וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שאלה בחזרה: האם תמוז, שכטר ועטר צריכים לחזור לליגת העל?

31.12.2014 / 15:00

כמה הם עולים. כמה צריך כדי לשחרר אותם. מי מתאים לאיזו קבוצה ומי חייב להישאר בחו"ל. הלחצים, הכעסים, השיקולים. שלושה שגרירים בכירים מוזכרים בימים האחרונים כמי שאולי יגיעו בינואר לארץ - שכטר, תמוז ועטר. תמונת מצב, עם עצות מנצחות מביברס נאתכו

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

56 קילומטרים מפרידים בין בוקרשט לפלוישט. טוטו תמוז בחר לגור איפשהו באמצע. בינו לבין חזרה לכדורגל הישראלי מפרידים כנראה הרבה יותר קילומטרים. בבירת רומניה חיים הרבה יהודים, אבל המון ישראלים עושים שם עסקים. בפלוישט יש לתמוז את פטרולול, המקום בו הוא מרבה לחייך באחרונה. עשרה שערים יש לו מתחילת העונה והוא כנראה השגריר המצליח ביותר של הכדורגל הישראלי, ביחד עם ביברס נאתכו וליאור רפאלוב. אבל בעוד השניים האחרים מככבים על המסך וזוכים לפרגונים מקיר לקיר, שמו של תמוז נשמט מאחור עד כדי כך שהיו כאלה שהפיצו שהוא רוצה לחזור בחלון ההעברות הקרוב לישראל.

"תיקח תמיד בחשבון שאם השם של מישהו מופיע כל כך הרבה בתקשורת בהקשר של מעבר לארץ, אז יש סיכוי גדול שזה לא יהיה נכון", מרענן מקורב לתמוז את הנהלים. במקרה של תמוז זה כנראה נכון וכל עוד המצב הכלכלי הרעוע בפטרולול לא יחמיר, הוא יישאר שם או יעבור לסטיאווה.

בואו לבחור את שחקן החודש בליגת העל ולזכות בפרס מרגש

תומר חמד בראיון: "אי אפשר להשוות בין הרמה בה אני נמצא לחזרה לארץ"
ביברס נאתכו: "לא אמהר לעזוב את צסק"א לקבוצת פאר אירופית"
עובר לאלופת רומניה? טוטו תמוז במשא ומתן עם סטיאווה בוקרשט

טוטו תמוז שחקן נבחרת ישראל. קובי אליהו
הפיצו שהוא רוצה לחזור לישראל, אך המצב שונה. טוטו תמוז/קובי אליהו

לא בטוח שכלל "ריבוי הידיעות" תופס לגבי אלירן עטר. השם שלו מופיע כל יום וכל היום בתקשורת הספורט ובניגוד לתמוז, הוא כנראה כבר רוצה לחזור הביתה. כך זה כשמתחילת העונה שותפת במשחק אחד לעשר דקות בלבד. מה-30 באוגוסט לא נכלל עטר בסגל של ריימס. נתון כמעט בלתי נתפס.

בעוד שעטר נמצא על המדף ותמוז כנראה נדחף לשם מסיבות כאלה ואחרות, איתי שכטר הוא שם חדש יחסית במרכולית. שכטר חווה עונה סבירה מאוד בנאנט. 13 פעמים שותף במשחקי הקבוצה ובשישה מהם פתח בהרכב. יש לו שער ליגה אחד ועוד צמד בגביע הליגה ובהחלט אין סיבות מיוחדות לחזור לארץ. אבל שכטר נכנס לרשימה בעיקר כי במכבי תל אביב רוצים לעשות איזשהו רכש בחודש ינואר וממש לא משתגעים על החזרתו של אלירן עטר.

"יש לחץ בלתי פוסק של חלק מהאוהדים להחזיר את אלירן, אז יכול להיות שמיטש וג'ורדי החליטו לעשות מהלך שהוא אפילו טוב יותר", אמר גורם במכבי תל אביב. "אף אחד לא יכול לערער על התרומה של אלירן לאליפות הראשונה של מכבי תל אביב, אבל אם עד עכשיו הוא לא צורף, כנראה שיש החלטות מלמעלה. כדי שהאוהדים לא ירגישו שמכבי לא עושה שום צעד, הוכנס איתי שכטר לסיפור".

אז מי עדיף ולאן כל אחד יתאים? אין ספק שמדובר בשלושה שהם מטובי החלוצים שיש לכדורגל הישראלי. אולם, לכל אחד יש יתרונות וגם חסרונות שונים, ולכל אחד יש את הקבוצה לה הוא יכול להיות הפתרון המושלם. ולמי עדיף בכלל להמשיך באירופה?

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
אלירן עטר שחקן ריימס. GettyImages
תמונה כזו לא נראתה מאז חודש אוגוסט. אלירן עטר משחק במדי ריימס/GettyImages

מחירים, חוזים וסיכויים לחזור לישראל

טוטו תמוז

סעיף השחרור של תמוז מפטרולול עומד על 850 אלף יורו. בעלי הקבוצה שאמור לצאת היום ממעצר, מחזיק בהרבה נכסים ולא ימהר לשחרר את החלוץ המוביל שלו בסכום נמוך יותר, כך שביחד עם הרצון של תמוז להישאר באירופה והסכום הגבוה שצריך לשלם עליו, הסיכוי שהוא יגיע לארץ אינו גבוה. אתמול (שלישי) דווח ברומניה כי סטיאווה בוקרשט במו"מ עם תמוז שמשתכר בפטרולול 275 אלף יורו לעונה. סיכוי לחזרה: נמוך עד לא קיים.

איתי שכטר

שכטר יוכל להשתחרר מנאנט תמורת 350 אלף יורו, אבל ייתכן שהצרפתים יסכימו לרדת קצת, אם הוא עצמו יפנה ויבקש לעזוב. סכום דומה לדמי השחרור שלו הוא מרוויח בצרפת - כ-370 אלף יורו נטו. מכבי תל אביב תהיה מוכנה לשלם לו את החוזה הזה. גם מכבי חיפה בעניין. סיכוי לחזרה: סביר.

אלירן עטר

עטר מחזיק בחוזה לשנתיים וחצי נוספות בריימס, בשכר של 470 אלף יורו נטו לעונה. אין סיכוי שיקבל בארץ את הסכומים האלה והוא לא מתכוון לוותר כל כך מהר. בית"ר ירושלים והפועל תל אביב מוכנות לשלם לו 300 אלף דולר לעונה ומדובר כמעט במחצית משכרו בצרפת. הקבוצות בארץ גם מצפות שעטר וסוכנו אבי נמני יוציאו אותו ללא תמורה מריימס, בטענה שהן עושות טובה לצרפתים שישתחררו מחוזהו העצום ביחס לדקות שלו. ובכל זאת... סיכוי לחזרה: גבוה.

שחקן נאנט, איתי שכטר. GettyImages
מכבי תל אביב תהיה מוכנה לשלם לו את החוזה. איתי שכטר/GettyImages

מי הכי רוצה את מי, ומי הכי צריכה את מי

איתי שכטר

מכבי תל אביב רוצה. שכטר עניין את ג'ורדי קרויף מזמן. ההולנדי ניסה לשים עליו את היד יותר מפעם אחת, אבל נתקל בחומות די גבוהות. עכשיו מדובר בעסקה יחסית קלילה במונחים של גולדהאר. 350 אלף יורו לנאנט וחוזה דומה לשכטר. לא משהו שבעל הבית מטורונטו צריך להיזהר ממנו. אלא שגם מכבי חיפה וגם הפועל באר שבע מחזרות ופתאום יש לשכטר שבכלל חשב שהוא גומר את העונה בצרפת, ביקוש גדול.

טוטו תמוז

מכבי חיפה רצתה, מכבי תל אביב צריכה. האלופה זקוקה לחלוץ שמשחק עם הגב אל השער, כזה שייתן כדורים לדור מיכה, טל בן חיים ובעיקר ערן זהבי שבאים עם הפנים אל השער. מכבי צריכה חלוץ כמו שראדה פריצה היה בשיאו. טוטו תמוז שחקן מטרה מצוין. הוא שומר את הכדור בצורה פנטסטית ומההיבט הזה ברור למה קרויף היה רוצה דווקא אותו יותר מכולם.

אלירן עטר

הפועל באר שבע רוצה מאוד, הפועל תל אביב חזק בעניין וגם בית"ר מקווה להיות הסוס השחור במירוץ אחרי החלוץ, למרות שהיא בפיגור אחרי שתי הראשונות. שתי האחרונות, בית"ר והפועל תל אביב, מאותגרות התקפית ומשוועות לספק שערים רציני שיהווה כוח מרתיע על ההגנות היריבות. בעניינו של עטר צריך כמובן לזכור שמכבי תל אביב יכולה להשוות כל הצעה שתוגש לשחקן ולריימס. במכבי אומרים כי כל עוד לא ראו מסמך רשמי עם הצעה של קבוצה לריימס ולעטר, הם לא יעשו צעד וגם אחרי שיראו לא בטוח שיעשו את הצעד.

עטר, אגב, מאוד פגוע מכך. נכון לעכשיו, ממתין אבי נמני לסיום חופשת חג המולד של הנהלת ריימס כדי לקבל תשובות. לעטר גם חייבים שם כסף והוא רוצה לסגור את הפינה הזו, בטרם יחזור. באשר לסעיף ההשוואה של מכבי תל אביב, הוא לא תופס אם עטר יודיע שהוא לא רוצה בכלל לשחק במכבי או אם הוא יושאל לבסוף מריימס עד סוף העונה.

ג'ורדי קרויף, מכבי תל אביב. ברני ארדוב
צריך חלוץ מטרה, אבל החליט ללכת על שכטר. ג'ורדי קרויף/ברני ארדוב

מי מתאים לאיזו קבוצה, ומי צריך להישאר בחו"ל

איתי שכטר

מתאים כמו כפפה ליד למכבי חיפה. לירוקים יש שחקנים שכל הזמן מחזיקים את הכדור ברגליים, כמו יוסי בניון או חן עזרא. שכטר הזריז, שמבצע כל העת תנועה ללא כדור, יכול להתאים. דבר השגריר הבכיר ביברס נאתכו: "איתי נאבק על מקום בהרכב, פותח בלא מעט משחקים ומשחק בליגה שהיא אחת הטובות ביבשת וממנה אפשר להתקדם לליגה עוד יותר טובה. מבחינתי יש מדד אחד שהוא קובע וזו איכות הליגה והיכולת להגיע ממנה עוד יותר גבוה. ברור שהליגה הצרפתית טובה יותר מזו הישראלית. לא ממליץ לו לחזור".

טוטו תמוז

מתאים למכבי תל אביב שכאמור מחפשת חלוץ מטרה, אבל נאתכו מבהיר: "תמוז ושכטר צריכים להישאר באירופה. במעמד המקצועי שיש להם שם, אין להם מה לחפש בליגה הישראלית, אלא אם מדובר בהחלטות אישיות ואני מתכוון למישהו שרוצה לחזור לישראל מסיבה כזו או אחרת. טוטו מצליח מאוד ואני בטוח שאם יסיים שם תהיה לו אפילו יותר מהצעה אחת מאירופה".

אלירן עטר

מתאים להפועל באר שבע, אבל גם למכבי חיפה, הפועל תל אביב ובית"ר ירושלים. נאתכו מסביר: "אם הוא לא שיחק מסוף חודש אוגוסט, וכל עוד לא התחלף מאמן בריימס ופתאום מעמדו ישתנה, הוא בהחלט צריך לחשוב על חזרה לארץ. זו החלטה לא קלה, בטח אחרי שיצאת לחו"ל והתאקלמת במדינה ובעיר בה אתה מתגורר, אבל אנחנו שחקני כדורגל ואוהבים לשחק כדורגל. אני משוכנע שאלירן רוצה לחזור לשחק, לכבוש שערים וליהנות מההצלחה שלו".

ביברס נאתכו שחקן צסק"א מוסקבה חוגג. Epsilon, GettyImages
ממליץ לחברים להישאר באירופה כל עוד הם משחקים. ביברס נאתכו/GettyImages, Epsilon

לסיכום

טוטו תמוז

צריך להישאר ברומניה ולשאוף לעבור בקיץ לקבוצה יותר גדולה בליגה יותר בכירה במערב אירופה. תמוז, מבין השלושה, הוא גם השחקן שהכי פוחת פונק על ידי התקשורת בישראל. יש כאלה שיגידו שהוא כבר נשרף כאן והיום כבר יהיה לו קשה להשתחרר מכל מה שנדבק אליו. בניגוד לעטר שהתקשורת הייתה די רגישה אליו בגלל כל מה שקרה איתו בגיל צעיר בבני יהודה, תמוז לא זכה מעולם להקלות והוא נצלב לא פעם גם בגלל טעויות שהוא עצמו עשה. במקרה שלו, עדיף לו להישאר רחוק מכאן.

אלירן עטר

חייב לחזור לארץ. לעטר חשובה הסביבה, המשפחה וכנראה גם מזג האוויר. הוא יחזור להיות כוכב בארץ, הרגשה שהוא לא חווה כבר שנה וחצי. האם הקרקס של הפועל תל אביב זה המקום הנכון עבורו? כנראה שלא.

איתי שכטר

גם הוא כנראה צריך לשקול לחזור, אבל לא למהר. את המגרעות של שכטר אפשר היה לתקן בגיל יותר צעיר ובמכבי תל אביב או מכבי חיפה, הוא יוכל לחזור ליהנות באמת מכדורגל. שכטר צריך להוביל. לא להיות עוד שחקן בקבוצה.

אוהד מכבי תל אביב עם שלט לכבוד אלירן עטר. ברני ארדוב
אוהדי מכבי תל אביב יודעים מי צריך לחזור ולאן/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully