וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחד בדור: ניו אינגלנד פטריוטס זכתה בסופרבול

2.2.2015 / 5:09

זה כבר נראה אבוד, הכול הלך נגדם ובכל זאת – טום בריידי וניו אינגלנד פטריוטס זכו בסופרבול, אחרי מהפך עצום ו-24:28 מטורף על סיאטל סיהוקס. טבעת רביעית לבריידי, שהשתווה לג'ו מונטנה וטרי בראדשו

שחקן ניו אינגלנד פטריוטס טום בריידי זוכה בסופרבול. Ronald Martinez, GettyImages
הוכיח שהוא, אולי, מספר 1 בהיסטוריה. בריידי/GettyImages, Ronald Martinez

יש משחקים מטורפים, יש משחקים שהם קלאסיקה ויש כאלה שפשוט אי אפשר לתאר. סופרבול 49 בין ניו אינגלנד פטריוטס לסיאטל סיהוקס עונה להגדרה האחרונה. שנים עוד ידובר על אחד המפגשים הגדולים של משחקי הסופרבול אי פעם, שבו ניצחו הפטריוטס 24:28 וזכו בסופרבול בפעם הרביעית בהיסטוריה.

בפברואר 2008 נכנעו הפטריוטס לתפיסה מטורפת של דיוויד טיירי וניו יורק ג'איינטס והפסידו נגד כל הסיכויים. הפעם רשמה היריבה סיאטל סיהוקס תפיסה משוגעת לא פחות, של ג'רמיין קרס, אבל דווקא על סף האנדזון הגיע גיבור לא צפוי לניו אינגלנד - מגן הפינה מלקולם באטלר, שקטף מסירה של ראסל וילסון והשאיר, כנגד כל הציפיות והסיכויים, את הניצחון בניו אינגלנד.

טום בריידי לא רשם משחק נקי, אבל בסופו של דבר הוא האיש לו חבים הפטריוטס את הטבעת. בפיגור 24:14, בריידי לא התייאש, החזיר את ניו אינגלנד מפיגור וניצח עבורה את המשחק. עשר שנים אחרי שחגג בפעם האחרונה, הוא חוזר לרחובות בוסטון כמנצח בפעם הרביעית בקריירה, כמו ג'ו מונטנה וטרי בראדשו. הוא גם זכה בתואר ה-MVP של המשחק.

"חלמתי על זה": המספרים, השיאים והתגובות מהלילה

אלבום למזכרת: המשחק הדרמטי, והשואו מסביב

לפני המשחק תהינו: בריידי הגדול בכל הזמנים?

מאמן ניו אינגלנד פטריוטס ביל בליצ'יק. Tom Pennington, GettyImages
לראות אותו עם דמעות בעיניים? לא אופייני. ביל בליצ'יק/GettyImages, Tom Pennington

רבע 1: 0:0

המשחק יצא לדרך. ניו אינגלנד בלבן, סיאטל בכחול. הסיהוקס זכו בהטלת המטבע ובחרו לתת לניו אינגלנד את הכדור, תרגיל פסיכולוגי קטן מול הפטריוטס, שנוהגים בעצמם לעשות זאת כשהם זוכים בהטלה.

1:39 דקות לסיום הרבע: חטיפה של סיאטל. מהלך משמעותי ראשון של הסיהוקס במשחק. בריידי והפטריוטס התקדמו היטב, אבל כשהתקרבו לאזור השער מסר הקוורטרבק לידיו של ג'רמי ליין. ליין נפצע במהלך ונטש את המגרש.

הרבע הסתיים ללא נקודות.

עוד באותו נושא

בריידי: "זה היה מהלך בלתי נתפס". באטלר: "חלמתי על זה"

לכתבה המלאה
לגארט בלאנט שחקן ניו אינגלנד פטריוטס. Roland Martinez, GettyImages
ניו אינגלנד שלטה, אבל המילה האחרונה ברבע הייתה של הגנת סיאטל/GettyImages, Roland Martinez

רבע 2: 14:14

9:47 דקות לסיום הרבע: טאצ'דאון, 0:7 פטריוטס! לאחר עוד עצירה הגנתית ודרייב סבלני, בריידי מצא את ברנדון לה פל עם מסירה של 11 יארד לאנדזון. טאצ'דאון יפה שסיים מהלך נאה.

2:16 דקות לסיום הרבע: טאצ'דאון סיאטל, 7:7! לאחר דרייב מצוין, שכלל מסירה של ראסל וילסון ל-44 יארד לכריס מת'יוס, מרשואן לינץ' מצא, סופסוף, את האנדזון והשווה, בניגוד למהלך העניינים במגרש.

0:31 שניות לסיום הרבע: טאצ'דאון ניו אינגלנד, 7:14! בידיעה שיש לו שלושה פסקי זמן, בריידי ניהל את הדרייב בתבונה וסיים אותו עם מסירה לרוב גרונקובסקי ל-22 יארד. גרונק נעצר רק באנדזון.

0:06 שניות לסיום הרבע: טאצ'דאון סיאטל, 14:14! מהלך מטורף של הסיהוקס, שב-29 שניות התקדמו 80 יארד. פיט קרול העדיף ללכת על מסירה של וילסון לאנדזון סמוך להפסקה וההימור השתלם, עם טאצ'דאון גדול של מת'יוס. שוויון במחצית, סיאטל בהחלט יכולה להיות מרוצה.

מרשואן לינץ' שחקן סיאטל סיהוקס חוגג טאצ'דאון. Elsa, GettyImages
שוויון בניגוד למהלך העניינים. לינץ' והסיהוקס חוגגים/GettyImages, Elsa

מופע המחצית

קייטי פרי וחברים. היה מגניב, נמשיך הלאה.

קייטי פרי במופע המחצית של סופרבול 49. Ronald Martinez, GettyImages
גם קייטי פרי דפקה הופעה/GettyImages, Ronald Martinez

רבע 3: 14:24 לסיאטל

סיאטל פתחה את המחצית השנייה עם הכדור.

11:10 לסיום הרבע: שער שדה סיאטל, 14:17 לסיהוקס. סיאטל המשיכה מאותה נקודה שירדה להפסקה, כשווילסון ומת'יוס ממשיכים להתעלל בהגנה האחורית של הפטריוטס. ניו אינגלנד עצרה את לינץ' על סף האנדזון וסטיב האושקה בעט לשער שדה שהעלה את הסיהוקס ליתרון ראשון במשחק.

8:07 לסיום הרבע: עוד חטיפה לסיאטל. בריידי ניסה למצוא את גרונקובסקי, אבל בובי וגנר חטף את הכדור. הסיהוקס במומנטום רציני.

4:54 לסיום הרבע: טאצ'דאון סיאטל, 14:24! החטיפה הניבה דיבידנדים מהירים. סיאטל המשיכה להניע את הכדור באוויר וביבשה, וילסון מצא את דאג בולדווין באנדזון והטבעת נראית כעושה דרכה חזרה לנורת'ווסט.

שחקן סיאטל סיהוקס דאג בולדווין חוגג טאצ'דאון. Ronald Martinez, GettyImages
דאג בולדווין חוגג, הסיהוקס אתו/GettyImages, Ronald Martinez

רבע 4 וסיום: 24:28 לניו אינגלנד

סיאטל ניסתה להעביר זמן, ניו אינגלנד רצתה להתקדם ולצמק. בתחילת הרבע שתיהן לא עמדו במטרה.

7:55 לסיום המשחק: טאצ'דאון ניו אינגלנד, 21:24 לסיאטל! הפעם הכול עבד היטב לבריידי, שמצא בסיומו של דרייב יפה את דני אמנדולה באנדזון. הפטריוטס רחוקים כעת שלוש נקודות בלבד מהסיהוקס.

2:02 דקות לסיום המשחק: טאצ'דאון ניו אינגלנד, 24:28 לפטריוטס! וואו, איזה סופרבול יש לנו. הפטריוטס הרוויחו מהר את הכדור בחזרה, בריידי הצעיד אותם קדימה ועם מסירה קצרה לג'וליאן אדלמן החזיר את היתרון לפטריוטס. דליקטס.

סיאטל חזרה מיד לעמדה מצוינת בשדה עם מסירה של וילסון ללינץ' ל-31 יארד. עוד תפיסה עצומה ומזליקית של קרס, שמשתווה לתפיסה המדהימה ההיא של דיוויד טיירי, קירבה את הסיהוקס לאנדזון. ואז הגיע המהלך הבא.

0:20 שניות לסיום: שני יארדים בלבד מהאנדזון, וילסון זרק... היישר לידיים של מלקולם באטלר מניו אינגלנד. הפטריוטס מנצחים את אחד ממשחקי הסופרבול המטורפים ביותר שנראו בשנים האחרונות, לא לפני מהומה רבתי שכללה חילופי מהלומות בין שחקני שתי הקבוצות בכריעת הברך של בריידי.

מלקולם באטלר ניו אינגלנד פטריוטס חוטף כדור מול ריקרדו לוקט סיאטל סיהוקס. Kathy Willens, AP
הו מאמא! החטיפה של באטלר/AP, Kathy Willens

מספרים

ניו אינגלנד: בריידי סיים עם 37 מסירות מוצלחות מ-50 ניסיונות, 328 יארד באוויר, ארבעה טאצ'דאונים ושני איבודים. אדלמן קלט תשעה כדורים ל-109 יארד וטאצ'דאון, גרונקובסקי סיים עם 68 יארד וטאצ'דאון.

סיאטל: וילסון רשם 247 יארד, שני טאצ'ים ואיבוד, מתיוס סיים עם ארבע תפיסות ל-109 יארד וטאצ'דאון, לינץ' הגיח 24 פעמים ל-102 יארד וטאצ'דאון.

GettyImages, Tom Pennington

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully