וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועל תל אביב ניצחה בדרבי המפוצץ: סיכום מחזור בליגת העל

25.11.2014 / 14:10

היום כבר אפשר לראות בבירור: אירועי הדרבי רק העצימו את שכרון הכוח של מכבי תל אביב וליכדו את הפועל. חמי אוזן סוגר מחזור, כולל תוכנית העבודה הילדותית של מכבי חיפה והמשיח של נתניה. בונוס: מספרי המחזור של דריבליסט

one

Like

חברים, הפתרון לפלונטר שבו נמצאת מכבי חיפה נמצא, אם לא שמתם לב: אם אלכסנדר סטנוייביץ' ינצח את הפועל תל אביב, הוא ימשיך. ואם הוא יפסיד, הוא יעזוב. ברצינות. ממש ברצינות. זה ההיגיון שמוביל את מכבי חיפה כיום. אם המאמן עובר בשלום את המשחק הבא, סימן שהכל בסדר. אם הוא לא שורד את המחזור הקרוב, הוא כנראה צריך לעזוב.

כן, ככה מתנהל היום מועדון מכבי חיפה. וככה גם פועל המאמן שלו. זה עצוב, אבל מה לעשות שזה נכון. במקום לקבוע עכשיו האם השידוך הזה מתאים לשני הצדדים ולרוץ איתו סופית עד סוף העונה, במקום להבין מזמן שזה המאמן המתאים לקבוצה וזה המועדון הנכון למאמן לשנים הבאות, מכבי חיפה חיה משבוע לשבוע. מיום ליום. מרגע לרגע. מחכה לנפילה הבאה רק כדי לחכות שוב לנפילה הבאה. פלא שגם השחקנים נראים כמו מי שמחכים שהפור כבר ייפול?

אלכסנדר סטנוייביץ' מאמן מכבי חיפה. ניב אהרונסון
ידעתם? אם הוא מנצח את הפועל הוא המאמן הנכון לקבוצה. סטנוייביץ'/ניב אהרונסון

זה מביך את המועדון כמו שזה מעיד על המאמן שיעקב שחר מסרב להודות שטעה איתו. אין דרך אחרת להבין את ההתעקשות החוזרת של יעקב שחר שלא לנצל את ההזדמנות להתיר את החוזה הכבד של המאמן שלו, מלבד כבוד מוגזם. כי ראינו כבר מאמנים במצוקה, אבל לא ראינו יצור מוזר כמו מאמן מכבי חיפה הנוכחי. כל מאמן זר משלם שכר לימוד עד שהוא לומד את רזי הליגה המיוחדת שלנו, אבל סטנוייביץ' נראה במקרה הזה כמו ילד בכיתה א' שצריך להשתלב בשנה א' באוניברסיטה. הוא מדבר מוזר, הוא מתנהל מוזר, הוא משדר חוסר אונים – דברים שמשתקפים ברמת הכדורגל של מכבי חיפה אבל גם במהלכים הנוספים שלו, כמו ג'סטות ילדותיות לקהל ושיחות מוטיבציה לא רציניות עם השחקן שלו, נכון לעכשיו, יוסי בניון.

זה לא אומר שסטנוייביץ' מאמן גרוע. אפילו כשהוא מתכופף כמו ישראלי טיפוסי בפני הקפטן שלו. הוא פשוט לא מתאים לסיטואציה. מאמן מכבי חיפה מחליף הרכבים כאילו הוא מדריך קבוצת קולג'ים מיומנת, או סגל שחקנים מצליח שרץ כבר שנים. מילא שזה לא מוסיף ביטחון לאיש, זה בעיקר מעיד שהוא לא האיש הנכון. שמכבי חיפה לא צריכה כרגע מאמן שילמד אותה כדורגל, אלא כזה שייתן לה שקט להתעסק בכדורגל. זה בדיוק מה שאברהם גרנט עשה בשנת 2000, כאשר הוא נחת במכבי חיפה אחרי שבע שנים נוראיות. הוא לא שיחק כדורגל גדול, אבל הוא היה דמות שידעה להוריד את הלחץ, לנקות את הרעשים ולסחוב את כל הפחדים מהעבר על גבו. זה בדיוק המאמן שמכבי חיפה צריכה כעת, במצבה הנוכחי, אחרי ארבע שנים רעות מאוד. אבל חכו שנייה. אולי אם מכבי חיפה תנצח את הפועל תל אביב, אנחנו נגלה שסטנוייביץ' הוא כנראה האיש הזה.

עוד באותו נושא

שבר לא מדומה: מה עובר על אלכסנדר סטנוייביץ'?

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

Share

העונש התחלק שווה בשווה, העליהום הקבוע לא פסח על אף אחת, אבל עכשיו, כשלושה שבועות מאז שריקת הסיום המוקדמת, אפשר סוף סוף לקרוא את התמונה: הפועל תל אביב ניצחה בדרבי המפוצץ האחרון. לא משנה כמה הפרובוקציה האלימה כלפי ערן זהבי הייתה מתוכננת, היא הצליחה להשיג את מה שפרובוקציה אדומה שגרתית בדרך כלל משיגה: היא מבלבלת את היריב. גורמת לו לאבד עשתונות. מכריחה אותו להילחם בטפל ולשכוח מהעיקר. במקרה הספציפי הזה הפועל תל אביב הבינונית גם הצליחה להתלכד ולנצל עוד קצת את הליגה החלשה שבה היא פועלת, אבל הסיפור החשוב יותר הוא מכבי תל אביב.

ומכבי תל אביב, מאז הדרבי, מתעסקת בהכל חוץ מהמטרה העיקרית – שמירה על תואר האליפות. ראשי ונציגי המועדון תוקפים בבוטות מוגזמת את ההתאחדות לכדורגל ובית הדין, מבלי לטפל באומץ בחלק שלהם בהתפרצות האלימה בדרבי. האוהדים, השחקנים והעיתונאים מקשקשים בלי הפסקה על ערן זהבי, כשאף אחד לא זוכר שלמכבי תל אביב יש יריבה הרבה חשובה כרגע, וקוראים לה קרית שמונה.

ערן זהבי שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
בתקופה האחרונה במכבי תל אביב מתעסקים ביותר מדי דברים, ופחות מדי בעובדה שהם מקום שלישי. זהבי/ברני ארדוב

את הזלזול הזה אפשר היה גם לחוש בראיון של המאמן פאקו אייסטרן אחרי ההפסד בקרית שמונה. אמנם הוא אמר את זה בעבר, אבל לענות לשאלה כמו "מה אתה חושב על היריבה שלכם שמובילה עליכם בשש נקודות" עם "אנחנו האויב הכי גדול של עצמנו", זה לחיות באשליה. אשליה של כוח שלא ייגמר לעולם. אחר כך ערן זהבי הגיע לעמדת הראיונות ודקלם שוב את אותו טיעון שחצני ולא רציני. כשמחברים לזה את חוסר היכולת של מכבי תל אביב להחמיא לבאר שבע אחרי שזו ניצחה אותה, התמונה הזו הופכת ברורה מאוד: מכבי תל אביב מרגישה שהיא חזקה יותר מכל דבר, שהיא גדולה יותר מהמציאות. כשמישהו חי בבועה, פרובוקציה טובה רק מבלבלת אותו עוד קצת.

אם שש נקודות פיגור מהפסגה, כשאתה במקום השלישי, לא ינערו את השחצנות הזו ויגרמו למכבי תל אביב להבין במה היא צריכה להתרכז, ליתרון האיכותי שלה בסגל לא יהיה ערך בסיום העונה. כרגע נראה שמכבי תל אביב חוזרת על הטעויות של ברצלונה מהשנים האחרונות, סליחה על ההשוואה, כשהיא מתעסקת יותר מדי בשיאים האישיים של השחקן הכי טוב שלה ופחות במרקם הקבוצתי והאתגרים שלו. נכון לעכשיו, מכבי תל אביב מזיקה לעצמה הרבה יותר מבית הדין של ההתאחדות לכדורגל.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

Comment

הניצחון האחרון של בית"ר ירושלים בדוחא היה אי שם ב-2006. כשמשווים את השחקנים שהיו בבית"ר ב-2006 לאלו שיש לה ב-2014, ו-2013, ו-2012, וכן הלאה, הסטטיסטיקה היא לא כזו מוזרה.

הכוונה היא לא רק לאיכות השחקנים שהיו בבית"ר בתחילת עידן גאידמק, אלא גם לאופי שלהם. אם מישהו מחפש דרך להסביר מדוע בית"ר לא מנצחת גם סכנין פחות טובה ממנה, מוטב שיצפה בדקות האחרונות של המשחק. ומה רואים שם? בעיקר שחקנים שרוצים להתחנף לקהל שלהם, עם כניסות ברוטליות בשחקני סכנין.

עימות בין מוחמד גדיר שחקן בני סכנין לשחקני בית"ר ירושלים. קובי אליהו
עבירות בשביל לרצות את האוהדים, אבל מה עם הגולים? שחקני בית"ר/קובי אליהו

אף אחד מאותם גיבורים מדומים לא חשב על הזמן שמתבזבז עקב אותן עבירות. אף אחד מאותם גיבורים לא שקל לשנייה מה התלקחות כזו על המגרש יכולה לעשות לאווירה הנפיצה בכל מקרה. בגרות? אחריות? רצינות? יש קבוצות שלוקחות את כל אלו מבית"ר ירושלים, והעיקרית שבהן, לפני הפועל ומכבי תל אביב, היא סכנין.

החנפנות האלימה הזו רק מוכיחה למה בבית"ר אין היום שחקנים שמסוגלים להתעלות מעל המשחק המתוח הזה ולנצח אותו. הדם שולט בראש, העצבים מושלים ברגליים, וברגעים בהם נמדדים בני אדם מתגלים שחקני בית"ר כבני אדם קטנים מאוד.

ולא שהיו להם סיבות לכעוס בשם הקהל שלהם, שחלקו נכנס למגרש רק במחצית השנייה, אחרי יום שלם בדרכים, כשביציעים ממול כולם מכניסים אמל"ח בקלות. אלא שכל שחקן כדורגל גדול יודע שהתשובה לדברים האלה היא כדור ברשת ולא רגל של שחקן יריב. בבית"ר יש כרגע שחקנים מאוד מוכשרים, אבל אין כדורגלן גדול אחד. אם מישהו מהם חושב שהמגפיים האלה לא ידרכו גם עליו יום אחד, מוטב שייזכר מה קרה לאותם שחקנים שסירבו להתייצב לצדו של אריאל הרוש בפרשת הצ'צ'נים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

המחזור הבא: הפועל באר שבע – מכבי נתניה

יוסי מזרחי בוודאי שלא תכנן את זה, אבל המשבר הקיומי החדש שנחת על מכבי נתניה הוא כל מה שהיה צריך כדי להפוך אותו מבונה קבוצות בעייתי למאמן קבוצות מצוין. יוסי מזרחי נולד למשברים האלה, הוא גדל בקבוצה שחיה ככה כל הזמן והתבססה על חוכמת הרחוב של האנשים שהובילו אותה. פתאום הוא כל מה שיש למכבי נתניה, רגע לפני מכירת החיסול. פתאום הוא הסיכוי הכי גדול של מכבי נתניה לעבור את הצונאמי הקרוב ולהישאר בליגת העל.

מזרחי, חייבים להודות, ייצב את מכבי נתניה עוד לפני שאלי שגב ברח. 10 נקודות מארבעה משחקים זו גם עבודה של מאמן שקדן שידע לאן הוא רוצה להגיע גם כשהוא לא ברור לאן הוא הולך. רק שהמשבר האחרון גורם למכבי נתניה להיצמד עוד יותר ליכולות האימון של יוסי מזרחי, ולא להתעסק בחסרונות האחרים שלו. יוסי מזרחי הוא מאמן שצריך שיעריצו אותו, שילכו איתו באש ובמים, שיקשיבו רק לחוכמת הכדורגל שלו ויעלימו עין מהפגעים. במכבי פתח תקוה, הפועל ירושלים ואשדוד, מזרחי היה האליל המתבקש. במכבי נתניה הנוכחית, מינוס אלי שגב, זה גם יכול לקרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully