וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איפה הוא ואיפה בלבול: רוני לוי משפר את מכבי נתניה

8.2.2015 / 12:45

טיפול בלארי קאיודה, חיבור לערן לוי, סטנדרטים חדשים והברקות קטנות. השינוי שהביא רוני לוי לנתניה רק מגדיל את התמיהה מדוע לא נבחר לאמן את מכבי חיפה, אליה יש לו אופציית יציאה בחוזה. הבלוג של טוכמן

one

רוני לוי חיכה למנשה משיח ליד המדרגות המובילות מכר הדשא למנהרת חדרי ההלבשה. מאמן מכבי נתניה היה משוכנע שהשופט קיפח את קבוצתו במחצית הראשונה במשחק מול הפועל פתח תקוה לפני שבוע. גם בצד השני טענו לאפליה ובזמן שלוי המתין בסבלנות, מיהרו המאמן עידן בר און והמנכ"ל יורם עינב לתוך תחומי המגרש כשהם באים בטענות חריפות לשופט. השניים קצת קילקלו את המומנטום למאמן נתניה, אבל בכל זאת הוא הספיק לומר משהו למשיח באלגנטיות לפני שהשופט נכנס לחדרו. בלילה, אחרי המשחק, התראיין לוי לרשת ב' של קול ישראל: "אני חייב לומר שהרגשתי לא בנוח באצטדיון", סיפר. "זה אצטדיון יפה וחדש בפתח תקוה, אבל היתה ליד חדרי ההלבשה אווירה מאוד לא נעימה. אנשים שלא צריכים להיות שם ושאני בכלל לא מכיר, פנו לשופט ודיברו בצורה לא מכובדת. גם אני יודע להיות בוטה כשצריך וגם אני לא הכי עדין, אבל יש דרך ויש דרך". לוי דווקא היה במצב רוח טוב כשדיבר. אור ברוך הישווה בזמן פציעות וסידר נקודה יקרה למכבי נתניה. המאמן שהחליף את יוסי מזרחי נשאר המאמן היחיד כרגע בליגה שאין לו הפסדים.

אגב, עינב, מנכ"ל הפועל פתח תקוה, ששמע את דבריו של לוי דווקא קיבל אותם באופן מפתיע. "כנראה שאין לנו את השקט והניסיון שלו בדברים האלה", אמר בלי ציניות.

רוני לוי מאמן מכבי נתניה. מגד גוזני
הרגיש לא בנוח באצטדיון המושבה. לוי/מגד גוזני

ליוסי מזרחי דווקא יש הרבה ניסיון ויותר שנים מאשר ללוי באימון, אבל לא זו הייתה הבעיה בתקופה האחרונה של המאמן הוותיק בנתניה. הרבה לפני שמזרחי הלך הביתה, הוא ביקש לשים את המפתחות. בהרבה מובנים, השבועות האחרונים שלו במועדון היו בגדר של נוכח נפקד וכשבאים לנתח מה ההבדלים בין מזרחי לרוני לוי, צריך אולי לשאול מה שונה היום נתניה מזו של שי הולצמן, כי האמת היא שעוזר המאמן היה הרבה יותר דומיננטי בתקופת הסיום של מזרחי במכבי נתניה.

"היו ימים בהם את מרבית האימון העביר הולצמן כשמזרחי משקיף מהטריבונה או שנמצא בכלל בחדרו", העיד אחד השחקנים על מה שהתחולל באמת במתחם. משכך, סיגל לעצמו הולצמן דיסטנס של מאמן ולא של עוזר וכך איבדו אותו השחקנים משני הכיוונים, כי הוא עדיין לא היה יכול מצד אחד לשלוט במועדון כמו מכבי נתניה שנמצא במשבר ומצד שני הוא גם לא ידע לשמש להם כאוזן קשבת וכגוף שאפשר להתפרק ולהתרפק עליו כפי שעוזר מאמן צריך בדרך כלל להיות.

רוני לוי כבר למעלה משלושה שבועות במכבי נתניה ובינתיים מדובר בשינוי גדול כמעט בכל הפרמטרים. המבחן אולי יהיה אחרי ההפסד הראשון והערב פוטנציאלית זה יכול לקרות מול מכבי תל אביב, אבל בטוח שהחשיבות האמיתית של לוי תימדד כששוב יגיעו הימים בהם שחקני מכבי נתניה ירדפו אחרי המשכורות. הם עדיין בפיגור של משכורת שלמה, אבל בתקופה שלוי מאמן יש שקט בגזרה הזו כי עם כניסתו קיבלו השחקנים משכורת מלאה. בימים הקרובים הם יצטרכו לקבל את זו של דצמבר ואם אלי שגב לא יעביר מיליון שקל כפי שהבטיח לעופר אורליצקי מהרשות לבקרת תקציבים, תחל שוב אווירת הנכאים.

לוי חזר רעב לאימון, כפי שאמור להיות מי שישב בבית כל כך הרבה זמן. אחרי התקופות ברומניה ובקפריסין וכשיש לו קשרים די טובים עם סוכנים בחו"ל, הוא היה בטוח שתגענה הצעות מעניינות, אבל למעט גישושים מכאן ומשם, הוא לא היה קרוב לחתימה על חוזה. אם מיטש גולדהאר לא היה מטיל וטו על מאמן ישראלי, קרוב לוודאי שלוי היה כבר נוחת במכבי תל אביב אבל עם ההתעקשות התמוהה של יעקב שחר לא למנות אותו, אולי זה גם לא היה קורה במכבי תל אביב. מה שבטוח, אם ג'ורדי קרויף היה עוקב אחרי מאמנים ישראלים כפי שהוא עושה זאת אחרי שחקנים זרים, לוי היה מקבל ניקוד גבוה בכל הקשור לעבודה היומיומית. חלק מהדברים שאנו כה מתלהבים מהם בעבודה הנעשית בקרית שלום, המאמן הנתנייתי כבר עשה במכבי חיפה לפני עשור. את האימון שאחרי משחקים למשל, הוא גם עושה במכבי נתניה. במכבי תל אביב זה קצת יותר מקצועי, אבל גם בנתניה עובדים לפני שהולכים הביתה. מההיבט הזה מדובר בשינוי גדול כי מאמן הכושר אלכס בר ציון היה לעתים יוצא ראשון מהאיצטדיון אחרי משחקים עוד בטרם נכנסו השחקנים להתקלח וכעת הוא צריך להישאר ולהשגיח על מה שקורה על כר הדשא. בר ציון הוא ידיד של מזרחי והולך איתו כבר שנים יחד. אם היה לנתניה כסף, קרוב לוודאי שלוי היה מחליף אותו במאמן כושר אחר אבל בינתיים הוא נשאר אף שאין כימיה טובה בין המאמן לבינו.

עוד באותו נושא

מכבי נתניה - מכבי תל אביב: "יש תחושה של משחק מיוחד"

לכתבה המלאה
יוסי מזרחי מאמן מכבי נתניה (שמאל) עם עוזרו שי הולצמן. מגד גוזני
יוסי מזרחי לא היה מעורב, שי הולצמן לא הסתדר לבדו/מגד גוזני

מזרחי היה כאמור כבר די שחוק בשבועות האחרונים שלו בנתניה. מצב רוחו היה שפוף והוא גם הבין לליבם של השחקנים שהתקשו להפריד בין המקצועיות לבעיות הקיומיות. לא פעם היה מדבר איתם ומבקש להפריד, אבל גם הוא עצמו התקשה להתמודד עם הבור הגדול שיצר אלי שגב. לוי עוד לא נדבק בדכאון. הוא הגיע עם רוח חדשה וגם התעקשותו למנות את רונן גבאי כעוזרו מתגלה בינתיים כהברקה, לפחות לפי הקומפלימנטים שמקבל עוזר המאמן מהשחקנים.

לאימונים מגיע לוי ראשון והולך אחרון. מרבית האימונים מתחילים בשעה 11.00. לוי מגיע למתחם שעתיים וחצי קודם וכך גם גבאי. הם יושבים על תכנית האימון, מסדרים את המגרש ומחלקים את השחקנים לקבוצות עבודה. כשהשחקנים יורדים לכר הדשא מחדר ההלבשה כל אחד כבר יודע מה מתוכנן לו ואיזו גופייה הוא ישים על עצמו. קצב האימון, עקב כך, הוגבר ויש פחות פסקי זמן לתכנונים. את המסרים לוי מעביר בשקט. פעם אחת התעצבן באמת על שלו מנשה והרים את הקול ליד כולם. בעבר סבל מתדמית שלילית בכל הקשור ליחסי האנוש, אבל דומה שהגיל עשה את שלו וגם הנסיון והיום לוי הרבה יותר מרוכך ברמה הבין-אישית. הוא לוקח כמעט מדי יום שחקן או שניים לשיחה חמה. הרומנים כריסטיאן סרגי וגבי ג'ורג'ו וגם רומאריו פירס שמדבר רומנית שוטפת, מקבלים הרבה ריקושטים מלוי בשפה שהם מבינים הודות לתקופה שעבד ברומניה. הם גם שמעו עליו ובדקו אודותיו והדעה של שלושתם על לוי מאוד חיובית עוד לפני שהעביר אימון אחד.

ויש גם את פרויקט לארי קאיודה. יוסי מזרחי הביא אותו לנתניה וטיפח אותו בעונה שעברה, אבל בחודשים האחרונים הוא איבד אותו. 70 הימים שקאיודה שבת מהבקעה היו בשיא הדיפרסיה של מכבי נתניה וכמה שמזרחי לא דיבר איתו, הניגרי הצעיר היה כבוי לגמרי. מזרחי אמר פעם שהתכונה הכי טובה של קאיודה היא האהבה שלו לעבודה על המגרש. הבעיה היתה שקאיודה היה מרגיש שהוא היחיד שבאמת משקיע. אחרי ששליש מחדר ההלבשה כועס עליו ושליש אחר מקנא בו, הוא היה בטוח שהוא תיכף מתחפף. אבל אז בא לוי ואיתו השינוי הגדול. "כשאני מסתכל הצידה ורואה שכולם עובדים ומשקיעים כמו שאני אוהב לעבוד, אז אני מרגיש טוב", אמר קאיודה לחבר קרוב בשבוע שעבר. גם אם הוא לא יגיד את זה בפה מלא, קאיודה מתכוון בעיקר לערן לוי. כל מי שמכיר את הקפטן, העריך שהוא ולוי לא יוכלו להסתדר יום אחד ביחד. אבל בינתיים יש שם דווקא הרבה כבוד. לוי מבין את מגבלות הקפטן בכל מה שקשור לכושר גופני וריצה, ותמיד הוא אומר שכל עוד שחקן נותן מאה אחוז, הוא יכול להשלים עם זה שהוא לא ידביק את כל האחרים בקצב העבודה ובתנאי שיש לו כשרון ברגליים כמו זה שיש לערן לוי.

אם אין כאן דבר חבוי, כל הסימנים מלמדים שרוני לוי מועמד לאמן את מכבי חיפה בעונה הבאה. סעיף יציאה לשם יש לו ובינתיים המשימה במכבי נתניה מאוד חשובה. מיורדת בטוחה, קפצה הקבוצה למועמדת לפלייאוף עליון, אבל הצניעות מחייבת לקבוע שביחס לכאוס שהיה עד לא מזמן ושעוד צפוי בהמשך העונה, הישארות בליגה תהיה הישג גדול. אם זה יקרה, רוני לוי יוכל להכניס את חצי העונה הזו בחלק הגבוה של קורות החיים שלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully