וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עינוי דין: הטראומה שקרלוס גרסיה סוחב מאז הדרבי הקודם

2.2.2015 / 11:35

אירועי הדרבי האחרון והעונש שבא אחר כך יצרו טראומה אצל קרלוס גרסיה. אבל זו רק הצרה הקטנה שלו, בזמן שמכבי תל אביב שוברת את הראש האם זה הבלם שייקח אותה לליגת האלופות. הסיפורים, המספרים והניתוחים

one

יובל נעים באמת האמין שהוא יכול להפתיע את מכבי תל אביב. בזמן שמסביב העריכו שזה יגמר במינימום 4:0, הדביק מאמן הפועל אשקלון את שחקניו באמונה שאפשר להדיח את מכבי בבלומפילד. באחד מאימוני ההכנה של מוליכת ליגה א' דרום אפילו השתעשעו השחקנים במחשבה מהיכן כדאי לתקוף. ליאור אסולין, שי רביבו ואוהד אדלשטיין הזריזים העריכו שנקודת התורפה בקו ההגנה של מכבי יכולה להיות קרלוס גרסיה ואל העמדה שלו כיוונו.

נעים דווקא לא הסכים: "יש לנו תרגיל בהתקפה עם השלושה האלה וזה יכול לעבוד בכל מקום ומול כל קבוצה, אבל לא חשבתי שצריך לתקוף דווקא את גרסיה", אמר נעים השבוע. "אני ממש לא חושב שהוא עקב האכילס של מכבי תל אביב בהגנה. גרסיה הוא שחקן טוב ומכבי תל אביב לא תמצא יותר טוב ממנו. אני שם לב לירידה בהערכה אליו, אבל אני חושב שהוא שחקן מצוין ומכבי צריכה להאריך לו את החוזה. זה לא קל להביא שחקנים זרים טובים לארץ ואתה רואה כמה פלופים אוכלים במכבי חיפה".

שחקן מכבי תל אביב קרלוס גרסיה חוגג. ברני ארדוב
"מכבי תל אביב לא תמצא בלם טוב ממנו". קרלוס גרסיה/ברני ארדוב
שאלת הארכת חוזהו היא אחת המרכזיות בתוכניות של גולדהאר ולמרות שכבר כמעט שנה דנים בה, לא הגיעו במכבי להחלטה

בין אם מכבי תל אביב תסיים את העונה כאלופה ובין אם לא תשלים בהצלחה את משימת שלוש השנים של ג'ורדי קרויף, בקיץ הקרוב היא תצטרך לבצע לראשונה מתיחת פנים אמיתית. כבר כמה חודשים עוסקים במועדון במחשבה על העומד לבוא מאחר שלא פחות מתשעה שחקנים יסיימו בתום העונה חוזים. מדובר בחואן פאבלו, יואב זיו, מהראן ראדי, ניקולה מיטרוביץ', ברק יצחקי, ברק בדש, ראדה פריצה, גל אלברמן וקרלוס גרסיה.

מיטש גולדהאר רוצה להמשיך ולשלוט בכדורגל הישראלי, אבל הוא גם רוצה להכניס רגל בריאה למפעל אירופי עם העדפה כמובן לליגת האלופות. הכישלון של הקיץ שעבר מוסבר בעיקר בגלל מבצע צוק איתן והנדידה לקפריסין, אבל במכבי יודעים שכדי לעשות את הקפיצה בעונה הבאה, צריך גם להתחזק ולא רק לשחק את משחקי הבית בבלומפילד. אחת העמדות המשמעותיות והמדוברות במועדון היא זו של קרלוס גרסיה.

שאלת הארכת חוזהו היא אחת המרכזיות בתוכניות של גולדהאר ולמרות שכבר כמעט שנה דנים בה, לא הגיעו במכבי להחלטה. גרסיה סיפר לא מזמן כי ישב כבר פעמיים עם מכבי ולא הגיע לסיכום. המו"מ התנהל עוד בקיץ שעבר בתום שתי עונות שלו במועדון. "לא הגענו להסכמות", אמר. "אבל אני רוצה מאוד להישאר במועדון. אני מקווה להוכיח ולהצדיק שמקומי להמשיך במכבי תל אביב", סיכם בצניעות האופיינית לו.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
מיטש גולדהאר הבעלים של מכבי תל אביב. ברני ארדוב
רוצה להמשיך לשלוט בכדורגל הישראלי, אבל רוצה גם דריסת רגל באירופה. גולדהאר/ברני ארדוב
"אתה קורא שמכבי חיפה רודפת אחרי אברהם פאס בן ה-36, אז מה יש להתעסק בגיל של קרלוס שיהיה באפריל רק בן 31?"

בחודש אפריל הוא יהיה בן 31. מדי פעם נשמעת ביקורת כלפי איבוד המהירות או הסיבוב על המקום שנהיה קצת יותר איטי, אבל בקרית שלום סופרים הרבה יותר את המעלות של הספרדי שנחשב לשחקן הזר הכי מוצלח שהביא קרויף לישראל.

יש לא מעט ביקורת כלפי איסוף הזרים של ההולנדי. האליפויות של מכבי תל אביב הושגו בעיקר בגלל העליונות שלה בשחקנים הישראלים, אבל לצד בינוניים כמו גונסאלו גרסיה, מאנה, רוברט ארנשואו ורמי מראבל, פגע קרויף עם ראדה פריצה ובעיקר עם קרלוס אותו הביא בשיא הקריירה שלו מספרד ועוד בהעברה חופשית. במו"מ שהתנהל עד כה נרשמו פערים גם בסכומים אבל גם באורך החוזה.

קרלוס השתכר בשלוש השנים במכבי 2.5 מיליון שקל ברוטו לעונה שהם קצת יותר מ-300 אלף יורו נטו. הוא לא רוצה לרדת בשכרו וגם לא רוצה חוזה לעונה אחת כפי שמכבי מעדיפה לעשות לשחקנים שחוצים את גיל 31. מההיבט הזה יש כאלה במועדון שמאוד מצדדים בספרדי. "אתה קורא שמכבי חיפה רודפת אחרי אברהם פאס בן ה-36, אז מה יש להתעסק בגיל של קרלוס שיהיה באפריל רק בן 31?", שאל אתמול גורם במועדון. "ברור שהוא לא בן 28 כמו שהוא הגיע אלינו, אבל גם היום הוא עדיין צעיר ולא בטוח שהוא נפגע בכל הפרמטרים של מהירות וזריזות".

אף שמכבי תל אביב רשמה במשחק הליגה הקודם בשבוע שעבר באשדוד שיא של דקות ללא ספיגת שער, התחושה היא שיש איזו ירידה אצל גרסיה. יוסי מזרחי שניסה בקיץ להביא בלם למכבי נתניה, יודע שזו משימה לא פשוטה: "ברור שאם למכבי תל אביב תהיה הזדמנות להביא את בלם נבחרת סרביה או בלם נבחרת אחרת, בן 25 עם מהירות ומשחק ראש מצויינים, אז שווה לה לחשוב על החלפה.

אבל כל עוד זה לא הולך למקום הזה, היא צריכה לחדש את החוזה עם גרסיה ולהאריך אותו בשנה או בשנתיים. אתם חושבים שזה קל להביא לישראל בלם בשיעור קומה? צריך גם לזכור מי זה קרלוס גרסיה. הבחור הזה נשאר כאן לאורך השנים האלה עם הטילים ועם האזעקות ולא עזב כמו אחרים. הוא התנהג כמו גבר והיה מסור למועדון עד הסוף. אלה דברים שצריכים לקחת בחשבון ובעיקר להעריך כשבאים לדון בחידוש חוזה של שחקן. אם אני הייתי צריך לקבל החלטה, לא הייתי מהסס לרגע ומשאיר אותו".

ג'ורדי קרויף, מכבי תל אביב. ברני ארדוב
סופג ביקורת על בחירת הזרים. ג'ורדי קרויף/ברני ארדוב
"אתה יכול להגיע לליגת האלופות עם קרלוס גרסיה ואתה יכול ליפול בדרך עם בלמים יותר טובים ממנו"

אין ספק שעבור הליגה הישראלית, גרסיה מספיק. השילוב של משחק הראש, ההקרבה (במכבי סופרים חמש פעמים שהוא פתח את המצח והגבה), השקט ביחד עם המקצוענות והמנהיגות הקפיצו אותו לדרגה הכי גבוהה בחדר ההלבשה בקרית שלום. אבל השאלה היא האם גרסיה הוא השחקן המתאים לעמוד במשימה של מכבי להעפיל לצ'מפיונס ליג במידה שתזכה באליפות.

"להגיע לשלב הבתים של ליגת האלופות זה שילוב של הרבה אלמנטים", מעיד ניר קלינגר שעשה את זה כבר פעם אחת עם מכבי תל אביב. "אתה יכול להגיע לשם עם קרלוס גרסיה ואתה יכול ליפול בדרך עם בלמים יותר טובים ממנו. אני לא חושב שעל זה, מכבי תגיע או לא תגיע. יש כאן בלם שהצליח במכבי ולא בשכר של מאות אלפי יורו ולכן גם אם תביא עכשיו מישהו שירוויח 900 אלף יורו לעונה, לא בטוח שהוא יהיה השחקן המתאים לקבוצה. אתה לא יכול לזרוק מישהו שהשתלב כל כך טוב והפך להיות דמות דומיננטית בין השחקנים. כמה כבר הוא איבד מהמהירות, אם בכלל?".

גרסיה רוצה להמשיך, אבל אם לא יגיע להסכם עם מכבי הוא יעדיף מדינה אחרת באירופה על פני חזרה לספרד. "אם הייתי יודע שאלו יהיו חיי במכבי תל אביב, הייתי יוצא בגיל יותר צעיר לשחק במדינה אחרת באירופה", סיפר לא מזמן לחבר בקבוצה. "חשבתי שאשחק כל הקריירה בספרד, אבל ג'ורדי פתח לי את הדלת למדינה חדשה, לתרבות אחרת, לחיים שונים ובעיקר לכדורגל שאני נהנה ממנו אפילו יותר".

ניר קלינגר מאמן מ.ס אשדוד. אדריאן הרבשטיין
לא מצדד במבקרים. ניר קלינגר/אדריאן הרבשטיין
"בניגוד לשחקנים מתבגרים אחרים, קרלוס לא מחפף. יש לו כל כך הרבה תשוקה למשחק וכל שהוא באימון הוא לוקח קשה"

מההיבט הזה, זכה גרסיה לחוות את מה שלא נתנה לו אלמריה בה שיחק את מרבית שנותיו. הוא היה בלם בכל הנבחרות הצעירות של ספרד, אבל בבוגרים לא זכה לשחק בטופ של הלה ליגה. את מאבקי התחתית והחשש לספוג שער שיביא להפסד, החליף בדובדבנים של מכבי תל אביב. "אתה יודע איזה הבדל זה לשחק בקבוצת צמרת שרצה לאליפות לבין קבוצה קטנה שנלחמת על חייה?", שאל באחרונה שחקן במכבי תל אביב. ישראל גם איפשרה לו להגשים את מה שפחד שלא יצליח לעשות לעולם וזו השתתפות בצ'מפיונס ליג. הוא כל כך רצה בכך עד שנדמה היה שיהיה לו קשה להתאושש מההדחה בקיץ שעבר. כשהקבוצה חזרה מהמשחקים מול מאריבור, התקשה גרסיה לעצור את הדמעות: "זה היה אולי הסיכוי האחרון שלי", אמר. "אני ממש רוצה לחוות את ליגת האלופות".

שחקנים במכבי תל אביב מאוד אוהבים אותו. "שחקנים מתבגרים לפעמים מתחילים לחפף", סיפר אתמול שחקן בקבוצה. "בכל זאת, הם כל החיים מתאמנים ועושים את אותם דברים וטבעי שיגיע שלב שירצו קצת לחפף. אצל קרלוס זה לא כך. יש לו כל כך הרבה תשוקה למשחק וכל משחקון שהוא מפסיד באימון הוא לוקח קשה מאוד. הוא לא הכי מהיר, אבל הוא גם לא היה מהיר כשהביאו אותו. יש לו נסיון, הוא מאוד אגרסיבי, הוא די שקט והוא בעיקר בן אדם. יש לו אישיות וכולם אוהבים אותו. הוא אומר דברי חוכמה ומאוד מחובר. אני באופן אישי מדבר איתו הרבה ומאוד אוהב לשמוע את הדעות שלו בכל נושא".

קרלוס גרסיה שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
לא מחפף. קרלוס גרסיה/ברני ארדוב
הדרבי הקודם של העונה זכור בעיקר בגלל תקיפתו של ערן זהבי, אבל קרלוס זוכר היטב את האירועים

פאקו סירב לומר אתמול אם גרסיה יפתח הערב בדרבי, אבל שחקנים וגורמים אחרים במכבי תל אביב אמרו שזו תהיה הפתעה גדולה אם הוא יחליט להעלות בהרכב הפותח את דור פרץ ואיתן טיבי ולהשאיר את הספרדי על הספסל. הדרבי הקודם של העונה זכור בעיקר בגלל תקיפתו של ערן זהבי, אבל קרלוס זוכר היטב את האירועים שהתלוו אליו בגלל אותה תנועת ידיים שלו לעבר האוהדים אשר בעטייה נענש בבית הדין של ההתאחדות. "זה היה עינוי דין", אמרו אתמול במכבי. "העונש שהוא ספג בסוף לא היה קשה, אלא הזמן שלקח עד שסיימו את התיק הזה. הוא הסתובב כמעט חודש בתחושה לא טובה וראו על הפנים שלו שהוא לוקח ללב את כל ההמולה התקשורתית סביבו".

גרסיה לא חשב בעקבות המקרה לעזוב את מכבי תל אביב, אבל אם לא היה חושש כל כך מטיסות קרוב לוודאי שהיה ממריא לספרד לכמה ימים כדי לנקות את הראש. את עונש שעות הקהילה הוא תרם במיון של בי"ח דנה בתל אביב ולכולם סיפר שהוא רואה בכך זכות ולא עונש.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גם קרלוס לא שכח. המקרה המפורסם בדרבי/מערכת וואלה!, צילום מסך
אם לשפוט על פי התזה של קרויף, גרסיה אמור להמשיך במכבי תל אביב מעבר לעונה הזו

אם לשפוט על פי התזה של קרויף, גרסיה אמור להמשיך במכבי מעבר לעונה הזו. "קשה לזרים להיקלט היטב בישראל", אומר קרויף ושולח חץ מרומז לעבר הצורך שלנו בארץ לראות דווקא את השחקן הישראלי ואת הנבחרת שלנו מצליחים יותר מאשר הליגה. קרויף משוכנע שהקהל בארץ מסתכל על הזרים בעיניים הרבה יותר ביקורתיות מאשר על הישראלים ולכן נראה שעד שפגע בול עם גרסיה, זה יהיה מפתיע אם ייתן יד לשחרורו.

"להגיע לליגת האלופות עם קרלוס גרסיה, זה יהיה אולי קשה עד בלתי אפשרי", מחמיר איש כדורגל בכיר. "אבל אם לא מחליטים לשים הרבה כסף על בלם צעיר ואיכותי, אז בדרג הבינוני באירופה אין יותר טוב ממנו. ואני מדבר על כל החבילה שקוראים לה קרלוס גרסיה".

קרלוס גרסיה מכבי תל אביב. ברני ארדוב
החבילה השלמה לדרג הבינוני. קרלוס גרסיה/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully