וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוסקר גרסיה: "בעיות הלב - בגלל העצבות על עזיבת מכבי"

30.11.2014 / 13:02

"אם פאקו לא היה מתמנה מיד, הייתי מבקש לחזור", "אחרי עזיבת אנגלידיס לא לקחו אחריות", "בישראל אין שחקני הגנה טובים", "רציתי שלא נסמוך רק על זהבי". בראיון בלעדי בברצלונה

one

מצטער, אבל אני חייב לשאול. אתה מכיר את השמועה?

"לא", אמר אוסקר גרסיה, ולגם מכוס המים שהונחה לפניו.

בכנות - לא שמעת?

"לא".

הסתובבה שמועה לפיה ניהלת רומן עם אשתו של ערן זהבי.

גרסיה כמעט נחנק מהמים, הוריד את הכוס וצחק.

"וואו, אני מצטער בשבילו", אמר, והפרצוף התיישר. "זה דבר כל כך מטופש, ואני מקווה שהוא התעלה על זה. הוא כוכב בישראל, אז כנראה אנשים רצו להסיח את דעתו. זה פשוט מטומטם להפיץ דבר כזה. לא שמעתי על זה, באמת, אתה הראשון שמספר לי. אני מצטער בשביל ערן", אמר שוב.

ואחרי שהזזנו את השטויות הצדה, אפשר להתחיל באמת.

לעמוד הפייסבוק של יוסיפון

למעקב בטוויטר

אוסקר גרסיה, מאמן מכבי תל אביב לשעבר. אורן יוסיפוביץ, מערכת וואלה! NEWS
הזים את השמועה - ועכשיו אפשר להמשיך הלאה. אוסקר גרסיה עם כיסוי המכשיר הנייד שעליו סמל מכבי תל אביב/מערכת וואלה! NEWS, אורן יוסיפוביץ
?בשלוש השנים האחרונות כמעט ולא הייתי עם הבנות שלי, והן שמחות שיש להן אבא קרוב. עכשיו הן רוצות שאשאר רק בספרד, אבל הן מבינות שאלה החיים שלי ושאני חייב לעבוד?

תא המטען באאודי השחורה של אוסקר גרסיה היה ריק, פרט לשקית אחת. שקית של מכבי תל אביב. המאמן הספרדי, באותו וסט מפורסם ומחמם, השאיר את האוטו בחניון התת קרקעי שבשכונת ברצלונטה - משולש יפהפה שנתחם בין הנמל לים. זה היה בסוף השבוע האחרון בקטלוניה, ועלינו לרחוב, וגרסיה הוביל ל"אמפראדור" - "כי חייבים לאכול במסעדה של שחקני בארסה", לדבריו. נכנסנו למסעדה המדוברת, ולא ברור מה יש יותר - קיר, או תמונות של כוכבי ברצלונה עם בעלי המקום - טוני מרפיל וחואקין קאבררה. האחרון קם ומתחיל לדבר עם גרסיה, 'מה נשמע ומה חדש', קצת 'סי, סי', והנה, קאבררה מראה לאוסקר שעל הקיר שוכנת גם תמונה שלו.

השעה היתה מאוחרת, ובמסעדה סועדים בודדים. "בדרך כלל מפוצץ פה", אוסקר מתרץ, "אבל מזג האוויר והשעה…". למחרת, אגב, התברר שגרסיה צדק, כי המקום היה מלא, כולל צוות האימון של ברצלונה B. אין מה לעשות, בספרד אוסקר בקיא (למרות שבדרך למסעדה היה צריך להיעזר ב-GPS). גם בישראל הוא בקיא. את טורו האחרון בעיתון "ספורט", למשל, הקדיש לשיפור העצום שחל בנבחרת של גוטמן, ועל כך שהישראלים נמצאים בראש הבית במוקדמות היורו. הוא כותב על ישראל אבל כבר לא שם. הוא בבית, בעיקר בבית, כשלושים דקות נסיעה מהעיר.

"בשלוש השנים האחרונות כמעט ולא הייתי עם הבנות שלי, והן שמחות שיש להן אבא קרוב", הוא אומר לוואלה! ספורט. "עכשיו הן רוצות שאשאר רק בספרד, אבל הן מבינות שאלה החיים שלי ושאני חייב לעבוד". ואיך החופש? "לא היתה לי שעה אחת פנויה, לא התבטלתי. אני עסוק בהרבה דברים. כותב לעיתונים, מפרשן ברדיו ובטלוויזיה".

תקשורת הוא אף פעם לא אהב יותר מדי, ואת מסיבות העיתונאים אתם זוכרים. אז מה ההבדל? "כשאני מפרשן אני מדבר רק על כדורגל ולא על דברים שמסביב".

אבל בסוף השבוע, בברצלונה, אוסקר גרסיה התפנה לראיון מקיף ראשון על חצי השנה הקשה בחייו. או כמו שהוא מגדיר זאת, "אני מקווה שגם בעתיד אקרא לתקופה הזו 'חצי השנה הקשה בחיי'".

ובינתיים, במכבי תל אביב:

מדוע פאקו מתעקש להרכיב את איגייבור?
איגייבור למבקרים: "אם רוצים לצעוק, שיצעקו"
בני סכנין תבקש לארח את מכבי תל אביב בעכו
שמח במכבי נתניה: קאיודה נגד שמעון הרוש

sheen-shitof

פתרון טבעי

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
אוסקר גרסיה, ברצלונה. אורן יוסיפוביץ, מערכת וואלה! NEWS
?מה נשמע ומה חדש?, קצת ?סי, סי?, והנה, קאבררה מראה לאוסקר שעל הקיר שוכנת גם תמונה שלו/מערכת וואלה! NEWS, אורן יוסיפוביץ

פרק 1: "זה לא היה מתח שגרם לבעיות בחזה. זו היתה בעיקר עצבות"

יום לאחר משחקו הראשון עם ווטפורד, באמצע ספטמבר, החלו הכאבים בחזה. "פתאום היה לי קשה מאוד לנשום, וכאב לי", הוא מספר, ונוגע עם היד באזור הנגוע. "הפנו אותי לרופא של המועדון, והוא מיד העביר אותי לבית החולים. עשו לי סדרת בדיקות, ואחרי יומיים הועברתי לבית חולים פרטי בלונדון. שם המשיכו המבדקים, ונשארתי בסך הכול שבוע. לא היתה סכנת חיים אבל הם רצו שהכול יהיה תחת שליטה. אחרי כל הבדיקות לא מצאו כלום. החזה והלב בסדר".

אז למה עזבת את ווטפורד?

"הרופא דרש ממני לחזור בהדרגה לחיים סדירים, אבל חזרתי אחרי יומיים וזה עשה לי רע. לא יכולתי להיות בשליטה על הקבוצה. הייתי באימון, אבל בתא הבעלים, ואת המשחק הבא ראיתי מהיציע, והעברתי הוראות בטלפון. אז דיברתי עם הבוס והסברתי לו מה הרופא אמר. הוא אמר לי 'תודה על הכנות', והתרנו את החוזה".

לא חששת לעזוב שוב מיד אחרי שעזבת את מכבי?

"לא. רציתי להיות אמתי. לא חשבתי על עצמי הפעם".

זה קרה לך פעם? בתקשורת נכתב שזו לא פעם ראשונה.

"זו הפעם הראשונה שהיו לי כאבים כאלה. כשחקן היתה לי בעיה רפואית אחרת".

אולי זה הקיץ שהשפיע?

"כנראה שהסיבה היתה יותר מדי שינויים. כי הרגשתי רע לעזוב את ישראל. זו לא היתה המלחמה אלא יותר ההרגשה הרעה שלי על שעזבתי את מכבי, ואיך שעזבתי. זה לא היה מתח שגרם לזה. זו היתה בעיקר עצבות".

seperator
"בקרוב אתחיל לחפש דברים חדשים. אבל לא אאמן בשביל לאמן, אתה מבין? אנסה למצוא את ההצעה הנכונה ואת המועדון הנכון. גם אם אצטרך לחכות?

עיתונאי ספרדי אמר לי ש"הלוואי שאוסקר יאמן שוב". יש חשש שזה לא יקרה?

"לא. הכול בסדר. בקרוב אתחיל לחפש דברים חדשים. אבל לא אאמן בשביל לאמן, אתה מבין? אנסה למצוא את ההצעה הנכונה ואת המועדון הנכון. גם אם אצטרך לחכות".

היו הצעות?

"כן, כמה. אחת מאיטליה, אחת מספרד".

כל מה שקרה בחצי השנה האחרונה ישפיע על הקריירה שלך?

"כן, בטח. אבל אין לי ספקות לגבי המקצוע. למדתי הרבה מכל מה שקרה לי".

יש במכבי אנשים שחשבו שעזבת בגלל הצעה מווטפורד.

"כל מי שמכיר אותי יודע שאין סיכוי שזה נכון. את ההצעה קיבלתי רק אחרי שעזבתי. היו לי גם הצעות לפני ווטפורד, שסירבתי להן".

אתה לא מפחד שאחרי השנתיים האחרונות, בהן עזבת יותר מדי פעמים, יהיו מועדונים שיפחדו לגעת בך?

"זו תהיה הבעיה שלהם. כי אם מישהו ירצה אותי באמת, הוא יראה מה עשיתי בקבוצות שלי".

דיברו עליך בשורה אחת עם כל מני מאמנים-מבריקים-יוצאי-בארסה. הסטטוס נפגע? אולי הביטחון שלך?

"אם לא הייתי חושב שאהיה מאמן ברמה שאני חושב שאהיה, הייתי מפסיק לאמן".

זו עבודה, צריך כסף.

"בחיים לא עשיתי את זה בשביל הכסף. תמיד אימנתי רק בשביל הרגש, בשביל להיות המאמן הכי טוב שאני יכול".

מה זה 'הכי טוב שאני יכול?'

"אני עדיין לא קרוב לטופ שלי, זה ברור לי. אני יודע שאשתפר".

"רוצים להזמין?", שאל המלצר.

"אתה חייב לנסות את ה'פאן קון טומאטה", אוסקר ממליץ על לחם--עגבנייה, בזמן שהוא טורף רצועות בשר חזיר לפני שאומר/מתנצל: "אני כל כך אוהב חאמון".

אוסקר גרסיה. אורן יוסיפוביץ, מערכת וואלה! NEWS
יש הצעות, אחת מאיטליה ואחת מספרד/מערכת וואלה! NEWS, אורן יוסיפוביץ

פרק 2: "כל כך רציתי לשחק בבלומפילד, וזה נורא שעזבתי מבלי שעשיתי את זה"

אתה מצטער שחזרת למכבי?

גרסיה נותן ביס ומכריז: "אני שלם עם ההחלטה שלי ב-100 אחוז. זו היתה האופציה הכי טובה שלי לחזור. אני רק מצטער שלא יכולתי לסיים את העבודה".

איך זו האופציה הכי טובה? לפחות לפי מה שנכתב, היו לך הצעות ממועדוני פרמיירליג וצ'מפיונשיפ.

"כשעזבתי, אמרתי שיום אחד אאמן את מכבי באירופה. ידעתי שבפעם הראשונה שאוכל לחזור, אעשה את זה".

מתי הגיעה ההצעה הרשמית ממכבי?

"יום לפני שחתמתי. ג'ורדי התקשר, 'אני רוצה לבוא לברצלונה ביחד עם ג'ק, לדבר איתך'. עניתי 'פרפקט, בואו'. הם באו למחרת, ותוך 10 דקות סגרנו חוזה".

העליתם את האפשרות ששוב תהיה מלחמה?

"זה לא עלה ואף צד לא דרש להכניס סעיף בנושא".

האמנת שיש סיכוי שזה יקרה?

"באמת שלא. כשהאירועים החלו לא האמנתי למה שקורה. חשבתי שזה יהיה כמו בפעם הראשונה - שבוע ודי. ואז זה התחיל, ואמרתי 'אוי לא, עוד פעם'. דיברנו על זה בינינו, בצוות. התקשרתי לג'ורדי ואמרתי 'איזה חוסר מזל'. דיברנו, קיווינו שזה ייגמר מהר. זה לא נגמר מהר".

יש גורמים שאומרים שאתה ואנשים אחרים בצוות הרגשתם קצת לבד הפעם, בניגוד לפעם שעברה, שבה אחרי כל אזעקה באו מיד לטפל בכם ולדאוג לשלומכם.

"אולי חשבו שבגלל שהיה לנו ניסיון עם זה, נצליח להסתדר בקלות, כי אנחנו אמורים להיות רגילים. אבל אין לי טענות למועדון על איך שפעל בתחום הזה".

seperator
?זה לא שהיה יום אחד שאמרתי לעצמי ?אני לא יכול יותר?. אחרי תקופה מסוימת, אמרתי לג?ורדי ולמיטש שאני חושב לעזוב. שאני מרגיש שאני לא יכול לעשות את העבודה שלי. הם החתימו מאמן וציפו ממנו להיות מפוקס בעבודה שלו ב-100 אחוז, ואיתי זה לא היה המצב?

אולי זה החימום בתוך המסעדה ואולי נושא השיחה, אבל המצח של אוסקר נהיה לח. אחת לכמה דקות הוא משתמש במפית כדי לנגב את העסק.

מה היה הקטע הכי נורא עבורך בזמן המלחמה?

"הרגע הכי נורא?", הוא מקמט פנים להיזכר, כי יש יותר מדי אופציות. "לקום בחמש בבוקר לאזעקה", הוא אומר. "אתה כבר מתחיל לפחד שיהיו עוד כאלה שתפספס, שלא תשמע כי אתה ישן. עוד רגע היה בזמן ארוחה במסעדה בתל אביב עם המשפחה. היתה אזעקה והבת שלי קפצה עליי. זה היה קשה מאוד. עבורה זו היתה אזעקה ראשונה, היא ראתה את כולם לידה רצים ונבהלה".

זה היה הרגע שהחלטת לעזוב באופן סופי?

"לא, אבל זה רגע שעזר".

מתי החלטת?

"זה לא שהיה יום אחד שאמרתי לעצמי 'אני לא יכול יותר'. אחרי תקופה מסוימת, אמרתי לג'ורדי ולמיטש שאני חושב לעזוב. שאני מרגיש שאני לא יכול לעשות את העבודה שלי. הם החתימו מאמן וציפו ממנו להיות מפוקס בעבודה שלו ב-100 אחוז, ואיתי זה לא היה המצב".

ניסית להבהיר שלא עזבת בגלל המלחמה, אבל כל הסיבות שציינת במכתב שלך הן סיבות שנוגעות בעקיפין למלחמה.

"זה נכון, אבל לא עזבתי כי פחדתי מהמלחמה. עזבתי כי לא יכולתי לעבוד בתנאים האלה. לא שיחקנו בבלומפילד, ואחד הדברים שהכי כואבים לי עד עכשיו זה שלא שיחקתי בבלומפילד פעם אחת נוספת. כל כך רציתי לשחק שם, לעיני כל האוהדים, וזה נורא שעזבתי מבלי שעשיתי את זה".

אנשים בחדר מדרגות במהלך אזעקה בגוש דן. אוגוסט 2014. דרור עינב
לפחד שיהיו עוד כאלה שתפספס, שלא תשמע כי אתה ישן. עוד רגע היה בזמן ארוחה במסעדה בתל אביב עם המשפחה. היתה אזעקה והבת שלי קפצה עליי. זה היה קשה מאוד. עבורה זו היתה אזעקה ראשונה, היא ראתה את כולם לידה רצים ונבהלה?. חדר מדרגות בתל אביב ב"צוק איתן"/דרור עינב
?אף אחד לא אמר לי להיות במסיבת העיתונאים הזו. בנוסף, חשבתי שפאקו היה צריך להיות הכוכב של האירוע, לא אני. אני זה שעזב והוא זה שבא"

לפני המשחק הראשון מול אסטראס, גרסיה החליט והודיע באופן סופי. במכבי ביקשו ממנו לחכות עד שימצאו מחליף, ובשבוע שהוביל לגומלין מונה פאקו אייסטרן והקטלאני ארז ונטש. "רציתי להיות מקצוען. המועדון כבר ידע לפני המשחק הזה מה אני רוצה, וביקשו ממני לחכות".

המו"מ מול מכבי הסתיים בצורה טובה?

"כן. ויתרתי על הכול. לא רציתי שקל אחד".

ואז, ביום שעזבת, הפסקת האש נכנסה לתוקף.

"זה מדהים, פשוט מדהים! וזה קרה בזמן הטיסה שלי… המטוס נחת, ואשתי אומרת לי שיש הפסקת אש, ולא האמנתי. זה כאב לי בפנים. ככה זה בחיים".

לא חשבת להתקשר לג'ורדי ולבקש לחזור?

"כבר היה למכבי מאמן חדש, שערך מסיבת עיתונאים ונכנס לתפקיד".

אם לא היה מאמן חדש, היית מבקש לחזור?

"כן, בהחלט. הייתי מבקש לחזור. אבל במקרה שלנו זה היה מאוחר מדי. ברגע שמכבי מצאה את פאקו, זה היה הזמן שלי לעזוב".

אוהדים רבים נפגעו ממך, בעיקר מצורת העזיבה. אפילו לא נפרדת כמו שצריך, לא היית במסיבת העיתונאים.

"אף אחד לא אמר לי להיות במסיבת העיתונאים הזו. בנוסף, חשבתי שפאקו היה צריך להיות הכוכב של האירוע, לא אני. אני זה שעזב והוא זה שבא".

פאקו אייסטרן מאמן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
"ברגע שמכבי מצאה את פאקו, זה היה הזמן שלי לעזוב"/ברני ארדוב

פאקו הביא המון התלהבות לתפקיד, ומכבי נראתה טוב אחרי שהגיע. שינויי המאמנים עשו לה טוב?

"נראה את זה בסוף העונה. אני עדיין חושב שבמכבי יש את הסגל הכי טוב ואני בטוח שמכבי תזכה באליפות נוספת. חשבתי שמכבי חיפה תהיה מועמדת עיקרית למלחמה על התואר אבל ברור שאני כבר לא חושב ככה".

מה אתה חושב על פאקו?

"הכרתי אותו כמאמן כושר אבל כמאמן ראשי אני לא יודע עליו יותר מדי פרטים. אני בטוח שהוא המאמן הנכון להוביל את מכבי לתואר נוסף".

אתה וג'ורדי הייתם קודם-כל חברים. הקיץ פגע ביחסים?

"בקיץ הזה דווקא דיברנו אפילו יותר מאשר בעונה הראשונה. גם אחרי שעזבתי, הוא בא לבקר אותי כאן".

אתה חושב שהוא כועס עליך?

"אני לא חושב, כי נראה היה שהוא הבין את המצב שלי".

היחסים שלכם תקינים או שאתה לא רוצה להגיד אחרת?

"אתה יכול לשאול גם אותו".

ואיך היחסים שלך עם מיטש?

"כמו שהיו בעבר".

היה נראה שהוא חשש להחתים אותך אחרי העזיבה הראשונה, והנה, עזבת שוב.

"לי הוא אמר שהוא שמח שחזרתי".

seperator

פרק 3: "בישראל יש הרבה קשרים טובים וחלוצים טובים, אבל בסופו של דבר שרן ייני צריך לשחק כבלם, כמגן ימני וכמגן שמאלי"

האם קיבלת את כל מה שרצית במכבי?

"אתה אף פעם לא מקבל את כל השחקנים שאתה רוצה. המועדון עבד קשה להביא שחקנים, אבל לא בכל מה שרצינו, הצלחנו".

עד כמה העובדה שג'ק אנגלידיס עזב לפאוק סלוניקי השפיעה על העבודה והשגרה במכבי?

"ג'ק עזב, ואף אחד לא לקח אחריות ועשה את העבודה שלו במקומו. ג'ורדי ניסה, אבל היתה לו כל כך הרבה עבודה וזו לא היתה האחריות שלו להשתלט על העבודה של ג'ק. קרויף הוא מנהל ספורטיבי, ולנו היה חסר מנכ"ל בשבועות האלה. המועדון ניסה לעשות את המיטב, אבל היה חסר משהו".

מה היה חסר לך?

"חלק מההחלטות התבצעו מאוחר מדי, אנשים לא תמיד קיבלו החלטות בזמן. כמו למשל לגבי שחקנים, ולגבי כל מני שינויים שהיה צריך לבצע בקרית שלום. זו העבודה של מנכ"ל, ולנו לא היה מנכ"ל. ההצלחה של הקבוצה בעונה הראשונה שלי היתה כי ג'ורדי ואני שלטנו בכל מה שקורה בקרית שלום".

ועכשיו היתה פחות שליטה?

"היו כמה דברים שהשתנו, וכשלא היה מנכ"ל היו מקרים שאף אחד לא ידע מי צריך לעשות מה, ומי צריך לטפל במה".

בן בסט, איגייבור, שפונגין, רייכרט. אלה הכלים שחשבתם שיעזרו למכבי להגיע צ'מפיונס ליג?

"בישראל, כל קבוצה יכולה להחתים רק חמישה זרים. זה טוב מאוד לנבחרת, אבל בכדורגל הקבוצתי באירופה אתם בנחיתות. מכל השחקנים שהסכימו לחזור לישראל, החתמנו את הטובים ביותר".

ג'ק אנגלידיס יו"ר מכבי תל אביב נפרד מהשחקנים. מכבי תל אביב, אתר רשמי
?ג?ק עזב, ואף אחד לא לקח אחריות ועשה את העבודה שלו במקומו. ג?ורדי ניסה, אבל היתה לו כל כך הרבה עבודה וזו לא היתה האחריות שלו להשתלט על העבודה של ג?ק"/אתר רשמי, מכבי תל אביב
?התאכזבתי לא לשחק בבלומפילד. אם היינו משחקים בבלומפילד היינו עוברים את מאריבור?

נוסא איגייבור זה השחקן שיוריד עול מערן זהבי, כמו שאמרו שמכבי צריכה?

"כשנוסא שיחק בהפועל הוא היה הזר הכי טוב בליגה. הוא שיחק בבטיס וכמה קבוצות פרמיירליג רצו אותו, והוא עדיין העדיף את מכבי".

ראית אותו מאז שעזבת?

"לא".

הוא לא טוב מדי.

"זה לא קל. הוא עבר מספרד וצריך להתאקלם מחדש לליגה הישראלית ולמנטליות".

ראינו באירופה שההגנה של מכבי חלשה נגד יריבות אירופיות. באת, וכל מה שהבאתם זה שפונגין. אתה חושב שההגנה של מכבי היא הגנה לליגת האלופות?

"אחת הבעיות של הכדורגל הישראלי היא שאין הרבה שחקני הגנה טובים. יש הרבה קשרים טובים, הרבה חלוצים טובים, אבל בסופו של דבר שרן ייני צריך לשחק כבלם, כמגן ימני וכמגן שמאלי. ובנבחרת משתמשת באותם בלמים. אין אופציות".

לא ניסית להתעקש על מגנים זרים?

"רצינו להביא זרים שיכולים להכריע משחקים, בעמדות הקדמיות יותר. רצינו לחכות עד סגירת החלון באירופה כדי למצוא את הזר האחרון, לפי העמדה שהכי נצטרך. אבל באותו זמן כבר שיחקנו באירופה".

התאכזבת מההגנה שלך במפעלים האירופים?

"התאכזבתי לא לשחק בבלומפילד. אם היינו משחקים בבלומפילד היינו עוברים את מאריבור".

נוסא איגייבור שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
?כשנוסא שיחק בהפועל הוא היה הזר הכי טוב בליגה. הוא שיחק בבטיס וכמה קבוצות פרמיירליג רצו אותו, והוא עדיין העדיף את מכבי?/ברני ארדוב
"ביקשנו ממנו שיחפש קבוצה. אם לא היינו מוצאים זר עד תום החלון ומיטרו לא היה מוצא קבוצה, הוא היה חוזר לשחק גם תחתיי?

היה שלב בקיץ שאמרת לג'ורדי או מיטש שאתם חייבים לחזק את הסגל?

"כן. וג'ורדי אמר את אותו הדבר. הוא חשב שהסגל שלנו צריך להיות חזק יותר. הוא אמר את זה מהרגע שחזרתי".

אז מה הפריע? כסף?

"לא חיפשנו שחקני סגל - חיפשנו שחקני הרכב. וזה לא רק מיטש ונושאים כלכליים, יש שחקנים שלא רצו לחזור או לא רצו לבוא".

מליקסון?

"היתה אופציה, אבל ידענו שהוא מעדיף את באר שבע".

בניון? ניסיתם?

"לא".

מה לגבי מיטרוביץ'? אומרים שאתה זה שחתך אותו ומאז שפאקו חזר הוא אחד הברגים החשובים בהרכב.

"חיפשנו זר בעמדה אחרת, רצינו לשמור מקום פתוח ולא רצינו לשקר למיטרוביץ', למשוך אותו. לא יכולנו להגידו לו 'תתחיל להתאמן איתנו ואם נמצא זר חדש תצטרך לעזוב'. ביקשנו ממנו שיחפש קבוצה. אם לא היינו מוצאים זר עד תום החלון ומיטרו לא היה מוצא קבוצה, הוא היה חוזר לשחק גם תחתיי".

עזבת בקשרים טובים עם כל השחקנים?

"שאל אותם. מבחינתי לא היו בעיות".

מאור מליקסון שחקן הפועל באר שבע לפני גיא מלמד שחקן מכבי פתח תקוה. ברני ארדוב
"הייתה אופציה, אבל ידענו שהוא מעדיף את באר שבע". מליקסון/ברני ארדוב

פרק 4: "לא רציתי לקחת כלום מערן. רציתי שלא נצטרך לסמוך רק עליו בכל משחק"

?גם אצלי זה היה מתאזן. זה היה לתקופה קצרה מאוד. שוב, לא רציתי שערן ידעך, רציתי שאחרים ישתפרו. הרי זה יהיה טיפשי מצדי לפגוע בו?

אוסקר גרסיה היה המאמן שהחזיר את ערן זהבי לישראל, אבל תחת פאולו סוזה מספר 7 מיתג את עצמו ככוכב הבלעדי של הצהובים. ואם מאז שזהבי חזר יש תקופה אחת שבה נראה רדום יותר, יבש יותר, זה בקיץ האחרון. תחת גרסיה, בכל המסגרות, זהבי דפק רק פיו פיו אחד ב-7 משחקים. ייחסו את זה לכך שאוסקר הציב אותו בצד במקום באמצע, ויש שטוענים שהמאמן החליט שהקבוצה תלויה יותר מדי בשחקן אחד, וניסה לאזן את השורות. ואז הגיע פאקו, וכבר אי אפשר לחשב כמה פיו פיו היה כאן.

"לא רציתי לקחת כלום מערן", אוסקר אומר. "רציתי שערן ישחק באותה היכולת אבל שיהיו שחקנים שיכבשו ויעשו כמוהו. רציתי שלא נצטרך לסמוך רק על ערן בכל משחק".

אז אפשר להגיד שכרגע מכבי תלויה בזהבי יותר מדי.

"כל עוד מכבי זוכה באליפויות, אי אפשר להגיד כלום".

מדוע אצלך בקיץ הוא כבש מעט ואצל פאולו ופאקו הוא לא מפסיק לכבוש?

"גם אצלי זה היה מתאזן. זה היה לתקופה קצרה מאוד. שוב, לא רציתי שערן ידעך, רציתי שאחרים ישתפרו. הרי זה יהיה טיפשי מצדי לפגוע בו".

מערכת היחסים שלך איתו היתה טובה?

"אין לי שום בעיה עם ערן זהבי".

אצל מהראן ראדי הסיפור הפוך. ראדי היה השחקן הכי טוב בקדנציה הקודמת של אוסקר, ביחד עם מלך השערים אלירן עטר. אצל סוזה ופאקו, לעומת זאת, ראדי מיובש.

"מהראן שחקן נהדר, שמשחק עם הרבה לב, אבל יש לו בעיה שמיטרוביץ' שם. זה שחקן זר, וכשאני הייתי במכבי לא היה לנו שחקן זר בעמדה שלו. אני מסכים שהוא היה אחד השחקנים הכי טובים בשנה הראשונה שלי".

הוא צריך לשקול לעזוב?

"הוא חכם מספיק כדי לקבל החלטות בשביל עצמו".

דור מיכה כל כך מוכשר אבל לא מצליח לפרוץ. אנחנו מגזימים בהערכה כלפיו?

"לא, הוא משחק בעמדה קשה. הוא אחד השחקנים הכי טובים בישראל, אבל הוא צריך לשפר כמה דברים - כולל בסיומת מול השער".

- שחקני מכבי תל אביב עם ערן זהבי (מימין). ברני ארדוב
התעורר רק אחרי שאוסקר הלך. זהבי/ברני ארדוב

פרק 5: "כמו שאמרתי בפעם שעברה - תמיד אהיה אוהד מכבי. תמיד"

"אני מבין את האוהדים, אבל למרות זאת, הרגשות שלי לא השתנו. יש לי את אותה החיבה למכבי ולאוהדיה - בדיוק כמו בפעם האחרונה שדיברנו. אני יודע שאנשים חכמים מבינים אותי, ולמכבי יש אוהדים מאוד חכמים?

עם פרסום ראיון המקיף הקודם בוואלה! ספורט, גרסיה הפך לאליל עבור האוהדים הצהובים. הפעם המצב שונה. אוהדים רבים התאכזבו או נפגעו ממנו. במקרה הטוב, הפכו לאדישים לגביו.

"אני מבין אותם", הוא אומר. "אבל למרות זאת, הרגשות שלי לא השתנו. יש לי את אותה החיבה למכבי ולאוהדיה - בדיוק כמו בפעם האחרונה שדיברנו. אני יודע שאנשים חכמים מבינים אותי, ולמכבי יש אוהדים מאוד חכמים".

אז הבטחת שתחזור למכבי, וחזרת. היום אפשר לומר בביטחון שלעולם לא תחזור?

"לעולם לא אגיד דבר כזה".

אבל בוא נהיה הגיוניים. עזבת פעמיים, וישראל זה לא מקום בטוח. מה שהיה הוא שיהיה, זה יחזור.

"לך תדע. היתה לי במכבי שנה נהדרת וזו הסיבה שחזרתי. אני אוהב את המקום ואת האנשים ואת המועדון הזה. הנה, תראה".

ואז אוסקר שלף את הנייד מהכיס, הפך אותו והראה את אייקון האליפות שלו ושלהם מ-2012/13. "כמו שאמרתי בפעם שעברה - תמיד אהיה אוהד מכבי. תמיד".

זהו. חסל הדינר. אוסקר גרסיה יצא מהמסעדה, חטף עוד כמה ד"שים ממכרים ותיקים, ירד לחניון, נכנס לאאודי השחורה ונסע לפרבר שבו הוא גר. אם נשיא ברצלונה יתחלף בבחירות הקרובות, הוא עשוי להישאר בעיר ולעבוד במועדון.

"בכיוון ההוא כל החנויות, בכיוון ההוא כל המסעדות", הדריך לפני שנתן גז. יום לאחר מכן האישה נסעה לחו"ל, לאירוע פרטי, ושלוש הבנות שלו נשארו איתו לסוף שבוע שלם של מונופול. אין ספק - לא משנה מה עבר על אבא שלהן בחצי השנה האחרונה, עבורן זו התקופה הכי טובה שיש.

הכיסוי לאייפון של אוסקר גרסיה. אורן יוסיפוביץ, מערכת וואלה! NEWS
מכבי תל אביב תמיד בלב/מערכת וואלה! NEWS, אורן יוסיפוביץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    5
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully