וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קובי בריאנט: "ג'ורדן יודע כמה למדתי ממנו, זה כבוד בשבילי להמשיך לשחק"

כוכב הלייקרס התרגש אחרי שעקף את המודל לחיקוי שלו בטבלת הקלעים והצהיר: "וויגינס הוא השתקפות שלי מלפני 19 שנה". ג'ורדן בירך: "נהניתי לראות את המשחק שלו מתפתח". מג'יק: "הוא אחד מה-5 או ה-6 הגדולים אי פעם"

קובי בריאנט שחקן לוס אנג'לס לייקרס עם מאמנו ביירון סקוט. GettyImages
"בדרך כלל קריירות לא נמשכות תקופה כזו". קובי בריאנט/GettyImages

קובי בריאנט היה עסוק במרדף אחרי מייקל ג'ורדן לאורך כל הקריירה המפוארת שלו, והלילה (בין ראשון לשני) הוא הכריח פעם נוספת את עולם הכדורסל כולו לעסוק בהשוואה בינו לבין מי שנחשב לאלוהים של הכדורסל, כשחלף על פני ג'ורדן בטבלת קלעי כל הזמנים. אחרי שקלע 26 נקודות בניצחון הלייקרס 94:100 במינסוטה, לממבה השחורה יש 32,310 נקודות, 18 יותר מג'ורדן שירד למקום הרביעי, ואת בריאנט מקדימים כעת רק קארים עבדול ג'באר (38,387 נקודות) וקארל מאלון (36,928 נקודות).

"זה פשוט כבוד בשבילי להיות כאן ועדיין לשחק", אמר בריאנט, שזכה לתשואות רמות במיניאפוליס כשהמשחק נעצר לכבוד הישגו ההיסטורי כשקלע פעמיים מהקו באמצע הרבע השני. "אני מעריך את העובדה שאני יכול לשחק כל כך הרבה זמן, ולעשות את מה שאני עושה, כי בדרך כלל קריירות לא נמשכות תקופה כזו". לגבי השארתו מאחור של ג'ורדן אמר בריאנט: "הוא יודע כמה למדתי ממנו. למדתי גם מהאגדות האחרות, אבל ממנו במיוחד. זה הישג גדול, אבל היופי האמיתי הוא במסע אליו".

אנדרו וויגינס שחקן מינסוטה טימברוולבס מול קובי בריאנט שחקן לוס אנג'לס לייקרס. GettyImages
כמו השתקפות. אנדרו וויגינס מול קובי בריאנט הלילה/GettyImages

ג'ורדן עצמו פרסם הודעה לעיתונות בה נכתב: "אני מברך את קובי על ההגעה לציון הדרך הזה. כמובן שהוא שחקן גדול, עם מוסר עבודה חזק ותשוקה זהה למשחק הכדורסל. נהניתי לראות את המשחק שלו מתפתח לאורך השנים, ואני מצפה לראות מה הוא ישיג בהמשך". לברון ג'יימס בירך את בריאנט בעקבות ההישג והכתיר אותו כ-'אגדה חיה', ומג'יק ג'ונסון צייץ: "כאוהדי לייקרס זכינו לראות את קובי בריאנט, אחד מחמשת או ששת השחקנים הגדולים אי פעם, לובש את מדי הקבוצה!".

בריאנט התייחס גם לעובדה שבמדי הטימברוולבס אותם פגשו הלייקרס שלו במשחק ההיסטורי משחק אנדרו וויגינס. אחרי שהרוקי המוכשר שנבחר ראשון בדראפט על ידי קליבלנד נשלח על ידה בטרייד הקיץ עוד לפני ששיחק, בריאנט ציין שהמקרה מזכיר לו את הטרייד של שארלוט עליו בדראפט 1996, והלילה הוא אמר על היהלום בן ה-19: "אני זוכר איך זה להיות אנדרו וויגינס. לראות אותו משחק זה כמו להביט בהשתקפות שלי לפני 19 שנה".

עוד הלילה ב-NBA

גולדן סטייט עדיין לוהטת, גל מקל שוב סופסל

לכתבה המלאה
קובי בריאנט שחקן לוס אנג'לס לייקרס עם קארל מאלון ב-2003. GettyImages
המקום השני נראה בלתי אפשרי. קובי בריאנט עם קארל מאלון/GettyImages

בגיל 36 קשה להאמין שבריאנט יצליח לקרוא תיגר על המקום השני ברשימה. הוא מרוחק כעת 4,618 נקודות ממאלון, וכדי להשיג אותו הוא יצטרך לרשום עוד 185 משחקים עם ממוצע של 25 נקודות (העונה הוא עומד על 25.4 למשחק), כלומר יותר משתי עונות מלאות ביכולת גבוהה מאוד. בינתיים ניתן רק לנסות ולהשוות סטטיסטית בינו לבין ג'ורדן, שסיים את הקריירה עם 1,072 משחקים, בעוד שהממבה השחורה נזקק ל-1,269 משחקים כדי להגיע לסך הנקודות שלו.

ממוצע נקודות בקריירה: בריאנט 25.5, ג'ורדן 30.1
מספר זכיות בתואר מלך הסלים: בריאנט 2, ג'ורדן 10
עונת שיא בממוצע נקודות למשחק: בריאנט 35.4, ג'ורדן 37.1
עונות עם ממוצע של מעל 30 נקודות למשחק: בריאנט 3, ג'ורדן 8
מספר משחקים עם מעל 40 נקודות: בריאנט 125, ג'ורדן 173
מספר משחקים עם מעל 50 נקודות: בריאנט 24, ג'ורדן 31
מספר משחקים עם מעל 60 נקודות: בריאנט 5, ג'ורדן 5
שיא נקודות במשחק בודד: בריאנט 81, ג'ורדן 69
סלי ניצחון בקריירה: בריאנט 34, ג'ורדן 28











טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully