וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פאקו יצא גדול. השחקנים מרגישים שיכולים לנצח בלי זהבי"

1.1.2015 / 9:09

הכוכב נותר מחוץ לסגל בגמר גביע הטוטו, ומקורביו מחמיאים למאמן מכבי תל אביב. ייני: "רק בתקשורת אומרים שאנחנו זה ערן זהבי ועוד עשרה". וגם: ליין המוצרים החדש של ערן זהבי

תקציר גמר גביע הטוטו 2014/15: מכבי תל אביב - מכבי חיפה 1:2/ONE

במכבי תל אביב מעריכים כי העובדה שפאקו אייסטרן בחר להשאיר את ערן זהבי מחוץ לסגל אמש ולא עדכן אותו מראש על כך, היא לא תחילתה של מתיחות בין המאמן לכוכב של הקבוצה. גם בסביבתו של זהבי העריכו אמש שהשחקן לא יעשה עניין מההחלטה של המאמן, שהפתיעה אותו מאוד. "ערן מעבר לדברים האלה", אמר מקורב לזהבי. "מה עוד שמכבי תל אביב לקחה את המשחק ופאקו יצא גדול כי הוא גם הרוויח את התחושה אצל השחקנים שהם יכולים גם לנצח משחק חשוב בלי ערן, וגם הרוויח את זה שכולם במעמד שווה. צריך להבין שגם לערן לא היה כזה נוח בחודשים האחרונים שהתקשורת עשתה ממכבי תל אביב ערן זהבי ועוד עשרה. כשהוא אמר שאתם צריכים לפרגן לחברים שלו, הוא לא אמר את זה כדי לצאת לידי חובה. הוא באמת התכוון לזה. אני בטוח שערן שמח אחרי המשחק שמחה אמיתית ולא עיקם פרצוף כי הקבוצה ניצחה בלעדיו".

ובכל זאת, פאקו היה קצת נוקשה בתגובה שלו כשנשאל על זהבי. בהתחלה דיבר על הצורך בשחקני משנה ולא רק בכוכבים כפי שקורה גם בסרטים הוליוודיים, וכשבתקשורת התעקשו שהיה בכל זאת מקום להושיב את זהבי על הספסל למקרה שמכבי תל אביב תהיה בפיגור והוא יצטרך מישהו שיעשה את השינוי, אמר המאמן ספק ברצינות וספק קצת בציניות: "אתם כל הזמן דיברתם על זה שעדן בן בסט לא מקבל דקות ושהוא שחקן חשוב, אז היום ישב עדן בן בסט על הספסל ואם היינו צריכים מישהו שיעשה את המהפך, הוא עמד לרשותי".

פאקו המשיך לחדד את הנקודה ואמר: "בשבילי הסגל יותר חשוב מכל שחקן בודד. יש לנו שחקנים שמתאמנים יום יום והם צריכים להרגיש שאני מאמין בהם ונותן להם את התחושה שהם יכולים לנצח גם בלי השחקנים המרכזיים". גם התשובה הזו לא ממש סיפקה את התקשורת ואחד מהעיתונאים הבהיר לפאקו שמכבי תל אביב ניצחה ביכולת לא משכנעת כשזהבי לא במגרש. פאקו, כך נדמה, היה כבר קצת קצר רוח נוכח המשך ההתעסקות בהיעדרותו של מספר 7: "אני לא רוצה לדבר עכשיו על זה שערן זהבי לא שיחק. הסגל הוא יותר מרק ערן זהבי וקרוב לוודאי שערן זהבי בקבוצה אחרת לא היה כל כך טוב כפי שהוא במכבי תל אביב. ערן זהבי שחקן טוב, אבל זה גם בזכות השחקנים שמשחקים איתו".

אייסטרן: "במשחקי גמר לא צריך לתת הצגות, צריך לנצח"

פאקו אייסטרן מאמן מכבי תל אביב עם ערן זהבי. ברני ארדוב
צעד מנצח מבחינתו. אייסטרן וזהבי/ברני ארדוב

במכבי תל אביב, כאמור, ניסו אמש לכבות כל ניסיון להצית מדורה קטנה בין פאקו לזהבי. גורם בקבוצה ניסה להסביר אמש מדוע פאקו היה קצת קשוח בהתייחסות שלו לכל העניין סביב זהבי. "אנחנו זוכים בתואר אחרי כמעט שש שנים שמכבי תל אביב לא זכתה בגביע הטוטו וכל מה שיש לכם לשאול את המאמן זה למה ערן זהבי לא שיחק ולמה הוא לא ישב על הספסל. כמעט שלא הייתה שום שאלה על המשחק ועל זה שניצחנו את מכבי חיפה שבאה עם מוטיבציה גבוהה למשחק אחרי שינויי המאמנים. הרי מרבית הפרשנים העריכו שחיפה תנצח בגלל הזעזוע שהיא עברה השבוע והנה מכבי תל אביב ניצחה עם שחקנים שבדרך כלל לא משחקים יחד. עם רייכרט, אייבנדר, דור פרץ וברק בדש אבל המאמן צריך לעמוד ולהסביר מהשנייה הראשונה מדוע ערן זהבי לא שיחק. כנראה שגם פאקו יכול להיות קצת חסר סבלנות".

שרן ייני שיחק בזכייה האחרונה של מכבי תל אביב בגביע הטוטו ב-2009. אז הוא היה שחקן פחות מוערך במועדון. אמש הוא יצא לתקשורת עם הגביע בידיו ונראה מאוד מאושר: "שיחקתי פחות בגמר ההוא ב-2009. כיף לשחק ולהביא תואר. כל תואר שאנחנו מביאים למכבי תל אביב, זה כבוד גדול. שמחתי להניף את הגביע כקפטן. בפעם הקודמת שלקחנו את גביע הטוטו זה היה גם מתוק כי זה הגיע אחרי תקופה לא טובה של המועדון".

גם ייני נשאל על הניפוי של זהבי מהסגל. השאלה הישירה שהופנתה לקפטן הייתה האם הקבוצה הוכיחה שהיא לא ערן זהבי ועוד עשרה. ייני השיב: "היחידים שכל הזמן אומרים שמכבי תל אביב זה ערן זהבי ועוד עשרה, אלה אתם בתקשורת. גם במסיבת העיתונאים לפני המשחק אמרתי שערן שחקן מצוין, אבל לא ראיתי אותו עובר ארבעה שחקנים ושם גול. ערן שחקן מעולה, אבל הוא מסיים מהלכים טובים שכל הקבוצה עושה. אנחנו צריכים שחקן כמו ערן שהוא מעל הליגה ואנחנו לא צריכים להתנצל כל הזמן שיש לנו את ערן". ייני ניסה לספק הסבר משלו לעובדה שזהבי ישב ביציע: "ערן צריך גם לנוח. בליגה הוא לא יכול היה לנוח כי הוא רצה לשבור את שיא רצף הכיבושים. עכשיו הוא נח משחק אחד. לא קרה שום דבר".

לשאלה האם גביע הטוטו הוא המתאבן לקראת גביע המדינה בו לא זכתה הקבוצה עשור שלם, אמר ייני: "אנחנו מאוד רוצים לזכות גם בגביע המדינה בגלל ההופעות שלנו שם בשנים האחרונות. נבוא בשיא הריכוז והרצינות לכל משחק".

עוד באותו נושא

מכבי תל אביב זכתה בפעם הרביעית בגביע הטוטו

לכתבה המלאה
שרן ייני שחקן מכבי תל אביב עם גביע הטוטו. קובי אליהו
"ערן שחקן מעולה, אבל הוא מסיים מהלכים טובים שכל הקבוצה עושה". ייני/קובי אליהו

כששחקני שתי הקבוצות היו על כר הדשא בסיום וחיכו לטקס, הם היו מאוד קרובים ליציע האוהדים של מכבי תל אביב. אלה החלו לשיר נגד יוסי בניון וקיללו אותו. ייני הרגיש לא בנוח וניגש אל בניון כדי להגיד לו כמה מלים. "יוסי בניון זה שחקן שכל השחקנים בארץ אוהבים ומעריכים", אמר הקפטן. "כל מי ששיחק איתו או פגש אותו לשנייה ראה כמה הוא צנוע ונעים. הרגשתי לא נעים שהקהל שלנו קילל אותו ממרחק של כמה מטרים. אבל יוסי יודע לחיות גם את זה כי לצערי זה חלק מהכדורגל".

אחד מגיבורי מכבי תל אביב אמש היה ניקולה מיטרוביץ'. בדקה ה-82 הוא היה צריך להיכנס לנעליו של זהבי ולהבקיע מפנדל. הרבה לחץ היה על הכתפיים של הסרבי שכבש, ראה איך השופט פוסק לפנדל חוזר ושוב ביצע אותו ללא דופי. בסוף המשחק זרקו לעבר מיטרוביץ' מהיציע את דגל סרביה כמשהו שכנראה הוכן מראש: "אני מקווה שיהיו העונה עוד שתי הזדמנויות לפחות לחגוג עם דגל סרביה על הדשא של מכבי תל אביב", אמר הקשר. "לקחנו את התואר הראשון ואני מקווה שיהיו עוד שניים ונזכה בטרבל". מיטרוביץ' היה בתחילת המשחק על הדשא עם עוד עשרה שחקנים שמעולם לא שיחקו יחד בהרכב כזה. לסרבי זה דווקא לא היה מוזר: "אני לא חושב שפתחנו בהרכב מוזר. כל מי שנמצא במכבי תל אביב זה בזכות ולא בחסד. יש הרבה שחקנים שלא זוכים להרבה דקות משחק כל שבוע. אנחנו קבוצה טובה ולא משנה מי משחק בהרכב".

מיטרוביץ' הוא גם אחד מסיפורי העונה של מכבי אחרי שבקיץ התאמן לבד מחוץ לשעות הקבוצה ובמכבי ניסו להראות לו את הדרך החוצה. בסוף הגיע פאקו וההמשך ידוע. ביום שני מחכה לו מפגש מול הפועל באר שבע, קבוצה אליה היה קרוב מאוד בקיץ. "המשחק נגד באר שבע תלוי במכבי תל אביב", הוא קבע. "אם נשחק טוב, אני משוכנע שננצח את באר שבע".

* מכבי תל אביב השיקה ליין מוצרים של ערן זהבי, עם שילוב ראשי התיבות שלו ומספר החולצה - EZ7. טל מועלם, מנהל המסחור של מכבי תל אביב התייחס למהלך: "אנו גאים להשיק לראשונה בישראל את הקונספט של קולקציית המוצרים האישית. אני יכול להבטיח שזו רק הסנונית הראשונה למהלכים שצפויים בהמשך ואני מזמין את האוהדים להמשיך ולעקוב". בין המוצרים בקולקציה- כובע EZ7 שהוצג בגמר גביע הטוטו אמש, חולצה ממותגת עם דיוקנו של זהבי, חולצה מאוירת של זהבי וצעיף ממותג EZ7. גם אוהדיו הצעירים של ערן יוכלו ליהנות ממספר 7 ומקולקציה של חולצת דיוקן של זהבי בגדלי ילדים, חולצת קריקטורה של ערן ופאזלים של תנועת ה "פיו-פיו" המפורסמת ב- 500 או 1,000 חלקים. זהבי סיפר על קולקצייית המוצרים: "האמת היא שאהבתי הכל, אתמול קיבלתי הרבה מאד תגובות על הכובע שחבשתי. זה כיף להשיק מוצרים חדשים וזה משהו חשוב לנו כשחקנים. מכבי ת"א משקיעה רבות בכל נושא המרצ'נדייז ובדרך לגרום לאוהדים הנאה במהלך רכישת המוצרים".

ליין המוצרים של ערן זהבי. האתר הרשמי של מכבי תל אביב, אתר רשמי
הליין החדש של EZ7/אתר רשמי, האתר הרשמי של מכבי תל אביב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully