וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניו אורלינס פליקנס שחררה את גל מקל

הגארד הישראלי, ששותף בארבעה משחקים בלבד ונדחק מהרוטציה בתקופה האחרונה, נחתך מהקבוצה. הפליקנס: "הסגל מונה 14 שחקנים כרגע". קיימת אפשרות שיוחתם מחדש בקבוצה על חוזה נמוך יותר

גל מקל שחקן ניו אורלינס פליקנס. AP
נגמר מהר. מקל/AP

שוב הוא בלי קבוצה: גל מקל שוחרר היום (שישי) מניו אורלינס פליקנס, אחרי ששיחק במדיה ארבעה משחקים בלבד. מקל לא שותף בחמשת משחקיהם האחרונים של הפליקנס. בהודעה לתקשורת נמסר: "ניו אורלינס פליקנס שחררה היום מהקבוצה את את הגארד גל מקל. מקל הוחתם ב-5 בדצמבר על חוזה חופשי לא מוגן. מקל שיחק ארבעה משחקים עם ניו אורלינס. הסגל של ניו אורלינס עומד כרגע על 14 שחקנים". מכבי תל אביב עוקבת כל העת אחר מצבו של גל מקל ב-NBA, והיא מעוניינת לצרפו לשורותיה אם יחליט לוותר על חלום ה-NBA בעונה זו ולשוב לאירופה.

מה-5 בינואר מקל יוכל לחתום על חוזים לעשרה ימים בקבוצות ה-NBA השונות, כך שייתכן מאוד שקבוצות שיצטרכו גארד מחליף לתקופה קצרה יצרפו אותו לשורותיהן. לא מן הנמנע שאם זה יקרה, ומקל יחתום לעשרה ימים בקבוצת NBA, הוא ימשיך עד סוף העונה.

בנוסף, עם שחרורו, גל מקל נכנס להליך שנקרא ווייבר (Waiver) שקיים ב-NBA. קיימת אפשרות שניו אורלינס העבירה את מקל להליך ווייבר, כדי שבעוד פחות מיומיים היא תוכל להחתים אותו על חוזה חדש בקבוצה בעלות נמוכה יותר.

לפי שיטת ה"ווייבר", שחקן שנחתך לרוב לא הופך מיד לשחקן חופשי. במשך יומיים הוא נמצא בתהליך שבו כל יתר 29 קבוצות הליגה יכולות לנסות לצרף אותו, ותזכה בו הקבוצה שיש לה את ההצעה הכי גבוהה. אם מספר קבוצות מגישות הצעה במסגרת ה"ווייבר", ישנן מספר קטגוריות לפיהן ניתנת עדיפות לקבוצה החלשה יותר, וזאת כדי לשמור על האיזון בליגה. כדי להגיש בקשה שכזו, הקבוצה צריכה מקום מתחת לתקרת השכר כדי לעמוד בחוזה עליו השחקן חתום. אם 48 השעות חולפות ואף קבוצה לא רוצה את השחקן ששוחרר, הוא רשאי לחתום היכן שהוא בוחר.

גל מקל שחקן ניו אורלינס פליקנס. AP
האם ניו אורלינס תשתמש בווייבר כדי להחתימו על חוזה נמוך יותר? מקל/AP

מקל הרשים בליגת הקיץ במדי דאלאס מאבריקס, קבוצתו הקודמת בליגת הכדורסל הטובה בעולם, אולם לפני תחילת העונה שוחרר מהמאבס. אינדיאנה הייתה מעוניינת ברכז הישראלי, אולם בעיות ויזה מנעו ממנו להצטרף לפייסרס. לאחר שנבחן בלוס אנג'לס לייקרס, החליטה ניו אורלינס להחתימו והוא הצטרף לקבוצתו של אנתוני דייויס. מקל שיחק ארבעה משחקים בלבד במדי הפליקנס, רשם ממוצע של 10.8 דקות, 1.5 נקודות (15% מהשדה), ומסר 3.3 אסיסטים. הפליקנס מעוניינים לצרף לשורותיהם את הגארד ג'אמיר נלסון, לאחר שזה עבר מדאלאס לבוסטון במסגרת הטרייד על רייג'ון רונדו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully