וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחקני קליבלנד מחמיאים לקור הרוח של בלאט, המאמן מחניף ללברון

הקאבס נחלצו מהרצף השלילי, קווין לאב ושון מריון מחמיאים לבלאט "גם ברגעים הקשים הוא נשאר איתן". המאמן על לברון: "מוקיר תודה על הזכות לאמן אותו". התקשורת בקליבלנד: "בלאט טוב לב, יש לו אופי יציב"

דייויד בלאט, קווין לאב, קליבלנד קאבלירס. AP
"צעד קטן גדול". בלאט/AP

הרבה לחץ השתחרר בקליבלנד אחרי הניצחון על אורלנדו הלילה (בין שני לשלישי), 74:106, שהגיע אחרי ארבעה הפסדים רצופים. כצפוי, דייויד בלאט ולברון ג'יימס היו על המוקד בימים האחרונים, כשלברון זכה לביקורת חריפה על חוסר המנהיגות שלו, ואחרי שקלע הלילה 29 נקודות כולל יכולת מרשימה ברבע הראשון (אותו סיים עם 16 נקודות), קינג ג'יימס הוכיח שהוא עדיין שומר על אנרגיות חיוביות ולא בורח מאחריות.

לברון ג'יימס, קליבלנד קאבלירס. AP
"המבקר הכי גדול של עצמי". לברון/AP

מספרי המשחק

* האופטימיסטיים בקרב אוהדי קליבלנד נזכרים: את עונת 1999 סן אנטוניו פתחה עם מאזן שלילי 8:6. בסוף אותה עונה היא זכתה באליפות הראשונה שלה והתחילה שושלת מפוארת. הקאבס כרגע ב-7:6.

* בארבעת ההפסדים הרצופים של הקאבס, לברון קלע 18.5 נקודות ב-41 אחוזים מהשדה. הלילה היו לו 29 נקודות ב-53 אחוזים.

* קינג ג'יימס קלע 16 נקודות ברבע הראשון - שני הכי הרבה שלו העונה. הרבע הכי פורה שלו היה נגד ניו אורלינס: 17 נקודות.

* אורלנדו קלעה הלילה 74 נקודות בלבד - הכי מעט שלה העונה, הכי מעט שקליבלנד ספגה העונה. מה עוד? 36.3 אחוזים מהשדה של אורלנדו הם אחוזי הקליעה הגרועים ביותר של קבוצה נגד הקבוצה מאוהיו העונה

* ההגנה של קליבלנד באה לידי ביטוי לא רק בספיגה הנמוכה ובכפיית 36.3 אחוזים על היריבה. היא קבעה עוד שני שיאים עונתיים: 14 חטיפות ו-9 חסימות.

* אנדרסון ורז'או שקלע 14 נקודות ב-7 מ-9 מהשדה, מוביל את המזרח באחוזי קליעה עם 59.2.

עוד באותו נושא

רצף ההפסדים נקטע: קליבלנד ולברון הביסו 74:106 את אורלנדו

לכתבה המלאה
אנדרסון ורז'או, קליבלנד קאבלירס, מול ניקולה ווצ'ביץ', אורלנדו מג'יק. AP
המספרין מוכיחים את השיפור בהגנה. ורז'או/AP

התגובות

"אני המבקר הכי גדול של עצמי", אמר לברון לביקורות נגדו, "לא הייתי מרוצה מהיכולת שלי בשבוע שחלף, אף אחד לא מלחיץ אותי יותר ממני". גם בלאט החמיא ללברון, וטוען ש"ההשפעה שלו היא רחבה, הדברים שהוא עושה על המגרש משפיעים בצורה גדולה על כל מי שמסביב. הלילה הוא עשה את זה, וכולם הלכו אחריו".

המאמן הישראלי המשיך בשבחים ללברון: "הוא השחקן הכי גדול שאי פעם אימנתי וראיתי. בכל יום אני מוקיר תודה שאני מאמן את השחקן הזה. אני לא חושב שאני צריך להגיד משהו על המנהיגות שלו, הוא הוכיח את זה במשך 12 שנה".

בלאט הודה ש"אלה היו שבעה ימים מאוד קשים עבורנו, היינו זקוקים לניצחון הזה, הוא צעד קטן גדול", אבל שחקני קליבלנד מחזקים את הדרך של המאמן וטוענים שגם ברגעי משבר הוא שמר על קור רוח. "הוא נשאר מאוד עקבי", אמר קווין לאב על המאמן שלו, ושון מריון הוסיף: "הוא נשאר אותו בן אדם, הוא המשיך לעודד אותנו ונשאר איתן ויציב לדרכו. כלום לא השתנה". בלאט עצמו סיכם ש"אני אף פעם לא עולה גבוה מדי, אף פעם לא יורד נמוך מדי, תמיד משתדל לשמור על יציבות".

לברון ג'יימס, קליבלנד קאבלירס. AP
"כמו אלוף אמיתי". לברון/AP

מה הפרשנים אומרים

סם אמיקו מ"פוקס ספורטס": "לברון עלה להתקפה. הוא הלך לטבעת, יצר בשביל חבריו לקבוצה ובאופן כללי נראה כמו לברון שאוהדי הקאבס מכירם ואוהבים. הלילה הוא עשה מאמץ נוסף כדי להוכיח משהו. הוא ידע שהוא צריך להשתפר וכמו אלוף אמיתי, הוא עלה לפרקט ונתן את המשחק הכי טוב שלו אחרי שהמאמן דיוויד בלאט אמר שהקבוצה נמצאת בחשיכה".

כריס היינס מ"פליין דילר" סיפר הלילה שאחרי ההפסד של קליבלנד לוושינגטון 91:78, בלאט נראה מאוד מוטרד. "זה היה רגע השפל שלו מאז תחילת העונה", כתב היינס. לפתע הגיע למקום עיתונאי רוסי, שבניגוד לנהלים הרגילים ב-NBA, ביקש לראיין את המאמן בלי להגיש בקשה מוקדמת.

בלאט שהיה מחויב לענות לגופי תקשורת אחרים באותו ערב סירב בנימוס, אבל אמר לעיתונאי הרוסי ש"אני אשוחח איתך יותר מאוחר". היינס כתב: "התשובה של בלאט לא נראתה ממש משכנעת. ראיון אישי עם מאמן אחרי משחק NBA זה לא משהו רגיל, בטח לא אחרי הפסד כואב".

בלאט עזב את המקום, אבל קצת לאחר מכן, ליד הכניסה לחדר ההלבשה, הוא ראה את אותו עיתונאי רוסי שהוא לא הכיר לפני כן. למרות שזה מנוגד לנהלים, הוא הזמין אותו להיכנס לחדר ההלבשה והשיב על כל אחת מהשאלות שלו.

"למרות הסערה והביקורות אחרי עוד הפסד, בלאט לא זנח את האופי שלו. הוא נשאר אותו אדם עם אופי נהדר", כתב היינס על אותו מקרה, "הטבע טוב הלב שלו - זה בדיוק מה שהקבוצה הזו צריכה. האופי היציב של בלאט יפעל לטובתה. הרגשות של השחקנים ינועו על פי הניצחונות וההפסדים ובמצב כזה המאמן צריך להיות יציב ובעל השפעה מרגיעה. לבלאט יש את זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully