וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לברון ג'יימס במסר לדיוויד בלאט: רוצה לשחק פחות דקות

כוכב קליבלנד רושם ממוצע של 39.1 דקות למשחק (שלישי בליגה): "גם קיירי ולאב משחקים הרבה מדי, זה חייב לרדת". בלאט: "אני מודע לעובדות". לברון מוכן לסן אנטוניו: "זו לא יריבות, זה כבוד הדדי". בלאט: "מאז עידן ראסל לא היתה המשכיות כמו של הספרס"

פורוורד קליבלנד קאבלירס לברון ג'יימס. AP
חייב לנוח, העונה עוד ארוכה. לברון/AP

לברון ג'יימס שולח מסר לדיוויד בלאט ומבהיר: אני רוצה לשחק פחות. לברון שיחק עד העונה 40 דקות ומעלה בשבעה מתוך תשעה משחקים של קליבלנד, ועם ממוצע של 39.1 דקות למשחק הוא שלישי בכל הליגה, כשרק רג'י ג'קסון מאוקלהומה סיטי (41.4 דקות למשחק) וג'ימי באטלר משיקגו (40.3 דקות) משחקים יותר ממנו.

לברון נשאל על סוגיית הדקות שלו, ואמר: "לא היה מפריע לי להפחית. אני חושב שאנחנו צריכים לתת לחבר'ה על הספסל שלנו יותר הזדמנויות". וזה לא רק לברון - גם קיירי אירווינג וקווין לאב משחקים הרבה מאוד דקות - ומדורגים במקומות 4 ו-5 בליגה. אירווינג משחק 38.4 דקות למשחק (אחרי שבעונה שעברה רשם שיא של ממוצע של 35.2 דקות למשחק), וקווין לאב משחק 37.0 דקות למשחק.

דיוויד בלאט מאמן קליבלנד קאבלירס. Doug Pensinger, GettyImages
בנה את תוכנית חלוקת הדקות של לברון על סמך דפוס הדקות שלו לאורך 11 העונות שלו בליגה. בלאט/GettyImages, Doug Pensinger

"אני מסתכל על הסטטיסטיקה", המשיך לברון, "ורואה שגם קיירי ולאב בחמישייה הראשונה, וזה צריך לרדת. אני לא רוצה שזה יימשך כל השנה. ברור שעכשיו זה קצת קשה, כי אנחנו מנסים להיכנס לקצב ולהטמיע דברים, ואתה לא רוצה לעשות קיצורי דרך, אבל מצד שני אתה גם רוצה להתנהג בחוכמה. בגלל זה לא אכפת לי לוותר על כמה דקות, אני חושב שזה יהיה נכון".

כמובן שבלאט נמצא במלכוד, מכיוון שקליבלנד עדיין לא מחוברת, והמאמן מעוניין שהקבוצה תיכנס לקצב ותצליח לצבור ניצחונות ולצבור ביטחון. "זה לא הזמן לתת לו לנוח, לברון אמר שהוא מרגיש טוב", אמר בלאט בשבת. אתמול בלילה הוא כבר ציין ש"אני לא מודאג מכמות הדקות של חלק מהשחקנים שלנו, אבל אני מודע לעובדות, וננסה להפחית את הדקות ככל שהעונה תתקדם. נתאים את עצמנו, כי זה חשוב".

בלאט סיפר שהוא בנה את תוכנית חלוקת הדקות של לברון על סמך דפוס הדקות שלו לאורך 11 העונות שלו בליגה. "היינו די עקביים עם כמות הדקות של לברון בהשוואה לקריירה שלו", אמר בלאט, "אני רוצה לשמור אותו על הכמות שאותה מכיר ומרגיש איתה בנוח ומתפקד איתה היטב. זו המטרה העיקרית".

עם זאת, הנתונים מראים שבעונה הקודמת לברון שיחק 37.7 דקות, לפני כן 37.9 דקות, ולפני שלוש עונות 37.5 דקות למשחק. העונה הוא מעל 39 דקות למשחק, כאמור. אגב, אחת הבעיות של בלאט היא שון מריון, שהובא על מנת לתת ללברון מנוחה, אבל נאלץ לעבור לחמישייה בגלל בעיות ההגנה של הקאבס.

עוד באותו נושא

ללא מנגנוני הגנה: בלוג המעקב אחרי בלאט ולברון בקליבלנד

לכתבה המלאה
שחקן מיאמי היט לברון ג'יימס (ימין) מול שחקן סן אנטוניו ספרס טים דאנקן (שמאל). GettyImages
המפגש הקודם ביניהם נגמר בניצחון מוחץ. לברון מול סן אנטוניו/GettyImages

כך או כך, מעניין יהיה לראות כמה דקות ישחק לברון הלילה, כשקליבלנד תפגוש את האלופה סן אנטוניו, הקבוצה לה הקאבס הפסידה תשע פעמים ברציפות. בקליבלנד מנסים להוריד את הציפיות. "ניצחון או הפסד, זה לא יהיה מדד", אמר לברון, "אנחנו רק רוצים לשחק טוב, לחזור לשחק כמו ששיחקנו לפני כמה ימים, ולא כמו מול דנבר".

לברון גם החמיא לספרס, ואמר: "הדבר שאני הכי מעריך אצלם זה מנטליות האלופים שיש להם בכל יום, גם על המגרש וגם מחוצה לו. אני חושב שקארמה טובה באה עם הגישה שלך למשחק, גם על המגרש וגם מחוץ למגרש. הם תמיד היו דוגמה לאיך צריך להתנהג, תמיד מדברים ברבים על 'אנחנו' ולא על 'אני', וזה משהו שמרגש להיות חלק ממנו.

"תמיד אהבתי לשחק מולם ומול פופוביץ', אני מעריך אותו מאוד, וכמובן גם את השלישייה הגדולה שלהם. לא הייתי מכנה את זה יריבות, זה כבוד הדדי. זו תחרות גדולה, והם ללא ספק עזרו לי להתפתח כשחקן לאורך הדרך. אני מאמין ומקווה שגם אני דחפתי אותם".

בלאט החמיא גם הוא לסן אנטוניו, ואמר שהיציבות שלהם היא כמעט חסרת תקדים. "מאז ימי ביל ראסל לא ראינו כזה עידן מבחינת שנים ארוכות של המשכיות. כשביקרתי שם בקיץ במחנה שלהם, שאלתי את עוזרי המאמן מה הדבר הראשון שהם מחפשים בשחקן, וכולם אמרו לי ללא היסוס: אופי. זה הותיר עליי רושם חזק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully