וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלחמת ההישרדות של אריאל הרוש

15.1.2015 / 11:43

יחד עם מאבקי התחתית, לאריאל הרוש יש מאבק פרטי על הקריירה, שיגיע לשיאו בעוד עשרה ימים, אז ייתכן שיישאר ללא קבוצה. איך זה קרה ומדוע הגעת רוני לוי לנתניה היא הצ'אנס היחיד שלו? הבלוג של אופיר סער נכנס שוב לסכסוך עם טביב ומספר על הפספוס הגדול של הפועל באר שבע

one

התחושות של אריאל הרוש לקראת סיום העונה שעברה היו חיוביות. דודו אוואט פרש, אלי גוטמן הודיע לו כי הוא השוער הראשון של הנבחרת בקמפיין הקרוב, הוא החזיק בחוזה לעונה אחרונה בבית"ר על סך 230 אלף דולר נטו, עם שאיפה להיות שחקן חופשי בסיומה ולצאת לאירופה.

הכול נראה טוב, עד לשביתת השחקנים בבית"ר ירושלים. יותר נכון, עד לאותה שיחה שנערכה בין הרוש לאלי טביב לפניה. טביב הרגיש שהרוש אינו מכבד, הרוש הרגיש שטביב לא סופר את השחקנים, ומשם החלה שנת גיהינום עבור השוער, מסע ייסורים שלא נגמר ויגיע לשיאו בעשרת הימים הקרובים. ב-25.1 מסתיים הדד ליין של מכבי נתניה לשלם דמי השבחה עבור השוער. נתניה צריכה לשלם 450 אלף שקל. אם לא תוכל לעשות זאת, יש לה את האפשרות להשתחרר מחוזהו, על פי החלטת הוועדה למעמד השחקן.

רוני לוי בבכורה בנתניה: "הרגש גבר על ההיגיון"
שחר עונה לאוהדים: "נוגע ללב ששומרים על הכסף שלי"

שוער מכבי נתניה, אריאל הרוש. ג'יני
לא חשב שיגיע למצב הזה. הרוש/ג'יני

הסיפור של הרוש העונה כולל הרבה פרטים, אבל לא ממש נוגע בכדורגל. הבורר יצחק אילוביץ' החליט שהשוער יהיה חופשי ויוותר על חוזהו בבית"ר בסך 230 אלף דולר (900 אלף שקל נטו), אך יזכה לקבל ארבע משכורות מתוכו, כ-360 אלף שקל נטו. כשהרוש שוחרר כבר לא היו יותר מדי אופציות בארץ או בחו"ל. הוא חתם במכבי נתניה עבור כ-380 אלף שקל נטו בלבד עד לתום העונה. בחוזה עם נתניה נקבע שהצדדים יחלקו את כרטיס השחקן 50:50, כאשר נלקחה בחשבון האפשרות שאלי שגב ייאלץ לשלם דמי השבחה. כאן הוחלט, על פי החוזה, שנתניה תשלם את כל הסכום, כאשר בעתיד, אם הרוש יימכר, הוא יפריש מתוך חלקו בכרטיס ויחזיר כ-30 אחוז מדמי ההשבחה.

בפועל, הכול נראה טוב, גם כאשר הוועדה למעמד השחקן קבעה כי אכן מגיעים לבית"ר 450 אלף שקל. לנתניה ניתנה האפשרות להשתחרר מהשחקן ודמי ההשבחה עד ה-25.1 אם אינה רוצה בכך, אך נראה היה שאלי שגב בדרך לשלם את הסכום. לפחות עד לאותו רגע בו שגב הודיע שהוא עוזב את נתניה. כאן התחיל הכאוס האמתי. בעוד שחקני נתניה לא יודעים אם יהיה מי שישלם להם את השכר עד לתום העונה, הרוש הבין שהוא חייב להתחיל לחפש מוצא אחר.

לפני כחודשיים ישבו אנשי נתניה עם אלי טביב וביקשו ממנו לפרוס את הסכום לתשלומים. טביב הבהיר להם: "אם היה מדובר בשחקן אחר הייתי מסכים, הרוש הכפיש אותי ואת השם שלי ושל המועדון ואני לא מוכן לפרוס אפילו שקל. אם הוא רוצה שנתקזז, אני אוותר על הסכום והוא יוותר על מה שמגיע לו על פי הבוררות. הוא יקבל את הכרטיס שלו, יהיה חופשי וכל צד יילך לדרכו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אלי טביב, הבעלים של בית"ר ירושלים, בבית המשפט. ברני ארדוב
לא מוותר על שקל, רק משום שזה הרוש. טביב/ברני ארדוב

כאן מגיעים לנקודה השנייה. לטובת הרוש נפסק סכום של כ-750 אלף שקל, אותו בית"ר צריכה לשלם. כשטביב מדבר על קיזוז, הוא מתכוון לכך שמדובר בסכום ברוטו והרוש עצמו לא צפוי לקבל יותר מ-400 אלף שקל נטו. בצורה כזו ישתלם לו להתקזז ולקחת את הכרטיס. הרוש כמובן סירב, מסרב ואינו מתכוון לעשות זאת גם אם יישב בבית עד לתום העונה. יתרה מזאת, נציגיו של הרוש כבר העבירו את פסק הבוררות שלב קדימה לפסק דין של בית משפט, ובעשרת הימים הקרובים צפוי להיפתח תיק הוצאה לפועל כנגד בית"ר. בהוצאה לפועל כמו בהוצאה לפועל, הסכום כבר תפח אל קרוב למיליון שקל, אותם נדרשת בית"ר לשלם.

למעשה, הרוש צפוי לקבל עד לתום העונה כ-200 אלף שקל ממכבי נתניה. אם יפדה את כרטיסו, הוא אמור להפסיד כ-200 אלף שקל כדי להישאר בקבוצה עד לתום העונה. הרוש לא יעשה זאת, כאשר גם מכבי נתניה חשופה לתביעה, היות שללא קשר להחלטת הוועדה למעמד השחקן, בחוזה שלה עם הרוש היא הכירה באופציה של דמי השבחה והתחייבה לשלם אותם.

ויש עוד סוגיה. אם נתניה תוותר על הרוש, נציגי השוער משוכנעים שהוא יוכל לצאת לחו"ל מבלי שיהיה חייב להעביר שקל אחד לבית"ר. בבית"ר ירושלים חושבים אחרת, ובשיחות של טביב עם הנציגים המשפטיים של המועדון הם מסתמכים על סעיף 19 בהחלטת הוועדה למעמד השחקן, בה נכתב:"אנו קובעים את הפיצוי הכולל בסך 450 אלף שקל, אשר ישולם לקבוצה המעבירה על ידי הקבוצה הקולטת או השחקן בתוך 30 יום מהחלטתנו". דברים אלה מחייבים את השוער לשלם את הסכום, אם נתניה לא תעשה זאת.

עורך הדין של הרוש רועי רוזן הגיב בנושא ואמר: "זו הפעם הראשונה שאני שומע את זה, ולמען האמת זה נשמע לי הזוי. דמי השבחה זה מהלך שנעשה בין מועדונים ולא בין שחקן למועדון. הסעיף הזה קובע כי הרוש רשאי לעשות את המהלך הזה, אבל הוא לא מחויב ולא יעשה את זה. זאת טענה לא רצינית".

בעלי מכבי נתניה אלי שגב. ניב אהרונסון
הכול נראה טוב, עד שהודיע שהוא עוזב את נתניה. אלי שגב/ניב אהרונסון
"הרוש ניסה להשאיר אותנו מאוחדים, אבל גם עליו רואים שהמצב משפיע. ככל שמתקרב ה-25 בינואר ולא פונים אליו עם פתרונות, מבחינתו הוא בעוד עוד עשרה ימים נשאר ללא קבוצה"

כל הסיפור של הרוש מהקיץ עטוף באווירה נגטיבית. אחרי שסיים עם בית"ר הוא הגיע לנתניה על רקע הוויתור על אוהד לויטה, החלטה של יוסי מזרחי שלא התקבלה באהדה אצל הקהל הנתנייתי. אותו מאמן שקיבל את ההחלטה הלך השבוע הביתה. בשיחות סגורות סיפר מזרחי: "הכניסו את הרוש למצב כמעט בלתי אפשרי. הוא התחיל לא טוב, אבל התייצב והביא נקודות עד שחזר אחורה עם כל הקבוצה. המצב שהוא נמצא בו הוא הכי קשה, הוא יודע שכרגע מוותרים עליו בינואר, אין לו פתרונות וזה פוגע בכל התפקוד שלו".

אוהדי נתניה לא קיבלו את הרוש יפה, ואחרי משחקים לא טובים גם מזכירים לו הכול. משפטים כמו "אתה שוער נבחרת?" ו"לויטה מחליף אותך בינואר" עפים באוויר. שחקנים בקבוצה מספרים כי דווקא בתקופות הקשות הרוש למד לקח מבית"ר ירושלים ומנע ניסיונות שביתה: "הוא אמר לנו שעם טביב בבית"ר הם ידעו שיש כסף. במקרה הזה אין פתרונות ולא יעזור לנו לשבות, כי בעל הבית פשט את הרגל ושביתה רק תפגע בנו. הוא ניסה להשאיר אותנו מאוחדים, אבל גם עליו רואים שהמצב משפיע. ככל שמתקרב ה-25 בינואר ולא פונים אליו עם פתרונות, מבחינתו הוא בעוד עוד עשרה ימים נשאר ללא קבוצה".

הסיכוי של הרוש כעת הוא רוני לוי. אולי בנתניה היו גורמים שהעדיפו לוותר על השוער בינואר ולא לשלם את דמי ההשבחה, אך כעת צפוי שינוי. לנתניה מגיע מאמן שפוגש את הרוש לקדנציה שלישית, לאחר שתיים כאלה בבית"ר ירושלים. לוי מאוד מעריך את הרוש ואמר לאנשי נתניה כי "יצאתי אתו פעמיים למלחמה בבית"ר ואני רוצה אותו גם כאן, הוא מאוד משמעותי במלחמת הישרדות הזאת". לוי יעשה הכול כדי להשאיר את הרוש, אולי אפילו יפעיל כמה גורמים בירושלים כדי ששני המועדונים יגיעו להבנות. בסופו של יום, גם לנתניה וגם להרוש אין יותר מדי אופציות.

אוהד לויטה שוער מכבי נתניה. יוסי ציפקיס
עניין נוסף שמכתים את השנה של הרוש. לויטה על כתפי האוהדים/יוסי ציפקיס
בבאר שבע נותנים לך לרוץ עם מה שיש, בפתח תקוה לימדו אותי לשפר דברים, להבין מה אני עושה לא נכון ואיך למצוא את העמדה המתאימה לי על המגרש. התפתחתי בהרבה מישורים והפכתי לשחקן טוב יותר

בשבת הקרובה תארח הפועל באר שבע את מכבי פתח תקוה בווסרמיל. עם האורחים יגיע לבירת הנגב עוז פרץ בן ה-20, הקשר-חלוץ הצעיר שעליו מדברים כאיש הבא שהלוזונים יגזרו קופון בשל העברתו. פרץ בכלל גדל בהפועל באר שבע ועזב את המועדון בגיל 15, לאחר שסיים נערים ג'.

פרץ עזב בגיל 15 ועבר לגור אצל דודתו בפתח תקוה יחד עם אחיו עומר (לא כדורגלן הנבחרת הצעירה לשעבר והבן של ויקי). בעלה של דודתו הוא אבי סמובסקי, מנהל אצטדיון המושבה ומי שהיה מנכ"ל הפועל פתח תקוה. בהפועל עקצו את סמובסקי ושאלו אותו מדוע העביר את הילד דווקא ליריבה העירונית ולא אליהם, אך הוא כיוון להחלטה הנכונה ביותר עבור העתיד של השחקן.

מדוע פרץ עזב את באר שבע? "אז אלונה רק הגיעה ולא היה ברור מה יהיה בעתיד", הוא אומר. "קבוצת הנוער הייתה בליגה השנייה והמחלקת נוער הוזנחה, גם הקבוצה הבוגרת הייתה בלאומית. החלטתי ללכת למקום שבו אוכל להתפתח יותר. ניר לוין דיבר איתי וכבר סגרתי הכול עם מכבי תל אביב, אבל ברגע האחרון החלטתי ללכת על מכבי פתח תקוה".

למה מכבי פתח תקוה?

"חשבתי ששם אוכל להתפתח טוב יותר ולעלות בגיל צעיר לבוגרים, מה שבאמת קורה. במכבי תל אביב זה יותר קשה. מדובר בשתי מחלקות נוער ברמה גבוהה. בפתח תקוה קיבלתי דברים שלא היו בבאר שבע. בבאר שבע נותנים לך לרוץ עם מה שיש, בפתח תקוה לימדו אותי לשפר דברים, להבין מה אני עושה לא נכון ואיך למצוא את העמדה המתאימה לי על המגרש. התפתחתי בהרבה מישורים והפכתי לשחקן טוב יותר. אני מדבר על באר שבע של אז. בתקופה של אלונה ברקת אני בטוח שהדברים שונים".

אז אולי הגיע הזמן לחזור הביתה?

"טוב לי במכבי פתח תקוה ואני מתרכז רק בהצלחה כאן. לבאר שבע תמיד יהיה מקום חם בלב, תמיד אשמח להשתדרג בעתיד למועדון גדול. אני לא בשלב הזה, אני צריך להתרכז במכבי פתח תקוה ולא לחשוב מעבר לזה, יש לי עוד הרבה מה לעבוד, לשפר ולהתקדם כדי לעבור לשלב הבא".

אגב, מישהו מהמחזור שלך בבאר שבע התפתח להיות שחקן בוגרים?

"היינו קבוצה טובה. מוזר שמכולם רק דודי טוויטו עושה משהו בליגת העל. חבל, היו שחקנים מאוד מוכשרים שכנראה הלכו לאיבוד. לזה התכוונתי כשאמרתי שחשובה ההשקעה בשחקן בגילאים האלה, מעבר למה שיש לו".

לפרץ יש עד כה שלושה שערים ובישול העונה. הרגע הכי משמעותי עבורו הוא השער נגד בית"ר ירושלים בטדי: "כשעליתי למגרש נזכרתי שהייתי באצטדיון הזה פעמיים, פעם אחת בגמר היורו לצעירות ופעם אחת בגיל 8 עם אבא שלי במשחק של באר שבע נגד בית"ר. כשעליתי, הסתכלתי לכיוון היציע של האורחים ונזכרתי שהייתי שם בתור ילד במשחק גשום. זה ריגש אותי. ברגע שהבקעתי שער זה היה מיוחד, טדי הרבה יותר מרגש מסמי עופר או כל אצטדיון אחר. האצטדיון וגם העיר ירושלים והרוח שלה, זה תמיד מיוחד יותר".

עוז פרץ שחקן מכבי פתח תקוה. ניב אהרונסון
לא חושב יותר מדי רחוק. עדיין. עוז פרץ/ניב אהרונסון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully