וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלאט מחמיא ללברון ("משחק כמו MVP"), השחקנים מחמיאים להגנה

קליבלנד ממשיכה לנצח, המאמן מהלל את שחקניו, המספרים ממשיכים להשתפר, והפרשנים משבחים את ההגנה המשתפרת: "בלאט לא יכול היה שלא לחייך מדברי העיתונאים"

לברון ג'יימס, קליבלנד קאבלירס. AP
טוב מתמיד. לברון/AP

אין ספק שקליבלנד שוב הצליחה להשלים מהפך בעונה שלה, כשהלילה (בין שלישי לרביעי) רשמה ניצחון שביעי ברציפות, 95:103 על בדטרויט. לברון ג'יימס קלע 32 נקודות, קיירי אירווינג שוב נראה נהדר עם 38 נקודות, ההגנה שוב נראתה נחושה ויעילה, והכיוון נראה חיובי.

לברון ג'יימס, קיירי אירווינג, קליבלנד קאבלירס, בהגנה מול דטרויט די ג'יי אגוסטין. AP
לא נותנים כלום בהגנה. קליבלנד/AP

מספרי הלילה

* לברון ג'יימס וקיירי אירווינג קלעו ביחד 70 נקודות ב-51 אחוז מהשדה, בעוד כל שאר שחקני קליבלנד קלעו ביחד 33 נקודות ב-33 אחוז מהשדה.

* ההגנה משתבחת: בחמשת המשחקים האחרונים קליבלנד מחזיקה את היריבות על 93.8 נקודות ו-42.2 אחוז מהשדה.

* עם זאת, היא עדיין מדורגת במקום ה-27 בליגה במדד זה, כשמאפשרת ליריבותיה לקלוע ב-46.5 אחוז.

* השלשות לא נכנסות: קווין לאב קלע רק 1 מ-8 מעבר לקשת, הקבוצה כולה סיימה הלילה עם 9 מ-34, כשקליבלנד בארבעת משחקיה האחרונים עם 30.4 אחוז מהשלוש בלבד.

* בקליבלנד מזכירים: הרצף של הקאבס התחיל אחרי שדיוויד בלאט לקח את שחקניו לשחק באולינג בלוס אנג'לס.

קיירי אירווינג קליבלנד קאבלירס חודר מול שחקני דטרויט. AP
שוב בשיאו, אולי לאולסטאר. אירווינג/AP

הציטוטים

דיוויד בלאט לא הבין למה שמו של לברון ג'יימס לא מוזכר כמועמד ל-MVP. השמות של סטפן קרי, ג'יימס הארדן ואנתוני דייויס עולים שוב ושוב, אבל שמו של לברון בעיקר הוזכר עד לאחרונה בהקשר ביקורתי, על כך שאיבד קצת מהעוצמות שאפיינו אותו. "למען האמת, זה די מצחיק", אמר בלאט על שחקנו, שזכה בעבר בתואר ארבע פעמים, "קודם כל, כי הוא השחקן הכי גדול במשחק. בנוסף, מאז שהוא חזר מהפציעה, הוא מציג רמה גבוהה מתמיד. ולא צריך להסתכל יותר מדי אחורה כדי לבדוק את ההשפעה שיש לו על הקבוצה, כשהוא משחק ולא משחק".

ואכן, הקאבס במאזן 12:25 עם לברון, ו-8:1 בלעדיו. במשחקים מאז חזרתו מהפציעה הוא מעמיד ממוצעים של 30.5 נקודות, 6.8 ריבאונדים, 6.4 אסיסטים ו-2.0 חטיפות למשחק. הלילה אפילו נשמעו כמה אוהדים בדטרויט שקראו לעברו "M-V-P". "זה לא רק ההשפעה שיש לו על הקבוצה", מחדד בלאט, "אלא גם היכולת שלו על המגרש בהשוואה לשחקנים אחרים בליגה".

"לא אכפת לי מה אנשים אומרים", אמר לברון, "אני יודע שאני יכול לשחק במיטבי, אני יודע מה אני שווה, כך שלא הייתי צריך להשתמש בפציעות שלי על היכולת בתקופה שבה קרטענו. חיכיתי שזה יעבור, ועליתי לשחק. היו פעמים שפגעתי בקבוצה, היו פעמים שעזרתי לקבוצה. אבל הייתי חייב לתת מנוחה לגוף שלי, וזה השתלם, לי ולקבוצה שלי". על הניצחון אמר לברון: "זה כיף לשחק עבור האחים שלך, זה מה שקורה כרגע. אין אג'נדות או משהו, פשוט משחקים אחד בשביל השני, זה הסיפור. אנחנו מתחילים להתחבר".

על היכולת של אירווינג היום אמר בלאט: "קיירי הוא שחקן אולסטאר, ואני מקווה שהוא יהיה שם, כי בהחלט מגיע לו. כשרואים את המאמץ שהוא נותן, זו שנה נהדרת עבור שחקן שרוצה להיות מהגארדים הטובים בליגה". על הנפילה המדאיגה של לברון אמר: "זה גרם לנו לדאגה, וזה האנדרסטייטמנט של השנה".

קיירי אירווינג החמיא להגנה של קבוצתו: "זה מה שעומד להבדיל בינינו לבין קבוצות אחרות. היה ממש קר שם על המגרש, זריקות לא נכנסו, ואמרנו אחד לשני, 'חייבים להשיג עצירות'. זה מה ששמר אותנו במשחק. הקליעות ייכנסו מתישהו, כך שמבחינתנו, צריך להמשיך להבין שההגנה הזאת תצליח לשמור על כל אחת וכל אחד".

סטן ואן גנדי, מאמן דטרויט, אמר על הקאבס: "גרג מונרו עשה עבודה על קווין לאב, שמרנו אותו די טוב, אבל זה ממחיש כמה כישרון יש להם. אתה מגיע למשחק, ויש להם את קווין לאב, שהוא שחקן אולסטאר כבר שלוש או ארבע שנים, ואתה אפילו לא מדבר עליו בהכנה. זה מראה עד כמה הם טבים שם".

טימופיי מוזגוב אמר על המצב בקליבלנד: "כולם פה רעבים, כולם רוצים לשחק, כולם מראים את זה על המגרש, צוללים לכדורים, מחפשים כדורים חופשיים, מנסים לעזור אחד לשני. זה מרגיש נהדר".

עוד באותו נושא

ניצחון שביעי ברציפות לקליבלנד, 95:103 על דטרויט

לכתבה המלאה
לברון ג'יימס, קליבלנד קאבלירס. AP
לברון ג'יימס, קליבלנד קאבלירס/AP

מה אומרים הפרשנים

דייב מקמינימן מ-ESPN מנתח את השיפור בהגנה של קליבלנד: "הירידה מ-46.5 ל-43 באחוזי הקליעה ליריבה לא נראית גדולה, אבל במשחק של 100 פוזשנים, זה יכול להיות בין 6 ל-10 נקודות, מה שיכול להכריע הרבה משחקים... לא במקרה דייויד בלאט ציין שהאידיאל הוא לשמור את היריבה על 42-43 אחוז. כשהעיתונאים הזכירו לו כיצד הציב את המטרה הזאת, שכעת הוא עומד בה, בלאט לא יכול היה שלא לחייך. 'יש אמירה בעברית', אמר בלאט, 'זו נבואה שמגשימה את עצמה... לזה כיוונו, ואת זה קיבלנו'.

"יש לציין שכל חמש הקבוצות שקליבלנד ניצחה (דטרויט, אוקלהומה סיטי, שארלוט, יוטה ושיקגו) מדורגות בחלק התחתון במדד של אחוזי קליעה, זה לא שקליבלנד הצליחה לעצור את האטלנטות ואת הקליפרסים, אבל זאת התחלה".

קווין לאב, קליבלנד, מול שחקני דטרויט. AP
קווין לאב, קליבלנד, מול שחקני דטרויט/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully