וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'ורדי קרויף: "אולי אנחנו צריכים להתנצל שיש לנו את זהבי"

18.12.2014 / 12:49

"בסוף תראו שנוסא תורם לנו המון", "הישארות זהבי לא ב-100 אחוז בידיים שלנו", "התקציב שלנו לא 100 מיליון שקל, אולי חצי מזה", "אחליט לגבי העתיד שלי במרץ". ג'ורדי קרויף דיבר על הכול במסיבת עיתונאים

צילום: קובי אליהו, עריכה: טל רזניק

אחרי ההעפלה של מכבי תל אביב אתמול (רביעי) לגמר גביע הטוטו עם ניצחון 0:1 על הפועל חיפה, כינס הבוקר ג'ורדי קרויף מסיבת עיתונאים. המנהל המקצועי של אלופת המדינה התייחס למצבה של קבוצתו, הדגיש שהוא דווקא אוהב את המצב שבה היא נמצאת אחרי השלמת הסיבוב הראשון בליגת העל אותו סיימה במקום השני במרחק של שתי נקודות מעירוני קרית שמונה, הבהיר כי לא ימהר לחזק את הסגל בינואר ויעשה זאת בהתאם לאפשרויות שיהיו בשוק, וגם דיבר בנוגע לעדן בן בסט תוך שהוא מדגיש פעם נוספת שההחלטה כולה היא של המאמן שנאלץ להתמודד עם סגל איכותי. ועל מה עוד הוא דיבר? על הקשר עם התקשורת, העתיד שלו במועדון ועל הציפיות שלו מהקהל בנוגע לנוסא איגייבור.

ג'ורדי קרויף המנהל המקצועי של מכבי תל אביב. קובי אליהו
בינתיים הוא כאן. קרויף/קובי אליהו
"ערן הוא שחקן מדהים ולא צריך להגיד הרבה דברים. הסטטיסטיקה אומרת את הכול במקרה שלו. זה נכון שהקבוצה מתבססת הרבה מאוד על ערן ועל האופי שלו. כששחקן מבקיע 16 משחקים ברציפות, אני רק יכול להגיד וואו והלוואי שזה ימשיך"

"אני חושב שהיו לנו הרבה קשיים בחודשים הראשונים. היינו צריכים לשחק שישה משחקים מחוץ לבית, חיפשנו מאמן, עברנו תקופת קדם עונה קשה, זה לוקח זמן, אבל אני חושב שבסופו של דבר כשמכבי תל אביב מנצחת 12 משחקים אין סיבה להתלונן, ובמיוחד עם העונש שספגנו לשחק מחוץ לבלומפילד. זה לא היה פשוט. אני לא חושב שיש לנו סיבה להתלונן", אמר קרויף בהתייחס למצבה של מכבי תל אביב.

קרויף נשאל על היכולת, ואמר: "אני חושב שהשחקנים שנמצאים כאן והשחקנים שנכנסים כמחליפים נותנים מעצמם 100 אחוז. הם יודעים שיש עוד שחקנים איכותיים בסגל. אני מסתכל על זה שבכל יומיים-שלושה התקשורת מדברת על שחקנים שלא משחקים. אני חושב שזה מחמיא לסגל של מכבי תל אביב. יש הרבה תחרות. כל אחד נותן את מה שהוא יכול למכבי ומנסה להשתפר. על זה אנחנו עובדים כל יום".

קרויף נשאל על ההבדלים בין השנה לשנה שעברה, ואמר: "אני חושב שככל שיש סגל יותר איכותי, יש יותר תחרות. אני חושב שזה סימן טוב למכבי תל אביב. הסולידריות והאחידות בחדר ההלבשה הם מה שמייחדים את מכבי תל אביב בשנתיים-שלוש האחרונות. מי שלוקח את ההזדמנויות ומנצל אותן, ממשיך לשחק".

קרויף נשאל לגבי התלות בערן זהבי, ואמר: "אולי נצטרך להתנצל על זה שיש לנו את ערן זהבי? אם מסתכלים על הסטטיסטיקה, ערן הוא שחקן מדהים ולא צריך להגיד הרבה דברים. הסטטיסטיקה אומרת את הכול במקרה שלו. זה נכון שהקבוצה מתבססת הרבה מאוד על ערן ועל האופי שלו. כששחקן מבקיע 16 משחקים ברציפות, אני רק יכול להגיד וואו והלוואי שזה ימשיך. הוא מבקיע אחוז גבוה מהשערים של הקבוצה, אבל רוב הקבוצות מקבלות את מרבית השערים שלהם מהחלוצים, כמו שקורה אצלנו".

עוד באותו נושא

ברק יצחקי: "אני יודע מהפציעה הקודמת שאפשר לחזור יותר חזקים"

לכתבה המלאה
עדן בן בסט, מכבי תל אביב. ברני ארדוב
"המאמנים הם אלה שקובעים". עדן בן בסט/ברני ארדוב
"בחודש מרץ אפגש עם גולדהאר כדי להחליט על עתידי. אני לא חושב שזה רלוונטי כרגע לעסוק בזה. לא דנתי על עתידי עם אף אחד. אני לא מציב את עצמי בשוק, לא שמתי את עצמי שם"

קרויף נשאל מה יש לו להגיד על האוהדים שחוששים שהוא ייקח עימו את ערן זהבי אם יעזוב, ושאל: "זה האוהדים חוששים או שאתה חושש? ברור שערן זהבי הוא שחקן של מכבי תל אביב. יש לו חוזה, הוא עושה עבודה פנטסטית. ניסינו להראות לו שאנחנו הוגנים עם השחקנים שלנו. מה שיקרה בעתיד זה לא משהו שנמצא בידיים שלנו. מכבי תל אביב לא רוצה למכור את השחקנים הכי טובים שלה בינואר. לפעמים זה לא נמצא ב-100 אחוז בידיים שלנו. הוא לא חושב על שום דבר פרט להגעה למשחק הבא ולנצח. זה היפותטי. כרגע אין מחשבות על מה שיקרה אם ואם. אני לא יכול לענות. הדבר היחיד שאני יכול להגיד זה שערן זהבי עובד ב-100 אחוז עבור המועדון, הוא אומר כל הזמן שהוא מחויב למועדון".

קרויף התייחס להשפעה של פאקו אייסטרן, ואמר: "כל מאמן הוא שונה. אני חושב שאוסקר עבר תקופה קשה בליגת האלופות כי היה לו סגל קצר. היו לנו עוד בעיות. לפאקו יש סגל יותר חזק. המפעלים האירופיים הם חזקים מאוד וקשה מאוד לשלב ביניהם לבין הליגה. מאמנים צריכים להתאים את עצמם למצב הנוכחי. יש כל הזמן עליות ומורדות וזה קשה להגיע ליציבות. עברנו רגעים קשים כשאוסקר עזב, היה לנו את הדרבי. עם פאקו אנחנו משחקים כדורגל התקפי מאוד ויוצרים הזדמנויות".

המנהל המקצועי גם התייחס לעתידו, ואמר: "בכנות, אני לא חושב על זה. דיברו על זה אחרי האליפות הראשונה והשנייה, אבל אני מתמקד בעבודה כאן יותר מתמיד. אנחנו רוצים לזכות בגביע, זו מטרה חשובה, ואני מתמקד בעתיד של המועדון. אני מתמקד בצירוף השחקנים הכי טובים למכבי בקיץ הבא. אני נהנה כאן. אני חושב על אופציות לחזק את הסגל בעתיד. בחודש מרץ אפגש עם גולדהאר כדי להחליט על עתידי. אני לא חושב שזה רלוונטי כרגע לעסוק בזה. לא דנתי על עתידי עם אף אחד. אני לא מציב את עצמי בשוק, לא שמתי את עצמי שם".

קרויף גם דיבר על עתידו של עדן בן בסט, ואמר: "אני למדתי דבר אחד בזכות אבא שלימד אותי: אל תאמין למה שכותבים בעיתונים. אני אומר לאוהדים שיפסיקו לקרוא כי ההיפך הוא דווקא הנכון. אני רק יכול להגיד שיש הרבה תחרות בקבוצה. הטובים ביותר משחקים. המסר הוא שהמאמנים הם אלה שקובעים. המאמנים צריכים להרגיש אותם ובהתאם לכך להרכיב את ההרכב. אני מכבד את זה. תפקידי לתת למאמן את האפשרות להתמודד עם הסגל המאוזן ביותר ואני לא מתערב בבחירת הסגל או ההרכב. יש לנו סגל עם הרבה סולידריות. אני יכול להגיד שהסולידריות שקיימת בחדר ההלבשה היא פי עשרה ממה שחושבים. יש שחקנים שמשחקים פחות ויש כאלה שיותר".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קרויף מבקש לתמוך בו. איגייבור/מערכת וואלה!, צילום מסך
"אני הבאתי את השחקנים או המלצתי עליהם. יש לי את האחריות על אותם שחקנים. אם יש לכם תלונות, תצעקו עליי, אבל תתמכו בשחקנים כי בסופו של דבר השחקנים מייצגים את המועדון בצורה הכי טובה שיכולה להיות"

קרויף הדגיש לגבי אפשרויות הרכש שעומדות בפניו בינואר: "אם נמצא את השחקן הנכון, נצרף אותו". על האפשרות שבן בסט יעבור למכבי חיפה הוא הוסיף: "לא שמעתי את זה. אני אתן למאמן את הטלפון שיתקשר אליי. מעבר לזה - אין תגובה". קרויף גם התייחס לתקשורת ולידיעות שמתפרסמות בה ופנה לאוהדים: "כשאתם קוראים את המילה גורם, פשוט אל תאמינו לשום דבר. אני עד עכשיו מחפש מי זה אותו גורם".

קרויף התייחס גם לשאלת התקציב של מכבי תל אביב והכחיש כי מדובר בסכום של כ-100 מיליון שקל: "החלום שלנו הוא לקדם את מכבי תל אביב לאירופה. ניסינו והיינו קרובים לעשות דברים יפים בקיץ. בכל שנה זה יותר קשה להחתים שחקנים מכיוון שהרמה עולה. זה הופך להיות קשה יותר לשדרג את הקבוצה. יש תקציב, שמעתי הרבה ברווזים שמדברים על התקציב שלנו. אני יכול לומר שזה הרבה פחות. יש ברווז אחד שמדבר וכל השאר הולכים אחריו. אני לא מתלונן על שום דבר, מיטש עושה את הדברים באחריות. אנחנו צריכים להיות אחראים מבחינת הכספים שאנחנו מוציאים. אני לא יודע מאיפה הביאו את זה שיש לנו תקציב של 100 מיליון שקל, אני מעריך שזה בערך חצי".

קרויף דיבר גם על תגובות הקהל בנוגע לנוסא איגייבור ואמר: "אני לא אוהב לדבר על שחקנים יחידים. אני פונה לאוהדים ומבקש שאחרי הזמנים הקשים שהיו לנו, תתמכו בכל הקבוצה. המאמנים מקבלים החלטות על פי מה שהם רואים באימונים והם לא ישנו את ההחלטה בגלל שמישהו אחד אוהב או לא אוהב שחקן כזה או אחר. אני הבאתי את השחקנים או המלצתי עליהם. יש לי את האחריות על אותם שחקנים. אם יש לכם תלונות, תצעקו עליי, אבל תתמכו בשחקנים כי בסופו של דבר השחקנים מייצגים את המועדון בצורה הכי טובה שיכולה להיות. לא כולם מבינים את הערך של המאבק שהיה לנו באירופה. גם לגבי נוסא, הוא הגיע באמצע הקונפליקט, אמר שהוא אוהב את ישראל, ומבחינתי הוא מקבל יותר כבוד על כך. אני חושב שהוא שחקן טוב מאוד. אתם תראו בסופו של דבר שלבחור הזה יש ערך מוסף. כדי להיות אלופים, חייבים להיות מאוחדים. אני ממליץ להשקיע את האנרגיה בדברים חיוביים כדי לתמוך בשחקנים. רק ככה הם ישחקו יותר טוב. אני מבין שלכל אחד יש דעה, אבל צריך לתת את הכבוד והדחיפה לכל מי שמשחק".

גם על המחאה כנגד בן רייכרט אמר קרויף: "אני אומר: בואו נשים את האנרגיות במקומות הנכונים כדי לנצח את המשחקים. רייכרט מבחינתי הוא כישרון גדול, הוא מעורר התעניינות מצד מועדונים אחרים. הוא משחק עם הרבה אופי, בעונה שעברה הוא קיבל הרבה כרטיסים צהובים, וזה אומר שיש לו אופי ומה שמתאים למכבי תל אביב". על הביקורות כנגד חואן פאבלו הוא אמר: "ההחלטה מי משחק ומי לא היא של המאמן. התקשורת לא רואה את האימונים. אני מכבד את כל הדעות, אבל אני מכבד בעיקר את ההחלטה של המאמנים המקצועיים".

על ההישג הכי משמעותי מאז שהוא הגיע למכבי תל אביב, אמר קרויף: "יצרנו יחד. הבאנו למצב שיש חדר הלבשה מאוחד. גם אחרי תיקו יש אנשים מאוכזבים, אבל הם נשארים מאוחדים. כולם נותנים הרבה. הדבר הכי חשוב שעשיתי זה להוציא את התקשורת מהקבוצה. המועדון צריך להנהיג את הקבוצה ולא התקשורת. חתכנו את הקשר בין הקבוצה לתקשורת. התפקיד שלכם זה להביא את האינפורמציה, התפקיד שלנו הוא למנוע מכם. לפעמים אתם מנצחים, לפעמים אנחנו. זו תחרות בריאה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully