וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלחץ על בלאט גובר, המאמן: "לא מוטרד מלאבד את הקבוצה"

הפרשנים מבקרים את מאמן הקאבלירס אחרי התבוסה לדטרויט: "בשלב מסוים הוא יצטרך לרדת על לברון". בלאט: "איבדנו את האנרגיה והתחרותיות, וזה לא יכול לקרות". לברון סירב לתקוף את מאמנו, אך הכריז: "אנחנו לא קבוצה מאוד טובה כרגע"

דיוויד בלאט מאמן קליבלנד קאבלירס. AP
ומחרתיים יש לו את אטלנטה על הראש. דיוויד בלאט/AP

במשחקו ה-30 ב-NBA, דיוויד בלאט ספג את התבוסה הכואבת ביותר שלו, כשקליבלנד נכנעה בבית 103:80 לדטרויט. הפיסטונס מתאוששים לאחרונה מאז הפרידה מג'וש סמית' הבעייתי, אבל זו עדיין אחת הקבוצות החלשות במזרח, עם מאזן של 7 ניצחונות ו-23 הפסדים, וללא קיירי אירווינג הפצוע הקאבלירס איבדו יתרון של 15 נקודות ברבע השני, ראו את האורחים רצים 0:18 וכבר מוליכים ב-27 הפרש בגארבג' טיים.

הקאבס קלעו ב-37% מהשדה, כולל 5 מ-29 לשלוש (17%), איבדו 17 כדורים לעומת 10 של יריבתם, ולמרות ששלושה משחקניו של בלאט הגיעו לדאבל פיגרס בריבאונד, הקבוצה של סטן ואן גנדי ניצחה גם בקטגוריה הזו (46:47), וקטפה 14 מהם בהתקפה. כעת בלאט ושחקניו יצטרכו להתעשת לקראת הביקור באטלנטה בלילה שבין שלישי לרביעי, מול ההוקס שמחצו אותם באוהיו 127:98 לפני פחות משבועיים.

לברון ג'יימס שחקן קליבלנד קאבלירס. AP
לא נראה מרוצה. לברון ג'יימס/AP

מספרי המשחק

* התבוסה ב-23 הפרש הייתה הקשה ביותר בקריירה של לברון ג'יימס במשחקים מול קבוצות עם אחוז ניצחונות שנמוך מ-30%, כשהיריבה נמצאת לפחות 20 משחקים בתוך העונה.

* לברון מעולם לא הפסיד בבית לקבוצה עם אחוזי הצלחה כל כך גרועים (שוב, כשהיריבה נמצאת לפחות 20 משחקים בתוך העונה).

* זו הייתה בסך הכל הפעם השנייה בקריירה של לברון בה הוא קולע פחות מ-30% מהשדה (26.3%), ומאבד לפחות 7 כדורים. הפעם הקודמת הייתה מול הבולס בינואר 2009.

* מאז רצף שמונת הניצחונות של הקאבס שהעלה אותם למאזן 7:13, הם עומדים על 5 ניצחונות ו-5 הפסדים, כשרק אחד מהניצחונות היה מול קבוצה עם מאזן חיובי. בעשרת המשחקים הללו הם מדורגעים במקום ה-27 בליגה ביעילות הגנתית, 28 באחוזים מהשדה ו-26 באחוזים מהשלוש.

* 17 השלשות של הפיסטונס שברו את שיא המועדון, שעמד על 15 קליעות מוצלחות מחוץ לקשת, הישג אותו קבעו ב-1996 מול הנטס ושוב ב-2002 מול הבאקס.

עוד באותו נושא

השפלה: קליבלנד הובסה בביתה 103:80 על ידי דטרויט

לכתבה המלאה
שחקן דטרויט פיסטונס די ג'יי אוגוסטין מול שחקן קליבלנד קאבלירס דיון ווייטרס. AP
הפציצו שיא מועדון בשלשות. די ג'יי אוגוסטין/AP

התגובות

"כל משחק הוא חוויה לימודית, אנחנו עדיין מנסים למצוא את דרכנו"

דיוויד בלאט אמר אחרי המשחק: "אני חושב שפתחנו ממש טוב, אבל איבדנו את האנרגיה ואת התחרותיות שלנו, וזה לא משהו שיכול לקרות". כשנשאל מה הוא יכול לעשות כדי לשפר את המחסור באנרגיה ותחרותיות השיב המאמן הישראלי: "יש הרבה דברים שונים שאפשר לעשות, אבל כמובן שלא הצלחתי באף אחד מהם".

"אנחנו מתמודדים עם כמה דברים כרגע", הוסיף בלאט. "איבדו כמה שחקנים די חשובים. מצד אחד, קל להתעלם מכך ולהגיד 'היי, כל השאר יתעלו וזה יהיה בסדר'. אבל מצד שני, זה קשה. השחקנים הללו חסרים לנו, אבל בדיוק במצב הזה אנחנו צריכים להיות יותר תחרותיים, יותר נחושים. כל עוד זה לא קורה, אי אפשר להשתמש בכך כתירוץ. לא נלחמנו מספיק כדי להיאבק בקשיים שלנו".

על מספר האיבודים הגבוה של קבוצתו אמר בלאט: "יש פעמים בהן מספר האיבודים מלמד יותר עליך מאשר על היריבה שלך. תמיד יהיו לך 10 או 11 איבודים במשחק אם ההגנה שממול טובה, אבל כשמגיעים למספרים כמו שיש לנו במשחקים האחרונים, ברור שזה בגלל שאנחנו חסרי אחריות עם הכדור". כשנשאל האם הוא מוטרד מהאפשרות שיאבד את הקבוצה השיב בקצרה: "בכלל לא. אני מוטרד יותר מהאופן בו אנחנו משחקים".

לברון ג'יימס, שאיכזב עם 17 נקודות (5 מ-19 מהשדה, 2 מ-6 לשלוש), 10 ריבאונדים, 7 אסיסטים ו-7 איבודים ב-32 דקות לפני שירד לספסל באמצע הרבע האחרון בפיגור 95:71, אמר בסיום: "כל משחק הוא חוויה לימודית. אנחנו לא קבוצה מאוד טובה, וגם מבחינת להיות על המגרש אנחנו עדיין מנסים למצוא את דרכנו. ניצחנו כמה משחקים טובים, והפסדנו כמה משחקים, אבל כרגע אנחנו לא קבוצה מאוד טובה בכל אספקט של המשחק כמו שאנחנו צריכים כדי להתחרות בכל ערב".

"אנחנו צריכים להמשיך להשתפר", הוסיף לברון. "אנחנו צריכים להמשיך לראות וידאו ולעשות את כל מה שאנחנו צריכים כדי להשתפר. נהיה בסדר". על העובדה שהפיסטונס קלעו 17 מ-31 מחוץ לקשת אמר לברון: "הרבה מהזריקות שלהם היו תחת שמירה, וכמה מהן היו במתפרצות. אנחנו צריכים לעשות עבודה טובה יותר, לבוא בדחיפות גבוהה יותר, אבל אל תזלזלו במה שהם עשו. הם גברו עלינו כהוגן".

לברון ג'יימס שחקן קליבלנד קאבלירס. AP
"ניצחנו כמה משחקים טובים, והפסדנו כמה משחקים". לברון ג'יימס/AP

מה אמרו בתקשורת

כשאחד הכתבים ניסה לחלץ מלברון ציטוט שתוקף את בלאט כששאל אותו האם לאמן חבורת כוכבים זו חוויה לימודית עבור המאמן, הוא סירב לשתף פעולה וענה: "אל תנסה את זה, אני לא אענה על זה". עם זאת, ג'ו וארדון מ-"נורת'איסט אוהיו מדיה גרופ" צייץ במהלך המשחק שלברון אפילו לא התקרב ליצירת קשר עין עם בלאט במהלך פסק זמן שלם".

אית'ן סקולניק מ-"בליצ'ר ריפורט" כתב: "הקאבלירס צנחו למאזן 12:18, ולשם השוואה ההיט של 2010/11 הפסידו את משחקם ה-12 ב-15 בינואר, והוא הוריד אותם למאזן 12:30. לקאבס יש מספיק זמן לעלות על המסלול הנכון ולהתמודד בצמרת המזרח, אבל הלחץ על המאמן יגבר אם ההגנה לא תשתפר".

סם אמיקו מ-"פוקס ספורטס אוהיו" צייץ במהלך המשחק: "לברון יוצא חמש דקות וחצי לסיום, מעולם לא חשבתי שאראה את הקאבס מרימים דגל לבן מול הפיסטונס בבית", והוסיף: "הבחור על הספסל של הפיסטונס גובר בגדול על יריבו בתחום האימון. זו לא הפעם הראשונה שואן גנדי עושה את זה באולם הזה". לאחר מכן כתב בטור שפרסם: "לא מעט אנשים ברחבי ה-NBA שבשלב מסוים בלאט יצטרך לרדת על לברון. ולא סתם לצעוק או לצרוח עליו, הגישה הזו כמעט אף פעם לא עובדת ברמה הזו. זו העבודה של בלאט לוודא שלברון מממש את הפוטנציאל שלו באופן קבוע. אופציה אחת היא לספסל אותו כשהוא לא חוזר להגנה. בלאט מתחיל לספוג אש מהאוהדים ומהתקשורת. הרבה אנשים חושבים שהקבוצה הייתה צריכה להיות במצב מתקדם יותר בשלב הזה. ויש גם התלחשויות על כמה בעיות עם השחקנים, אבל זה לא היה מפתיע גם אם הקאבס היו במאזן 0:30. ה-NBA הוא אף פעם לא עולם מושלם".

כריס היינס מה-"קליבלנד פליין דילר" כתב: "כולם אשמים. כקפטן של הקבוצה, לברון לא מוביל מספיק באמצעות דוגמה אישית. עדיין אפשר לראות אותו רץ באיטיות בחזרה להגנה במשחק המעבר של היריבה, ולפעמים הוא בכלל לא חוזר. לאב גרוע בהגנה, והוא גם מהגרועים בקבוצה בכל הקשור לשפת גוף. כשהוא לא מקבל את הכדור, הוא מרים את הידיים באוויר. וגם בלאט אשם. העליות והירידות של הקבוצה מלמדות על המאמן. בסיום הוא דיבר על חוסר האנרגיה והתחרותיות, אבל הוא עמד על הקווים במצב נרפה, אבל לזכותו ייאמר שהוא ספג את המכה".

סקר זריז

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully