וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי חיפה: אלירן עטר צפוי לחתום, מריו מלוצ'ה מועמד

15.1.2015 / 16:37

בתום פגישה בין יעקב שחר לסוכנו של החלוץ, הציע נשיא הירוקים שכר של 300 אלף דולר לעונה. התנאי הסופי לעסקה: שחרור בכתב מריימס ופרטים קטנים שנותרו בחוזה. הנשיא הגיב למחאת הקהל נגדו: "מדובר בקומץ". הבלם הקרואטי של היידוק ספליט בדרך?

one

נשיא מכבי חיפה יעקב שחר נפגש היום (חמישי) עם אבי נמני בנוגע לאלירן עטר. המועדון אמרו הגיש לשחקן הצעה בסך 300 אלף דולר לעונה לשלוש שנים וחצי. במכבי חיפה סבורים שעטר יעדיף לשחק אצלם בסופו של דבר. גורם בכיר במכבי חיפה אמר לפני הפגישה: "הגשנו הצעה לאלירן עטר ואנחנו ממתינים לתשובה ממנו. כרגע הכול פתוח אבל בשעות הקרובות נדע בדיוק האם הוא ישחק במכבי חיפה".

אחרי שלושה משחקים ללא ניצחון, הגיע גם הזמן של מרקו בלבול לנצח. זה קרה אמנם בהארכה, ועם לא מעט בעיות מקצועיות בהרכב, אבל בשורה התחתונה – מכבי חיפה בשלב הבא, ועם הראש במשחק ברעננה ביום ראשון הקרוב. לפני שניגע בבעיות המקצועיות, ויש לא מעט כאלה בקבוצה, התייחסות לענייני הרכש.

הנשיא יעקב שחר הגיב הבוקר על שלטי המחאה שתלו אתמול חלק מאוהדי הקבוצה, ובהם הזכירו בכמה כסף רכש שחקנים כמו דינו אנדלובו, חן עזריאל ורנאטו. "זה נוגע ללב איך שכולם שומרים על הכסף שלי. כנראה שאכפת להם וזה יפה מאוד מצדם", אמר הנשיא. "האוהדים הלכו אחורה, אלו שחקנים מאוד ותיקים. קצת קשה כשיש 19 אלף אוהדים להכליל ולומר 'האוהדים', משום שמדובר בקומץ".

הלילה (בין רביעי לחמישי) התברר כי מכבי חיפה פנתה רשמית בתחילת השבוע להיידוק ספליט הקרואטית וביקשה לצרף את בלמה הקרואטי, מריו מלוצ'ה. הבלם בן ה-25 שמתנשא לגובה של 189 סנטימטרים, רשם הופעה אחת במדי נבחרת קרואטיה ונחשב לשחקן הרכב. הוא כבש שער בכל אחת מארבעת העונות האחרונות. מקורבים לעסקה סיפרו אתמול כי המועדון שלח מכתב רשמי לקרואטים בו התעניין בשחקן, ועדיין לא ברור האם ייענו בחיוב להצעה.

מלוצ'ה, ששותף במדי קבוצתו גם במסגרת האירופית, נחשב לבלם קשוח, ומאז תחילת העונה שעברה ספג לא פחות מ-14 כרטיסים צהובים ואדום אחד. בעונת 2011/12 עצרה פציעה את מעברו לוורדר ברמן. עונה לאחר מכן, הוא סבל מפציעה נוספת שפוצצה את עסקת העברתו לקובאן. לאחר ארבעה חודשים הוא התאושש, מאז הוא נחשב לאחד השחקנים היציבים בליגה הקרואטית. את קבוצת הבוגרים של היידוק ספליט מלוצ'ה לא עזב מעולם, אך במחלקות הנוער הוא נדד בין מועדונים שונים, החל מדינמו זאגרב בה גדל וכלה בקבוצות אחרות במדינה.

מריו מלוצ'ה שחקן היידוק ספליט. EuroFootball, GettyImages
שחקן הגנה קשוח. מריו מלוצ'ה/GettyImages, EuroFootball

בנוסף לבלם, מכבי חיפה מנסה לצרף גם חלוץ. הבעיה שמונעת כרגע את מעברו של טוטו תמוז היא דמי ההעברה שדורשת פטרולול, כ-900 אלף יורו. איתי שכטר יגיע רק אם יתגמש,

מיצ'ל שנפצע אתמול אמור להיעדר חודש, ואם יגיע מלוצ'ה או כל זר אחר במועד ההעברות, הוא צפוי לעשות את דרכו בחזרה לספרד. הבעיה כרגע היא ההיעדרות של מיצ'ל, שבשלב הזה לא יסכים לעזוב עד אשר ישוקם מהפציעה, שבוודאי תקשה גם על מעבר לקבוצה אחרת. אם חיפה תרצה לשחררו מיידית, היא תצטרך לפצות אותו בחוזה עד תום העונה. "בפעם הראשונה בקריירה שלי אני סובל מפציעה כזאת, זה לא קרה לי בעבר", אמר בסיום הקשר לחבריו.

ניצלו מבושה

גביע המדינה: מכבי חיפה ניצחה 1:3 את רמת השרון לאחר הארכה

לכתבה המלאה
שחקן מכבי חיפה, מיצ'ל. מגד גוזני
פעם ראשונה שסובל מפציעה כזו. מיצ'ל/מגד גוזני

ועכשיו בחזרה לגרונדמן. הקבוצה של בלבול, ששוחח לאחר המשחק באריכות עם הנשיא יעקב שחר, התקשתה מאוד להעפיל לשלב הבא. לא מעט שחקנים טענו אתמול כי רובן ראיוס, שכבש את השער השני והגיב במסירה חכמה לחן עזרא (כבש, בישל וזכה למחמאות מהצוות המקצועי) בדרך לשער השלישי, היה חייב לפתוח בהרכב. "היה ברור שבלבול יעשה שינוי או שניים בהרכב, כולם היו במתח עד הרגע האחרון. למזלנו, לא ספגנו בדקה ה-90, כי זה היה נגמר בקטסטרופה", אמר אחד השחקנים. ראיוס, אגב, כבש את שערו השמיני העונה בכל המסגרות, יותר מכל שחקן אחר במכבי חיפה.

חלק מאוהדי הקבוצה הגיבו אתמול בקריאות קשות כלפי חלק מהשחקנים, בהם אלון תורג'מן ואוראל דגני, שדווקא זכה לשבחים אחרי ההופעה שלו מול מכבי תל אביב. אחד השחקנים הוסיף: "כל פעם שרמת השרון הגיעה לשער שלנו, הייתה אווירה של לחץ. יכול להיות שחלק מהשחקנים כאן חששו יותר מהפסד, מאשר רצו לנצח. יש כאן בעיה מקצועית, אבל גם בעיה מנטלית. למרקו יש הרבה עבודה, ולא הרבה זמן להוציא מהקבוצה הזאת כמה שיותר עד סוף העונה".

בלבול עשוי לשחרר את תורג'מן או את עמאשה, כשגם מוחמד כליבאת שלא שולב אתמול ונחשב לאחד המועדפים של בלבול לא יישאר בוודאות. חיפה אמורה לקבל השבוע פניה ממכבי פתח תקוה לגבי אלעד גבאי.

עדכון ראשון: 6:35

שחקן מכבי חיפה, רובן ראיוס. מגד גוזני
"היה חייב לפתוח". רובן ראיוס/מגד גוזני

עדכון ראשון: 10:30

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully