וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התוכנה המיוחדת שעזרה לנבחרת גרמניה לזכות במונדיאל

דרסי נורמן, אנליסט שעבד עם המנשאפט לקראת הטורניר בקיץ החולף ובמהלכו, סיפר על תוכנת "MiCoach" שניתוח הנתונים שלה גרם ליוגי לב להכניס כמחליף את גצה, שכבש את שער הניצחון בגמר

מריו גצה שחקן נבחרת גרמניה חוגג שער. רויטרס
גצה חוגג את שער הניצחון/רויטרס

אז איך באמת גרמניה זכתה במונדיאל האחרון? בעזרת תוכנת מחשב, כנראה. בכנס אלקטרוניקה שנערך לאחרונה בלאס וגאס, סיפר דרסי נורמן, שעבד כאנליסט של הנבחרת הגרמנית במהלך הגביע העולמי בברזיל, על תוכנת המחשב שסייעה למאמן המנשאפט, יואכים לב, לבחור נכונה ולשלוח מהספסל אל המגרש בדקה ה-88 של הגמר מול ארגנטינה דווקא את מריו גצה. שבע דקות לפני סיומה של ההארכה, גצה כבש את השער היחיד במשחק והביא לגרמניה את התואר היוקרתי ביותר שיש.

בכתבה שפורסמה על נורמן באתר "GeekWire" הוא מספר על התוכנה עמה עבדה הנבחרת הגרמנית באימונים לפני ובמהלך המונדיאל, תוכנה אשר ניתוח הנתונים שעלו ממנה הובילו את לב לבחור דווקא בגצה מבין שחקני הספסל שלו ברגע הספציפי ההוא של המשחק, בהתאם לסיטואציה ולתוצאה.

התוכנה, אשר נקראת "MiCoach" מקבלת את הנתונים שלה בעזרת מכשירים קטנים שמולבשים על כל שחקן. המכשירים הללו מודדים מהירות, מרחק ריצה, פעימות לב וכו' אצל כל אחד מהשחקנים תוך כדי האימון. בסיום האימון, נורמן והקולגות שלו אספו את כל הנתונים וניתחו אותם, כאשר הם מעבירים את התוצאות לצוות האימון של הנבחרת. המטרה היא לראות מי מהשחקנים מתאמץ מספיק, מי יכול להיות אפקטיבי יותר במצבים כאלה ואחרים ואיך אפשר להפוך את האימונים עצמם ליעילים יותר.

"אנחנו הופכים את האימונים לכמותיים וכך הם נהיים יותר משמעותיים ככל שמתקדמים", אמר נורמן. כך למשל, קיבל לב את המידע לפיו גצה אפקטיבי יותר מכל שחקן אחר בנבחרת במשחקונים של חמישה-מול-חמישה באימונים בשל קצב המשחק הגבוה שלו. כאשר לב ראה שהשחקנים על כר הדשא, משתי הנבחרות, מתעייפים, הוא בחר להכניס בשל אותם נתונים את גצה, על מנת שיעלה את קצב המשחק. זה עבד מצוין.

"כמובן שגם עבודה קשה, תשוקה באימונים ודברים כאלה משפיעים על הבחירות של המאמן. זה לא רק טכנולוגיה. אבל אי אפשר להתעלם מהדוגמה הנהדרת מהמונדיאל למה שהטכנולוגיה הזו כן יכולה לעשות". לאחרונה, אגב, החלו גם לא מעט מקבוצות הפרמיירליג להשתמש בתוכנה המדוברת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully