וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מארי: "עצבן אותי שנתתי לפציעה של דג'וקוביץ' להסיח את דעתי"

אנדי מארי נראה עצבני במהלך ההפסד לדג'וקוביץ' בגמר אוסטרליה, אחרי שהסרבי "התאושש" מהפציעה: "זה מגוחך, הוא עושה את זה כל הזמן". דג'וקוביץ': "לא אגיד שהוא מחפש תירוצים". וגם: המסר על החולצה של החברה של מארי

נובאק דג'וקוביץ' חוגג זכייה באליפות אוסטרליה, אנדי מארי מאחור. GettyImages
גרנד סלאם חמישי במלבורן ושמיני בקריירה. דג'וקוביץ'/GettyImages

נובאק דג'וקוביץ' הפך את אליפות אוסטרליה לטורניר הבית שלו. הסרבי האדיר זכה היום (ראשון) בפעם החמישית בטורניר, עקף את רוג'ר פדרר ואנדרה אגאסי במספר הזכיות במלבורן, והיה לראשון שמניף חמש פעמים את הגביע בעידן המודרני בטניס. דג'וקוביץ' גבר בגמר על אנדי מארי בתוצאה 6:7, 7:6, 3:6, 0:6, ורשם תואר גרנד סלאם שמיני בקריירה, אחרי שזכה בעבר פעמיים בווימלבדון ופעם אחת באליפות ארצות הברית. אנדי מארי, שנתן טורניר מצוין, היה צמוד ליריבו בשתי המערכות הראשונות, אך בהמשך סבל מחוסר ריכוז ונכנע לכוח והדיוק של דג'וקוביץ'. הסקוטי, לו זה גמר רביעי במלבורן, לא הצליח עדיין לזכות בטורניר, וימשיך לחפש תואר גרנד סלאם ראשון מאז ווימבלדון 2013.

נובאק דג'וקוביץ' חוגג זכייה באליפות אוסטרליה. AP
טורניר הבית. דג'וקוביץ' עם גביע חמישי במלבורן דג'וקוביץ'/AP

"אני מודה לצוות שלי שמקדיש את חייו למעני ונותן הכול כדי שאעמוד כאן", אמר נובאק דג'וקוביץ' בנאום הזכייה, "אני מודה לאוהדים. השנה הקהל שבר שיא פה, 700 אלף צופים, זה אחד מאירועי הספורט המדהימים בעולם, יש לי זכות לעמוד פה כאלוף בפעם החמישית ולהיות אחד משחקני העילית של הטורניר. הטורניר הזה מעלה את הסטנדרטים בכל שנה".

דג'וקוביץ' אמר על מארי: "אני מברך את אנדי על טורניר גדול מצדו, אתה שחקן גדול, ואני מאחל לך כל טוב בהמשך העונה. אני מברך אותך ואת קים על אירוסיכם, אני מאחל לך ולקים הרבה ילדים".

"כולם מאוד ידידותיים כאן", אמר אנדי מארי בסיום, "וזה הופך את הטורניר הזה למדהים עבורינו השחקנים. כולם אוהבים את הטורניר הזה. אני מברך את נובאק על החמישי שלו באוסטרליה. זה רקורד מדהים, ובאמת מגיע לו".

"אני מודה לכל מי שצפה בטורניר, מדהים לשחק מול קהל כזה, כולל מול בוריס ואמילי", הוסיף מארי והתייחס למאמנת שלו אמילי מאורסמו ולמאמן של דג'וקוביץ' בוריס בקר. "אני מודה לצוות שלי. לצערי לא הצלחנו, אבל אני קרוב לזה יותר מבעבר".

במהלך המערכה השנייה הופסק המשחק לאחר שפעילה פוליטית פרצה למגרש ושלטי מחאה הונפו ביציע. כוחות האבטחה פינו אותה מהמשטח, הסירו את השלט ולאחר קצת יותר משלוש דקות של עיכוב המשחק חודש.

עוד באותו נושא

בפעם החמישית בקריירה: דג'וקוביץ' אלוף אוסטרליה

לכתבה המלאה
הטניסאי הסקוטי אנדי מארי. GettyImages
קיווה לתואר ראשון באוסטרליה, אולי בשנה הבאה. מארי/GettyImages

מספרי הזכייה של דג'וקוביץ'

* זוהי הזכייה השמינית של דג'וקוביץ' בתואר גרנד סלאם והוא השתווה לענקי המשחק ג'ימי קונורס, איבן לנדל ואנדרה אגאסי. הבא ברשימה הוא ביורן בורג עם 11.

* דג'וקוביץ' הוא הראשון שרשם בייגל (מערכה על האפס) מול יריבו מאז שאליפות אוסטרליה הפכה פתוחה.

* גמר 2015 במלבורן ארך 3:44 שעות.

* המערכה הראשונה ארכה 1:14 שעות, המערכה השנייה ארכה 1:21, המערכות השלישית והרביעית ארכו ביחד 1:09 שעות.

* למארי היו 10 אייסים במשחק, לדג'וקוביץ' 8. דג'וקוביץ' ניצל 9 מתוך 16 אפשרויות שבירה, מארי ניצל 5 מתוך 12.

* 2015 היא שנת שיא במספר הצופים במגרשי הטורניר, שעמד השנה על 703,899.

נובאק דג'וקוביץ' חוגג זכייה באליפות אוסטרליה. AP
היעד הבא: ביורן בורג. דג'וקוביץ'/AP

למרות הנאומים הג'נטלמניים, במהלך המשחק הרוחות בין שני הטניסאים היו סוערות. מארי, שהמאזן שלו במשחקי גמר גרנד סלאם ירד ל-6:2 ו-4:0 באוסטרליה, היה עצבני במהלך ההתמודדות, ולא הצליח להסתיר את זה. כזכור, דג'וקוביץ' נראה פצוע ופגוע ומוגבל פיזית, בטרם רשם את ההתאוששות הגדולה שלו במערכה הרביעית. ברגעי הפציעה של דג'וקוביץ', מארי נראה נסער וצעק על עצמו: "זה כל כך מגוחך... כל כך הרבה פעמים, והוא עדיין עושה את זה... אל תתייחס לזה, הוא עושה את זה כל הזמן". ואכן, זו לא הפעם הראשונה שבה דג'וקוביץ' נראה פצוע, ומתאושש באורח פלא.

הבריטי, שהפסיד 9 משחקונים ברציפות, שבר שני מחבטים עם סיום המשחק. לחיצת היד שלו עם נולה הייתה קצרה מאוד וקרה יחסית לפרידות במשחקי גמר בגרנד סלאם. כשנשאל על הבעיות הפיזיות של יריבו אמר מארי: "היה ברור שהוא סובל מהתכווצויות כלשהן, וזה הסיח מעט את דעתי. וזה הדבר שמאכזב אותי יותר מהכל. לא יודע מה היה שם, אבל אין ספק שהוא נראה רע, ואז התאושש בצורה מדהימה.

"המערכה השלישית הייתה מתסכלת", המשיך מארי, "הוא נפל על המגרש כמה פעמים, נראה היה שהוא סובל מהתכווצויות. אחרי זה הוא כבר נע בצורה שלא תיאמן, החליר על המגרש והגיע לכל כדור".

דג'וקוביץ' הגיב על הסוגיה: "לא, לא היו לי התכווצויות, פשוט הייתי חלש. היה לי משבר פיזי, זה נמשך בערך 20 דקות. לא חוויתי דברים כאלה הרבה פעמים בקריירה שלי. לא רציתי להיכנע. התחלתי להכות יותר בכדור, כיסיתי טוב יותר את המגרש, קיצרתי את הנקודות, אפשרתי לעצמי לחזור למשחק".

מארי יודע ש"נובאק זכה פה בטורניר חמש פעמים. אין בושה בלהפסיד לו. הצלחה זה להיות מאושר. הצלחה זה לא בלזכות בכל טורניר שאתה משחק בו, זה בלתת את המאמץ הכי גדול. לא יכולתי לעשות יותר. לא יכולתי להתכונן טוב יותר. אני לא יכול להרגיש מאוכזב. עכשיו, אחרי שהיו לי יומיים וחצי בלבד חופשה בחודשיים וחצי האחרונים, אשמח לכמה ימים מחוץ למגרש".

מארי, יש לציין, יודע שהאחריות להפסד היא קודם כל שלו. "מעולם לא חוויתי דבר כזה בגרנד סלאם", אמר מארי על ההתפרקות שלו, "אולי המעמד גרם לזה, לא יודע".

מנגד, דג'וקוביץ', שניצח עשרה משחקים ברציפות מול יריבים מהטופ-10, מחזיק במאזן מרשים מאוד מול יריבים מהעשירייה הראשונה מאז 2011: 78.4 אחוז (25:91), כשניצח 19 מה-21 האחרונים.

"היו לי בעיות פיזיות בסוף המערכה השנייה ותחילת השלישית, זה בא והלך כמו חתול ועכבר", אמר דג'וקוביץ' על הבעיות הפיזיות שלו, "הרגשתי חולשה. לא יכולתי לבקש טיפול רפואי כי לא הייתה סיבה".על מארי אמר נולה: "אני לא הולך להגיד עליו פה דברים רעים, או לומר שהוא מחפש תירוצים". על הזכייה הראשונה שלו כאבא: "יש לזה משמעות אחרת, עמוקה יותר, עכשיו כשאני אבא ובעל. אני גאה מאוד. בסופו של דבר, כוח הרצון שלי הוא זה שהעניק לי את הניצחון היום".

וגם: הקריצה של קים סירס

ארוסתו של אנדי מארי קים סירס. AP
בת הזוג של מארי עם חולצה ועליה הכיתוב "רק בהשגחת הורים", אחרי שנתפסה במצלמות הטלוויזיה מקללת את אשתו של תומאש ברדיך/AP
קרב איכותי ומתיש. דג'וקוביץ' מול מארי/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully