וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלפרין: "אנחנו לא רוצים להסתפק בעונה אירופית טובה"

13.3.2014 / 9:25

בירושלים מכוונים גבוה אחרי ההעפלה לרבע הגמר ("כולם התעלו"), ועומלים על ארגון משחק ראווה מול כוכבי ה-NBA

צילום ועריכת וידאו: יוסי ציפקיס

1. הפועל ירושלים סימנה אתמול (רביעי) וי גדול אחרי העלייה לרבע גמר היורוקאפ והניצחון על אולם הגרמנית (65:81). בבוקר המשחק הציג המאמן בראד גרינברג בפני השחקנים קליפ של שיקגו בולס כדי לדרבן אותן להציג מחויבות, כשבמשך כל השבוע הוא הדגיש שאסור לקבל נקודות בהתקפה, וזה המפתח. לאחר הניצחון כינס המאמן את שחקניו בחדר ההלבשה, שם שיבח אותם על היכולת בהגנה, והוסיף: "עבודה טובה, חבר'ה. נמשיך ככה ונוכל לעשות כמה דברים טובים העונה".

יורוקאפ: הפועל ירושלים ניצחה את אולם ועלתה לרבע הגמר

רייט: ”אם נשחק ככה, אין סיבה שלא נגיע לגמר”

הכירו את יריבת הפועל ירושלים, ניז'ני נובגורוד

שחקן הפועל ירושלים יותם הלפרין עם ראש העיר ניר ברקת. יוסי ציפקיס
"זה היה משחק חשוב מאוד שלנו בבית וידענו שאסור לנו להפסיד כאן בבית". הלפרין עם ברקת/יוסי ציפקיס

ליאור אליהו סיכם את המשחק, ואמר: "באנו במינוס שתיים למלחה. במהלך כל המשחק וגם בחימום הקהל בא עם הטירוף שלו והעניק לנו תחושה שמדובר במשחק שונה. הפגנו אגרסיביות ושליטה במגרש מתחילת המשחק. היו הרבה דברים שהשתנו מהמפגש הראשון מול אולם כמו ההגנה ועצירת השלשות. מגיע הרבה קרדיט לצוות המקצועי שישב איתנו השבוע והראה לנו כל שלשה וכל קליעה שהגרמנים עשו, ואכן האחוזים שלהם צנחו. אני שמח שנתנו את ההופעה הזו מולם".

יותם הלפרין אמר לוואלה! ספורט: "זו לא הפעם הראשונה שהגענו העונה למשחק חשוב והופענו בו. זה היה משחק חשוב מאוד שלנו בבית וידענו שאסור לנו להפסיד כאן בבית. ידענו שאנחנו קבוצה טובה יותר מאולם, כמו גם הרבה שחקנים נוספים שנתנו היום משחק הירואי".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
שחקן הפועל ירושלים ליאור אליהו. יוסי ציפקיס
"אני חושב שהפועל תמיד מכוונת לשם. אמנם היא לא הצליחה בשנים האחרונות, אבל היא תמיד רצתה להצליח כמה שיותר". ליאור אליהו/יוסי ציפקיס

לא יהיה מופרז לכנות את הניצחון הביתי הזה דרמטי: בארבע השנים האחרונות ירושלים לא הצליחה לעלות לרבע הגמר, ועתה כאמור היא הציבה רגל בטוחה בזירה היוקרתית הזו. ליאור אליהו מודע לגודל ההישג: "אני חושב שהפועל תמיד מכוונת לשם. אמנם היא לא הצליחה בשנים האחרונות, אבל היא תמיד רצתה להצליח כמה שיותר".

אך אין שמש בלי עננים. הירושלמים אינם מתעלמים מהעובדה שניז'ני נובגורוד הרוסית, שעלתה אף היא לרבע הגמר, ניצחה את בשיקטאש 71:95 לאחר שהפסידו לה על אדמת טורקיה ב-17 הפרש (88:71). בשיחות פנימיות מאחורי הקלעים אמרו בהפועל ירושלים כי זוהי אזהרה מדאיגה מבחינתה של הקבוצה ששאיפותיה לגבי המפעל האירופי גבוהות העונה.

על היריבה אמר אליהו: "זה הולך להיות קשה, הם ניצחו קבוצת יורוליג עד העונה שעברה ב-20 הפרש. זה יהיה קרב של ממש ומדובר במשחק קשה". הלפרין הוסיף: "אנחנו לא רוצים להגיע לרבע הגמר רק כדי להכריז: 'עשינו עונה אירופית טובה בכך שהגענו לשם'. אנחנו רוצים לבוא ברבע הגמר טובים. ניז'ני נובגורוד היא קבוצה מצוינת. היא סיימה את שני הבתים הראשונים בצורה יפה, מדובר בקבוצה מאוד ביתית שניצחה את בשיקטאש בקלות במשחק השני. מצפים לנו שני משחקים חשובים, אך ברבע גמר נסתכל לקבוצה הרוסית בעיניים". ארטיום פרחוסקי סיכם: "רבע הגמר יהיה שלב חשוב. נבוא תחרותיים לכל משחק מולם מחדש. כולם התעלו במשחק. לאחר כמה משחקים שהיינו בהם פחות טובים, הופענו כמו שצריך למשחק הנכון".

ניר כספי, הפועל ירושלים. מגד גוזני
שותף בהתייעצויות של ראשי הקבוצה ומביע את דעתו. ניר כספי, במרכז/מגד גוזני

2. אחד האנשים המשמעותיים בהפועל ירושלים, שלא רבים יודעים על פועלו העשיר בקבוצה, הוא ניר כספי. מעטים אף יודעים שכספי, איש עסקים מבעלי רשת 'קפה לנדוור', עמל רבות על הרכבה הנוכחי של הנהלת ירושלים. כספי, מקורבו של בעלי הקבוצה אורי אלון, הוא למעשה מי ששידך בין אלון ובין גיא הראל, שמו?נ?ה למנכ"ל הקבוצה. אגב, להראל עצמו יש קשר עסקי עם רשת קפה לנדוור.

לניר כספי אין אמנם תפקיד רשמי בירושלים, אך הוא פועל במרץ מאחורי הקלעים. הוא שותף בהתייעצויות של ראשי הקבוצה ומביע את דעתו. כך היה, למשל, במקרה של ליאור אליהו, שכספי היה אחד מאדריכלי הבאתו למועדון. כספי משתתף לא רק בישיבות הדירקטוריון של הפועל ירושלים ובהתייעצויות של הקבינט (ההנהלה המצומצמת), אלא מעורב בשיחות הפנימיות של ההנהלה שמקשיבה לעצותיו. כספי נחשב לאדם חביב שהתחבר מהר מאוד לקבוצה ולסביבתה. הוא מרבה להסתודד עם אורי אלון כשהוא בארץ, עם גיא הראל ואייל חומסקי, וגם עם הברנז'ה מענף הכדורסל.

בנוסף לכך, כספי פעיל מאוד במחלקת הנוער של הפועל ירושלים, וגם שם הוא משתתף בישיבות ההנהלה המצומצמות. הוא מסייע רבות ליושב ראש מחלקת הנוער יובל קורן בגיוס כספים למחלקה זו ובשיפור תפקודה. לאחרונה אף צורף כספי כחבר באסיפה הכללית של עמותת הנוער.

שחקני הפועל ירושלים דרווין קיצ'ן, ג'וש דאנקן, ברייסי רייט. יוסי ציפקיס
מכוונים ליורוליג בעונה הבאה/יוסי ציפקיס

3. בעוד שניר כספי לא יוצא בהצהרות ואף מעדיף להוריד פרופיל, לוואלה! ספורט נודע כי הפועל ירושלים עצמה מנסה לארגן משחק ראווה נוצץ מול כוכבי ה-NBA. קברניטי ירושלים המבקשים למתג את הקבוצה מחדש ולקדם את הצטרפותם למפעל האירופי הבכיר של היורוקאפ, מנסים להפיק את משחק הראווה במטרה לשלב את האירוע הנוצץ עם השקת הארנה החדשה. האירוע הזוהר מתוכנן ל-31 באוגוסט הקרוב, ובמועדון, כמו גם בעיריית ירושלים, מקווים שהמיזם המרשים אכן ייצא לפועל. המהמורה הרצינית ביותר נכון לעכשיו היא הבעייתיות עם סגל שחקני ה-NBA שאמור להגיע ארצה, מכיוון שבאותה העת אמורה להתקיים אליפות העולם בספרד.

ובינתיים אירחה ירושלים שו?ע?ה כדורסל אחר – יושב ראש איגוד השופטים של היורוליג קוסטאס ריגאס שהגיע ארצה כדי לצפות במשחק וישב לצידו של הראל. ירושלים שואפת להתברג ליורוליג כבר בעונה הבאה, והניצחון אמש היה צעד חשוב עבורה שהרי אחת הדרכים להתברג לשם היא לזכות ביורוקאפ כשראשי הקבוצה מודעים לכך שבמקרה כזה הם זוכים בכרטיס אוטומטי ליורוליג בעונה הבאה. בירושלים, המכוונת גבוה, לא סבורים שהיורוקאפ יושב באולימפוס הרחק מהישג יד.

שחקן הפועל ירושלים ארטיום פראחוסקי מול שחקן אולם דניאל ת'יס. יוסי ציפקיס
"זה אחד המשחקים שהגענו אליו מוכנים. הופענו כפי שצריך". פרחוסקי/יוסי ציפקיס

4. ארטיום פרחוסקי היה אחד השחקנים המשמעותיים אמש מול הגרמנים. את המשחק הוא סיים בסטטיסטיקה רעננה מאוד של שמונה נקודות, שישה ריבאונדים, אסיסט וחטיפה. לא רק הסטטיסטיקה החמיאה לפרחוסקי, אלא גם המאמן בראד גרינברג, שאמר: "ארטיום היה פיזי ועשה עבודה טובה בהגנה ובהתקפה. הוא שחקן מוכשר". גם יותם הלפרין החמיא לפרחוסקי :"ארטיום הוא שחקן מצוין. אנחנו צריכים אותו מתחת לסלים, הוא עשה עבודה מצוינת מול אולם".

לפני כמה שבועות פורסם כאן על המשא ומתן המתקדם עם פרחוסקי. בשיחה שערך השחקן אמש עם וואלה! ספורט, הוא לא הסתיר את דבר קיומו של המו"מ, אך לדברי גורמים מעורים בנושא, "השיחות חיוביות מאוד ושני הצדדים מרוצים האחד מהשני. נראה כי חתימה תהיה עניין פורמלי בלבד". פרחוסקי עצמו אמר לגבי המו"מ: "הסוכן שלי והקבוצה עדיין מדברים, אנחנו עדיין במהלך העונה אז אני לא אוהב לדבר על זה יותר מדי".

לגבי היכולת הטובה מול אולם, אמר השחקן: "אני מנסה לעזור ולעשות הכי טוב שאפשר בהגנה ובהתקפה, אבל זה ממש לא רק אני. יש הרבה בחורים שעוזרים כאן". על המשחק עצמו אמר פרחוסקי: "זה אחד המשחקים שהגענו אליו מוכנים. הופענו כפי שצריך. אנחנו מכוונים לדברים טובים ומקווה שהלאה נהיה אפילו טובים יותר". כזכור, בקבוצה אף מרוצים מברייסי רייט שגם הציג יכולת מצוינת אמש, אולם נראה שרייט, שהסכים לחתום עד תום העונה, מכוון לשחקן בקבוצת יורוליג בעונה הבאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully