וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חם בברצלונה: מסי זועם על לואיס אנריקה, לואיס אנריקה רתח על מסי

המאמן התקשר לכוכב שסופסל בהפסד לריאל סוסיאדד ונעדר מהאימון "בגלל מחלה", אך מסי לא ענה ואכזב אלפי ילדים שהגיעו לראותו באימון הפתוח. הארגנטינאי החל לעקוב אחר צ'לסי באינסטגרם, לקראת מעבר?

מאמן ריאל מדריד קרלו אנצ'לוטי. AP
לא לקח קשה את ההפסד. אנצ'לוטי/AP

אחרי 22 משחקים ברציפות, ספגה אמש (ראשון) ריאל מדריד הפסד. הבלאנקוס הובילו כבר 0:1 מול ולנסיה בחוץ לאחר פנדל מוצלח של כריסטיאנו רונאלדו, אבל שערים של אנטוניו בראגאן (52) וניקולאס אוטמנדי (65) סידרו לעטלפים קאמבק מפתיע ו-1:2.

בתום המשחק התראיין המאמן קרלו אנצ'לוטי ואמר: "היה לנו משחק טוב, לא הגיע לנו להפסיד. היינו חסרי מזל ולא הצלחנו לכבוש ממצבים טובים מאוד שהגענו אליהם. ההפסד שלנו היה צריך להגיע במוקדם או במאוחר. אסור לנו לשכוח את כל מה שעשינו. ברכות לוולנסיה, שעבדה קשה מאוד". האיטלקי התייחס גם למפגש הגביע מול אתלטיקו מדריד, שייערך ביום רביעי ואמר: "אנחנו נעלה את הקבוצה הטובה יותר במטרה לנצח את אתלטיקו, הקבוצה בכושר פיזי מצוין לאחרונה. זו עונה ארוכה מאוד ואנחנו נמצאים במקום טוב כרגע. ההפסד הזה לא ישפיע עלינו". אנצ'לוטי נשאל לגבי השופט ואמר: "לשופט היה משחק טוב, הוא היה תחת לחץ כבד מהקהל, היה משחק אגרסיבי מאוד".

בלם ריאל סרחיו ראמוס אמר: "לא אקח כלום מהמשחק הזה. אני פגוע מאובדן שלוש הנקודות וסיום ריצת הניצחונות, אבל הליגה עוד ארוכה. לא שרנו שירים על רצף הניצחונות שלנו לפני המשחק ולא נזרוק את המגבת עכשיו. הם שיחקו בשיטה שלהם, הם שיחקו טוב, הציבו שחקנים רבים במרכז השדה וזכו בנקודות. אבל אני חושב שאם יש משהו שמאפיין את הקבוצה שלנו זה צניעות ועבודה, וזה לא ישתנה עכשיו. זה יעשה אותנו חזקים יותר, נמשיך לגדול כקבוצה ולצבור ביטחון".

שחקני ולנסיה חוגגים נגד ריאל מדריד. AP
ריאל מאוכזבת/AP

אבל הסיפור הגדול של המחזור הגיע מחבל הבאסקים, שם ברצלונה הגיעה שוב לאצטדיון "המקולל", אנואטה, בו הפסידה בכל הביקורים האחרונים שלה מאז מרץ 2007 ונחלה מפלה נוספת עם הפסד 1:0, שמנע ממנה את המקום הראשון. מי שספג את מירב האש מהתקשורת לאחר ההפסד הוא לואיס אנריקה, שבהחלטה שנויה במחלוקת החליט להותיר על הספסל את שני כוכביו, ליאו מסי וניימאר, על אף החשיבות הגבוהה של המשחק. השניים, שחזרו מחופשה רק ביום שישי, ראו את ג'ורדי אלבה כובש שער עצמי אומלל אחרי שתי דקות וגם כניסתם המאוחרת במחצית השנייה לא הוציאה את ברצלונה מהבוץ. בארסה פספסה הזדמנות לעלות לפסגה. ונותרה במקום השני עם משחק עודף.

ב'ספורט' הקטלאני פרסמו הבוקר שהסיבה האמיתית לספסול של השניים היא העובדה שהם האריכו את חופשות הכריסמס שלהם, דבר שעורר זעם בקרב צוות המאמנים. על פי תחנת הרדיו 'קופה', המצב חמור בהרבה. בדיווח של הכתב חוסבה לרנאגה נטען כי מסי לא מאמין שלואיס אנריקה מסוגל לשפר את מצבה של ברצלונה, ומאוכזב מכך שההנהלה מגבה אותו אחרי כל הפסד.

עם או בלי קשר, מסי החמיץ את אימון הבוקר בטענה לרגישות בבטן. ב"מארקה" הזכירו שהדבר קרה גם ב-2011, אחרי שפפ גווארדיולה "העז" לספסל אותו. הארגנטינאי אכזב בכך אלפי ילדים שהגיעו לאימון הפתוח במיוחד כדי לראותו.

ב"ספורט" דווח שהמאמן רתח בעקבות היעדרותו של הכוכב הגדול של הקבוצה ולא קיבל את ההודעה הרשמית בדבר כאבי בטן. לואיס אנקה אף התקשר למסי ולא זכה למענה, כשחבריו בחדר ההלבשה הסירו אחריות מהמקרה. היחסים בין לואיס אנריקה למסי היו מרוחקים עוד קודם לכן, אך בשבועות האחרונים התערערו עוד יותר בעקבות התוצאות המאכזבות וההחלטות המקצועיות שלא מצאו חן בעיני הכוכב.

כמו כן, בברצלונה החליטו לקיים ישיבה מיוחדת ביום רביעי בגלל המצב הנוכחי של המועדון. על פי ההודעה הרשמית, הישיבה תעסוק אך ורק בנושא הסנקציות שהטילה פיפ"א על המועדון. עוד לפני הישיבה, הודיעה הערב קבוצת הפאר על פיטוריו של המנהל הספורטיבי אנדוני סוביסארטה (ראו ידיעה נפרדת).

מי שמקווה לנצל את הסיטואציה של מסי היא צ'לסי, שעל פי דיווחים באירופה תגיש הצעה גרנדיוזית על הארגנטינאי, בו התעניינה כבר לא פעם. מסי החל לעקוב באינסטגרם אחר צ'לסי, בה משחק חברו הטוב ססק פברגאס שכבר ניסה לשכנעו לעבור ללונדון.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
ליאונל מסי, ניימאר, ברצלונה. AP
הבריז מהאימון ואכזב אלפי ילדים. ליאונל מסי/AP

בתקשורת החלו לאבד את הסבלנות כלפי המאמן. ב'מארקה' נכתב ש"הוא מתחיל לאבד נקודות זכות אצל ההנהלה בקצב מדאיג", וכי "ההחלטה שלו הייתה תמוהה ויהירה".

אבל המאמן לא מתחרט. "זה לא הזמן להצטער על החלטות כאלה", אמר בהתייחס לספסול של מסי וניימאר. "אני מנסה להסתכל על העונה כמכלול ואני עושה את מה שאני חושב שיהיה הכי טוב לקבוצה. חשבתי שהכי טוב לא לסכן אותם".

בנוגע למשחק עצמו, לואיס אנריקה חש החמצה. "השער העצמי שנכבש לזכותם היה ההזדמנות היחידה שלהם ליד השער. שלטנו במשחק, במיוחד במחצית השנייה. היינו קרובים מאוד לכבוש, והגיע לנו לנצח. היינו חסרי מזל וחוץ מזה - תמיד קשה מאוד להתמודד עם קבוצה שמחנה אוטובוס בכניסה לרחבה".

"יש לנו טעם מר בפה, היינו יכולים להיות במקום הראשון בסוף הערב הזה. חבל מאוד, אבל חייבים להתאושש ולקום מזה מהר ככל האפשר. כבר ביום חמישי יש לנו משחק חשוב", הוסיף אנדרס אינייסטה.

דייויד מויס חגג ניצחון יוקרתי ראשון כמאמן סוסיאדד, אך בעיקר גיבה בסיום את הקולגה שלו. "גם שחקנים גדולים צריכים לנוח מפעם לפעם", אמר. "לקבוצות הכי טובות יש סגל מספיק עמוק כדי למלא את חסרונם של הכוכבים הגדולים בסגל".

מאמן ברצלונה, לואיס אנריקה. GettyImages
לא מתנצל. לואיס אנריקה/GettyImages

המספרים

* רצף 22 הניצחונות של ריאל מדריד בכל המסגרות הגיע לסיומו. כך זה קרה: 12 ניצחונות ליגה, שישה בליגת האלופות, שניים בגביע, שניים באליפות העולם לקבוצות.

* רונאלדו כבש את שער הליגה השמיני העונה שלו מהנקודה הלבנה - יותר מכל שחקן אחר בליגות הגדולות באירופה.

* לא פחות חשוב: הוא השתווה לראול כמלך שערי ריאל מדריד במשחקי חוץ בליגה, עם 87.

* בסך הכל, היה זה שער ליגה 26 העונה.

* רונאלדו עלה למקום השישי בטבלת כובשי כל הזמנים בחמש הליגות הבכירות (ספרד, אנגליה, גרמניה, איטליה וצרפת) עם 287 שערים, כמו גורדון הודג'סון. ליאונל מסי במקום ה-11 עם 257.

* הערב נרשמה הפעם החמישית העונה בליגה שריאל כובשת את השער הראשון במשחק בפנדל. זה לא הספיק.

* אנטוניו ברגאן כבש הערב במסגרת הליגה לראשונה מאז מרץ 2007.

* לראשונה בתולדותיה בליגה, ולנסיה ניצחה את ריאל במסטאיה אחרי שפיגרה במחצית.

* ובכלל, היה זה ניצחון ליגה ראשון של העטלפים על הבלאנקוס במסטאיה לראשונה מאז 2007.

שחקן ברצלונה ג'ורדי אלבה מול שוער אלמריה רובן מרטינס. AP
"מלך" השערים העצמיים. ג'ורדי אלבה/AP

* ריאל סוסיאדד ניצחה העונה בביתה את ריאל מדריד, אתלטיקו מדריד וברצלונה. האחרונה שעשתה את זה באותה עונה בספרד היא סביליה ב-2006/07.

* ג'ורדי אלבה כבש העונה שני שערים עצמיים. לא כבוד גדול, אבל הוא מוביל את הליגה הספרדית בקטגוריה זו.

* לברצלונה יש ארבעה משחקים ללא שער כבר אחרי 17 משחקים בעידן לואיס אנריקה. לשם ההשוואה, לפפ גווארדיולה לקחו 71 משחקים כדי להגיע לזה, ואפילו לחרארדו מרטינו המושמץ נדרשו 27.

* לראשונה מאז 2005, ברצלונה מפסידה במשחק הראשון שלה בשנה אזרחית.

* לא רק באנואטה: חוץ מהאצטדיון "המקולל", ברצלונה ממשיכה להתקשות בביקורים שלה בחבל הבאסקים. הניצחון האחרון שלה שם היה בספטמבר 2010.

סרחיו קנאלס שחקן ריאל סוסיאדד מול ברצלונה. רויטרס
החבל המקולל. שחקני בארסה חסרי אונים מול סוסיאדד/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully