וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משמרת הצניעות: השיעור שקרית שמונה לימדה את מכבי חיפה

7.12.2014 / 6:30

דווקא כשהמומנטום נגדם, ברק בכר וקרית שמונה עמדו במבחן עצום ולימדו את מכבי חיפה שיעור בצניעות, שכנראה שוב לא יופנם. בטטת הכורסה ראתה את הירוקים חוזרים לפרופורציות אחרי אופוריה מוגזמת ומזהה שינוי גישה מהותי אצל הפועל באר שבע במשחקי הבית

one

קבלו היגיון מעוות של כדורגלן: לא מקבל כסף, האוהדים יורדים לחיים, הקבוצה לא מתפקדת, התקשורת משפדת ולכולם ברור שזהו, הגיע הזמן להרים ידיים. ובעצם, נדמה שכולם סביבך כבר הרימו ידיים, אין משמעות אחרת לשתי תבוסות של 4:0 בארבעה ימים. אבל אתה נשאר ועכשיו מחכה לך עוד נסיעה שכולה חוסר חשק לצפון. כן, גם משם תחזור עם תבוסה.

או שלא.

המדור הזה נפתח ביום ראשון שעבר עם קטע על מכבי נתניה ואחריו גם התייחסות לערן לוי. שבוע עבר ואתמול, בזכות לוי, מכבי נתניה השיגה בעכו שלוש נקודות והבהירה לכל מי שחשב אחרת, שכל עוד התוצאות שלה נקבעות על המגרש היא לא מתכוונת להיכנע. מה השתנה מקצועית? לא הרבה. עדיין תחושה של חוסר ודאות קיומי. בבקרה שוברים את הראש איך לחלט את הערבויות של אלי שגב, יוסי מזרחי רוצה להתפטר והבלגן חוגג. אבל ליגת העל הראתה השבוע יותר מתמיד שבין מקומות 4 ל-14 הכול אפשרי, ונתניה החליטה שהיא לא עוזבת את העסק כל כך מהר. היא ניצחה את אותה עכו שבתוך עשר דקות תפרה את הפועל תל אביב, ומצאה קצת דבש במצב שכולו כמעט הוא עוקץ.

למה שקרה אתמול בעכו אין שום הסבר מקצועי, מלבד העובדה שלמכבי נתניה יש שחקנים עם נשמה של ספורטאים, כאלה שלא מוכנים לתת לשום דבר לשבור אותם. כי ההיגיון של כדורגלן הוא לא ההיגיון שיש לעובד ממוצע במשק. ההיגיון של כדורגלן אומר שצריך לתת הכול במגרש ואחר כך לפתור את הבעיות שמחוצה לו. ניתן להתווכח עם זה, אי אפשר שלא להעריך את זה.

עוד מליגת העל

סטנוייביץ' מודה: "צריכים להבין מה קרה כאן"
יוסי מזרחי ביקש לעזוב את מכבי נתניה
אלי כהן חתם בסכנין עד תום העונה

שחקני מכבי נתניה מודים לקהל. ברני ארדוב
הכי בלתי מוסבר. נשמה של שחקני כדורגל/ברני ארדוב

מקום 3: הקילר אינסטינקט של הפועל באר שבע

ניצחונות חד צדדיים והפיכת המשחק לקל חשובים מהרבה אספקטים. ככל שבאר שבע תצבור יותר כאלה, כך יהיה לה יותר קל לשמור כוחות פיזיים ומנטאליים למאבק האליפות המתיש

בשלהי הסיבוב הראשון של העונה שעברה הייתה להפועל באר שבע הזדמנות להפעיל לחץ מאסיבי על מכבי תל אביב. הצהובים היו עדיין טרודים בליגה האירופית, קצרו ניצחונות לא מרשימים בליגה ונראו שבירים. לבאר שבע חיכו שלושה משחקי בית קלים בארבעה מחזורים – מול רמת השרון, מכבי פתח תקוה והפועל רעננה. מתשע נקודות אפשריות היא צברה 5, עם יחס שערים 0:3, כולם הובקעו במחצית השנייה מול מכבי פתח תקוה. רמת השרון ורעננה הגיעו כדי להתבצר ויצאו עם 0:0. ארבע הנקודות שנשמטו נתנו למכבי תל אביב את מרווח הנשימה שהייתה צריכה כדי להרגיש בטוחה דיה עד שלהי הסיבוב השני, אז ניצחה את באר שבע בבית, פתחה פער ולמעשה גמרה את סיפור האליפות.

בתוך שבוע אחד חיסלה באר שבע את מכבי נתניה ב-15 דקות ואת הפועל חיפה ב-20. ביתרון 0:2 יותר קל להירגע ולשייט ל-0:4. אפשר לטעון שאלה רק הפועל חיפה ומכבי נתניה, קבוצות שצריך לנצח בכל מקרה, אבל הדרך חשובה לא פחות מהשורה התחתונה, במיוחד כשבעונה שעברה שום דבר לא היה טריוויאלי עבור השחקנים של אלישע לוי (הם ניצחו את הפועל חיפה 0:1 בדקה ה-79, בזכות שער עצמי). הפעם האחרונה שבאר שבע הבקיעה בווסרמיל שני שערים במחצית הראשונה הייתה ב-20 בינואר, נגד מכבי חיפה. זו גם הייתה הפעם היחידה בכל עונת 2013/14.

ניצחונות חד צדדיים והפיכת המשחק לקל חשובים מהרבה אספקטים. ככל שבאר שבע תצבור יותר כאלה, כך יהיה לה יותר קל לשמור כוחות פיזיים ומנטאליים למאבק האליפות המתיש. מבחינה מנטאלית, פירוק מוקדם של היריבות ייצור אפקט פחד מווסרמיל, משהו שבאר שבע הצליחה בו רק חלקית בשנה שעברה. קבוצות גדולות הורגות מהר, והגיע הזמן שסגנית האלופה תכניס את עצמה למועדון הקילרים.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
מאור בוזגלו שחקן הפועל באר שבע חוגג. רוני לבנה
כמה שזה קל כשאתה מוביל 0:2 בדקה ה-20/רוני לבנה

מקום 2: השבוע של מכבי חיפה

על פי התגובות אחרי הניצחון על מכבי נתניה, כבר צריך היה להכין את הבמות, אבל התוצאה של השבת האחרונה החזירה את הירוקים לשפל שנקבע לפני יותר משישה עשורים

63 שנים. חוזר, 63 שנים חלפו מאז הפעם האחרונה שמכבי חיפה נחלה שבעה הפסדים ב-12 מחזורי הפתיחה של העונה. היסטוריון הכדורגל איציק הברמן, מחשב אנושי יותר מהיר מגוגל בכל הקשור לעובדות כאלה, סיפר שזה קרה פעמיים, ב-1949/50 וב-1951/2. ב-1949/50 הפסידה הקבוצה תשעה מ-13 המשחקים הראשונים (שיא שיחזיק גם במקרה של הפסד בשבוע הבא). ב-1951/2 היא פתחה עם שבעה הפסדים בשמונה משחקים, אבל בהמשך התאוששה ויצאה לרצף של שבעה משחקים ללא הפסד.

עם האנקדוטה הזו אפשר כבר לסכם את השבוע של מכבי חיפה – לא משנה איך תסתכלו על זה, היא השוותה שיא של 63 שנים. על פי התגובות אחרי הניצחון על מכבי נתניה, כבר צריך היה להכין את הבמות, אבל התוצאה של השבת האחרונה החזירה את הירוקים לשפל שנקבע לפני יותר משישה עשורים. שבעה שערים בתוך שלושה ימים נגד אין-הגנות הם הבקיעו, ומאגרי האופוריה נשלפו מהבוידעם. "פתאום צוצאליץ' טוב", אמרו במועדון לאיציק יצחקי בוואלה! ספורט. "כל אחד לוקח אחריות ונותן הכול במגרש", הוסיף גוסטבו בוקולי ולעמאשה חילק את הסופרלטיב "הוא מדהים". ב-ONE הודיע סטנוייביץ' כי "הביטחון חזר לשחקנים" ולכל האתרים אמר שעמאשה מדהים. ומיד לאחר ההתמודדות התגאה אבי רצון בערוץ 1 איך כשכולם קראו לפטר את הסרבי, הוא ידע מה שאנחנו לא. הלחשושים מבחוץ כבר החלו לדבר על צעד ראשון בדרך חזרה למאבק האליפות, וב-YNET צוטט שחקן שאמר: "אם ננצח את קרית שמונה השמיים הם הגבול".

אדין צוצאליץ' שחקן מכבי חיפה. אדריאן הרבשטיין
פתאום הוא טוב? באמת? צוצאליץ'/אדריאן הרבשטיין

ובכן, מכבי חיפה היא אותה מכבי חיפה שהייתה לפני יום ראשון שעבר – קבוצה מבולבלת ושבירה עם כישרון מוגבל, עם מאמן שלא הצליח להתוות דרך ומגיע להישגים בינוניים מינוס, עם הרבה בעיות מקצועיות וקריסה מוחלטת בכל פעם שרכבת הלחץ עוצרת בתחנה. ההבדל בין הפסד 2:1 ל-3:1 משמעותי תודעתית. ב-2:1 עוד יכלו בחיפה להשמיע את הטענות הרגילות במשחקים כאלה, כמו "לא היה לנו מזל" או "היינו שווים נקודה". התוצאה הזו מאלצת אותם להתמודד שוב עם המציאות ולהבין שנכון להיום הם לא שייכים לצמרת הכדורגל הישראלי.

האמת, קשה להאמין שמישהו במכבי חיפה חשב שבאיזושהי קונסטלציה הקבוצה הזו שווה משהו שמעבר למקום הרביעי. זו קבוצה פחות טובה משמעותית משלוש המוליכות, אבל רואה את עצמה מובילה את הטבלה שאחריהן. ובכן, כרגע הירוקים אמנם במקום החמישי, אבל רק ארבע נקודות מפרידות בינם לבין הפועל חיפה, אותם יפגשו בשבוע הבא בדרבי. אותה המנטרה שחלה על מכבי נתניה – בין מקומות 4 ל-14 הכול אפשרי – חלה כרגע גם עליהם. לפחות עד שיוכח אחרת. האם הם יזכרו את זה אחרי הניצחון הבא? אל תבנו על זה.

seperator

איש השבת: ברק בכר

בסוג כזה של לחץ בכר לא עמד עד אתמול. הוא ניצח את פאולו סוזה ואת אלישע לוי ואת פאקו אייסטרן, תמיד תחת תווית של אנדרדוג. עם הניצחון ב"סמי עופר" הוא קיבע משהו אחר בתודעה

מי שהחזיר את מכבי חיפה לקרקע הוא ברק בכר. הרבה סופרלטיבים כבר נשפכו על מאמן קרית שמונה והקבוצה התחרותית שהעמיד, אלא שבכר ניצב אתמול ב"סמי עופר" בפני מבחן הליגה הגדול ביותר בקריירת האימון שלו עד כה, ועמד בו בהצלחה מרובה.

קרית שמונה הגיעה למשחק מוכנה. בכר ידע בדיוק היכן לעקוץ את הירוקים – בכדורי גובה, מצב שלו עדיין לא מצאו פיתרון (לפני השער הראשון קולה שלח נגיחה שחלפה סנטימטרים מהעמוד), ובכדורים למרכז שיחתכו את מרכז ההגנה המגושם והאיטי, כמו בשער של אופיר מזרחי ובשער השני של קולה. הדקות הטובות של מכבי חיפה אכן נראו כמאיימות והשוויון ריחף באוויר, אבל שני השערים המוקדמים נתנו למוליכה מרווח ביטחון ואפשרו לה לסיים את ההתמודדות כפי שהחלה.

מדוע, אם כן, היה זה המבחן הגדול ביותר של בכר, שכבר ניצח העונה את מכבי תל אביב? משום שכל הסימנים הראו שהשבת הוא יאבד את הפסגה. פער שש הנקודות שפתח על מכבי תל אביב נחתך לשתיים בתוך שני משחקים, ההתמודדות עם באר שבע יכלה להסתיים בהפסד ובאופן כללי התחושה הכללית הייתה שקרית שמונה פגיעה יותר, לא עשויה מחומר של אלופים. בסוג כזה של לחץ בכר לא עמד עד אתמול. הוא ניצח את פאולו סוזה ואת אלישע לוי ואת פאקו אייסטרן, תמיד תחת תווית של אנדרדוג. עם הניצחון ב"סמי עופר" הוא קיבע משהו אחר בתודעה, תחושה שמדובר פה באוטוריטה אמתית. וכן, למקרה שעוד היו לכם ספקות, ברק בכר הוא אוטוריטה בין מאמני הכדורגל הישראלי.

מוקדם עדיין לקבוע כמה זמן עוד תימשך הריצה הזו, אבל בכר וקרית שמונה הראו שלמרות הרצונות של מכבי תל אביב והפועל באר שבע, הם ממש לא מתכוונים להתנדף מוקדם מהמירוץ. אל תתפלאו אם תמצאו אותם בישורת האחרונה של העונה, מציצים לוודא שאף אחד לא עוקף אותם מאחור.

ברק בכר מאמן עירוני קרית שמונה. אדריאן הרבשטיין
הגיע הזמן להכיר בו כאוטוריטה. בכר/אדריאן הרבשטיין

בין השורות

מאמן מכבי חיפה אלכסנדר סטנוייביץ': "אנחנו צריכים להתאושש ולהבין מה קרה לנו היום".

רוצה לומר: אנחנו צריכים לסיים כבר את העונה הזו.

מאמן הפועל באר שבע אלישע לוי: "הכי חשוב שאנחנו משחקים כמו קבוצה".

רוצה לומר: הכי חשוב שאנחנו משחקים נגד לא -קבוצה.

מאמן קרית שמונה ברק בכר: "גדלתי פה כאוהד ירוק".

רוצה לומר: אחרי שאירחו אותנו כל כך יפה, חזרתי להיות אוהד שלהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully