וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיוויד בלאט: "לא נגמר לנו הדלק, בגלל הפציעות אין תרומה מהספסל"

מאמן קליבלנד סיפק את ההסבר שלו לקריסה ברבע האחרון מול יוסטון, והבהיר לגבי חלקו בעסקת מוזגוב: "זה לא מקרה בו אני דוחף לבצע את הטרייד והם מחליטים לרצות אותי". לאב: "סמית' עוד יעזור לנו". פרשן בקליבלנד: "הרוטציות של בלאט עוד זקוקות לעבודה"

ג'יי אר סמית' שחקן קליבלנד קאבלירס. AP
לא ככה רצו לראות אותו בבכורה. ג'יי אר סמית' מחטיא/AP

בקליבלנד ניסה לעכל הבוקר (חמישי) את ההפסד השלישי ברציפות של הקבוצה, הפעם 105:93 ליוסטון בבית. מצד אחד, הקבוצה של דיוויד בלאט שוב קרסה ברבע האחרון אותו החלה ביתרון, והרכש הטרי ג'יי אר סמית' לא קלע אפילו נקודה ב-19 דקות משחק, אבל מצד שני הקאבלירס, שכמובן עדיין חסרים את לברון ג'יימס, יכולים להיות מעודדים מהטרייד שהנחית את טימופיי מוזגוב קצת לפני המשחק, ומחזרתו המוצלחת של קיירי אירווינג שצלף 38 נקודות.

הקאבס, שראו את יוסטון קוטפת 19 ריבאונדים בהתקפה וספגו הפסד שישי בשבעה משחקים, יוצאים כעת למסע לא פשוט במערב, שיתחיל בלילה שבין שישי לשבת אצל גולדן סטייט - הקבוצה עם המאזן הטוב בליגה שרשמה הלילה את ניצחונה הביתי ה-13 ברציפות - במשחק בו מוזגוב צפויי לערוך בכורה, ויימשך אצל סקרמנטו, פיניקס, הלייקרס והקליפרס, כשלברון, שהמאזן של הקבוצה עומד על 6:1 בלעדיו, עשוי לחזור לקראת המשחק מול הלייקרס.

דוויט הווארד שחקן יוסטון רוקטס. AP
גבוה מעל הקאבס בריבאונד. דוויט הווארד/AP

מספרי המשחק

* קליבלנד עומדת כעת על מאזן של 7:4 מול יריבות מהמערב.

* קווין לאב רשם 0 מ-10 בזריקות של יותר מ-3 מטר מהסל. לאורך הקריירה הוא עומד על 40 אחוזי הצלחה בזריקות כאלה, ועד הלילה הוא מעולם לא סיים משחק על האפס בקטגוריה הזו עם כל כך הרבה זריקות.

* 19 הריבאונדים של יוסטון בהתקפה הם הנתון השלישי בטיבו של הרוקטס העונה.

* דוויט הווארד קטף 10 מאותם ריבאונדים בהתקפה, המספר הגבוה ביותר שלו מאז 2010.

* טרבור אריזה קלע ב-5 מ-13 מהשדה, וזו הייתה הפעם ה-27 ברציפות בה הוא מסיים עם פחות מ-50% מהשדה - הרצף הכי ארוך בליגה מאז ריקי דייויס ב-2004.

עוד באותו נושא

יוסטון הנחילה לקליבלנד הפסד שלישי ברציפות, בכורה איומה לג'יי אר סמית'

לכתבה המלאה
דיוויד בלאט מאמן קליבלנד קאבלירס עם ג'יי אר סמית'. GettyImages
"במשך שלושה רבעים עשינו עבודה נהדרת בשמירה על קשת השלוש". דיוויד בלאט/GettyImages

התגובות

"זה לקח קצת זמן, אבל ברכות לדייויד גריפין ולהנהלה על כך שמצאו דרך להביא את מוזגוב"

דיוויד בלאט אמר אחרי המשחק: "אני לא חושב שנגמר לנו הדלק ברבע הרביעי, פשוט כרגע בגלל כל הפציעות אין לנו את התרומה מהספסל שהתחלנו לייצר במשחקים האחרונים. המחליפים שלהם קלעו 37 נקודות לעומת 13 שלנו, וזה אומר הרבה". לגבי האחוזים של הרוקטס מחוץ לקשת (12 מ-34) אמר בלאט: "הם קלעו את הממוצע שלהם. במשך שלושה רבעים עשינו עבודה נהדרת בשמירה על קשת השלוש, אבל אני חושב שמה שנכשלנו בו היה ריבאונד ההגנה".

על צירופו של מוזגוב, אותו אימן בלאט במשך שנים בנבחרת רוסיה, אמר המאמן הישראלי: "בעקבות הפציעה של ורז'או ברור שהיינו צריכים סנטר שייתן לנו גודל ונוכחות ליד הסל. היינו צריכים עוד שחקן פיק-אנד-קאט מצוין, וטימופיי הוא כזה. הוא גם סנטר אתלטי, והגובה שלו לא פוגע במהירות שלו, והיכולת שלו לרוץ לאורך המגרש תשרת אותנו היטב. אני מכיר אותו היטב, ולמען האמת הוא היה בתכניות שלנו כבר בקיץ. זה לקח קצת זמן, אבל ברכות לדייויד גריפין ולהנהלה על כך שמצאו דרך להביא אותו".

כשנשאל מה חלקו בטרייד של מוזגוב ענה בלאט: "זה לא מקרה בו אני דוחף לבצע את הטרייד והם מחליטים לרצות אותי או משהו כזה. זה לא עובד ככה. אני יושב עם הצוות הניהולי בהזדמנויות שונות ומשתף אותם בדעות שלי, אבל אני יכול להגיד שאם או בלי התמיכה שלי במוזגוב, הוא היה אחת האפשרויות של הקבוצה, שהתעניינה בו בכל תסריט. אני שמח להגיד שדעתי החיובית עליו נשמעה כחלק ממקהלה של קולות חיוביים לגביו, אבל לא יותר מזה".

קווין לאב הוסיף: "היו לנו משחקים בהם שיחקנו טוב בשלושת הרבעים הראשונים, ואז הסתבכנו. נצטרך להמשיך להיאבק למרות המצב, נקבל את השחקנים החדשים והפצועים יחזרו, ואם נמשיך להיאבק נחזור לנצח משחקים". על הבכורה של ג'יי אר סמית', שסיים עם 0 מ-5 מהשדה, אמר לאב: "היו לו כמה מצבים קשים הערב, שתי זריקות מחצי מגרש ואחת בסוף שעון ה-24. הוא יצטרך עוד כמה משחקים כדי לראות היכן הוא משתלב. הוא שחקן שיכול לקלוע הרבה ובמהירות, אז אנחנו לא מודאגים לגביו ואנחנו יודעים שהוא יהיה טוב עבורנו".

ג'יי אר סמית' שחקן קליבלנד קאבלירס מול ג'וש סמית' שחקן יוסטון רוקטס. AP
לאב: "הוא יצטרך עוד כמה משחקים כדי לראות היכן הוא משתלב". ג'יי אר סמית'/AP

מה אמרו בתקשורת

ג'ייסון לויד מ-"אקרון ביקון ג'ורנל" כתב: "דייויד גריפין הילל את מוזגוב, אבל מי שנרגש יותר מכולם לקבל אותו הוא דיוויד בלאט, עימו זכה במדליית ארד אולימפית בלונדון. ברגע שגם שאמפרט יוכל לשחק, הקאבס ישדרגו את ההגנה שלהם גם בפנים וגם בחוץ. מוזגוב הוא לא שומר מצוין, אבל הוא מחזיק יריבים על 48.6% בזריקות ליד הטבעת, כשהמובילים של הקאבס עד כה בקטגוריה הזו היו תומפסון (51.1%), ורז'או (54.7%) ולאב (רק 59.9%). בלאט הדגיש במספר פעמים במהלך השנה את חוסר היכולת של הקאבס לעצור חדירות, ושאמפרט צריך לעזור בכך".

לגבי ניהול המשחק של בלאט כתב לויד: "מוזר שבלאט פתח את הרבע האחרון עם אירווינג ולאב ביחד על הספסל. הקאבס היו אז ביתרון מזערי של 73:74, שהתפוגג בתוך פחות מדקה. הרוטציות הללו... הן עדיין זקוקות לעבודה, ואנחנו כבר עוד מעט באמצע העונה. בינתיים הקאבס הם שבעה הפסדים בתשעה משחקים, ועכשיו הם מתייצבים בפני מסע מועד לפורענות של חמישה משחקים במערב, שנפתח מול הקבוצה הטובה בליגה".

דייב מקמנאמין מ-ESPN כתב: "כל ג'נרל מנג'ר היה שמח להיות אחראי על שורת העסקאות של הקאבלירס הקיץ, אבל דייויד גריפין לא היה צריך לעשות הרבה כדי שהם יקרו. העבודה האמיתית שלו החלה ב-72 השעות האחרונות, בהן הציב את עצמו בחזית המגננה על מאמנו המושמץ דיוויד בלאט, ורקח שתי עסקאות. עד עתה הוא הלך על חבל דק שמצד אחד שלו הייתה חוסר היציבות של קבוצתו ומצד שני הנכסים שאגר לשימוש עתידי, והשבוע הוא סוף סוף הבין שזה הזמן לפעול, ולחיות עם התוצאות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully