וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיוויד בלאט: "קיירי מצליח הרבה יותר כשהוא משחק מאשר כשהוא מאמן"

מאמן קליבלנד התייחס לאכזבה של רכזו מפסק הזמן שלקח: "זו הייתה ההחלטה הנכונה", והרעיף עליו מחמאות: "לקיירי הייתה הופעה ספקטקולרית". אירווינג: "אני סומך עליו ב-100%, הוא שרטט חתיכת מהלך, ואנחנו מסתגלים אחד לשני"

דייויד בלאט, מאמן קליבלנד קאבלירס. AP
הטריו שלו לא זוכה למנוחה. דיוויד בלאט/AP

קליבלנד גירדה הלילה (בין חמישי לשישי) ניצחון נוסף עם 87:90 קשה בניו יורק, והאריכה את רצף הניצחונות שלה לשיא עונתי חדש של חמישה. הקבוצה של דיוויד בלאט גילתה ווינריות כשהתגברה על יום רע ודקות אחרונות חלשות במיוחד, ופתחה את מסע משחקי החוץ שלה ברגל ימין מול הניקס האומללים, שהפסידו בפעם השישית ברציפות. כבר בלילה שבין שישי לשבת מחכה לקאבס מפגש קשה בהרבה בטורונטו מול מוליכת המזרח (2:30).

גיבור המשחק היה קיירי אירווינג, שצלף 37 נקודות, כולל השתיים החשובות מכולן 10 שניות לסיום שקבעו את תוצאת המשחק. הרכז המוכשר חיפה על לברון שקלע רק 19 נקודות והתמקד במסירות עם שיא עונתי של 12 אסיסטים, וקווין לאב שנעצר על 11 נקודות בלבד, כשהספסל של בלאט המשיך לאכזב עם 10 נקודות בלבד, 6 מהן של דיון ווייטרס, כשהטריו לברון-אירווינג-לאב שיחק 40-44 ו-39 דקות בהתאמה, נתון לא מעודד לקראת הלו"ז הצפוף שמחכה לקאבס.

דאגה נוספת עבור קליבלנד מגיעה מכיוונו של מייק מילר. גיבור הניצחון על מילווקי שלשום, ששיחק הפעם 12 דקות ולא קלע, ספג מכה חזקה בראשו ברבע הרביעי והוחלף עם חשד לזעזוע מוח. הקלע הוותיק יישאר להשגחה בניו יורק במהלך היממה הקרובה, ולא יטוס עם חבריו לטורונטו.

קיירי אירווינג שחקן קליבלנד קאבלירס עם לברון ג'יימס. GettyImages
בסוף כולם היו מרוצים. קיירי אירווינג/GettyImages

מספרי המשחק

* זו הייתה הפעם הראשונה העונה בה קליבלנד מנצחת למרות שהיא לא מגיעה ל-100 נקודות. המאזן שלהם במשחקים הללו עומד כעת על 6:1.

* קיירי אירווינג שיחק לא פחות מ-44 דקות, כשב-36 הדקות האחרונות של המשחק הוא נח במצטבר רק 36 שניות.

* 12 מתוך 37 הנקודות של אירווינג, כולל השתיים החשובות מכולן, הגיעו במהלכים בהם הקאבס בודדו אותו למהלך של אחד על אחד. לאירווינג היו 8 מהלכים כאלה במשחק, לעומת ממוצע של 3.8 העונה, בהם הוא קלע 4.1 נקודות בממוצע למשחק.

* בחמשת המשחקים האחרונים של הקאבס (0:5) לברון קולע קצת פחות מב-12 המשחקים הראשונים העונה (7:5) עם 24.4 נקודות למשחק לעומת 24.7, אבל מוסר הרבה יותר אסיסטים - 9.6 לעומת 6.8 למשחק.

* כרמלו אנתוני לא קלע כלל ברבע האחרון (0 מ-4), למרות שהוא מדורג העונה שישי בליגה בנקודות ברבע האחרון עם 5.9 בממוצע.

עוד באותו נושא

ניצחון 5 רצוף לקאבס, 87:90 בניו יורק

לכתבה המלאה
אנדרסון ורז'או שחקן קליבלנד קאבלירס. GettyImages
ניצחון ראשון עם פחות מ-100 נקודות. אנדרסון ורז'או/GettyImages

התגובות

"אני שמח שאני עם קואץ' בלאט, ואוהב פשוט להקשיב לו. הוא מאמן כל כך טוב ויש לו מוח כדורסל נהדר"

בסיום התייחס בלאט למשחק הנהדר של אירווינג, אבל גם לרגע בו נראה הרכז כועס על מאמנו כשלקח פסק זמן במהלך האחרון: "קיירי מצליח הרבה יותר כשהוא משחק מאשר כשהוא מאמן. זה מה שאני יכול להגיד לכם, כי כשיצאנו מפסק הזמן הם עשו בדיוק את מה שרצינו שהם יעשו, קיירי קרא את זה, וקלע זריקה פנטסטית. אבל כמובן שבאותו הרגע זו הייתה ההחלטה הנכונה, כי ביצענו את מה שהיינו צריכים וניצחנו את המשחק".

לגבי המשחק עצמו אמר בלאט: "יש לי חבר טוב שאימן איתי במכבי תל אביב במשך מספר שנים והוא אמר לי פעם 'אף פעם אל תמעיט בערכו של ניצחון'. אני לא יודע מה זה אומר ניצחון מכוער או ניצחון לא יפה, אבל אני יודע שניצחנו משחק חוץ שהיינו צריכים לנצח בפתיחת מסע משחקי חוץ. למרות שהיו הרבה דברים שלא עשינו טוב במיוחד, עשינו את הדבר הנכון בזמן הנכון וניצחנו את המשחק".

כשנשאל על ההצגה של אירווינג אמר בלאט: "כמובן שלקיירי הייתה הופעה ספקטקולרית, זה ברור כשמש, אבל מה שאני באמת אוהב זה שהוא משחק בשני צדי המגרש ברמה גבוהה באופן עקבי, וזה מה שאתה רוצה מהשחקנים המובילים שלך". לגבי ההחטאה של כרמלו אנתוני מול לברון עם הבאזר אמר המאמן: "ללברון היה פוזשן הגנתי נפלא נגד אחד השחקנים הגדולים ב-NBA, וזה הכריע את המשחק".

אירווינג עצמו בחר להחמיא בסיום לבלאט על סל הניצחון שקלע ואמר בראיון שלו בסיום: "המאמן עשה עבודה נהדרת בתכנון המהלך הזה, ואני נותן את כל הקרדיט לחבריי לקבוצה שהכניסו אותי לקצב מצוין לאורך כל המשחק". על היכולת הפושרת של קבוצתו אמר הרכז: "זה אולי לא היה מושלם, אבל הדבר היחיד שחשוב הוא שהשגנו את הניצחון. כמובן שיש דברים ללמוד ודברים שצריך לתקן שנראה בוידאו כל הבוקר, אבל עכשיו צריך להתכונן למשחק מול הקבוצה הבכירה במזרח".

לאחר מכן הוסיף: "אני סומך על בלאט ב-100%, פשוט ראיתי שם משהו אחר, אבל זה חלק מהמשחק. ראיתי שכולם חוץ מלברון עומדים בצד הימני ורציתי ללכת משמאל עד לטבעת. המהלך הזה לא קרה בסופו של דבר, והאמת שאני שמח על כך. בלאט לקח פסק זמן, שרטט חתיכת מהלך, סמך עליי עם הכדור בסוף המשחק, ואנחנו מסתגלים אחד לשני. אני שמח שאני עם קואץ' בלאט, ואוהב פשוט להקשיב לו. הוא מאמן כל כך טוב ויש לו מוח כדורסל נהדר, ואנחנו בהחלט בונים אמון במה שדברים שהוא מדבר עליהם".

מה אמרו בתקשורת

דייב מקמנאמין מ-ESPN כתב: "במהלך האחרון של ההפסד לסן אנטוניו לברון הסתבך ואיבד, ובלאט הואשם בכך שהציב אותו במצב הזה אחרי שהשתמש בכל פסקי הזמן שלו. הפעם פסק הזמן של בלאט סידר את הסל המנצח. אירווינג לא רצה את פסק הזמן, ואיבד את קור רוחו כשבלאט עצר את לו את המהלך, אבל במהלך פסק הזמן בלאט זיהה נכון איזו הגנה הניקס יעמידו. נכון שבלאט הכתיר את הסל של אירווינג כ-"זריקה פנטסטית", אבל פסק הזמן שלו הוא שאיפשר לרכז לדעת לאיזו הגנה לצפות, ולשאר חבריו להתארגן באופן בו אירווינג יוכל לפעול בצורה הטובה ביותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully