו באיגוד ואמרו כי "זה לא מוסיף שקט. המקרה אתמול יוצר מתיחות וחוסר ביטחון ונקווה שהם יעברו את המשחק בשלום". באיגוד הוסיפו כי בעקבות הרגישות יפת גם לא יוכל לשפוט בארבעת המפגשים הנותרים בין מכבי ת"א לקרית שמונה בליגה ובגביע.

אגב, מי שעשוי לשפוט את המשחק ביום שני הוא אוראל גרינפלד, אך גם במקרה שלו יהיה מדובר במשחק שלישי רצוף אותו הוא ישפוט וזה משהו שבאיגוד השופטים נמנעים מלעשות ולכן עדיין לא ברור מי ייבחר למשימה.

שחקני קרית שמונה טענו בסיום כי חכמון אמר לשופט הראשי יפת שהיה פנדל, אך יפת ענה לו: "ראיתי יותר טוב". עם זאת, לטענת שחקני קרית שמונה יפת הגיע אליהם לאחר השריקה לסיום ואמר לחלקם: "היה פנדל, טעיתי".

יפת עלה אמש לשידור ביציע העיתונות בערוץ הספורט ואמר: "מהזווית שלי במשחק, מאיפה שעמדתי, לא ראיתי את התפיסה של טיבי על אבוחצירא. קיבלתי את ההחלטה. חכמון צעק לי שזה פנדל, אבל באותו רגע נאטמתי איכשהו. לא יודע מה להגיד. החלטתי לקחת את ההחלטה על עצמי ועשיתי טעות גדולה, לצערי. כמה דקות לאחר סיום המשחק היו צעקות במסדרון. יצאתי מחדר השופטים ודיברתי עם שחקני קרית שמונה. ביקשתי סליחה ויותר מזה אין לי מה להגיד. אני לא יכול לשקר להם ולדבר שטויות. כשדיברתי איתם, עוד לא ראיתי את זה, אבל מהתגובות אתה מבין. מהתגובה של חכמון ושל עוזר השופט. זו החלטה שאתה לא רוצה לקבל, בטח שלא במשחק עונה. חבל מאוד שזה קרה לי ואני לא מבסוט, ברור שלא. אני מבין הכול, את כל ההשלכות ובגלל זה לא נעים לי כרגע. הייתי צריך להקשיב לשופט הרחבה, לא עשיתי את זה וזו הייתה טעות".

עוד באותו נושא

אלון יפת: "עשיתי טעות גדולה, סימנו לי שהיה פנדל ונאטמתי"

לכתבה המלאה
בן ציון סלמן. ברני ארדוב
לא עושה הנחות. בן ציון סלמן/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully