וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדלת עדיין לא נסגרה: האפשרויות של מקל לאחר השחרור מהפליקנס

שגיא רפאל

20.12.2014 / 9:40

מקל לא קיבל בניו אורלינס הזדמנות אמיתית, ולמרות שהקליעה לא הרשימה, במעט הדקות ששיחק הוא סיפק ניהול משחק שהיה חסר להם. מעבר לאירופה אפשרי, אבל לא כלכלי, ומקל, יכול לחתום על חוזה קצר בקבוצות NBA אחרות, שאולי יוביל לחוזה עד סוף העונה. שגיא רפאל על האופציות

גל מקל. מערכת וואלה!
קשה לומר שקיבל הזדמנות אמיתית. מקל/מערכת וואלה!

ניו אורלינס פליקנס שחררה את גל מקל מהקבוצה, למרות המחסור שלהם בגארדים. הניסיון בפליקנס היה קצר וארך בדיוק שבועיים. מתוך שמונה משחקים הישראלי שותף בארבעה, וקשה לומר שקיבל הזדמנות אמיתית. בדאלאס החוזה של מקל היה מובטח לשלוש עונות, ולכן גם אחרי שהמאבריקס שחררו אותו הם ממשיכים לשלם למקל את השכר המלא שהובטח לו. בניו אורלינס החוזה של הגארד הישראלי היה לא מובטח, מה שאומר שהפליקנס ישלמו חלק מזערי מהסכומים המדוברים (72 אלף דולר לפי האתר הופס הייפ).

מקל הוחתם ב-5 בדצמבר בניו אורלינס, בעיקר הודות לפציעה של אריק גורדון. כדי להבין למה הוחתם מלכתחילה, נצלול רגע לסיטואציה שגרמה לכך. ניו אורלינס פתחה את העונה עם ג'רו הולידיי, ואריק גורדון בעמדות הגארד. הגארד הבכיר הנוסף, טייריק אוונס, פתח בעמדת הסמול פורוורד. אוסטין ריברס וג'ימר פרדט הם שני המחליפים העיקריים בעמדות הגארד, כשגם הרוקי ראס סמית' יושב על הספסל ומחכה להזדמנות. לכאורה צפוף בעמדות הגארד, אבל איש מהם הוא לא עושה משחק, והפליקנס חשבו שמקל הוא האיש שיכול לעלות מהספסל ולרכז, ובכך לגרום לשאר לשחק בעמדות שלהם. בהתחלה זה אכן נראה כך, בהמשך פחות.

בניו אורלינס לא פוסלים להחזיר את גל מקל: "אוהבים אותו מאוד"

ניו אורלינס פליקנס שחררה את גל מקל

בלאט שלף שפן מהכובע וקליבלנד ניצחה את ברוקלין

הספרס הפסידו בפעם השנייה ברציפות ב-3 הארכות, ניצחון גדול לשיקגו

גל מקל שחקן ניו אורלינס פליקנס. AP
פתח לא רע סיחס לנסיבות, ואז נדחק מהרוטציה. מקל/AP

אוסטין ריברס היה שחקן תיכונים מוערך, והגיע לליגה מאוניברסיטת דיוק. ריברס נבחר 10 בדראפט 2012, אבל עד כה לא הצליח לממש את הפוטנציאל הגדול שלו. מעשית הפליקנס הרימו ידיים לגביו לאחר שלא הרימו את האופציה שהייתה להם על השחקן בעונה הבאה, וריברס יהיה שחקן חופשי בקיץ קרוב. ג'ימר פרדט היה קלעי גדול במכללות, וגם הוא נבחר 10 בדראפט, שנה לפני ריברס. הוא לא ממש הצליח להביא את הכישרון שלו לידי ביטוי בNBA- עד כה. הוא הגיע לניו אורלינס בקיץ על חוזה מינימום לעונה אחת. ראס סמית' הוא בחירת סיבוב 2 מהדראפט האחרון, ולמרות שמדברים על כשרון גדול, אף אחד לא ציפה ממנו ליותר מדי העונה.

הפציעה של אריק גורדון (הצפויה יש לומר, מאז עונת הרוקי הקלע המוכשר לא שיחק מעבר ל-64 משחקים בעונה) הפכה את הסגל הדליל של ניו אורלינס לבעייתי. לוק באביט הוקפץ לחמישייה, טייריק אוונס עבר לעמדת הגארד, אבל המאמן מונטי וויליאמס לא היה מרוצה מניהול המשחק של ריברס ופרדט, כשראס סמית' כלל לא מקבל הזדמנות. לתוך הסיטואציה הזו הובא גל מקל, בתקווה שהוא יוכל להיות מנהל המשחק מהספסל, ולשחק בחמישייה השנייה ליד אוסטין ריברס. ריברס היה ונשאר הגארד הבכיר מהספסל, והנפגע העיקרי מהגעתו של מקל היה דווקא ג'ימר החביב.

יום אחד אחרי החתימה מקל קיבל כמעט 11 דקות במשחק נגד הקליפרס. הקליעה הייתה חלודה ומקל החמיץ את כל 4 הזריקות שלקח אבל מסר 6 אסיסטים לעומת 2 איבודים. מקל חדר והוציא כדורים לקלעים, והיה נראה שיש לו כימיה טובה עם החברים החדשים לקבוצה. יומיים אחרי זה, באותו אולם, הפליקנס שיחקו נגד הלייקרס. מקל מסר 4 אסיסטים במחצית הראשונה, וקלע את 2 הנקודות הראשונות שלו כפליקן. 1 מ-5 מהשדה, הפעם ללא איבודים. המשחק השלישי היה הגרוע מכולם. 0 מ-5 מהשדה, אסיסט וחטיפה נגד ניו יורק ניקס. המשחק הרביעי שהתברר גם כמשחק האחרון, היה נגד האקסית דאלאס. 4 נקודות (2 מ-6 מהשדה), 2 אסיסטים וחטיפה היו התפוקה ב-9 דקות. ב-4 משחקים נוספים מקל היה בסגל, ולא שיחק, עד השחרור אתמול.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
מונטי וויליאמס מאמן ניו אורלינס הורנטס. Bill Haber, AP
המעבר של מקל מעמדת שחקן רוטציה לשחקן ספסל היה חד ומפתיע. מונטי וויליאמס/AP, Bill Haber
המעבר מעמדת שחקן רוטציה לשחקן ספסל היה חד ומפתיע. הקליעה של מקל הייתה חלודה, אבל זה היה צפוי משחקן שלא שיחק במסגרת תחרותית בחודש האחרון, והגיע לקבוצה חדשה עם סגנון משחק אחר

לא ברור מה בדיוק השתנה, והשמועות מניו אורלינס היו שמונטי וויליאמס מחבב את מקל. המעבר מעמדת שחקן רוטציה לשחקן ספסל היה חד ומפתיע. הקליעה של הגארד הישראלי הייתה חלודה, אבל זה היה צפוי משחקן שלא שיחק במסגרת תחרותית בחודש האחרון, והגיע לקבוצה חדשה עם סגנון משחק אחר. מקל התאמן לבד, ועבד על אלמנטים שונים במשחקו. שינוי כזה לוקח הרבה יותר מחודש, ויכול להיות שזה מה ששיבש את הקליעה שלו בניו אורלינס. מאידך, הוא ניהל משחק מצוין, עם 13 אסיסטים בסך הכל לעומת 2 איבודים ב-43 דקות משחק. לא ברור למה עוד ציפו ממנו בניו אורלינס.

במשחק נגד קליבלנד, המגמה כאמור השתנתה, מקל נשאר על הספסל, אוונס והולידיי שיחקו יותר דקות, ריברס שמר על המקום שלו ברוטציה, ופרדט שלא שיחק במשחקים הקודמים קיבל את הדקות של מקל. זה נמשך כך שלושה משחקים, עד שטייריק נפצע בברך. הפציעה הזו הייתה אמורה לפתוח למקל דקות. ריברס עבר לחמישייה, ומעשית לא נותרו מחליפים על הספסל. הולידיי וריברס שיחקו דקות ארוכות, והגארד המחליף היחיד היה ג'ון סלמונס הוותיק. אמש הגיעה הפתעה נוספת עם השחרור של מקל מהקבוצה, ובהתחשב בפציעה של טייריק זה היה מאוד לא צפוי.

מונטי וויליאמס אמר שהדלת לא סגורה בפני מקל, ויכול להיות שהם יחזירו אותו לקבוצה מאוחר יותר. בנוסף הוא אמר שהם החתימו את מקל כדי לראות אותו מקרוב, והחליטו ללכת בכיוון שונה, אבל אהבו את מה שהביא לקבוצה. השמועות בתקשורת האמריקאית היא שניו אורלינס חושקים בג'אמיר נלסון. נלסון עבר אמש לבוסטון בטרייד ששלח את רונדו לדאלאס. הוא חתם בדאלאס בתחילת העונה כדי לשחק בקונטנדרית, ולא בטוח שירצה להישאר בבוסטון. הצפי הוא שזה יגיע לביי אאוט בימים הקרובים, והפליקנס מקווים להנחית את נלסון אצלם. מצד שני הפליקנס יכלו לחכות עם השחרור עוד מספר ימים שכן שום דבר עדיין לא קרה עם נלסון, ולאור הפציעה של טייריק לא תזיק להם הנוכחות של מקל בסגל.

עומרי כספי שחקן סקרמנטו קינגס מול טייריק אוונס שחקן ניו אורלינס פליקנס. AP
הפליקנס יכלו לחכות עם השחרור עוד מספר ימים שכן לאור הפציעה של טייריק לא תזיק להם הנוכחות של מקל בסגל. אוונס/AP
מקל שיחק בארה"ב שנה וחצי, אבל דאלאס משלמת לו על שלוש עונות מלאות. אם גל חוזר לישראל הוא יצטרך לשלם מס מלא על הסכומים האלה. בעיה דומה הייתה עם יותם הלפרין בעבר, הבעיה הזו תהפוך חזרה לארץ ללא כלכלית

מקל כעת עומד שוב בפני תהליך וייברס. ב-48 השעות הקרובות קבוצות הNBA- יוכלו לקחת אותו מהווייברס עם החוזה הנוכחי שיש לו בפליקנס. הסיכוי שזה יקרה נמוך, אבל אם כן, זה יפתור את בעיית לאן ממשיכים מכאן. אם אף קבוצה לא תדרוש אותו, מקל יהפוך שוב לשחקן חופשי ויוכל לחתום בכל קבוצה שתרצה אותו.

קשה לראות קבוצה שתיתן עכשיו למקל חוזה, אבל ה-5 בינואר קרוב, והחל מהתאריך הזה, קבוצות יוכלו להחתים שחקנים על חוזה ל-10 ימים (וכנראה זה מה שמונטי וויליאמס התכוון כשאמר שיכול להיות שיחזירו אותו בעתיד). אם ירצו, יוכלו להחתים אותו ל-10 ימים נוספים, ולאחר מכן יצטרכו להחתים אותו עד סוף העונה. קבוצות משתמשות בחוזים האלה כדי לבחון שחקנים ויש כאלה שזוכים בחוזה המיוחל עד סוף העונה. הכול תלוי ביכולת שמקל יפגין, אם יקבל הזדמנות. מן הסתם יש הצעות מאירופה וגם מישראל. הסיכוי שיחזור לישראל די נמוך בעיקר עקב בעיות מס. מקל שיחק בארה"ב שנה וחצי, אבל דאלאס משלמת לו על שלוש עונות מלאות. אם מקל חוזר לישראל הוא יצטרך לשלם מס מלא על הסכומים האלה. בעיה דומה הייתה עם יותם הלפרין בעבר, הבעיה הזו תהפוך חזרה לארץ ללא כלכלית.

מעבר לאירופה אפשרי, אבל נראה שמקל רוצה למצות את חווית ה-NBA. האופי והנחישות שלו תמיד לקחו אותו רחוק יותר ממה שציפו ממנו, ואין שום סיבה שהוא יישבר עכשיו. יש לו את הכישרון להיות רכז שני. הקליעה בעייתית אבל מקל עובד עליה. רוב הרכזים בדרג שלו הם בעיקר סקוררים, והישראלי הוא קודם כל מנהל משחק. זה היתרון שלו עליהם. הוא ימשיך להתאמן, בתקווה להיות מוכן להזדמנות הבאה. במוקדם או במאוחר היא תגיע.

גל מקל שחקן נבחרת ישראל. יוסי ציפקיס
יקווה לקבל חוזה לעשרה ימים שייתן לו הזדמנות נוספת. מקל/יוסי ציפקיס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully