וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זוכים ובוכים: מצבם המדאיג של אלופי העולם מנבחרת גרמניה

21.12.2014 / 12:30

חלקם פצועים, אחרים סובלים, השאר רבים עם המאמן או יורדים ליגה. אומנם נוייר, קרוס ומולר ממשיכים לחייך ולקבוע שיאים, אבל יותר מדי גיבורים של אלופת העולם עברו חצי עונה לא קלה מאז שגרמניה הניפה את גביע העולם בקיץ. רגע אחרי היציאה לפגרת חורף, תמונת מצב מדאיגה

שחקני נבחרת גרמניה חוגגים. GettyImages
רק מעטים מהם חוגגים העונה. שחקני נבחרת גרמניה/GettyImages

ב-13 ביולי הם היו על גג העולם. אלופי העולם. הם רקדו על כר הדשא במרקאנה, התחבקו עם הקנצלרית אנגלה מרקל ועשו סלפי עם ריהאנה. אמנם מאטס הומלס היה הנציג הפעיל היחיד של בורוסיה דורטמונד בגמר בו ניצחה נבחרת גרמניה 0:1 את ארגנטינה, אבל הגאווה במועדון הייתה עצומה בזכות לא פחות מחמישה שחקנים שנכללו בסגל שלקח יואכים לב לטורניר הגביע העולמי בברזיל. וזה עוד אחרי שמרקו רויס נגרע בגלל פציעה.

באיירן מינכן סיימה סיבוב ללא הפסד וממשיכה לנפץ שיאים

בסטיאן שווינשטייגר חזר לכבוש ויודע למי להודות

מרקו רויס נהג בלי רשיון ונקנס ב-540 אלף יורו

רומן ויידנפלר שוער דורטמונד. GettyImages
שילם את המחיר על העונה הרעה של דורטמונד בליגה. רומן ויידנפלר/GettyImages

ב-13 בדצמבר, חמישה חודשים אחרי אותו ערב בלתי נשכח, שוב הומלס היה הנציג הפעיל היחיד. רק הפעם היה זה באצטדיון האולימפי בברלין, שם דורטמונד הפסידה 1:0 להרטה וירדה שוב אל המקום ה-16 המוליך למשחקי המבחן. רומן ויידנפלר, אריק דורם ומתיאס גינטר, שהיו בסגל למונדיאל ולא שותפו, נותרו בברלין על הספסל. השוער איבד את מקומו בהרכב ושני שחקני ההגנה הצעירים לא הוכיחו את עצמם. הנציג החמישי, קווין גרוסקרויץ, אפילו לא נכלל בסגל.

"האם חמישה אלופי עולם ימצאו עצמם בקיץ הקרוב בליגה השנייה?", תהו בגרמניה לאור מצבה העגום של סגנית האלופה. ואולי שם, בגמר בברזיל, החל להתגלגל כדור השלג שבדורטמונד לא מסוגלים לעצור. ובעצם, הם לא לבד. שחקני דורטמונד הם לא אלופי העולם היחידים שמתקשים להתמודד עם היום שאחרי הרגע הגדול בקריירה. יש כמה יחידי סגולה, אבל מסביבם הצרות באו בצרורות. פציעות למכביר, סיטואציה מקצועית בעייתית, עימות עם מאמן ועוד. מה עובר על אלופי העולם?

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
שוער נבחרת גרמניה, מנואל נוייר. GettyImages
לא הסתנוור לרגע. מנואל נוייר/GettyImages

המסודרים

מנואל נוייר

בגיל 28, המונדיאל רק עזר לנוייר למצב את מעמדו כשוער הטוב בעולם. הוא הצטיין בשלבי ההכרעה במונדיאל, זכה להערכה כאחד משלושת המועמדים לפרס כדור הזהב וממשיך לככב בבאיירן מינכן עם שיא חדש של ארבע ספיגות בלבד בסיבוב הראשון (17 מחזורים). לא הסתנוור לרגע מהמחמאות והעלה לדרגת אומנות את משחק הרגל שלו. השוער המודרני.

תומאס מולר

השחקן המצטיין של הגביע העולמי, לדעת רבים, ממשיך בשלו. הוא האנטי-כוכב המושלם. אף אחד לא מרגיש בנוכחותו, הוא לא עושה שום דבר ספקטקולרי, אבל הוא תמיד שם. שבעה שערי ליגה ושבעה בישולים ב-16 משחקים ועוד שלושה שערים בליגת האלופות. מה צריך יותר?

מריו גצה

כובש שער הניצחון בגמר מינף את עצמו בזכות תהילת המונדיאל. אחרי עונת התאקלמות לא פשוטה בבאיירן מינכן, הוא כבר לא סובל מפציעות ומקבל יותר הזדמנויות בהרכב. יש לו שבעה שערי ליגה ב-16 משחקים (14 בהרכב), עוד שלושה שערים בליגת האלופות ואחד בגביע. פפ גווארדיולה אמנם עצר לו את התנופה כדי להרוויח שחקנים נוספים, אבל גצה בקצב הנכון לקראת העונה הטובה בקריירה מבחינת סטטיסטית.

טוני קרוס

היחיד שעזב את באיירן מינכן לאחר המונדיאל. הימר בגדול, וגם הצליח. המאסטרו של השביעייה לרשת ברזיל בחצי הגמר החליט לעבור לריאל מדריד, גרם לקרלו אנצ'לוטי להתאהב תוך רגעים ומיד הפך למנוע של אלופת אירופה. שער אחד ושבעה בישולים בליגה יש למומחה הקרנות של ריאל, שהשתלב נהדר בשיטה והוסיף מימד של תחכום שהיה חסר לבלאנקוס. יש לו חלק חשוב ברצף הניצחונות ההיסטורי וגם שלושה תארים עולמיים תוך שנה.

ג'רום בואטנג

יציב בהרכב באיירן מינכן, הבלם המועדף על פפ גווארדיולה. הרוויח נקודות זכות רבות בזכות ההופעה המשובחת בגמר המונדיאל והעונה גם כבש את שער הניצחון מול האקסית מנצ'סטר סיטי בליגת האלופות.

שקודראן מוסטפי

ההפתעה הגדולה של יוגי לב במונדיאל. מוסטפי תפס את המקום האחרון בטיסה לברזיל, רק בגלל הפציעה של רויס. זה לא מנע מהמאמן לתת לו שלוש הופעות בטורניר, אפילו כמגן ימני בשמינית הגמר נגד אלג'יריה. הבלם בן ה-22 ביצע קפיצת מדרגה עם המעבר לוולנסיה, שם הפך לשחקן חשוב בחוליית ההגנה ואף כבש כבר שלושה שערים.

כריסטוף קראמר

האיש וזעזוע המוח. קשר מנשנגלדבאך ערך את הופעת הבכורה בהרכב הנבחרת דווקא בגמר, כשהוקפץ דקות לפני השריקה במקום סמי חדירה שנפצע. קראמר נפגע בראשו, המשיך לשחק ולבסוף נאלץ לצאת כשאין לו מושג קלוש היכן הוא נמצא. למרות השער העצמי ההזוי מ-40 מטר נגד דורטמונד, הקשר בן ה-23 מציג יכולת טובה מאוד בגלדבאך, זוכה להערכה מקיר לקיר (כולל שבחים מצד קרלו אנצ'לוטי) וצפוי להתקדם בקרוב.

רון רוברט צילר

לשוער השלישי של גרמניה במונדיאל יש סעיף שחרור נמוך יחסית של 7 מיליון יורו, וכבר חודשים מדברים על האפשרות שדורטמונד תנצל זאת כדי להחליף את ויידנפלר. צילר בן ה-25 אמנם ספג 26 שערים, כולל 13 בארבעה משחקים, אבל בסך הכול יש לו עונה טובה. הוא שמר שבע פעמים העונה על רשת נקייה בליגה (שני רק לנוייר) ונחשב למניה בטוחה בהאנובר.

ועכשיו לבעיות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

המושבתים

פיליפ לאהם

הקפטן פרש מהנבחרת חמישה ימים אחרי שהניף את הגביע העולמי, אבל קללת הפציעות רדפה אותו. ארבעה חודשים בדיוק אחרי הודעת הפרישה, יצאה הודעה נוספת, הפעם מטעם באיירן מינכן שבישרה על "פציעה קשה לפיליפ לאהם". המגן בן ה-31, מהשחקנים האהובים על אנשי מקצוע בעולם כולו, שבר את הקרסול בנובמבר ויחזור רק לקראת מרץ 2015. באיירן מחכה לקפטן שלה.

בסטיאן שווינשטייגר

משחק הליגה הראשון של שווינשטייגר בהרכב היה בשבת שעברה, בדרבי נגד אוגסבורג. מאז גמר המונדיאל ועד נובמבר הוא שיחק רק במשחק אימון אחד בו נפצע בברכו והושבת לשלושה חודשים. שווינשטייגר חזר עם בישול כמחליף נגד הופנהיים והוסיף שער נפלא בכדור חופשי נגד מיינץ בשישי, אך הוא עדיין בשלבי הרצה. העונה שלו תתחיל רק לאחר פגרת החורף.

סמי חדירה

הקשר שנפצע לפני הגמר אמור היה לעזוב את ריאל מדריד בקיץ וכבר היה בדרכו לארסנל או לבאיירן, אך דרישות כספיות מופרזות דחו את המעבר לקיץ הבא, אז הוא מסיים חוזה. בינתיים, הוא לא ממש יכול לשווק את עצמו כסחורה חמה. הדיבורים על מעבר והפציעות התכופות הוציאו אותו מהרוטציה, וכשחזר גילה שקרוס השתלט לו על המשבצת. 51 דקות ליגה בחצי עונה מספרות את הסיפור.

מסוט אוזיל

החצי השני של חדירה מימי ריאל מדריד נמצא לצדו גם כאן. אוזיל קיבל זמן התאוששות ארוך מארסן ונגר לאחר המונדיאל, חזר בעצלתיים והיה כתובת מרכזית לביקורות, עד שנפצע בברך במשחק נגד צ'לסי בתחילת אוקטובר. הפליימייקר חזר להתאמן השבוע ואולי ישוב לפעילות עוד לפני השנה החדשה. יש לו הרבה מה להוכיח.

יוליאן דראקסלר

היהלום של שאלקה, אחד הצעירים המבטיחים בכדורגל האירופי, נפצע בסוף אוקטובר במשחק נגד אוגסבורג ועבר ניתוח בגלל קרע בשריר הירך האחורי. הוא יחזור למגרשים, בשאיפה, רק בחודש פברואר. הפציעה הזו עצרה את ההתקדמות שלו ומעכבת אפשרות שיירכש על ידי ריאל מדריד.

* מרקו רויס

אמנם לא היה בין 23 שחקני הסגל בברזיל בגלל אותה פציעה טראגית, אבל גם עליו הקללה לא פסחה. רויס חזר לשחק באוגוסט, נפצע בספטמבר במשחק הנבחרת נגד סקוטלנד ואז נעדר לעוד חמישה שבועות. באוקטובר התאושש, נכנס לעניינים עם חמישה שערים בשבעה משחקים, ואז שוב הושבת במשחק נגד פאדרבורן. היה חשש לקרע ברצועה, אך בסופו של דבר הודיעה דורטמונד על חזרה שלו לאחר פגרת החורף, כשבקיץ הכוכב בן ה-25 צפוי לעבור ולנסות להימנע מפציעות בתחנה החדשה (באיירן, ריאל או צ'לסי). עד אז, הוא צריך להתמודד עם קנס חסר תקדים לאחר שנהג (שוב) ללא רשיון.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הרגע העצוב של באיירן. פיליפ לאהם לאחר שנפצע/מערכת וואלה!, צילום מסך

המסונוורים

מירוסלב קלוזה

מלך השערים של הגביע העולמי בכל הזמנים, שתיאר את השריקה לסיום הגמר במרקאנה כרגע הגדול בקריירה שלו, בקושי רואה דשא העונה. קלוזה הסתכסך בלאציו עם המאמן סטפנו פיולי, פתח רק חמש פעמים בהרכב בליגה והסתפק בשלושה שערים עד כה. המאמן טען שהמפציץ הגרמני פצוע, קלוזה הכחיש ועקץ ("לשחק כדורגל, מה שאני לא מרבה לעשות העונה, זה דבר יפה שחלמתי עליו מילדות") לפני שפיולי שינה גישה והבהיר שניסה לנער את אלוף העולם שחזר ב"מוד" שונה מברזיל. החלוץ בן ה-36 אמר שיישאר עד סוף העונה בלאציו, שבינתיים מסתדרת היטב גם בלעדיו. חוזהו בכל מקרה לא יוארך והוא עשוי לסגור מעגל בקייזרסלאוטרן.

אנדרה שורלה

האס של גרמניה במונדיאל. שורלה קם מהספסל וכבש נגד אלג'יריה, הוסיף צמד בשביעייה נגד ברזיל ותרם את חלקו גם בגמר. הוא סיפק את הסחורה כמוציא לפועל של המתפרצות בכל פעם שנדרש, ועושה זאת גם בצ'לסי. הבעיה שזה קורה מעט מדי. שורלה קיבל את חולצת ההרכב רק בארבעה משחקי ליגה, מפני שהתקשה לחזור לכושר לאחר המונדיאל וגם שב עם מחלה לאימוני צ'לסי לאחר אחת הגיחות הנוספות לנבחרת. תקופת ההחלמה התארכה, צ'לסי רצה נהדר בלעדיו ושורלה מנסה כעת להרוויח את מקומו מחדש דרך משחקי הגביע. גם הוא עשוי לככב בחלון ההעברות.

לוקאס פודולסקי

הצמד לרשת גלאטסראיי במחזור הסיום של ליגת האלופות, רק העצים את תחושת התסכול של פודולסקי בארסנל. זו הייתה בסך הכול הפעם השנייה בה פתח החלוץ הגרמני במשחק כלשהו של התותחנים העונה, כשבליגה הוא הופיע רק כמחליף (99 דקות המחולקות לשבעה משחקים). פודולסקי בן 29 ונמאס לו לשבת על הספסל. הצעה מעניינת תגרום לו להיפרד מארסנל כבר בינואר, אולי אפילו לטובת אותה גלאטסראיי עליה חגג. עוד אלוף עולם שמחפש מוצא.

פר מרטסאקר

הביג מן של ארסנל היה לפני כשבועיים הקורבן התורן של ג'יימי קראגר. בלם ליברפול לשעבר, כיום בכס הפרשן של "סקיי ספורטס", חתך לגזרים את מרטסאקר לאחר הטעויות שלו בהפסד 3:2 לסטוק סיטי. "הוא אמור להיות הקפטן, אבל הוא נטש את הספינה", האשים קראגר. "הוא השאיר את הצעירים שם לבד וזה בלתי מתקבל על הדעת. הוא לא עזר להם, הוא פישל. בשער השלישי העיניים שלו אפילו לא היו על הכדור". מרטסאקר אולי פרש מהנבחרת, אבל נראה שנשאר בברזיל.

בנדיקט הובדס

קפטן שאלקה רשם 12 הופעות בליגה ועדיין היה שותף לחמישה מששת ההפסדים של קבוצתו. כמו כל שאלקה, גם הובדס סובל מחוסר יציבות משווע, כשלצד משחקים שקטים במרכז ההגנה היו רגעים רבים בהם נראה צל חיוור של עצמו, דוגמת התבוסה 5:0 בבית מול צ'לסי בליגת האלופות. הובדס לא בעונה מזהירה, אם כי זה לא מונע מארסנל ומנצ'סטר יונייטד להילחם על שירותיו.

מאטס הומלס, אריק דורם, רומן ויידנפלר, מתיאס גינטר וקווין גרוסקרויץ

חמשת שחקני הנבחרת היו שותפים לפתיחת העונה הגרועה של דורטמונד זה 48 שנה. האלופה לשעבר מצאה עצמה מתחת לקו האדום אחרי ההפסד 2:1 לבאיירן מינכן - הפסד חמישי ברציפות בו נטלו חלק ארבעה מחמשת שחקני הנבחרת. קצב צבירת הנקודות השתפר לרגע, אבל עם היציאה לפגרת החורף הקבוצה שקועה במקום הלפני אחרון. גינטר, היחיד שלא שותף בהפסד לבאיירן, היה אחראי ישיר לשערים שגרמו להפסד 2:0 בפרנקפורט; ויידנפלר אכזב ואיבד במפתיע את מקומו בין הקורות; דורם התגלה כנקודת תורפה הגנתית; הומלס נע לו בין פציעה לפציעה כשמסביב השמועות על מעבר; ואפילו חביב הקהל גרוסקרויץ, "מר אמינות" והאיש הכי מחויב בדורטמונד, מצוי במשבר אישי מאז המונדיאל. האם יצליחו להימנע מקריסה?

ריהאנה לצד מירוסלב קלוזה. טוויטר, צילום מסך
על הספסל באולימפיקו, הגעגועים לריהאנה רק גוברים. מירוסלב קלוזה/צילום מסך, טוויטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully