וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חדר ההלבשה של ירושלים מפורק: "כל אחד חושב רק על עצמו"

5.1.2015 / 9:45

אחרי עוד הפסד ועוד התפרקות, הסבלנות בהפועל ירושלים מתחילה לפקוע. בחדר ההלבשה מעידים על "מחנאות", ההנהלה מחפשת גארד, ודווקא דונטה סמית' מקבל גיבוי: "כשיש הפסדים כולם נגדו"

one

1. הפועל ירושלים עזרה להפועל תל אביב לחנוך את אולמה החדש. זה לא קרה מתוך אדיבות: ירושלים נמצאת במשבר מתמשך וחטפה הפסד חמישי ברציפות בליגה, ובכך סייעה למארחת בהשקה המתוקה של ביתה החדש. האורחים התפרקו ברבע האחרון וספגו תבוסה משפילה. הלחץ על הספסל הירושלמי הורגש היטב. גם בסיום, כאשר המאמן ועוזריו נשארו במתחם חדר ההלבשה במשך דקות ארוכות, המנכ"ל גיא הראל נכנס לחדר צדדי ושוחח באריכות עם ניר כספי (אחד האנשים המשמעותיים בהפועל ירושלים, שלא רבים יודעים על פועלו העשיר בקבוצה).

מעמדו של המאמן דני פרנקו יציב כרגע, אולם יש לציין כי זו תקופה ארוכה שיש ביקורת מסוימת עליו. יהיה עליו לשנות את המומנטום ולהוביל את ירושלים להצלחות.

ליאור אליהו שחקן הפועל ירושלים. ברני ארדוב
לא מצליחים לצאת מהמשבר. שחקני ירושלים/ברני ארדוב

כידוע, גם חדר ההלבשה הירושלמי אינו נהנה מהרמוניה. "יש מחנאות בקבוצה", מנסח זאת גורם במועדון, כשהשחקנים עצמם מעידים על מתיחות ופילוג בין הישראלים והזרים, כמו גם בין הזרים עצמם. במהלך המשחק למשל, העיר דרווין קיצ'ן בתקיפות ליותם הלפרין על פעולותיו.

בחדר ההלבשה הזכירו לשחקנים כי יש שבוע לתקן את הטעויות וניתן לחזור. מי שדיבר בנוסף לפרנקו בחדר ההלבשה הוא דרווין קיצ'ן שאמר לשחקנים: "חבר'ה, יהיה בסדר, נילחם ונחזור לעצמנו", ניסה לעודד. אולם המתח והלחץ הורגש. "כל אחד חושב על מצבו האישי וזו בעיה", אמר גורם שנכח בחדר ההלבשה.

ברייסי רייט אמר לוואלה! ספורט: "אין הרבה מה להגיד בחדר ההלבשה. כולם מרגישים את הלחץ והתסכול , אבל יש זמנים כאלו ותקופות כאלו בכדורסל, אנחנו חייבים להמשיך לעבוד, שום דבר אחר שנגיד לא יוציא אותנו מהמצב הזה".

רייט הוסיף: "זה זמן קשה עבורנו. אנחנו לא משחקים כדורסל טוב ולא משחקים חכם, נאבקים בשני הצדדים של המגרש. כל מה שאנחנו יכולים זה להמשיך להיאבק ולהילחם ולמצוא פתרון, כי הפתרונות שלנו עד כה לא עובדים".

עוד באותו נושא

ליגת העל: הפועל תל אביב הביסה את הפועל ירושלים 67:81

לכתבה המלאה
דני פרנקו מאמן הפועל ירושלים (שמאל) עם ספי שמש שופט כדורסל. ברני ארדוב
עדיין לא הולך לשום מקום. פרנקו/ברני ארדוב

2. אז כיצד בירושלים מנסים למצוא פתרונות? בקבוצה מחפשים לצרף גארד נוסף לקבוצה, במקביל, גל מקל עדיין על הכוונת, אולם בקבוצה מודעים היטב כי כרגע מקל לא יצטרף. לא כל הגורמים בירושלים מרוצים מטוני גפני, כשחלקם מבקשים לשחררו ולצרף גבו אחר במקומו. גם אם חלק משחקני הקבוצה וגורמים נוספים בקבוצה סבורים כי דונטה סמית' זוכה לחופש פעולה נרחב מדי, לא כולם בקבוצה אוהבים את הביקורת עליו. במהלך הרבע האחרון ביקש סמית' מהמאמן להישאר על המגרש, ופרנקו החליט להוציא את הלפרין. אולם בקבוצה מדגישים: "כשהפסדנו אף אחד לא סימן את סמית', הוא שחקן שרוצה להיות על המגרש לטוב ולרע. נראה שכשיש הפסדים כולם פתאום נגדו. אבל תארים לא לוקחים בינואר. את הקביעה לגבי סמית' והפועל ירושלים צריך לעשות כשיש תארים על השולחן. לא בינואר".

במקביל, כפי שפורסם בוואלה! ספורט, אחד הלקחים שהפיקו ראשי הפועל ירושלים לאחרונה היא כי יש לקבוצה ג'נרל מנג'ר מקצועי לקבוצה. בירושלים החלו לבדוק מועמדים, ונפגשו בתקופה האחרונה עם שחקן העבר קלאודיו קולדבלה.

בפגישה זו הוצעה לאיטלקי המשרה המדוברת אולם בהפועל מעריכים כרגע כי קולדבלה לא ייענה בחיוב. קולדבלה עצמו סירב אתמול להתייחס לדברים. יש לציין כי במקביל נפגשו ראשי הפועל ירושלים עם מספר מועמדים ישראלים. בכל מקרה, אם יוחלט למנות סמכות מקצועית, הוא יעבוד תחת המנכ"ל גיא הראל.

שחקן הפועל ירושלים דונטה סמית' מול שחקן הפועל תל אביב מתן נאור. ברני ארדוב
"כשמפסידים כולם נגדו". סמית'/ברני ארדוב

3. בעבור שתי הקבוצות מדובר בעונת "ניילונים": הפועל ירושלים חנכה העונה את הארנה בירושלים, והפועל תל אביב חנכה כאמור אולם חדש במתחם הדרייב-אין לשעבר. בין אוהדי הפועל תל אביב הופץ עלון שעל השער שלו מתנוסס איור, ובו אריק איינשטיין יושב על ספסל על רקע האולם החדש בשיכול רגליים סחבקי, ושר בפנים סמוקות "אני שלך ואת שלי".

הירושלמים לא יכלו להביא לחנוכת הבית הזו מתנה טובה יותר מאשר את עצמם. ליאור אליהו סיכם: "אנחנו בתקופה לא טובה, אי אפשר להחביא את זה, אנחנו חסרים שחקנים אבל זה לא תירוץ לצורה שאנחנו משחקים. אנחנו צריכים לשפר את כל האספקטים של המשחק. יש לנו עכשיו שבוע אימונים מלא, דבר שלא היה לנו מאז תחילת העונה. נצטרך לעבוד מאוד קשה כדי לשפר את הדברים שאנחנו צריכים כרגע ואנחנו נצא מהבוץ הזה. אני לא חושב שיש חוסר חיבור בין השחקנים, אנחנו פשוט צריכים לשחק יותר טוב ואגרסיבי. יש באמת הרבה דברים שאנחנו צריכים לשפר".

שחקן הפועל ירושלים ליאור אליהו לפני שחקן הפועל תל אביב יחזקאל סקוורר. ברני ארדוב
"נצא מהבוץ". ליאור אליהו/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully