וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אניימה אתם לא, אבל - סיפורם של אפולה אדל וחואן פאבלו לקראת הדרבי

האחד שבר שיא היסטורי, האחר נבחר אחרון בדראפט בהודו והביא אליפות. האחד מצא חבר אגדי ומסביר לצעירים מה לעשות, האחר מסתגר ובא בטענות. אפולה אדל וחואן ("יותר טוב מסטויקוביץ' בארבע דרגות") פאבלו מסמלים את השוני בין הפועל למכבי תל אביב. דרוש: רגע תהילה בדרבי

ברני ארדוב

בקיץ, היו גורמים במכבי תל אביב שחשבו שיש אופציות עדיפות יותר בשער. שחואן פאבלו טוב ויציב, אבל שבשביל אירופה צריך קצת יותר. לספרדי היה חוזה גם לעונה זו - על סך 100 אלף שקל לחודש, ועוד תוספות ומענקים מכובדים – כך שגם המחשבות שהיו נפלו בשלב מוקדם מאוד. השוער בן ה-36 גרם למחשבות לצוץ מחדש, כשבאירופה לא ממש סיפק את הסחורה. כמוהו, כל הקבוצה, ומכבי נשארה אך ורק עם ליגת העל.

בקיץ, אחרי פרשת דני עמוס וה"קוקסינלים", אפולה אדל קיבל את הטלפון הרגיל. בוא להפועל תל אביב, תחזור. השוער ששיחק במועדון בין 2011 ל-2013 שאל לגבי השכר. תגיע ונראה, אמרו לאדל בן ה-28 - תלוי באיזה מסמכים בדקתם. אז הוא הגיע, ואמר שהוא "מגיע רק בגלל שאני אוהב את הפועל". בבדיקה הרפואית הראשונה הוא כשל. התברר ששריר בלב התרחב בעקבות הטיסה. משהו שגרתי, סיפר. בבדיקה הרפואית השנייה הכול היה פיקס, רק שהאדומים לא הצליחו להיפטר מהחוזה של עמוס. אדל עלה על טיסה וחזר לביתו.

seperator

היום, 401 דקות לאחר שספג לאחרונה, חואן פאבלו צפוי לפתוח בדרבי התל אביבי. לאחר יכולת לא טובה בקיץ, הרחקה מיותרת מול מכבי נתניה, שער שטותי מול הפועל פתח תקוה והרבה ספקות מהיציעים, הוא מגיע בסטטוס יציב מאוד - אולי הכי יציב מאז שהגיע לקרית שלום.

בחצי השנה האחרונה, אדל משלים מהפך מקביל. משוער בלי קורות הפך להיות האופציה הכי טובה של האדומים. המשחק האחרון שלו בהפועל של אז היה דרבי. הוא אפילו כבש בו, לפני שהפסיד 4:2. הערב בבלומפילד, את שני השערים יאיישו שוערים זרים שמסיימים את העונה שלהם. שוערים ותיקים, שבכל זאת יש לגביהם ספקות. בצדק?

קרלוס גרסיה - הסיפורים, המספרים והניתוחים

מכבי תל אביב בוואלה! ספורט

הפועל תל אביב בוואלה! ספורט

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ברוך הבא לקולקטה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אפולה אדל

בשלהי עונת 2012/13, אפולה אדל ישב עם אנשי הפועל תל אביב לשיחות על הארכת החוזה. אין כסף, אמרו לו כבר אז, תצטרך לקצץ. "אין שום סיכוי", ענה. "אני השחקן הכי טוב פה. לא יכול להיות שהשחקן הכי טוב לא משתדרג אלא מקצץ", הוסיף. בד בבד, היכולת המקצועית של אדל דעכה. בוריס קליימן נדחף לשער, ואדל, שאהב את הילד, הציע שהוא-עצמו יחפש קבוצה אחרת.

הוא עזב, רק כדי לקבל טלפון מרן בן שמעון כחודש לאחר מכן. תחזור, ביקש רב"ש, שקיבל את הקבוצה באותו קיץ. שוב עלה עניין הכסף, ועד שהמו"מ עלה על פסים רציניים, אדל קרע את שריר הירך האחורי ועמוס הגיע מקרית שמונה. אפולה חזר לכושר, והסוכן סיפר שיש עוד הצעה מישראל, אבל לאחר שבוע השריר שוב נקרע. אחרי פיאסקו הבדיקות וה"קוקסינלים", אדל קיבל עוד שיחה מהסוכן. ההודים מרימים סופר-ליג, אמר לו. בוא לדראפט.

זרים נרשמו לדראפט. מתוכם, נבחר אפולה במקום ה-56 והאחרון על ידי אתלטיקו קולקטה. כמה משחקים לאחר מכן, הוא הביא אליפות

הליגה ההודית, שחוזקה העונה על ידי שחקני רכש רבים מחו"ל, חילקה את השלל בין שמונה הקבוצות, בשיטה שבה בוחרים שחקנים ל-NBA ובפוטבול. ראשית, השחקנים ההודים נבחרו, ושנית, הזרים. 56 זרים נרשמו לדראפט. מתוכם, נבחר אפולה במקום ה-56 והאחרון על ידי אתלטיקו קולקטה.

אדל, כמעט כמו כל אזרח שמגיע להודו, היה בשוק. קולקטה, עיר תרבות, יודעת להפחיד ולאיים על פוקדיה. כשהגיע, שכר את שירותיו של נהג מונית, ליום שלם. בסיום הנסיעה, הנהג ביקש 5 יורו. "5 יורו?", אדל הופתע. "זו חייבת להיות טעות". וכך התוודע השוער לתמחור באחת המדינות המטורפות בעולם. האמת, יכול להיות שהנהג אפילו הפריז בדרישות.

הזרים של אתלטיקו שוכנו במלון חמישה כוכבים, שהיה מאובטח על ידי שוטרים בכל שעות היום. בשל הפקקים המטריפים, הוא היה צריך להתעורר ברבע לשבע כל יום, רק כדי להגיע בזמן לאימון.

הוא אמנם נבחר במקום האחרון, אבל משהתחיל לעלות בהרכב ועד לסיום העונה, אדל הבריק. הוא ספג בממוצע כל 140 דקות - מקום שני בליגה - והצעיד את קולטקה לחצי הגמר, ומשם לגמר, ומשם לגביע. בגמר מול קראלה, במצב של 0:0, הוא הדף כדור עצום של מיקל צ'ופרה. הבחור של קראלה בעט משישה מטרים, ואדל, איכשהו, התעופף והדף. צ'ופרה נקבר מתחת לדשא, ובתוספת הזמן מוחמד ראפיקה הביא את האליפות לאתלטיקו.

שי אבוטבול שחקני הפועל תל אביב חוגגים עם אפולה אדל שוער. ברני ארדוב
טל בן חיים קופץ על אדל, אחרי שהשוער הכניע את מכבי בפנדל/ברני ארדוב
אדל לא הגיע רזה, בוא נאמר, וגורם במועדון אמר לאחר ההפסד לכפר סבא: "נקווה שזה רק המשקל שמפריע לו, כי כרגע, כשהוא קופץ, קשה אפילו להעביר עיתון מתחת לרגליים שלו"

אפולה קיבל את מירב המחמאות. "אדל היה ההבדל בין הקבוצות", כתב העיתונאי המקומי פאייסל שאפי. "ההצלה שלו היתה הרגע של המשחק. הוא היה כמו קיר". הפרשנים קבעו: אדל הביא את הגביע לקולקטה. ההצלה מול צ'ופרה הוכתרה כהצלת העונה, וחברו לקבוצה לואיס גרסיה - שזכה בעבר בצ'מפיונס ליג עם ליברפול – פרגן: "ההצלה היתה פשוט מדהימה".

הקטלאני ואדל הפכו לחברים הכי טובים בקמפיין הנוכחי, ונשארו בקשר. אדל מספר שכשהגיעו לקולקטה מצאו קבצה לא מקצוענית. "לא היה להם מושג בטקטיקה", השוער אמר. בשני המשחקים הראשונים, הוסיף, הם עלו במערך של שוער, בלם, קשר אחורי ושמונה שחקני התקפה. אז אדל ולואיס גרסיה לימדו את החבר'ה איך עומדים על המגרש. כשנפרד מהעיר אמר לבעלי הקבוצה: "זו היתה אחת החוויות הכי מטורפות שעברתי".

אז הנה, הוא שוב בחודורוב. הוא ויתר על כסף כדי להגיע, ומשתכר כ-37 אלף שקל בחודש, לא כולל תוספות. אחרי עמוס, שלא היה הטיפוס הכי חברתי שדרך במועדון, אדל הוא שינוי לטובה באספקט הזה. סוף סוף מרגישים שיש מנהיג בהגנה, מספרים שחקנים. אדל החל לערוך שיחות אישיות לבלמים, ובקבוצה מרגישים ש"יש על מי לסמוך". מבחינה מקצועית, כמובן, הכבדות מורגשת. אדל לא הגיע רזה, בוא נאמר, וגורם במועדון אמר לאחר ההפסד לכפר סבא: "נקווה שזה רק המשקל שמפריע לו, כי כרגע, כשהוא קופץ, קשה אפילו להעביר עיתון מתחת לרגליים שלו".

"מבחינה חברתית, אין מה להשוות בינו לבין דני [עמוס]", מספרים בהפועל. "אדל דומיננטי, נותן ביטחון, מכוון את השחקנים - עמוס לא עשה זאת. אי אפשר להתעלם שהוא העלה כמה קילוגרמים טובים. כדי שיחזור להיות השוער שהיה פה פעם, הוא יצטרך עוד חודש של אימונים". אבל הדרבי הערב, וזה מה יש.

חואן פאבלו שוער מכבי תל אביב (שמאל) מול הפועל באר שבע. ברני ארדוב
חואן פאבלו שוער מכבי תל אביב (שמאל) מול הפועל באר שבע/ברני ארדוב

חואן פאבלו

"הוא היחיד במועדון שיותר משעמם מפאקו".

חואן פאבלו כבר שנה וחצי כאן, וההגדרה של גורם במועדון די הולמת. מקצוען, לטוב ולרע. מתבודד, בא לעבוד, וכן, גם לאכול - מספרים שהוא מחסל צלחות בארוחות המשותפות. "הוא לא חברתי, לא מדבר יותר מדי עם השחקנים האחרים", אומרים במועדון. "הוא לא מדבר יותר מדי, טיפוס משפחתי". על המגרש, אמנם, יש שינויים בגזרה. "הוא מכוון, צועק, מעיר", אומר שחקן, "הוא לא אדיש לגמרי, כמו שבתחילה נראה. פאקו לא מתייחס אליו כאל שוער מושלם שאין מה לדבר איתו. הרבה פעמים רואים את פאקו וחואן פאבלו מדברים לבד, בעיקר משחזרים אירועים ממשחקים".

אחרי המפגש מול מכבי חיפה בסמי עופר, כשכולם התלהבו מההופעה של ולדימיר סטויקוביץ', אמר שחקן מכבי: "סטויקוביץ' רק הודף, אף פעם לא תופס. חואן פאבלו טוב ממנו בארבע רמות"

העונה, כאמור, החלה לא טוב עבורו. גם באירופה, אבל גם בליגה מכבי ספגה שערים כמעט בכל משחק. וכשמכבי ספגה יותר מדי שערים בפתיחת העונה, חואן פאבלו כעס. במשך כמה משחקים רטן על כך שהשחקנים הולכים לאחור, וזה מקל על היריבה לכבוש. בסמי עופר נגד בית"ר ירושלים זה הגיע לשיא. מכבי הוליכה 0:1 ממספרת של ערן זהבי, רק כדי לקבל פגיון על הבאזר, תוצרת עומר אצילי. זו היתה כנראה שעתו החמה של חואן פאבלו. הוא השתגע, וצעק מיד על שחקני ההגנה: 'לא לחזור אחורה! לא לחזור אחורה! נמאס כבר, המשחק היה שלנו'.

אבל אחרי הכול, הוא מוערך ואהוד על ידי השחקנים הצעירים. הם רוצים ללמוד ממנו, אפילו להיות כמוהו. רציני, מסודר, יציב. כמו שאפולה היה אל קליימן, כך חואן פאבלו לעבר ברק לוי. הספרדי מעריך את הישראלי הצעיר, ומספרים שאמר לגורמים במועדון שלוי צריך להיות שוער העתיד. "מכבי אכן צריכה לקבל החלטה עם ברק", מספר גורם. "לתת לו את הצ'אנס האמיתי כדי שיוכל להוכיח שהוא יכול להיות מספר 1 של המועדון, או להשאיל אותו".

בינתיים, עם רוטציה בין השניים, האלופה שברה שיא מועדון ללא ספיגות - 623 דקות בלי הוצאת כדור מהרשת. ח"פ ולוי שותפים לרקורד.

אחרי המפגש מול מכבי חיפה בסמי עופר, כשכולם התלהבו מההופעה של ולדימיר סטויקוביץ', אמר שחקן מכבי: "סטויקוביץ' רק הודף, אף פעם לא תופס. חואן פאבלו טוב ממנו בארבע רמות".

הישראלי והספרדי גם יחדיו בצמרת האישית - ברק לוי במקום הראשון בממוצע ספיגות בליגה, חואן פאבלו במקום השני. כך שלפחות בין הקורות, פאקו סובל מצרות טובות. והשריף? למרות הכבדות הרגעית, אדל הוא הרע במיעוטו, והצרות האמיתיות מתחילות מחוץ לשער.

הערב, בבלומפילד, יש דרבי. בין היתר, זה גם דרבי בין שני מחליפי אניימה. שני מחליפי אניימה, שלא באמת הצליחו להיכנס לכפפותיו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully