וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טוטנהאם עוקבת אחרי זהבי, מכבי ת"א תדרוש 5 מיליון יורו

10.12.2014 / 18:15

אם האנגלים יחליטו לצרפו כבר בחלון ההעברות הקרוב, מכבי תל אביב תדרוש סכום שיא, מאחר ולזהבי אין סעיף יציאה בינואר. בלומפילד ישופץ בדצמבר 2015, הצהובים יוכלו לפתוח את העונה הבאה באצטדיון

one

בוידאו: זהבי כובש שער נפלא ב-1:1 עם בית"ר ירושלים

טוטנהאם מגלה עניין רב בערן זהבי, כך מדווחים היום (רביעי) ביורוספורט הבריטי. הקבוצה הלונדונית התעניינה גם בעבר בזהבי, אבל הדברים לא הבשילו לכדי עסקה. העונה ממשיכים בקבוצה לעקוב אחר קשר מכבי תל אביב ועל פי הידיעות, התרנגולים מאוד מתרשמים מיכולת הכיבוש של זהבי, שגם הצטיין במדי הנבחרת מול בוסניה.

שחקן מכבי תל אביב, ערן זהבי. ברני ארדוב
באנגליה עוקבים בדריכות. זהבי/ברני ארדוב

לזהבי אין בחוזהו סעיף שחרור לחלון ההעברות של חודש ינואר. הסעיף בגובה של שני מיליון יורו תקף רק למעבר בסיום עונה. במכבי, אם כך, יוכלו לדרוש כל סכום עבור זהבי ולהערים קשיים על עזיבתו בינואר אם אכן האנגלים ינסו לסגור עסקה כבר בחודש הבא. במכבי היה מי שהעריך היום כי רק תמורת חמישה מיליון יורו יסכימו בקבוצה לשחרר את זהבי בחודש הבא ובתנאי שהוא ממש ירצה בכך.

"העדיפות שלנו היא לא לשחררו בינואר, אבל אם ערן כל כך ירצה לעזוב ויגיד שזו הזדמנות חייו סביר להניח שתהיה התחשבות ברצונו", אמרו בקבוצה. "במצב כזה המחיר יצטרך להיות מאוד גבוה, אבל כבר עכשיו ברור לכולם במועדון שאם הוא יעזוב סיכויי האליפות יפחתו, מה שאומר שזה לא האינטרס של מכבי תל אביב שערן זהבי יעזוב בחלון ההעברות הקרוב".

סוכנו של זהבי רונן קצב סירב להתייחס לכל הידיעות עליו ואמר: "כמו תמיד בעניין הזה, אני רק אומר שאין תגובה".

שחקני טוטנהאם חוגגים. רויטרס
חבר חדש בקרוב? שחקני טוטנהאם/רויטרס

אוהדי מכבי תל אביב חזרו השבוע מחיפה עם רעב גדול לאצטדיון דוגמת סמי עופר. בעבר ניסה מיטש גולדהאר להרים את הפרויקט, אבל התהליך נתקע בשלבי הקרקעות. הבעלים הקנדי התרשם השבוע מאוד מההגעה של כמעט 25 אלף אוהדי מכבי תל אביב לחיפה, אבל עדיין לא ברור אם זה יגרום לו לרוץ ולחפש דרך בכל מחיר לבנות איצטדיון באותו סדר גודל למכבי תל אביב.

אחת הסיבות שבעטיין גולדהאר עדיין מתלבט היא שדרוגו הצפוי של אצטדיון בלומפילד. לבעלים יש נכונות להקים למכבי תל אביב בית משל עצמה, אבל במועדון יודעים שבלומפילד החדש יהיה מתקן מספיק ראוי לאוהדי הקבוצה גם אם מכבי תמשיך תחת גולדהאר בצמרת ותזכה להתעניינות גבוהה מאוד של אוהדיה מדי שנה.

תובע ההתאחדות החליט: איגייבור לא יעמוד לדין משמעתי

אוהדי מכבי תל אביב באצטדיון בלומפילד. ברני ארדוב
בינתיים הם עוד כאן. בלומפילד/ברני ארדוב

החדשות מבלומפילד מדברות על כך שבקיץ 2018 האיצטדיון יהיה מוכן ויכלול לפחות 24 אלף מושבים. בימים האלה עוד מתגבשות התכניות הסופיות וייתכן אף שלבסוף יכיל האיצטדיון לא פחות מ-26 אלף מקומות. תאריך היעד הוא כאמור בעוד שלוש שנים וחצי מהיום, אבל כבר עתה ברור לכל הקבוצות התל אביביות שהן יוכלו לפתוח את העונה הבאה בבלומפילד. על פי התכנית המקורית, כבר בתום העונה הזו היו צריכים לעלות עם כלי עבודה על האיצטדיון, אבל כעת התכנית היא להתחיל בבנייה בחודש דצמבר 2015, בדיוק בעוד שנה מהיום. משמעות הדבר שמכבי, הפועל וגם בני יהודה תל אביב יוכלו לשחק כמעט חצי עונה בבלומפילד עד שהוא ייסגר, כאמור, לתקופה של שנתיים וחצי. בתום העבודות יקבל בלומפילד שדרוג ויקפוץ מאיצטדיון של 14 אלף מקומות לכזה שיכול לארח 26 אלף אוהדים, לא הרבה אחרי סמי עופר וטדי.

במכבי תל אביב יצטרכו, אם כך, להסתדר במשך שתי עונות משחקים וחצי בלי בלומפילד וכבר עתה נבדקות מספר חלופות כשהעיקרית היא אצטדיון המושבה בפתח תקווה שיכלול יציעים זמניים שתציב מכבי מאחורי השערים.

מרטין ביין יו"ר מכבי תל אביב. ברני ארדוב
שוקל לערער לבית הדין העליון על העונש. מרטין ביין/ברני ארדוב

בעקבות הקריאות נגד סלים טועמה, הצהובים נקנסו ב-20 אלף שקל בפועל ונמנעו מעונש רדיוס נוסף. כמו כן, הושת על האלופה משחק רדיוס וקנס של 50 אלף שקל על תנאי. נציג מכבי תל אביב מורן מאירי הגיב להחלטה לכלול עונש רדיוס על תנאי, בניגוד להסדר הטיעון שהושג, לדבריו: "נשקול לערער. לא יעלה על הדעת שלא מכבדים הסדר טיעון בקלות כזאת וללא נימוקים. יש פגמים מהותיים נוספים בהחלטה".

מנכ"ל מכבי תל אביב מרטין ביין הגיב: ‏"לא ניתן להעלות על הדעת שבית הדין המשמעתי של ההתאחדות לכדורגל לא מכבד, מתעלם בצורה כה מופגנת וללא כל נימוקים מהסדר טיעון המושג עם ‏התביעה. בנוסף, ישנם פגמים מהותיים בהחלטה וברצוני להדגיש את העובדה שהקריאה עליה הועמד המועדון לדין הושמעה רק פעם אחת ‏על ידי עשרות בודדות של אוהדים כאשר אלפים הגיבו לכך בשריקות בוז. זוהי תוצאה של תהליך ופעולות רבות שננקטו על ידי המועדון שישקול לערער על ההחלטה לביה"ד העליון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully