וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'ו הארט: "האמנו בעצמנו, לא זוכים בשתי אליפויות בקלות, יש לנו אופי"

מנצ'סטר סיטי השתיקה את הביקורות נגדה עם ההעפלה לשמינית גמר האלופות, נאסרי: "היה לנו חשוב להראות שאנחנו קבוצה גם בלי טורה ואגוארו". לואיס סוארס: "השתפרנו הרבה כקבוצה". וגם: מספרי הערב

שלב הבתים של ליגת האלופות הסתיים הערב (רביעי) עם שמונה משחקים. במרכזי שבהם מנצ'סטר סיטי עשתה ברגע האחרון את העבודה עם 0:2 יקר ברומא, שמנע ממנה הדחה נוספת מהמפעל היוקרתי ביבשת. צסק"א מוסקבה, שקיוותה לנס שיעלה אותה לשמינית הגמר, סיימה בסופו של דבר אחרונה ואפילו לא תזכה להעפיל לשלב הנוקאאוט בליגה האירופית אחרי 3:0 במינכן.

ברצלונה לקחה את הבכורה מפריס סן ז'רמן עם 1:3 ביתי והנחילה לצרפתים הפסד בכורה העונה, אחרי שחזרה מפיגור. שאלקה הסתננה לשלב הבא עם 0:1 על מאריבור, כשצ'לסי הדיחה את ספורטינג ליסבון עם 1:3. הגרלת משחקי שמינית הגמר תיארך ביום שני הקרוב.

העולות מהמקום הראשון: אתלטיקו מדריד, ריאל מדריד, מונאקו, דורטמונד, באיירן מינכן, ברצלונה, צ'לסי, פורטו.

העולות מהמקום השני: יובנטוס, באזל, לברקוזן, ארסנל, מנצ'סטר סיטי, פריס סן ז'רמן, שאלקה, שחטאר דונייצק.

פרנצ'סקו טוטי שחקן רומא מול פרננדיניו מנצ'סטר סיטי. רויטרס
הסתפקו במקום השלישי. פרנצ'סקו טוטי/רויטרס

המספרים

* מנצ'סטר סיטי השיגה את ניצחונה הראשון אי פעם על אדמת איטליה, ועלתה למרות שלא דורגה בין שתי הראשונות בבית שלה אחרי אף אחד מחמשת המחזורים הקודמים.

* אחרי שעקף את ראול ככובש המצטיין בכל הזמנים בליגת האלופות, נצמד לאונל מסי לחלוץ הספרדי גם בפסגת טבלת מספר הכיבושים בכל המפעלים האירופאים אי פעם עם 76. כריסטיאנו רונאלדו שלישי עם 75.

* ג'ון אובי מיקל חגג את שערו הראשון בליגת האלופות, במשחקו ה-55 במפעל. היחידים שנזקקו ליותר משחקים: גארי נוויל (77), אריק הופטון (60) וקרלס פויול (58).

* באטה בוריסוב ספגה את כמות השערים הגדולה ביותר אי פעם בשלב הבתים עם 23.

* זו העונה השנייה ברציפות בה ארבע הנציגות של גרמניה מעפילות לשמיני הגמר.

* שערו של דייבי קלאסן מאייאקס היה ה-55,555 בתולדות המפעלים האירופאים, כשהראשון נכבש ב-1955.

סמיר נאסרי שחקן מנצ'סטר סיטי (משמאל) עם פאבלו סבלאטה. רויטרס
"היה חשוב לי להבקיע". סמיר נאסרי/רויטרס

כוכב הערב היה סמיר נאסרי, שפצצה נהדרת שלו נתנה לסיטי יתרון באולימפיקו, לפני שסבאלטה חתם את התוצאה. "אני חושב שההופעה שלנו היום הייתה מדהימה", אמר הקשר הצרפתי בסיום. "היה חשוב לי להבקיע, כי אחרי הניתוח שעברתי לקח לי זמן לחזור לרמה הרגילה שלי, ועכשיו אני שם. ללא יאיא טורה וקון אגוארו, היה לנו חשוב להראות שאנחנו קבוצה, וזה מה שעשינו".

נאסרי החמיא גם לג'ו הארט ואמר: "במצב של 0:1 הוא רשם הצלה מדהימה". השוער עצמו הוסיף: "קודם כל אני רוצה להגיד שזו הייתה הצגה גדולה של האוהדים שלנו. רומא זה מקום קשה להגיע אליו, אבל סמיר עשה להם את הערב. אנשים לא נתנו לנו סיכוי בלי שחקני המפתח שחסרים לנו, אבל אנחנו יחידה חזקה, והאמנו במה שאנחנו יכולים לעשות. לא זוכים בשתי אליפויות אנגליה בשלוש שנים בקלות. יש לנו אופי ושחקנים פנטסטיים, וביחד זה תמיד משאיר לנו סיכוי".

מאמנם מנואל פלגריני סיכם: "האמונה הייתה המפתח שלנו. בבית שיחקנו נגד רומא את המשחק הגרוע ביותר שלנו העונה, אבל ידענו שאם נשחק כמו בשבועות האחרונים ננצח. היה לי אמון גדול במה שאנחנו יכולים לעשות, ואמרתי שאני לא רוצה לדבר על השחקנים שחסרים, כי לקבוצה הזו מגיע קצת יותר קרדיט ממה שהתקשורת תמיד נותנת לה".

בצד המפסיד היה אדם ליאיץ' שאמר: "היינו קרובים מאוד להשיג את מבוקשנו, שהיה לעלות מהבית המאוד קשה הזה. ידענו לפני שהמשחק התחיל שיהיה מאוד קשה, ואני חושב ששיחקנו טוב בכל המשחקים פרט לזה נגד באיירן, אבל עדיין לא הצלחנו לעלות. כשהוחלפתי לא כעסתי על החילוף, אלא על עצמי, כי החטאתי הזדמנות גדולה כשעברתי שחקן בכדרור אבל בעטתי רע מאוד".

סבסטיאן רודה, שחקנה של באיירן שכבש שער בכורה בליגת האלופות אמר: "הגול הראשון בצ'מפיונס הוא תמיד משהו מיוחד, אבל יותר חשוב שניצחנו את המשחק. צסק"א שיחקה מאוד הגנתי ואנחנו החמצנו מצבים טובים. זה היה שלב בתים כמעט מושלם מבחינתנו, חבל רק שהפסדנו למנצ'סטר סיטי. עכשיו אנחנו כבר עם הראש בהגרלה של שמינית הגמר".

מאמן צסק"א מוסקבה לאוניד סלוצקי אמר: "במחצית הראשונה היו לנו כמה הזדמנויות טובות לכבוש. אתה לא מגיע להרבה מצבים נגד קבוצה כמו באיירן, ואת אלה שהשגנו לא ניצלנו. רצינו לנצח, אבל מה יכולנו לעשות? אני לא יכול להגיד אף מילה רעה על השחקנים שלי. הם עשו את כל מה שהם היו יכולים".

עוד באותו נושא

ברצלונה סיימה בראשות בית ו', גם שאלקה העפילה

לכתבה המלאה
ברצלונה חוגגת עם ליאונל מסי. GettyImages
"אנחנו תמיד מנסים לסיים בפסגה". לואיס סוארס/GettyImages

לואיס סוארס אמר: "פ.ס.ז' היא קבוצה נהדרת, אני חושב שגם הם שיחקו טוב היום, אבל במחצית השנייה היינו יותר רגועים, שלטנו במשחק וכשהובלנו 1:2 יכולנו לדחוף יותר קדימה. בשמינית הגמר נשחק את הגומלין בבית ואנחנו יודעים שבתור ברצלונה אנחנו תמיד מנסים לסיים בפסגה. השתפרנו הרבה כקבוצה, ואנחנו יודעים שביחד אנחנו יכולים להגיע למקומות, וזה מה שאנחנו עושים".

לואיס אנריקה הוסיף: "בהתחשב בשחקנים שיש לנו, אנחנו תמיד מציבים מערך שיאיים על היריבה, והיום היינו צריכים לשחק כדי לנצח, ולחפש מרווחים עבור מסי וניימאר. במחצית הראשונה היינו צריכים לחזור ליסודות שלנו, ואחרי שעלינו ליתרון שיחקנו יותר בחופשיות בהמשך. המטרה שלנו תמיד הייתה לסיים ראשונים בבית, ואני חושב ששיחקנו ברצינות. הצגנו רמה טובה ועמדנו ביעד שלנו. היום חסרנו שחקן חשוב כמו דני אלבס אבל התגברנו על כך וחזרנו מפיגור לניצחון במשחק קשה".

זלאטן איברהימוביץ', פריס סן ז'רמן, חוגג. GettyImages
נשאר חבר של 90,000 איש. זלאטן איברהימוביץ'/GettyImages

זלאטן איברהימוביץ', שנכנס לרשימת עשרת הכובשים הגדולים במפעל עם שערו ה-43 אבל ראה את קבוצתו סופגת שלושה שערים בצד השני, נשאל בסיום האם יש לו עדיין חברים בברצלונה והשיב: "כן, 90 אלף הצופים באצטדיון ו-22 השחקנים שהיו על הדשא". על המשחק עצמו אמר החלוץ השבדי: "ביצענו טעויות, זה הכדורגל. אי אפשר לבצע טעויות כאלה במגרש כמו הקאמפ נואו, כי שיחקנו מול קבוצה גדולה".

דויד לואיז, שקבוצתו ספגה כאמור את הפסדה הראשון העונה, אמר: "אני חושב שברצלונה היא קבוצה נהדרת, והיא שיחקה היטב בשיטת היהלום במרכז השדה כדי לשלוט יותר בכדור. זה הפתיע אותנו, ולבארסה יש כמה מהחלוצים הטובים בעולם, שלושת ברמה הגבוהה ביותר וכולם הבקיעו. אם אנחנו רוצים לזכות בטורניר הזה, אנחנו צריכים להיות מוכנים לשחק נגד כל יריבה, למרות שהעדפנו לשחק את משחק הגומלין של שמינית הגמר בבית".

רוברטו די מתאו, שזכה במפעל ב-2012 כמאמן צ'לסי, תפס עם שאלקה בקושי מקום בין 16 האחרונות, ואמר: "אנחנו שמחים מאוד להיות בשמינית הגמר, וזה גם צעד חשוב בהתקדמות של הקבוצה. בהחלט הגיע לנו לנצח היום". הקפטן שלו בנדיקט הובדס הוסיף: "שיחקנו כקבוצה ומאוד רצינו לנצח את המשחק הזה. שמרנו היטב, והיינו מסוכנים מול שער היריבה".

ז'וזה מוריניו, שצ'לסי שלו סיימה עם בית ז' עם 14 נקודות אחרי 1:3 ביתי על ספורטינג ליסבון, נשאל בסיום על מעמדו של אנדרה שורלה, שכבש את השער השני של הבלוז. "אנדרה שורלה נמצא בתכניות שלי כשהוא נמצא בכושר טוב", ענה המיוחד. "הוא חזר ממשחקי נבחרתו חולה מאוד, ולקח לו זמן להתאושש. הוא צריך להסתגל טוב יותר לפרמיירליג".

ז'וזה מוריניו מאמן צ'לסי. GettyImages
מקווה לעוד שיפור משורלה. ז'וזה מוריניו/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully