וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שילם את המחיר: אנדוני סוביסארטה סיים את תפקידו בברצלונה

בצל העימות המתוקשר בין מסי ללואיס אנריקה, ברצלונה שחררה את המנהל הספורטיבי. סוביסארטה ספג ביקורות קשות בעקבות הרכש הכושל והואשם בעונש שהטילה פיפ"א על המועדון. גם פויול התפטר

אנדוני סוביסארטה המנהל המקצועי של ברצלונה. Manu Fernandez, AP
השעיר לעזעזל של ההנהלה? אנדוני סוביסארטה/AP, Manu Fernandez

בזמן שלואיס אנריקה וליאונל מסי זועמים זה על זה, אנדוני סוביסארטה משלם את המחיר. ברצלונה הודיעה היום (שני) באופן רשמי על הפסקת ההתקשרות עם המנהל הספורטיבי, שנמצא בתפקיד מאז 2010 וספג ביקורות קשות בשנה האחרונה. ברצלונה הודיעה כי תערוך מסיבת עיתונאים ביום רביעי בשעה 17:00 ולאחר מכן תקיים ההנהלה פגישה מיוחדת.

בהודעת המועדון נכתב: "נשיא ברצלונה ז'וספ מריה ברתומיאו החליט לסיים את החוזה של המנהל הספורטיבי אנדוני סוביסארטה. הנשיא, בשם המועדון, רוצה להודות לאנדוני על תרומתו, מחויבותו ומקצוענותו בארבע השנים האחרונות כראש מחלקת הכדורגל במועדון".

סוביסארטה (53) שימש כשוער במועדון בין השנים 1986 ו-1994, רשם 301 הופעות כשחקן בברצלונה ו-126 בנבחרת ספרד. במהלך השנים הללו זכה עם המועדון בגביע אירופה (1991/92), גביע מחזיקות (1988/89), גביע ספרדי (1987/88, 1989/90) וארבע אליפויות רצופות (1990/91, 1991/92, 1992/93, 1993/94). בקיץ 2010 שב לקטלוניה ומונה על ידי סנדרו רוסיי למנהל הספורטיבי של קבוצת הפאר, כשהחליף בתפקיד את צ'יקי בגיריסטיין.

האחראי על כדורגל במועדון ברצלונה אנדוני זוביזארטה. David Ramos, GettyImages
כשל עם הרכש לא פעם. אנדוני סוביסארטה בטקס הצגתו של ססק פברגאס/GettyImages, David Ramos
פויול: "אני רוצה לצמוח אישית ומקצועית כדי שבעתיד אוכל לשוב הביתה ולהחזיר לכם על מה שנתתם לי במשך כל השנים הבלתי נשכחות"

קרלס פויול, ששימש כעוזרו של "סובי" ועבר לאחרונה את הבחינות לקבלת תעודת מנהל ספורטיבי, הוזכר כמועמד להחליפו, אך החליט כשעה לאחר ההודעה להתפטר בעצמו.

"החלטתי לסיים את עבודתי במועדון הכדורגל של ברצלונה", כתב פויול לאוהדים. "שלושת החודשים האלה נתנו לי את האפשרות לראות צד אחר של המועדון. למדתי המון, אני אסיר תודה ורוצה להתנסות כעת בדברים אחרים ובמקום אחר. אני רוצה לצמוח אישית ומקצועית כדי שבעתיד אוכל לשוב הביתה ולהחזיר לכם על מה שנתתם לי במשך כל השנים הבלתי נשכחות. אני מודה לעובדים, למנהלים, לנשיא ולצוות הספורטיבי שהאמינו בי ועזרו לי בתקופת המעבר הלא קלה, ובעיקר לאוהדים. אם כשחקן תמיד הרגשתי קרוב אליכם, מאז הפרישה שלי זה מורגש עוד יותר. אני מודה על האהבה ותמיד תהיו בלבי. ויסקה בארסה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
קרלס פויול שחקן ברצלונה. GettyImages
נותר נאמן לסוביסארטה ובחר לעזוב. קרלס פויול/GettyImages
האוהדים אף גיחכו ברשתות החברתיות כשאחד מהם כתב: "מה שלא הצלחנו לעשות בארבע שנים, דייויד מויס עשה ביום אחד"

סוביסארטה, שהיה מעורב בעסקה המפוקפקת של רכישת ניימאר מסנטוס, ספג ביקורות קשות בקיץ בעקבות החתמותיהם של תומאס ורמאלן ודוגלאס, כששני השחקנים הגיעו פצועים ולמעשה המאמן לואיס אנריקה לא יכול להשתמש בהם. המגן הברזילאי גם לא התאים מראש לרמה המקצועית של ברצלונה.

"נראה שכל דבר שהוא עושה, הוא עושה רע", אמרו בברצלונה בימים האחרונים על האיש שמהרגע הראשון סבל מתדמית גרועה בקרב האוהדים. הם הפנו אליו אצבע מאשימה וראו בו אחראי למדיניות הרכש הגרועה של המועדון, שלא צירף בלם במשך השנים האחרונות, עד שלא נותרה ברירה בעקבות פרישת קרלס פויול.

האוהדים אף גיחכו על פיטורי סוביסארטה ברשתות החברתיות כשאחד מהם כתב: "מה שלא הצלחנו לעשות בארבע שנים, דייויד מויס עשה ביום אחד".

כמו כן, בתוך המועדון האשימו אותו בטעויות שהובילו לעונש איסור ההחתמות שהטילה פיפ"א על המועדון. כזכור, ברצלונה עברה על חוקי ההעברות לקטינים ונאסר עליה לבצע החתמות עד ינואר 2016. סוביסארטה התגונן אמש, הפנה חלק מהאש לעבר ברותימאו שהיה סגן הנשיא והאחראי על המחלקה הספורטיבית כאשר הפרשה החלה. "סובי" אף העלה אפשרות שיוזז מתפקידו כאשר אמר: "אני כמו המאמנים, התפקיד שלי לא בטוח. שהנשיא יעשה מה שטוב עבור ברצלונה".

יום אחרי, ברתומיאו קיבל את המלצתו.

תומאס ורמאלן שחקן ברצלונה. AP
הפלופ של סוביסארטה. תומאס ורמאלן/AP
ב"ספורט" אף דווח שהמאמן רתח בעקבות היעדרותו של הכוכב הגדול של הקבוצה ולא קיבל את ההודעה הרשמית בדבר כאבי בטן

סיפור ספסולו של מסי ממשיך להעסיק את התקשורת בקטלוניה ובספרד. ב"ספורט" פרסמו הבוקר שהסיבה האמיתית לספסול של מסי וניימאר היא העובדה שהם האריכו את חופשות הכריסמס שלהם, דבר שעורר זעם בקרב צוות המאמנים. על פי תחנת הרדיו 'קופה', המצב חמור בהרבה. בדיווח של הכתב חוסבה לרנאגה נטען כי מסי לא מאמין שלואיס אנריקה מסוגל לשפר את מצבה של ברצלונה, ומאוכזב מכך שההנהלה מגבה אותו אחרי כל הפסד.

עם או בלי קשר, מסי החמיץ את אימון הבוקר בטענה לרגישות בבטן. ב"מארקה" הזכירו שהדבר קרה גם ב-2011, אחרי שפפ גווארדיולה "העז" לספסל אותו. הארגנטינאי אכזב בכך אלפי ילדים שהגיעו לאימון הפתוח במיוחד כדי לראותו.

ב"ספורט" אף דווח שהמאמן רתח בעקבות היעדרותו של הכוכב הגדול של הקבוצה ולא קיבל את ההודעה הרשמית בדבר כאבי בטן. לואיס אנריקה אף התקשר למסי ולא זכה למענה, כשחבריו בחדר ההלבשה הסירו אחריות מהמקרה. היחסים בין לואיס אנריקה למסי היו מרוחקים עוד קודם לכן, אך בשבועות האחרונים התערערו עוד יותר בעקבות התוצאות המאכזבות וההחלטות המקצועיות שלא מצאו חן בעיני הכוכב.

ליאונל מסי, לואיס אנריקה, ברצלונה. רויטרס
לא התייצב לאימון ועורר סערה. ליאונל מסי/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully