וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נבחרת ישראל בהגרלת אליפות אירופה: הבתים האפשריים

8.12.2014 / 9:02

בית המוות עם צרפת, יוון ורוסיה או בית החלומות עם לטביה, בלגיה ואסטוניה? נבחרת ישראל תדע היום (18:00, ספ' 5) איזה כוכבי NBA עומדים בינה לבין עלייה לשמינית גמר אליפות אירופה

שחקני נבחרת ישראל יניב גרין, גל מקל. קובי אליהו
איזו הגרלה מחכה להם?/קובי אליהו

נבחרת ישראל תוגרל היום (18:00, ספורט 5) ביורודיסני פריס לאליפות אירופה 2015 שתיערך בתחילת חודש ספטמבר הבא. ישראל לא תפגוש את גרמניה בשלב הבתים הראשון, בשל העובדה ששתי הנבחרות באותו הדרג, ולכן לא תיסע לברלין בתחילת האליפות, אלא לאחת משלוש הערים המארחות האחרות - ריגה, זאגרב או מונפלייה.

24 הנבחרות שהוגרלו לאליפות יחולקו לארבעה בתים בני שש נבחרות כל אחד, כשארבע הנבחרות הראשונות בכל בית תעפלנה לשמינית הגמר שייערך החל מהשנה בשיטת נוקאאוט בליל, צרפת. לקראת ההגרלה, אנו מציגים בפניכם את האפשרויות המעניינות שעומדות בפני הנבחרת.

שחקן נבחרת צרפת טוני פארקר חוגג. רויטרס
חוזר למדים הלאומיים. טוני פארקר/רויטרס

הבית הקשה

צרפת, פינלנד, יוון, איטליה, רוסיה

הבית הזה אמנם מזמן לישראל את היריבה הנוחה ביותר מבין יריבות הדרג השני, פינלנד, אך גם את אלופת אירופה, צרפת, שתארח את המשחקים ורוצה לשמור על תוארה בדרך למשחקים האולימפיים, את יוון עם הניסיון ושחקני ה-NBA הצעירים שלה, איטליה שתמיד שואפת להגיע רחוק ותקבל בחזרה את דנילו גלינארי ששב לאט לכושר משחק ואת נבחרת רוסיה שמתאוששת מכמה שנים לא טובות מאז עזיבתו של דיוויד בלאט, ומדורגת רק בדרג האחרון בשל טורניר מוקדמות מאכזב. בבית כזה, הסיכוי לתפוס את אחד מארבעת המקומות הראשונים נראה כמו חלום רחוק.

עוד באותו נושא

ביום שני: הגרלת אליפות אירופה 2015 בכדורסל תיערך בפריס

לכתבה המלאה
שחקני נבחרת לטביה חוגגים. AP
אפשר לחלום. נבחרת לטביה/AP

הבית הקל

ליטא, אוקראינה, לטביה, בלגיה, אסטוניה

כשמסתכלים על שלושת האפשרויות הראשונות שעומדות בפני הנבחרת מבין הצמדים של לטביה-אסטוניה, צרפת-פינלנד, קרואטיה-סלובניה, ברור שהראשון עדיף. במקרה זה נשארו רק שתי אפשרויות בשני הדרגים הראשונים, וליטא היא נבחרת פחות טובה מספרד ואוקראינה פחות טובה באופן משמעותי מסרביה. השאלה היחידה שנשארה פתוחה היא מה ייחשב הגרלה נוחה מהדרג הרביעי, כשאיטליה היא ההגרלה הקשה ביותר. פולין ובלגיה הן הגרלות סבירות, כשראינו שהנבחרת הבלגית היא לא משוכה קשה מדי כבר באליפות אירופה האחרונה.

אנטה טומיץ' דאריו שאריץ' שחקני נבחרת קרואטיה חוגגים. AP
אופי זה לא הצד החזק שלהם. קרואטיה/AP

הבית האקס יוגוסלבי

קרואטיה, סלובניה, בוסניה, מקדוניה, רוסיה

ארבע מתוך שש הנבחרות שישחקו בבית הזה היו חלק מיוגוסלביה עד שנות ה-90, והבית צפוי להיות נורא ואיום עבור הנבחרת של ארז אדלשטיין. אמנם קרואטיה וסלובניה הן נבחרות שכבר הוכיחו בעבר שהן מסוגלות להכשל במאני טיים, והאופי זה לא הצד החזק שלהן, אבל ישראל לא יכולה להיות מרוצה ממפגש עם בויאן בוגדנוביץ' ודריו שאריץ הקרואטים והאחים דראגיץ' מהצד הסלובני. בוסניה ומקדוניה הן שתי נבחרות איכותיות, אך כאלה שלא היו מגיעות רחוק ללא המתאזרחים הדומיננטיים שלהם, ומהדרג האחרון רוסיה היא באמת משוכה קשה. כל נבחרת אחרת מהדרג הזה תהפוך את הבית לבהחלט משימה אפשרית.

שחקן נבחרת אסטוניה טאנר סוק חודר מול שחקן נבחרת ישראל עומרי כספי. קובי אליהו
זכרונות מ-2012. נבחרת אסטוניה/קובי אליהו

הבית המוכר

ספרד, סרביה, לטביה, איטליה ואסטוניה

אמנם עברו שמונה שנים מאז המפגש האחרון בין ישראל לספרד, אך שתי הנבחרות נפגשו לא מעט בסוף שנות ה-90' ובאמצע שנות ה-2000 באליפויות אירופה, כולל ניצחון בלתי נשכח של ישראל באליפות אירופה ב-2005, והמפגש יהיה מעניין לאור המשחקים האולימפיים שבפתח. נבחרת סרביה פגשה בישראל הן באליפות אירופה ב-2011 והן במשחקי המוקדמות פעמיים, גם לטביה וישראל נפגשו יותר מפעם אחת, האיטלקים היו בארץ גם במוקדמות וגם פגשה את הנבחרת ב-2011 בליטא, ואסטוניה זכורה מהניצחון הענק בבית מכבי על ישראל לפני שנתיים. הבית הזה הוא קשה, אבל גם אותו עם הרבה אופי, ניתן לצלוח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully