וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי ת"א-באר שבע: המשחק שהאלופה חיכתה לו סיבוב שלם

הצהובים חוזרים לבלומפילד לקרב הצמרת ומקווים לנקמה ולהיצמד לצמרת: "יש לנו חוב". באר שבע בלי אוגו, גורדנה וגבאי, אלישע לוי לא מודאג: "ניצחון יהיה הצהרת כוונות, במשחק הקודם הסתדרנו עם זהבי" (ב', 20:55, ער' 1)

מחזור 16מחצית05/01/2015
מכבי תל אביב
    0
      הפועל באר שבע
      אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
      אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

      טריוויה

      * מפגשים בליגה הראשונה: 93. מכבי תל אביב מובילה 20:46 בניצחונות ועוד 27 משחקים נגמרו בתיקו.

      * הפרש השערים הכללי הוא 83:145 למכבי תל אביב.

      * כשמכבי תל אביב מארחת היא מובילה 7:28 בניצחונות ועוד 13 משחקים נגמרו בתיקו.

      * ניצחון החוץ האחרון של באר שבע על מכבי תל אביב היה באפריל 2011 – אבל זה קרה באצטדיון רמת גן.

      * מאז מכבי אירחה 4 פעמים, ניצחה את כל המשחקים והפרש השערים בין הקבוצות הוא 1:14.

      * הפועל באר שבע ניצחה את מכבי תל אביב העונה פעם אחת. בפעם האחרונה שעשתה את זה פעמיים בעונה, האלופה הייתה דווקא מכבי תל אביב (02/03).

      * את שתי האליפויות שלה הפועל באר שבע לקחה בלי ניצחון חוץ על מכבי תל אביב.

      * בשלוש העונות האחרונות הפועל באר שבע ניצחה את מכבי תל אביב במפגש הראשון ביניהן באותה עונה – הוא נערך בווסרמיל והיא כבשה שלושה שערים. בשתי העונות הקודמות היא הפסידה את הגומלין בבלומפילד כשבכל אחת מהפעמים אחת הקבוצות מחטיאה פנדל (באר שבע ב-12/13, מכבי ב-13/14).

      לאתר דריבליסט

      אליניב ברדה, שחקן הפועל באר שבע. ברני ארדוב
      שתי הקבוצות זוכרות היטב את המפגש הקודם. ברדה והשלושער/ברני ארדוב

      מפתחות והכנות: מכבי תל אביב

      סיבוב שלם מחכים במכבי תל אביב למשחק הזה. הצריבה מווסרמיל עדיין מורגשת. טל בן חיים נזכר בכך במסיבת העיתונאים לפני המשחק. גם השחקנים האחרים זוכרים כי היו הרבה יותר טובים מהפועל באר שבע ובכל זאת נכנעו לשלושער קסום של אליניב ברדה. משחק החזרה לבלומפילד אחרי עונש הדרבי הוא ההזדמנות הכי טובה, מבחינת מכבי תל אביב, לעשות את הסדר הנכון וכל תוצאה מלבד ניצחון תהיה פספוס גדול. "יש לנו חוב", אמר אחד משחקני הקבוצה. "לעבור סיבוב שלם ולהפסיד לקרית שמונה ובאר שבע, מחייב אותנו לנצח עכשיו קבוצה שנאבקת איתנו על האליפות".

      פאקו אייסטרן מגיע למשחק אחרי שהוביל את הקבוצה לניצחון בגמר גביע הטוטו. כל הרכב יהיה מעתה הגיוני וספק אם יהיו שוב שאלות אחרי שהבאסקי שלח את ערן זהבי ליציע ביום רביעי שעבר. ובכל זאת, דומה כי מול באר שבע יחזור פאקו להרכב הקלאסי שלו, אם אפשר לכנות איזשהו הרכב שלו בתואר הזה. חואן פאבלו כשיר אבל ברק לוי צפוי להמשיך בין הקורות. עמרי בן הרוש אמור לחזור לעמדת המגן השמאלי וגל אלברמן ישוב להרכב ולשלישייה המאסיבית של הקישור. ערן זהבי צפוי להוביל את ההתקפה כשטל בן חיים ודור מיכה יסייעו לו באגפים. עדן בן בסט וברק בדש יחכו להזדמנויות שלהם מהספסל.

      דן איינבינדר שפתח בהרכב בגמר הטוטו לא יתלבש למשחק וגם גאל מרגוליס שזכה סוף סוף לשבת על הספסל ביום רביעי, לא יהיה בסגל. ראדה פריצה ויובל שפונגין שמתאוששים מפציעות עדיין לא יכולים לשחק וברק יצחקי יצטרך עוד זמן כדי להיכנס לרוטציה.

      sheen-shitof

      פתרון עוצמתי לכאב

      טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

      בשיתוף Solio
      שחקני מכבי תל אביב, דן איינבינדר, טל בן חיים, ערן זהבי. קובי אליהו
      אלברמן ישוב להרכב? מכבי תל אביב/קובי אליהו

      מפתחות והכנות: הפועל באר שבע

      בהפועל באר שבע מגיעים, כמעט כרגיל, עם רשימת נעדרים לקראת משחק העונה. רועי גורדנה וג'ון אוגו מורחקים ולא ישחקו, וגם דובב גבאי שמחלים מקרע בשריר הירך האחורי לא יהיה בסגל. אלישע לוי יפתח עם גל אראל לצד אובידיו הובאן, וזאת תהיה הזדמנות טובה עבור הקשר להוכיח שמגיעות לו יותר דקות העונה. אראל גילה לאחרונה חוסר שביעות רצון ממעמדו. "גל שחקן מוכשר, נכון שהוא לא שיחק תקופה מסוימת. אנשים שכחו שבעונה שעברה הוא היה שחקן הרכב לכל דבר ועניין". אראל שותף העונה בתשעה משחקי ליגה, שניים מהם בהרכב, אך עדיין לא השלים 90 דקות העונה. הקבוצה לא ניצחה בשני המשחקים בהם פתח, ולא הפסידה בכל המשחקים בהם נכנס כמחליף.

      כזכור, עד אתמול ללוי היה חשש שגם אחד השמות הנוצצים בסגל, מאור מליקסון, לא יהיה כשיר למשחק. אבל מליקסון ערך אתמול אימון מלא ויהיה כשיר, אם כי לא ל-90 דקות. הנטיה של אלישע לוי היא לפתוח עם נאסר בהרכב, ולשלב במחצית השניה את מאור מליקסון, אם כי ההחלטה הסופית תיקבע רק במהלך היום. נאסר, שכבש במחזור האחרון מול הפועל פתח תקוה ובכך שבר בצורת של יותר משנה ללא שער ליגה, הוא זה שיתורגל היום בהרכב, אך הוא מוכן לשינוי של הרגע האחרון.

      אלישע לוי הקרין את הוידאו של המשחק האחרון מול הפועל פתח תקוה. את האסיפה המסכמת הוא משאיר לבית המלון בתל אביב, אליו תצא הקבוצה מחר בשעות הבוקר. "שיחקנו טוב ולקחנו את הנקודות. גם במשחקים כאלה צריך לדעת לנצח", אמר המאמן. 1,700 אדומים ילוו את הקבוצה למשחקה בבלומפילד, רובם כבר רכשו כרטיס להתמודדות באמצעות הגרלה שנערכה בסוף השבוע. "המאבק בעונה שעברה היה פחות צמוד. אם ננצח מחר בבלומפילד, זאת תהיה הצהרת כוונות אמיתית שאנחנו אחת משלוש מועמדות לתואר האליפות", אמר אחד השחקנים לפני האימון הבוקר. "לא משנה עם איזה הרכב נעלה מחר, נבוא כדי לנצח. אסור לחזור על הטעויות מהעונה שעברה".

      מאור מליקסון הפועל באר שבע. אדריאן הרבשטיין
      ישתלב כמחליף? מליקסון/אדריאן הרבשטיין

      הקבוצה קיימה הבוקר מסיבת עיתונאים בהשתתפות המאמן, אלישע לוי. "בפעמים הקודמות נגמר לנו המשחק אחרי עשר דקות, הפעם אני מקווה שזה יהיה צמוד. מכבי חוזרת לבלומפילד אחרי הרבה מאוד זמן אבל אנחנו מספיק מנוסים כדי להתנהל אחרת. יש הבדלים בין משחקי הבית שלנו למשחקי החוץ העונה. אנחנו צריכים לשחק עם ניסיון, להיות רגועים ולהחזיק בכדור כדי לדעת לעבור את הדקות הראשונות שבהן מכבי לוחצת".

      בנוגע לכוכב היריבה, ערן זהבי, אמר: "הערך של זהבי הוא מאוד גדול גם מבחינת מספרים, אבל במשחק הקודם הסתדרנו איתו. אנחנו צריכים להסתכל על מכבי תל אביב כקבוצה, לא להיות מופתעים משחקן כזה או אחר. יש לנו שחקנים מנוסים מאוד כמו ברדה, הובאן ואחרים. אבל במשחקים כאלה צריכים להגיע ברמת מוכנות גבוהה. יש הרבה עניין סביב המשחק הזה, אבל העונה עוד ארוכה".

      על הפציעה של מאור מליקסון, שערך אימון מלא, אמר: "מליקסון התאמן ואלו בשורות טובות מבחינתנו, אבל עדיין לא החלטתי אם ישחק או לא. הוא עוד יהיה האקס פקטור שלנו. הוא נפצע בהתחלה וזה מנע ממנו להיות במצב הפיזי המתאים. ברגע שזה יקרה אנחנו נגיע לאן שאנחנו רוצים. אוגו חסר, אבל אני מאמין גל אראל יעשה את העבודה".

      במועדון עדיין מאמינים שעסקת אלירן עטר תצא לפועל. העובדה שהפועל תל אביב הגישה הצעה טובה יותר לשחקניו, לא מרתיעה את האדומים מבירת הנגב, לאחר שהתברר כי זאת עדיין לא מצאה מימון לעסקה. "אם עטר רוצה לשחק במועדון שנמצא בצמיחה ולחזור לכושר משחק, הוא צריך לשחק אצלנו", אמר בבאר שבע. עטר אמצע השבוע עטר אמור לעזוב את ריימס וממש בקרוב יתברר היכן ישחק.

      ומי עשוי לעזוב את הקבוצה? לפחות כרגע, גבאי ונאסר שאמורים לסיים חזוה בתום העונה לא משוחררים, אלא אם כן תגיע הצעה טובה עליהם. גבאי אף צפוי להאריך את חוזהו במועדון. יוסף אבו לאבן צפוי לעזוב אם יגיע חלוץ.

      ערן זהבי שחקן מכבי תל אביב חוגג. ברני ארדוב
      שוב רעב. זהבי/ברני ארדוב

      יעמדו למבחן

      מכבי תל אביב: ערן זהבי

      זהבי הופתע כשלא היה בסגל בגמר גביע הטוטו, אבל זה לא יפתיע אם הוא יהיה מספר אחת במשחק מול באר שבע. בסיבוב הקודם הוא כבש בפנדל, אבל אלישע לוי הזכיר אתמול שבסך הכל ידע איך לעצור אותו. ספק אם הוא יצליח לעשות זאת גם בבלומפילד כשזהבי כל כך רעב, אחרי שני משחקים ללא שער.

      הפועל באר שבע: אליניב ברדה

      השלושער ההיסטורי בסיבוב הקודם היה הפעם הראשונה והאחרונה שברדה כבש העונה בליגה. ובכל זאת, לברדה יש השפעה עצומה על הסגל, מההכנה המנטלית בחדר ההלבשה, דרך ההוראות על המגרש והרצינות שהוא מפגין לפני משחקים גדולים. באר שבע כשלה פעמיים במבחן הזה בבלומפילד בעונה שעברה ולעובדה שהיא מגיעה מוכה וחבולה גם הפעם אין השפעה על הזיכרונות של האוהדים. אם ברדה לא מציג מספרים מדהימים בהתקפה, הוא חייב לנצח על המקהלה מהצד. הופעה דומה הפעם, ולציטוטים הזהירים של אלישע לוי אחרי המשחק לגבי מאבק האליפות לא תהיה כל משמעות.

      אליניב ברדה שחקן הפועל באר שבע. אדריאן הרבשטיין
      השפעה עצומה. אליניב ברדה/אדריאן הרבשטיין

      הרכבי הקבוצות

      שופט: ארז פפיר
      אצטדיון: בלומפילד
      קהל: 13800

      טרם התפרסמו תגובות

      הוסף תגובה חדשה

      +
      בשליחת תגובה אני מסכים/ה
        4
        walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully