וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לברון הודה שהתכוון ללאב בציוץ, בלאט: "הוא היה אקטיבי ורענן"

כוכב קליבלנד לא הסתיר את העובדה שהציוץ הביקורתי שלו הופנה לעבר חברו. בלאט תקף את התקשורת: "אנחנו מנצחים 12 משחקים ברציפות וכולם מדברים על 5 הנקודות של קווין. באמת, למי אכפת?". וגם: כשלברון הפך למאמן-שחקן

קווין לאב שחקן קליבלנד קאבלירס מול טאריק בלק שחקן לוס אנג'לס לייקרס. GettyImages
שוב במרכז העניינים. קווין לאב/GettyImages

בקליבלנד חגגו הבוקר (שני) את החזרה למסלול הניצחונות אחרי ה-105:120 הקליל על הלייקרס. קבוצתו של דיוויד בלאט התעשתה במהירות מההפסד באינדיאנה ונעזרה בשיא עונתי של 32 נקודות מצד קווין לאב חסר היציבות. חבריו לטריו הגיעו גם הם לעבודה - קיירי אירווינג עם 28 נקודות ו-10 אסיסטים ולברון ג'יימס עם 22 נקודות, 10 ריבאונדים ו-8 אסיסטים. כעת מחכים לקאבלירס עוד שני משחקים בלבד עד היציאה לפגרת האולסטאר - בבית מול מיאמי בלילה בין רביעי לחמישי, ובשיקגו בלילה שבין חמישי לשישי.

seperator

מספרי המשחק

* הפעם האחרונה בה שלושה שחקנים שונים של קליבלנד רשמו באותו משחק נתונים של 20 ו-10 בשתי קטגוריות הייתה בעונתו השנייה של לברון ב-2004, אז הצטרפו אליו זידרונאס אילגאוסקאס.

* הטריו של בלאט רשם 82 נקודות, הנתון השני בגובהו לשלושתם ביחד העונה, ובאחוז הגבוה ביותר - 60.4% מהשדה.

* המאזן של הקאבס העונה במשחקים בהם לברון מוסר לפחות 7 אסיסטים עומד על 5:22. בשאר המשחקים המאזן הוא 8:7.

* הלייקרס השוו את שיא המועדון עם 10 הפסדי חוץ רצופים, שנקבע ב-1964. באותה עונה, אגב, הם העפילו בכל זאת לפלייאוף.

דיוויד בלאט מאמן קליבלנד קאבלירס. GettyImages
"כשהילדים שלך עושים משהו נהדר אתה תמיד רוצה לקחת קרדיט על זה, אבל לפעמים הם פשוט עושים דברים טובים בעצמם". דיוויד בלאט/GettyImages

התגובות

דיוויד בלאט אמר אחרי המשחק: "אני חושב שבהתחלת המשחק לא היינו מפוקסים הגנתית כמו שאנחנו בדרך כלל. איפשרנו להם לקלוע כמה סלים קלים, ולמרבה המזל התמודדנו עם הבעיה הזו והחבר'ה הגיבו היטב". כשנשאל על קווין לאב אמר: "אני חושב שהוא היה יוצא מן הכלל. הייתי מאוד מרוצה מרמת האקטיביות שלו, אני חושב שהוא נע למקומות שלו היטב והכין את עצמו להזדמנויות שקיבל. הוא באמת שיחק כדורסל טוב בשני צדי המגרש, וזה משתקף במספרים שלו, אבל חשוב מכך, הוא היה מאוד מאוד אקטיבי ונראה רענן".

לאחר מכן הוסיף בלאט מסר לתקשורת באותו נושא כשאמר: "אתם אוהבים לדבר על הרבה דברים שבעיניי הם פחות חשובים. אנחנו מנצחים 12 משחקים ברציפות וכולם מדברים על 5 הנקודות של קווין. באמת, למי אכפת? מה שחשוב הוא שהקבוצה מנצחת וקווין יודע את זה".

כשנשאל האם הוצאת החוץ של אירווינג לדאנק אדיר של אימון שאמפרט, שהחלה את הבריחה של הקאבס ברבע השני, הייתה מתוכננת מהספסל, השיב בלאט: "הוא ביצע מהלך נהדר. כשהילדים שלך עושים משהו נהדר אתה תמיד רוצה לקחת קרדיט על זה, אבל לפעמים הם פשוט עושים דברים טובים בעצמם". לגבי היכולת של שאמפרט, שסיים עם 12 נקודות, 4 חטיפות ו-2 חסימות, אמר בלאט: "אני חושב שהוא נכנס לקצב של הקבוצה באופן סולידי, והוא יודע היטב מה מצופה ממנו. התקפית הוא מנצל את ההזדמנויות שיש לו, הוא שחקן כדורסל טוב והוא מתאים היטב למה שאנחנו עושים".

עוד באותו נושא

לאב כיכב ב-105:120 של הקאבס על הלייקרס

לכתבה המלאה
לברון ג'יימס שחקן קליבלנד קאבלירס. GettyImages
הכול לציטוט. לברון ג'יימס/GettyImages

לברון ג'יימס, שפרסם לפני המשחק ציוץ מסתורי בו כתב "Stop trying to find a way to FIT-OUT and just FIT-IN"', העלה תהיות האם מדובר במסר לקווין לאב, נשאל על כך בסיום והשיב: "זו הייתה יותר אמירה כללית על אנשים, שמשום מה ניסו לפרש ולפצח אותה כמו בצופן דה וינצ'י. הכוונה הייתה פשוט שאנשים תמיד מנסים להשתלב במקום להיות חלק ממשהו מיוחד".

אלא שאחרי שמרבית העיתונאים התרחקו, כמה כתבים מקומיים המשיכו לתחקר את לברון, ודייב מקמנאמין מ-ESPN הראה לו כתבה שפרסם באוקטובר בה השתמש באותן מילים "Fit-out ו-Fit-in" כדי לתאר את קשיי ההשתלבות של לאב, קינג ג'יימס צחק והודה: "זו לא מקריות, בנאדם". האמירה הזו הפתיעה את הכתבים, וכשאחד מהם, ג'ייסון לויד מ-"אקרון ביקול ג'ורנל", שאל את לברון האם מדובר הוא מוכן שיצטטו אותו בעניין הזה, הוא השיב: "אין שום דבר אוף רקורד. אני מכיר בכל מה שיוצא לי מהפה. אם אני אומר את זה, זה לציטוט".

מה אמרו בתקשורת

מקמנאמין התייחס בטור שלו אחרי המשחק לפרשת הציוץ וכתב: "הדרך של לברון לבקר את לאב היא אולי תזזיתית, אבל חשוב לציין שאין בה שום דבר זדוני. זה לא שלברון פרסם את הציוץ ואז ייבש את לאב על הפרקט. למען האמת זה היה להיפך, הוא התעקש למסור לו משלב מוקדם והיה לו חלק גדול ב-32 הנקודות של חברו. הוא אפילו שרטט עבורו מהלכים בזמן פסק זמן, והצהיר בסיום 'הוא היה היד החמה שלנו, ורציתי להמשיך ללכת אליו'. לברון בוחן אילו מחבריו לקבוצה מתאימים לתרבות הניצחונות שהוא מנסה להנחיל. אחרי שהם לא ראו עין בעין בהתחלה, קיירי התיישר לפיו. כשדיון ווייטרס לא אימץ לחלוטין את התפקיד שלו, הוא היה צריך ללכת. כעת לברון בודק את לאב, בידיעה שמועד ההעברות האחרון מתקרב, ושלאב חייב להוכיח במשחקים הקרובים עד כמה הוא רוצה להיות חלק ממה שנבנה בקליבלנד".

כריס היינס מ-"קליבלנד פליין דילר" כתב: "בלאט השתמש בגרג פופוביץ' הפנימי שבו כדי להגן על האופן בו הוא מנהל את ההתקפה, והתעקש שהקאבס לא עשו שום דבר מיוחד כדי לעורר את לאב. אז אולי בלאט לא ביצע את ההתאמות הללו, אבל מסתבר שמישהו עשה את זה. ברבע השני לאב היה בכזה קצב, עד שלברון החליט להפוך למאמן-שחקן. 'כשהוא קולע ככה זה מרווח לנו את ההתקפה, ורצינו להמשיך ללכת אליו', הוא הודה בסיום .'שרטטתי כמה מהלכים עבורו בפסק הזמן כשהוא היה לוהט'. מסיבה כלשהי, לברון לקח על עצמו לאתגר פומבית את לאב, בידיעה שבלאט לא יכול לעשות את זה. המחסור של לאב בנגיעות הוא סוגייה חשובה, בין אם בלאט רוצה להכיר בכך ובין אם לא, ולברון שמודע לאיך שחקנים בקבוצה הזו מרגישים פעל בהתאם, לטוב ולרע".

בינתיים כתב סם אמיקו מ-"פוקס ספורטס אוהיו" שריי אלן צפוי להחליט בתוך 10 ימים האם הוא חוזר לעונה נוספת, ואם כן לאיזו קבוצה מתוך שורת המחזרות שלו. על פי הדיווח, אלן בן ה-39 שקיבל בתקופה האחרונה פניות מלברון ג'יימס, מייק מילר וג'יימס ג'ונס, שחקני קליבלנד ששיתפו איתו פעולה במיאמי, מבוקש גם על ידי גולדן סטייט, אטלנטה, וושינגטון, מיאמי והקליפרס, כשלפחות כמה מהן ינסו להחתימו בעיקר כדי שלא יחזק את יריבותיהן האפשריות על האליפות בפלייאוף.

ריי אלן שחקן מיאמי היט. AP
ההחלטה קרובה. ריי אלן/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully