וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רבע גמר גביע המדינה: מכבי תל אביב גברה 71:73 על הפועל תל אביב

הצהובים שמטו יתרון של 17 נקודות ברבע השלישי ונקלעו למותחן בדרבי, אבל דוראנד סקוט החטיא עם הבאזר, וקטש החמיץ עוד ניצחון על האקסית. לנדסברג קלע 19 נקודות, 15 מהן במחצית הראשונה

סילבן לנדסברג שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
הצגה פרטית במחצית הראשונה. סילבן לנדסברג/ברני ארדוב

מכבי תל אביב העפילה הערב (שבת) לחצי גמר גביע המדינה, אחרי שגברה בקושי 71:73 על הפועל תל אביב ביד אליהו, במשחק האחרון בו נקרא האולם היכל נוקיה. אלופת אירופה עבדה קשה לפני שהדיחה את יריבתה העירונית, שהצליחה לחזור מפיגור של 17 נקודות ברבע השלישי לנקודה בודדת בדקת הסיום, אבל אלופת אירופה תפסה את הכרטיס הראשון למעמד חצי גמר המפעל, שייערך ב-16 בפברואר בארנה בירושלים.

עדיין ללא ג'ו אלכסנדר אבל כבר ללא אלכס מאריץ' ששוחרר, הקבוצה של גיא גודס נקמה על התבוסה בדרבי הקודם לפני חודש וחצי (78:58), כשסילבן לנדסברג עשה את מירב הנזק לאדומים כשקלע 15 מתוך 19 הנקודות שלו במחצית הראשונה, ומכבי תל אביב תתכונן כעת בראש שקט למשחקה הראשון בשלב הטופ 16 של היורוליג, באתונה אצל פנאתינייקוס ביום שלישי הקרוב. הפועל תל אביב, שעסקה לפני המשחק במחאה על חלוקת הכרטיסים של הצהובים, תתרכז כעת בהכנות למשחק הבכורה שלה באולם הדרייב אין החדש, ב-4 בינואר מול הפועל ירושלים.

לקראת המשחק הגיעו כמה מאות מאוהדי הפועל תל אביב בצעדה, ואחד מהם עוכב לחקירה. כמה דקות לפני הפתיחה, אוהדי הפועל שרו מספר דקות 'מעון מזרחי תתאבד כבר', מערכת הסאונד בנאולם השמיעה רעש חזק כדי להאפיל עליהם.

דוראנד סקוט שחקן הפועל תל אביב. ברני ארדוב
הזריקה של המשחק. דוראנד סקוט מחטיא/ברני ארדוב

מהלך המשחק

מכבי תל אביב פתחה עם יוגב אוחיון, ג'רמי פארגו, דווין סמית', בריאן רנדל וג'ייק כהן, מנגד עלה עודד קטש עם לארי אובאנון, רביב לימונד, דוראנד סקוט, יינסי גייטס ויהונתן שולדברנד. גייטס היה חתום על הנקודות הראשונות של המשחק, אבל פארגו הגיב בשלשה ודאנק מצוין. אחרי שלוש דקות גודס הקפיץ מהספסל את סופוקליס שחורציאניטיס וסילבן לנדסברג, וכשסמית' הצטרף לפארגו עם דקות טובות הפער צמח ל-8:21. אלא שהאדומים התעשתו עם ריצת 0:8, והרבע הראשון הסתיים ב-16:21.

ברבע השני שחורציאניטיס עזר למקומיים לעצור את המפולת והפער טיפס בחזרה ל-16:26, לפני ששלשה של אובאנון שוב שמרה את הפועל תל אביב בתמונה, ויחזקאל סקוורר צימק ל-34:28 בלבד. שולדברנד הפתיע עם יכולת טובה בצבע, אלא שאז לימונד ספג את העבירה השלישית שלו, ולנדסברג נכנס לעניינים עם כמה צליפות אופייניות ודאג להוריד את מכבי תל אביב להפסקה ביתרון 34:43.

עוד באותו נושא

גיא גודס: "יש פה סימפטומים של לחץ, אולי יגיע עוד גארד"

לכתבה המלאה
ג'רמי פארגו שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
הוביל את ההסתערות בפתיחה. ג'רמי פארגו/ברני ארדוב

אלכס טיוס פתח ברבע השלישי ומיד ניפק הטבעה מרשימה, והוסיף מהלך של שלוש נקודות שהעלה את קבוצתו ל-36:50.
ההתקפה האדומה נבלמה כמעט לחלוטין פרט לכמה הבלחות של גייטס, היתרון של אלופת אירופה הגיע ל-42:59, אבל אז סקוט התעורר, צימק ל-59:48 ואילץ את גודס לקחת פסק זמן. שולדברנד המשיך להצטיין, אבל הרבע הסתיים ב-50:61 לצהובים.

קטש ראה את שחקניו פותחים מצוין את הרבע הרביעי, ולימונד כבר הקטין ל-64:58, עד שחסימה מצוינת של אוחיון הקפיצה מחדש את הצהובים בהיכל. אבל שורת איבודים עלתה לקבוצה של גודס ביוקר, לימונד נשאר מאופס והפועל תל אביב צימקה ל-67:65, שלוש דקות לסיום. כאן הצהובים עמדו בלחץ והעלו את היתרון ל-65:71, אבל שלשה גדולה של אובאנון 45 שניות לסיום קבעה 70:71 בלבד לצהובים. לימונד ביצע את העבירה החמישית שלו על רנדל, שקלע רק 1 מ-2 מהקו עם 13.5 שניות על השעון.

הדרמה נמשכה כשהצהובים בחרו לבצע עבירה על סקוט, שקלע רק 1 מ-2 מהקו 10.5 שניות לסיום, וכעבור שתי שניות פארגו חיקה אותו כשהחטיא את הראשונה וקלע את השנייה בצד השני, לפני שסקוט לקח אחריות במהלך האחרון, כשלקטש כבר נגמרו פסקי הזמן, וניסה שלשת ניצחון אפשרית מעל פארגו שהלכה החוצה, ומכבי תל אביב ניצחה 71:73.

רביב לימונד שחקן הפועל תל אביב  מול אלכס טיוס שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
כמעט עוד סנסציה. רביב לימונד/ברני ארדוב

סטטיסטיקה

מכבי תל אביב: סילבן לנדסברג 19 נקודות, דווין סמית' 13 (5 ריבאונדים), ג'רמי פארגו 12 (5 אסיסטים, 4 ריבאונדים), סופוקליס שחורציאניטיס 9 (7 ריבאונדים), אלכס טיוס 8 (8 ריבאונדים), יוגב אוחיון 5 (5 אסיסטים, 5 ריבאונדים), בריאן רנדל 5 (3 ריבאונדים), מרקיז היינס 2, ג'ייק כהן שיחק ולא קלע.

הפועל תל אביב: יינסי גייטס 17 נקודות (5 ריבאונדים), יהונתן שולדברנד 15 (8 ריבאונדים), רביב לימונד 12 (7 אסיסטים, דוראנד סקוט 12 (6 ריבאונדים), לארי אובאנון 8, ג'רום מימון 4 (4 ריבאונדים), יחזקאל סקוורר 3, ווילי וורקמן שיחק ולא קלע.

ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully