וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראשון בגביע המדינה: הפועל ירושלים רוצה להגיע לארנה

27.12.2014 / 17:18

האדומים יתארחו בראשון לציון ברבע גמר הגביע (20:45, ספורט 5), כשניצחון יעלה אותם לחצי הגמר שייערך באולמם הביתי. מכבי חיפה-גלבוע/גליל, ברק נתניה-הפועל אילת

שחקני הפועל ירושלים, ליאור אליהו, יותם הלפרין, ברייסי רייט. מגד גוזני
מבחן לא פשוט מול ראשון. שחקני הפועל ירושלים/מגד גוזני

מכבי ראשון לציון - הפועל ירושלים (20:45, משולב בספורט 5)

מכבי ראשון לציון הציגה את אחד ממשחקיה החלשים ביותר העונה בשמינית הגמר נגד בני הרצליה, ופיגרה ב-7 נקודות הפרש, 2 דקות לסיום, אך דקות אחרונות נהדרות של ג'רי סמית' ובעיקר אייזיאה סוואן, שקלע את סל הניצחון, שלחו אותם לרבע הגמר. בעיר היין רושמים עד כה עונה יוצאת מן הכלל, עם המקום השני הזמני בליגה, ומעמד רבע גמר הגביע, וזאת למרות שכר שחקנים מהנמוכים בליגה. הכתומים גברו עד כה על כל הקבוצות מהמקומות 6-12 בליגה, והפסידו במפגשים נגד הקבוצות במקומות 1-5 - מכבי והפועל תל אביב, עירוני נס ציונה וכמובן הפועל ירושלים. עם זאת, בראשון מאמינים ביכולתם להפתיע את ירושלים ולעלות לחצי גמר הגביע בפעם השנייה ברציפות.

רצף חמשת ההפסדים של הפועל ירושלים נקטע ביום חמישי עם ניצחון קל על רמת השרון מהליגה הלאומית, אך מד הלחץ בבירה עדיין לא ירד. בקבוצה סימנו לעצמם את גביע המדינה כאחת המטרות העונה, ואחרי ההדחה המשפילה מאירופה, והעובדה כי חצי גמר וגמר הגביע ייערכו באולמם הביתי, חובת ההוכחה עוברת לשחקנים של דני פרנקו. בירושלים שיחררו בסוף השבוע באופן רשמי את הסנטר פופס מנסה-בונסו, כשדרווין קיצ'ן ישחק נגד ראשון לציון את משחקו האחרון בתקופה הקרובה, כשלאחריה יקבל מנוחה כדי להתאושש משבר מאמץ ברגלו. בר טימור ששבר את האצבע ביורוקאפ לפני כשבועיים, ימשיך להעדר.

רמי הדר מאמן מכבי חיפה. אדריאן הרבשטיין
במומנטום חיובי. רמי הדר/אדריאן הרבשטיין

מכבי חיפה - הפועל גלבוע/גליל (20:00, משולב בספורט 5)

שלושה ניצחונות רשמה מכבי חיפה בארבעה משחקים מאז התפוצצות פרשת הסמים ושחרורם של ג'ף אלן ודמונטז סטיט. הקבוצה של רמי הדר הציגה בשני משחקיה האחרונים, נגד הפועל ירושלים בארנה וביום חמישי בשמינית גמר הגביע נגד הפועל חולון, משחק התקפי נהדר, כשהחיבור של מורן רוט לחבורה הקיימת נראה כמעט טבעי. בחיפה יודעים שהם קרובים מאוד להגיע לחצי גמר גביע המדינה, כשבסביבת הקבוצה הזכירו השבוע שבפעמיים האחרונות שהירוקים הגיעו לחצי גמר הגביע, הם המשיכו למעמד הגמר והגיעו באותה עונה גם לגמר הפלייאוף. במועדון מאמינים שרוממה יתמלא בצורה יפה לקראת ההתמודדות והשחקנים יקבלו תמיכה מלאה מהקהל הירוק.

גלבוע/גליל הגיעה לרבע גמר הגביע אחרי שכמעט רשמה את אחד ההפסדים המביכים בתולדותיה. הקבוצה של ברק פלג נזקקה לשלשה ענקית של אלכס יאנג 10 שניות לסיום כדי לנצח את מכבי הוד השרון, מהמקום ה-13 בליגה הלאומית, לאחר שהאדומים פיגרו לאורך רוב שלבי המשחק. בגלבוע אמרו לאחר המשחק כי "בגביע זוכרים רק שניצחת ולא איך ניצחת", וינסו להמשיך בדרך לחצי הגמר, הישג אליו לא הגיעו מאז עונת עונת 2005/6, כשהקבוצה נקראה עוד הפועל גליל עליון. שני שחקני הפנים האמריקאים של הקבוצה, ווין צ'יזם וג'רמייה ווילסון, מאכזבים את הצוות המקצועי, ובמועדון החלו לחפש חיזוק מתחת לסל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
מאמן הפועל אילת דן שמיר. מגד גוזני
אחרי שעבר בקושי את קרית גת, מצפה לו עוד מוקש מול יריבה מהלאומית. דן שמיר/מגד גוזני

ברק נתניה - הפועל אילת (19:45, משולב בספורט 5)

הקבוצה המפתיעה של הסיבוב הקודם, ברק נתניה, תנסה להמשיך במומנטום נגד אחת הקבוצות המשתפרות והיקרות בליגת העל. נתניה היממה בשמינית הגמר את עירוני נהריה אחרי משחק יוצא מן הכלל של הרב פופ, ששיחק בבני השרון לפני שנתיים, בתוספת תרומה סולידית של שני הישראלים המובילים של הקבוצה - ליאור שגב ואלירן גואטה, אוטוטו בן 40. אחת הבעיות המרכזיות של נתניה, שאילת צפויה לנצל, היא הסגל הקצר שעומד לרשותו של עידן פלדה, כשמלבד שלושת השחקנים שציינו, רק שלושה שחקנים נוספים מקבלים דקות משמעותיות - הזר השני פול מרגיני, וצמד הישראלים דניאל דנינו הצעיר ואיגור סימין. מצד שני, נתניה כבר עשתה ניצחונות גדולים בקופסל, והיא מסוגלת למתוח גם את אילת.

הקבוצה של דן שמיר יצאה ביום חמישי עם הכרטיס לרבע הגמר אחרי ניצחון דרמטי 78:82 על קרית גת מהלאומית, כשהאילתים פיגרו בנקודה, 2 דקות לסיום. בקבוצה לא מזלזלים ביריבות שמגיעות מהליגה השנייה, במיוחד אחרי הכמעט מפלה בסיבוב הקודם. עם זאת, היתרון הגדול של אילת על קבוצות אחרות שמגיעות למשחקים מהסוג הזה הוא הניסיון שיש לכל השחקנים שלה, כולל שני הזרים החדשים אדריאן יוטר ובריאן אסברי, גם במפעל, וגם באולם בנתניה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully