וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נובאק דג'וקוביץ' זכה באליפות אוסטרליה

הסרבי הפגין טניס מצוין, הכניע את אנדי מארי 6:7, 7:6, 3:6, 0:6, הפך לטניסאי הראשון בעידן המודרני שזכה חמש פעמים במלבורן ורשם תואר גרנד סלאם שמיני בקריירה. במהלך המשחק פעילה פוליטית ירדה אל המגרש, והורחקה

נובאק דג'וקוביץ' חוגג זכייה באליפות אוסטרליה. AP
ע-נ-ק. דג'וקוביץ'/AP

אין ראוי ממנו: נובאק דג'וקוביץ' זכה היום (ראשון) באליפות אוסטרליה 2015 אחרי שניצח בגמר את אנדי מארי 6:7, 7:6, 3:6, 0:6. המדורג ראשון בעולם נפגע במערכה הראשונה בכף ידו אבל הוכיח שוב שאין חזק ממנו פיזית ומנטלית בסבב. דג'וקוביץ' הפגין טניס מצוין, ניצל כמעט כל טעות שביצע יריבו ואחרי קרוב לארבע שעות ארוכות ומתוחות זכה באליפות בפעם החמישית בקריירה והפך לטניסאי הראשון שעושה זאת בעידן המודרני. דג'וקוביץ' עקף את רוג'ר פדרר ואנדרה אגאסי להם ארבע זכיות בטורניר. מארי, שהגיע לגמר רביעי במלבורן ושמיני בטורנירי גרנד סלאם, סיפק טורניר נהדר אבל חוסר ריכוז מצדו ויכולת אדירה של דג'וקוביץ' בצד השני, הכריעו אותו.

אנדי מארי, גמר אליפות אוסטרליה 2015. AP
קיווה לתואר גרנד סלאם ראשון מאז ווימבלדון 2013. מארי מתוסכל/AP

היה זה המפגש ה-24 בין דג'וקוביץ' למארי ואחרי הגמר הסרבי עלה ל-8:16. באוסטרליה היה זה המפגש הרביעי ביניהם, וגם הפעם נולה שמר על מאזן נקי מהפסדים ומאזנו מול הסקוטי בטורניר עלה ל-0:4. לא היה קל לדג'וקוביץ', שנאבק במערכה הראשונה בפציעה בכף היד, ונכנע במערכה השנייה בשובר השוויון, אבל הסרבי הענק, אחד הטניסאים הדגולים בהיסטוריה, ידע להתעלות חרף הקשיים. במערכה השלישית דג'וקוביץ' סיפק טניס איכותי ולחץ על יריבו, ובמערכה הרביעית הצליח לשבור את רוחו של הסקוטי בדרך לבייגל במערכה וניצחון 1:3 במערכות. כמו פדרר בווימבלדון, דג'וקוביץ' הפך את מלברון לטורני הבית שלו עם זכייה חמישית בקריירה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
נובאק דג'וקוביץ' (ימין) אנדי מארי (שמאל) לפני גמר אליפות אוסטרליה. AP
גם בתום המפגש הרביעי ביניהם במלבורן, דג'וקוביץ' נותר בלתי מנוצח/AP

מערכה 1: דג'וקוביץ' ניצח 6:7

רוי אמרסון, שזכה בעבר חמש פעמים בטורניר, הניח את הגביע לצד המשטח, שני השחקנים סיימו את הצילום המסורתי והמשחק יצא לדרך. נולה הגיש ראשון ועלה ל-0:1. מארי התקשה במשחקון ההגשה הראשון שלו, אבל השווה ל-1:1. במשחקון השלישי מארי סיפק חבטות חזקות ועמוקות מהקו האחורי ועלה ל-0:40, אבל דג'וקוביץ' שרד ובזכות טניס אדיר ליד הרשת עלה ל-1:2. דג'וקוביץ' המשיך להיות אגרסיבי, והשיג שבירה ראשונה במשחק בעזרת חבטת החזרה אדירה, ועלה ל-1:3. נולה רשם 14 ווינרים לעומת טעות לא מחויבת אחת לפני שעלה ל-1:4.

מארי התעשת, ובעזרת חבטות החזרה מצוינות השיג שבירה אחת מתוך שלוש האפשרויות שהיו לו ושבר ל-4:3. מארי שלח אלכסונית שפגעה ברשת והטעתה את נולה, שזינק אל המשטח ונפגע באגודל. למרות זאת נולה ניצל את אפשרות השבירה ועלה ל-3:5. מארי ניצל את הכאבים שחש דג'וקוביץ' ושבר ל-5:4. בהפסקה שבין המשחקונים נולה קיבל טיפול בידו.

בראד גילברט מסכם את מה שראה עד ה-1:4 של נולה במערכה הראשונה

השניים הלכו לשובר שוויון והסקוטי רשם ראשון מיני-ברייק ועלה ל-0:2. דג'וקוביץ' הפך נועז יותר, עלה לרשת והשווה ל-2:2. מארי, שהיה מלא ביטחון בשובר השוויון, עלה ל-2:4. באותו שלב מארי ניצח ב-8 מ-10 הנקודות האחרונות ונראה שולט בקצב. טעות כפולה של הסקוטי אפשרה לסרבי להשוות ולהפוך ל-4:5. הסרבי בעיקר התגונן אך מארי לא ניצל זאת, שלח כדור ארוך ואפשר ליריבו להשוות ל-5:5 בהמשך. הגשה נוספת והחזרה של מארי לרשת העניקו לדג'וקוביץ' ניצחון 5:7 בשובר השוויון ו-6:7 במערכה.

נתוני המערכה:

אייסים: 1:3 לדג'וקוביץ'
אחוזי סרב ראשון: 50:69 למארי
שגיאות כפולות: 1:1
ווינרים: 13:19 לדג'וקוביץ'
שגיאות לא מחויבות: 17 לדג'וקוביץ', 14 למארי
נקודות שבירה: דג'וקוביץ' 5/7, מארי 2/4

נובאק דג'וקוביץ' מקבל טיפול בכף ידו במהלך גמר אליפות אוסטרליה 2015. AP
למרות הכאבים בכף ידו, הוא לקח את המערכה הראשונה. דג'וקוביץ'/AP

מערכה 2: מארי ניצח 6:7

מארי הגיש ראשון ועלה ל-0:1, ובמשחקון השני השניים סיפקו את הראלי הארוך עד כה עם 22 חבטות. מארי המשיך להכתיב קצב, היה נחוש מאוד ושבר בדרך ל-2:0. דג'וקוביץ' התעשת, שבר חזרה, ומארי שוב נראה לחוץ כשיריבו השווה ל-2:2. נולה המשיך באותו קצב, ניצל חוסר ריכוז מצד הבריטי ושבר שוב בדרך ל-2:3. המאמנת של מארי, טניסאית העבר אמילי מאורסמו, עודדה מהיציע, מאמנו של דג'וקוביץ' בוריס בקר המיתולוגי, נראה מתוח, ובינתיים המגמה נמשכה כשנולה שעט ל-2:4.

במשחקון השביעי מארי הגיש כשהוא בגבו אל הקיר, והוא ידע שעוד שבירה מצד הסרבי תהפוך את המערכה הזאת לקצרה ומאכזבת עבורו. נולה סיפק סלייסים יפים והזיז את יריבו מצד לצד, אבל מארי הצליח לצמק ל-4:3. בהפסקה שבין המשחקון השביעי לשמיני המשחק נעצר, וכוחות אבטחה נכנסו למשטח לאחר שפעילה פוליטית קפצה מהיציע למגרש. לאחר עיכוב של כשלוש דקות, המשחק חודש.

הטניסאי הסקוטי אנדי מארי מאוכזב. GettyImages
הוביל, פיגר, חזר ולקח את המערכה השנייה. מארי/GettyImages

למרות התסכול, מארי מצא את הכוחות לחזור. הסקוטי סיפק חבטות גב יד חזקות ומדויקות, השיג אפשרות שבירה וניצל אותה כששלח חבטת כף יד אדירה שהשוותה ל-4:4. בהמשך מארי הזכיר את הימים בהם אהב סרב אנד וולי, ונראה חיוני מאוד ליד הרשת. במשחקון העשירי מארי שוב לא היה מדויק ליד הרשת. השניים סיפקו ראלי אדיר שבסיומו מארי ניצח, ובהמשך הסקוטי השווה ל-40:40 והניף אגרוף באוויר. מארי לא ניצל אפשרות שבירה כששלח כדור לרשת, היה עצבני מאוד באותן דקות וחסר ריכוז, ודג'וקוביץ' קבע בתום המשחקון הארוך וההפכפך 5:5. במשחקון לאחר מכן דג'וקוביץ' נע על קו הבסיס והשיג שלוש אפשרויות שבירה, מארי נחלץ בזכות חבטות ההגשה, סימן לאוהדיו ביציע ש"הכול בראש" ועלה ל-5:6. דג'וקוביץ' השווה ל-6:6 והשניים הלכו לעוד שובר שוויון.

אחרי העיכוב הכפוי, בראד גילברט התרשם מההתעלות של מארי

פעילה פוליטית ירדה למשטח ונעצרה במהלך גמר אליפות אוסטרליה 2015. AP
גרמה לעיכוב המשחק. הפעילה הפוליטית מורחקת/AP

לדג'וקוביץ' היו טענות לשופט על בתחילת שובר השוויון, מארי ניצל את העצבים של יריבו ושבר ל-0:2. מארי היה מרוכז מהקו האחורי וטיפס ל-1:4 כשבאותן דקות דג'וקוביץ' נראה מתוסכל מאוד. השניים סיפקו את הראלי הארוך במשחק עד כה עם 26 חבטות, מארי עלה ל-2:6 אבל אז פספס נקודה ליד הרשת, ונולה חזר ל-6:4. מארילא נכנע, חבטת החזרה מצוינת שלו אילצה את דג'וקוביץ לחבוט אל הרשת, הבריטי ניצח 4:7בשובר השוויון ו-6:7 במערכה השנייה.

נתוני המערכה:

אייסים: 3:3
אחוזי סרב ראשון: 60:74 למארי
שגיאות כפולות: 1 למארי, 0 לדג'וקוביץ'
ווינרים: 13:18 לדג'וקוביץ'
שגיאות לא מחויבות: 15:15
נקודות שבירה: דג'וקוביץ' 2/5, מארי 2/3

ב-BBC לא הסתירו את השמחה לאחר המערכה השנייה

מערכה 3: דג'וקוביץ' ניצח 3:6

דג'וקוביץ' הגיש ראשון, אבל נראה כבד, עייף ומארי ניצל זאת לשבור ל-1:0 ולהמשיך ל-0:2. נולה, טניסאי בלתי שביר, התעורר, והשווה ל-2:2 תוך הצגת טניס מופלא. מארי נרגע, חזר לשלוח כדורים טובים לאורך הקו ועם קצת מזל השווה ל-3:3. כשנולה הגיש מארי לא היסס לעלות מדי פעם לרשת, ואף השיג אפשרות שבירה. נולה נחלץ בעזרת הגשות אדירות ועלה ל-3:4. הסרבי המשיך את המומנטום, שבר ל-3:5, ובמשחקון התשיעי הפעיל לחץ על מארי, שלא הצליח להיחלץ מהקו האחורי או להתגונן היטב. סרב גדול של דג'וקוביץ' וחבטת החזרה לא טובה של מארי, הכריעו את המערכה והסרבי עלה ל-3:6.

נתוני המערכה:

אייסים: 2:5 למארי
אחוזי סרב ראשון: 39:79 למארי
שגיאות כפולות: 1 למארי, 0 לדג'וקוביץ'
ווינרים: 8:11 למארי
שגיאות לא מחויבות: 12 למארי, 5 לדג'וקוביץ'
נקודות שבירה: דג'וקוביץ' 2/4, מארי 1/2

נובאק דג'וקוביץ' מזליף טיפות עיניים בגמר אליפות אוסטרליה 2015. AP
לא רק בכף היד הוא טיפל, אלא גם בעיניים. דג'וקוביץ'/AP

מערכה 4: דג'וקוביץ' ניצח 0:6

אנדי מארי הגיש ראשון, אבל לא הצליח לעצור את ההידרדות. דג'וקוביץ' נראה חד, הפציעה מהמערכה הראשונה לא הורגשה, והסרבי שבר ל-0:1. במשחקון השני דג'וקוביץ' שחרר חיוך לאחר ראלי ליד הרשת, ומארי המשיך לטעות בעלייה לרשת, בדרך לפיגור 2:0. מארי נראה באותו שלב מתוסכל ומיואש מהטעויות שביצע, ולא הצליח לשנות מומנטום. דג'וקוביץ' ידע שזה הזמן לסגור את הסיפור, השיג שתי אפשרויות שבירה, ניצל זאת ועלה ל-0:3. שפת הגוף של מארי הפגינה ייאוש, הסקוטי הקשה על יריבו אבל לא הצליח למנוע ממנו לעלות ל-0:4. בשלב הזה מארי נכנע. נובאק המשיך ל-0:5 והאליפות כבר הייתה מונחת בכיסו. נותר רק לתהות האם מארי יחמוק מבייגל במערכה הרביעית. הוא לא הצליח. דג'וקוביץ' הגיש מצוין, השלים בייגל במערכה, קבע 0:6, וזכה באליפות אוסטרליה בפעם החמישית בקריירה.

נתוני המערכה:

אייסים: 0:1 למארי
אחוזי סרב ראשון: 60:69 למארי
שגיאות כפולות: 1 למארי, 0 לדג'וקוביץ'
ווינרים: 5:8 לדג'וקוביץ'
נקודות שבירה: דג'וקוביץ' 3/3, מארי 0/0

נובאק דג'וקוביץ' חוגג זכייה באליפות אוסטרליה. AP
שאגת הניצחון. דג'וקוביץ'/AP
קים סירס ארוסתו של אנדי מארי בגמר אליפות אוסטרליה. AP
עודדה מהיציע. קים סירס, ארוסתו של אנדי מארי/AP

ב-BBC עשו כבוד לדג'וקוביץ' הגדול

אנה איבנוביץ' חגגה עם בן ארצה נובאק דג'וקוביץ'

גארי ליניקר החמיא לאלוף

קרב איכותי ומתיש. דג'וקוביץ' מול מארי/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully