וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למי היה חג שמח? סיכום כל מחזורי חג המולד בפרמיירליג

מנצ'סטר סיטי נדבקה לצ'לסי, אצלה מוריניו נכשל בצורה לא אופיינית. סאות'המפטון חזרה לחיים, אברטון הושפלה. מי סיימה שלושה משחקים בתוצאה הכוללת 1:0, מי הם שני מצטייני החג המפתיעים ומה קרה בטבלה בשבוע החולף? כל התשובות, כל הסיכומים. בלוג חג המולד נפרד

one

צפו ב-3:5 המשוגע של טוטנהאם על צ'לסי

צפו ביתר התקצירים מהמחזור באנגליה

המנצחות:

1) מנצ'סטר סיטי

חג סוער מאוד עבר על האלופה, אבל היא יוצאת ממנו במצב רוח ובמצב בטבלה הרבה יותר טובים ממה שנכנסה אליו. סיטי הגיעה לבוקסינג דיי בפיגור שלוש נקודות מהמוליכה צ'לסי, אבל כשהיא גם שומעת כל הזמן איך הבלוז בלתי ניתנים לעצירה. כשצ'לסי איבדה שתי נקודות במחזור האחרון של 2014, סיטי פישלה בגדול ושמטה יתרון 0:2 ביתי בדרך ל-2:2 סנסציוני מול ברנלי. אותו דבר קרה לה גם אתמול מול סנדרלנד, אבל סופר פרנקי למפארד, שהמועדון ניצל את החג גם כדי להודיע שהוא נשאר עד לסיום העונה להילחם על האליפות מול האקסית, היה במקום ושבר את השוויון תוך שתי דקות כדי לתת לתכולים שלוש נקודות. בהמשך, צ'לסי חטפה מטוטנהאם ופתאום סיטי דבוקה אליה בשוויון מוחלט במקום הראשון. הקרב הזה פתוח לגמרי.

יאיא טורה שחקן מנצ'סטר סיטי חוגג עם סטבן יובטיץ'. רויטרס
חג מרתק ומוצלח ברובו עבר על האלופה/רויטרס

2) האל סיטי

הטייגרס נראו רע מאוד מתחילת העונה וב-17 המחזורים הראשונים ניצחו רק פעמיים, מה שהביא אותם לבוקסינג דיי מהמקום ה-19 בלבד בטבלה. גם החג החל עבור השחקנים של סטיב ברוס בצורה איומה, עם שער שספגו מסנדרלנד אחרי פחות מדקה בשל טעות מבישה בהגנה. אלא שהאל ידעה להתאושש וניצחה 1:3 גדול באצטדיון האור. חוסר היציבות נמשך עם הפס ביתי מיותר 1:0 מול לסטר בקרב תחתית חשוב, אבל האל פתחה את השנה החדשה עם 0:2 נהדר מול אברטון בכיכובו של אקס הטופיז, ניקיצה ילאביץ', שסיים את החג עם שני כיבושים. העונה הזו צפויה להיות ארוכה עבור האל, שתתארח ביום ראשון בגביע אצל ארסנל ותמשיך להיאבק בתחתית, אבל לפחות בחג היא צברה שש נקודות יקרות וקפצה ארבעה מקומות בטבלה.

3) סאות'המפטון

הקדושים בסך הכול טיפסו במהלך החג מקום אחד בטבלה, אבל אם ישמרו עליו בסיום העונה, זו תהיה חגיגה גדולה עבורם כי הם ישחקו במוקדמות ליגת האלופות. חשוב מכך, סוטון ניצלה את החג על מנת לצאת רשמית מהמשבר אליו נקלעה. אחרי פתיחת עונה מדהימה, הסיינטס ספגו ארבעה הפסדי ליגה רצופים והודחו גם מגביע הליגה והקריסה נראתה בדרך. אלא שאז הגיע ה-0:3 על אברטון ומשם המשיכה החבורה של רונלד קומאן אל מחזורי החג, בהם ניצחה 1:3 בחוץ את קריסטל פאלאס, המשיכה ל-1:1 ביתי מול המוליכה צ'לסי וקינחה עם הצגה גדולה ו-0:2 על ארסנל, שתהיה כנראה אחת היריבות שלה בקרב על אירופה ושניצחה אותה בתחילת החודש 0:1 באמירויות משער דרמטי. סאות'המפטון שוב מאותת שהיא לא הולכת לשום מקום.

מוריניו: "אני מעדיף להפסיד אחרי הופעת שיפוט נקייה"

צפו באוהד שפרץ לדשא והתקרב לארסן ונגר

דיווח בממלכה: סטיבן ג'רארד החליט לעזוב את ליברפול

עוד באותו נושא

פרמיירליג: 3:5 ענק לטוטנהאם על צ'לסי בדרבי של לונדון

לכתבה המלאה
סאדיו מאנה שחקן סאות'המפטון (אמצע) עם גרציאנו פלה, ג'יימס וורד פרווס. GettyImages
הקדושים חזרו לחייך, לא מעט בזכות מאנה/GettyImages

המפסידות:

1) צ'לסי

ז'וזה מוריניו הוא לא אחד שנוטה להיכשל במבחנים לאורך הקריירה, אבל החג הזה לא היה טוב במיוחד מבחינת צ'לסי. ההיסטוריה עדיין ניצבת לצד המיוחד ומזכירה לנו שבכל שבע הפעמים בהן הוא חגג את חג המולד כשהוא במקום הראשון בטבלה, הוא גם זכה באליפות. פעמיים מתוך השבע היו עם צ'לסי בקדנציה הקודמת, אבל אחרי 0:2 נאה על ווסטהאם המפתיעה הגיעה תצוגה די רפויה מול סאות'המפטון, בה רק שער שוויון של אדן הזאר הנהדר לפני ההפסקה חילץ נקודה. ל"קינוח", באה ההשפלה מול טוטנהאם במשחק שנעל את המחזור אמש. ההגנה של הבלוז, שעד לביקור בווייט הארט ליין הוציאה 14 כדורים מהרשת ב-19 משחקים, קרסה לפתע ומוריניו יצטרך למצוא פתרונות כי המאבק עם סיטי יילך עד הסוף כנראה.

2) אברטון

בפועל, הטופיז ירדו בסך הכול שני מקומות מהמקום בו היו לפני הבוקסינג דיי. בתכלס, הם מפורקים לגמרי. זה החל עוד לפני החג עם 3:0 בסאות'המפטון ונמשך לשלושה הפסדים נוספים תוך שישה ימים. אברטון היא הקבוצה היחידה שלא צברה אף נקודה בשלושת מחזורי החג והיא רחוקה בסך הכול ארבע נקודות מהקו האדום, כשעל אירופה אין בכלל מה לדבר. אם מול סטוק וניוקאסל הקבוצה של רוברטו מרטינס עוד נתנה פייט, מול האל אתמול היא נראתה מנותקת ומרוחקת לחלוטין ומעמדו של המאמן מעורער עד מאוד. לאברטון יש כעת משחק גביע ביתי מול ווסטהאם ואז היא תארח את מנצ'סטר סיטי ואת ווסט ברומיץ', תצא למשחק אצל קריסטל פאלאס ותמתין בגודיסון פארק לליברפול לדרבי הגדול לפני שתשחק אצל צ'לסי. אם התוצאות לא ישתפרו במהרה, יכול מאוד להיות שבעוד חודש נראה מאמן אחר על הקווים.

3) אסטון וילה

עוד קבוצה שרואה את התחתית מקרוב היא אסטון וילה, שנמצאת חמש נקודות מעל הקו האדום אבל נכנסה לקטגוריית המפסידות בעיקר בגלל ההתקפה המביכה שהיא מציגה. הקבוצה מבירמינגהאם מצאה את הרשת העונה 11 פעמים בלבד ב-20 משחקים. היא כמובן אחרונה בליגה בכמות השערים שכבשה, כאשר ברנלי במקום השני מהסוף עם 17 כיבושים. איך מגיעים למספרים כאלה גרועים? למשל עם שלושה מחזורי חג מולד שמסתיימים בתוצאה 1:0. כולם ביחד. וילה הפסידה 1:0 בסוונסי בבוקסינג דיי והמשיכה ל-0:0 ביתי גם מול סנדרלנד וגם מול קריסטל פאלאס. הקהל מת משעמום בווילה פארק.

ז'וזה מוריניו מאמן צ'לסי. רויטרס
הפנים של מוריניו אמרו הכול/רויטרס

האירוע הביזארי: אוהד תוקף את ונגר

סיפרו לנו ש"פואדיזם" יש רק בארץ, אבל בדקות האחרונות של המשחק אותו הפסידה ארסנל אתמול 2:0 לסאות'המפטון קיבלנו הוכחה שאוהדים בעייתים אפשר למצוא בכל פינה על הגלובוס. גם באנגליה הנאורה. התותחנים רשמו אתמול את ההפסד החמישי שלהם ב-20 מחזורים ולמרות העובדה שהם במקום השישי ונמצאים חזק בקרב על אירופה, אפשר להבין כל אוהד ואוהד שמאס בכשלונות של ארסן ונגר. אלא שלזה לא רגילים בממלכה: אוהד של ארסנל זינק למגרש והתייצב מול המנג'ר הצרפתי הוותיק, לפני שעוזרו של ונגר ושחקן העבר סטיב בולד צרח עליו בעדינות "to F... off". האוהד נעצר, לוונגר שלום וכולנו תקווה שאף אחד לא יקבל דוגמה מהמעשה המטופש הזה. למחאות יש מקומות אחרים.

התופעה 1: אף אחת לא מושלמת

עד הכניסה לחג, צ'לסי איבדה בסך הכול תשע נקודות מ-51 אפשריות. בחג היא שמטה חמש מתשע. מנצ'סטר סיטי פספסה ב-17 המחזורים הראשונים רק 12 נקודות, בחג הלכו לה עוד שתיים לאיבוד וגם זה אחרי שער ניצחון דרמטי מול סנדרלנד שהציל לה שתי נקודות. אחרי מחזור הבוקסינג דיי ומחזור סיום השנה, רק לארסנל, ליברפול וסטוק סיטי היו שני ניצחונות רצופים. אתמול, סטוק עשתה תיקו יפה עם מנצ'סטר יונייטד, ארסנל הפסידה בסאות'המפטון וליברפול, איכשהו, שמטה יתרון 0:2 בדרך ל-2:2 ביתי ומוזר מול לסטר. התוצאות האלה קבעו שאף קבוצה לא סיימה את החג עם תשע מתשע. לאורך הימים האחרונים אפשר היה לשמוע לא מעט שחקנים ומנג'רים מתלוננים על העומס ועל סידור המשחקים הבלתי אפשריים והתוצאות לא מותירות הרבה מקום לספק באשר לצדק בדברים שלהם. אבל מה אכפת לנו, העיקר שיש מתח.

התופעה 2: חילופי מאמנים פתאומיים

בבלוג של יום ראשון נכתב בקצרה על פיטוריו של ניל וורנוק מקריסטל פאלאס ועל כך שמאז עונת 1995/96 לא חיכו קבוצות הפרמיירליג לשלב כל כך מאוחר של העונה עד שאחת מהן נפרדה מהמאמן הראשון שלה. כנראה שוורנוק פרץ את הסכר הזה היטב, כי בינתיים טוני פוליס הספיק להחליף את אלן אירווין שפוטר מווסט ברומיץ' ואלן פארדיו החליט לחתוך לניוקאסל ולחזור לאמן את הקבוצה בה כיכב בסוף שנות ה-80', אותה קריסטל פאלאס. אתמול פארדיו היה בכלל במשחק של פאלאס מול אסטון וילה ואת מקומו על הקווים של ניוקאסל, שהוא עדיין, לפחות באופן רשמי, המאמן שלה, תפס ג'ון קארבר. בקיצור, סלט והתחושה היא שזה עוד לא הסוף.

מאמן ניוקאסל, אלן פארדיו. רויטרס
פתאום התחיל משחק כסאות. פארדיו/רויטרס

המשחק: 3:5 לטוטנהאם על צ'לסי

החג הניב לא מעט משחקים מרתקים, הפתעות ותוצאות מוזרות. ברנלי הקטנטנה חזרה מפיגור 2:0 באיתיחאד לתיקו 2:2 מול מנצ'סטר סיטי, ניוקאסל ואברטון סיפקו חמישה שערים וכך גם ליברפול וסוונסי בחגיגה של האדומים. אתמול, ליברפול נותרה המומה אל מול הקאמבק של לסטר מ-2:0 ל-2:2 באנפילד, מנצ'סטר סיטי שוב איבדה יתרון ביתי של שני שערים אבל ניצחה 2:3 את סנדרלנד, סאות'המפטון חגגה על ארסנל וברנלי שוב הייתה מעורבת במשחק מטורף עם 3:3 ברגע האחרון אצל ניוקאסל. ועדיין, הזוכה ברור.

המשחק ה-30 והאחרון של שגעון הכריסמס 2014/15 יהיה כנראה גם המשחק הגדול של העונה בפרמיירליג כולה. מאז המאניטה של ברצלונה לא הוציא ז'וזה מוריניו חמישה כדורים מהרשת. טיבו קורטואה לא הוציא חמישייה מהרשת מאז ה-5:0 שגם הוא חטף מבארסה, במדי אתלטיקו לפני שלוש וחצי שנים. צ'לסי לא הוציאה חמישייה מהרשת במשחק ליגה מול טוטנהאם מאז ה-30 בדצמבר 1961, 53 שנה ויומיים. זה היה משחק אדיר, מרגש ומרתק, מלא בתהפוכות, הצלות ושערים נהדרים. זה היה משחק כמו שרק הפרמיירליג יודעת לספק והוא הגיע בפריים טיים הכי טוב שיכול להיות. טוטנהאם וצ'לסי עשו פרסומת לליגה.

המצטיינים: הארי קיין וסאדיו מאנה

על מעלליו ויכולתו המופלאה של הארי קיין נכתב כאן בבלוג לפני המשחק מול מנצ'סטר יוניטד ביום ראשון. הוא הגיע אליו עם רצף של ארבעה משחקים בהם כבש, אבל נעצר נגד השדים האדומים. אתמול קיין כבר חזר להפציץ. הוא חורר את ההגנה של צ'לסי, השווה במחצית הראשונה עם ביצוע יפהפה, סחט פנדל שחיסל את הבלוז בשנייה האחרונה של ההפסקה והוסיף גם את הרביעי של טוטנהאם והשני שלו במשחק. קיין ממשיך להראות כמו הדבר הגדול הבא ויש לו כבר 17 שערים העונה, בדרכו הבטוחה לנפץ את המספרים של גארת' בייל ואולי גם של יורגן קלינסמן.

אלא שקיין צריך לחלוק את תואר המצטיין עם הסנגלי שהרים את סאות'המפטון מהקרשים אחרי התקופה הארוכה. מאנה היה אחראי לשער היתרון של הקדושים בבוקסינג דיי במשחק החוץ מול קריסטל פאלאס ולאחר מכן בישל את השני לריאן ברטרנד בדרך ל-1:3. יומיים חלפו והוא הכניע את טיבו קורטואה וצ'לסי בביצוע מלוטש ב-1:1 מול הבלוז. אתמול הוא קינח עם שער מזווית חולנית מול ארסנל ב-0:2 המצוין של סאות'המפטון. שלושה משחקים במהלך החג, שלושה שערים, מקום רביעי בטבלה.

הארי קיין שחקן טוטנהאם. GettyImages
הארי קיין הוא תענוג אמיתי לצפייה/GettyImages

טבלת החג

1) ליברפול 7 (יחס שערים, 3:7)
2) סאות'המפטון 7 (2:6)
3) מנצ'סטר סיטי 7 (5:8)
4) טוטנהאם 7 (4:7)
5) סטוק סיטי 7 (1:4)
6) האל סיטי 6 (2:5)
7) ארסנל 6 (4:4)
8) מנצ'סטר יונייטד 5 (2:4)
9) צ'לסי 4 (6:6)
10) לסטר 4 (4:4)
11) ניוקאסל 4 (8:7)
12) סוונסי 4 (5:3)
13) ברנלי 2 (6:5)
14) קווינס פארק ריינג'רס 2 (3:2)
15) אסטון וילה 2 (1:0)
16) קריסטל פאלאס 2 (3:1)
17) סנדרלנד 1 (6:3)
18) ווסטהאם 1 (5:2)
19) ווסט ברומיץ' 1 (6:2)
20) אברטון 0 (6:2)

seperator

טבלת הפרמיירליג הנוכחית, אחרי המחזור ה-20 (בסוגריים: מיקום לפני החג, ב-22 בדצמבר, אחרי המחזור ה-17)

1) צ'לסי (1)
2) מנצ'סטר סיטי (2)
3) מנצ'סטר יונייטד (3)
4) סאות'המפטון (5)
5) טוטנהאם (7)
6) ארסנל (6)
7) ווסטהאם (4)
8) ליברפול (10)
9) סוונסי (8)
10) ניוקאסל (9)
11) סטוק סיטי (13)
12) אסטון וילה (12)
13) אברטון (11)
14) סנדרלנד (14)
15) האל סיטי (19)
16) קווינס פארק ריינג'רס (16)
17) ווסט ברומיץ' (15)
18) קריסטל פאלאס (17)
19) ברנלי (18)
20) לסטר (20)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully