וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא בית הדין דחה את הפחתת הנקודות לשתי התל אביביות

18.11.2014 / 20:15

בית הדין הורה על עיכוב של שבוע בביצוע העונשים, אחרי שהתובע הסכים להמיר את הפחתת הנקודות. המשמעות: אין הפחתה כרגע, השערים לא ייסגרו במשחקה של הפועל תל אביב בשבת ותוצאת הדרבי לא נקבעה

צילום ועריכה: קובי אליהו

דרמה בבית הדין של ההתאחדות לכדורגל: בסיומו של דיון דרמטי בערעורן של מכבי והפועל תל אביב בעקבות עונשי הדרבי, ולאחר הודעת תובע ההתאחדות עו"ד ניר רשף כי הוא מוכן להמיר את עונש הפחתתת הנקודות, החליט הערב (שלישי) נשיא בין הדין אורי גורן לעכב את ההחלטות לגבי עונשי הקבוצות בשבוע אחד. המשמעות: שתי הנקודות שהופחתו לקבוצות הוחזרו בשלב הזה, והיציעים לא ייסגרו.

כזכור, בית הדין של ההתאחדות נענה לדרישת התובע, והטיל עונשים כבדים זהים על שתי הקבוצות: 0:0 בלי נקודות כתוצאת המשחק, הפחתת שתי נקודות נוספות בפועל וסגירת היציעים הדומיננטיים 4,5 (הפועל) ו-10, 11 (מכבי) לארבעה משחקים ביתיים. אורי גורן נשיא בית הדין שמע את הטענות שהועלו בדיון ואת המלצת התובע ניר רשף להמיר את הפחתת הנקודות והחליט לדחות את ביצוע העונשים לאחר דיון מחודש שייערך בנושא ביום שלישי הבא בשעה 18:00. המשמעות מבחינתה של הפועל תל אביב היא שזו תוכל לאכלס את יציעים 4-5 במשחק הביתי שלה בשבת מול הפועל באר שבע. מכבי תל אביב תתארח בקרית שמונה כך שהיא מבחינתה עדיין מחכה להחלטה הסופית.

הבהרת תובע ההתאחדות לכדורגל: "התובע עו"ד ניר רשף, ביקש מבית הדין העליון להותיר את העונש על כנו וככל שבית הדין יסבור כי יש מקום להתערב בעונש, אזי שיעשה זאת ברכיב של הפחתת הנקודות ויפסוק עונשים חלופיים".

מרטין ביין מנכ"ל מכבי תל אביב (מימין). צילום ועריכה: קובי אליהו, קובי אליהו
מצפה להמתקת העונש. מנכ"ל מכבי תל אביב מרטין ביין/קובי אליהו, צילום ועריכה: קובי אליהו

20:15: גורן החליט: "הטענות הנכבדות שהועלו הן טענות כבדות משקל ולכן אנו מורים על עיכוב ביצוע העונשים עד יום שלישי בשעה שש בערב. כבר בשלב הזה אנחנו מודיעים כי אנחנו לא מקבלים את אמירת בית הדין כלפי ערן זהבי". המשמעות: אין הפחתת נקודות בשלב הזה, היציעים לא ייסגרו במשחקה של הפועל תל אביב בשבת ותוצאת הדרבי עוד לא נקבעה.

20:10: היתה הפסקה דרמטית בדיון. חזרו עכשיו לדיון ורשף שחרר הצהרה דרמטית: "מבחינתי אפשר להתערב בעונש הפחתת הנקודות ולהמיר אותו בעונש אחר".

20:05: התובע ניר רשף: "לעניין השערים אני ביקשתי מבית הדין לסגור רק את השערים הבעייתיים והדיינים החליטו משהו אחר. אני יכולתי לבקש משחק ללא קהל. אני לא חושב שרדיוס עם קהל זה עונש חמור".

19:42: עו"ד עידן לוי מעמותת האדומים: "הענישה פוגעת בכל יושבי שערים 4-5. אוכולוסייה רחבה נענשת בגלל אדם אחד". תובע ההתאחדות ניר רשף: "עם כל הכבוד, עדיין לא שונה תקנון ההתאחדות. חבריי והקבוצות אותן הם מייצגים יכולים לשנות את התקנון. לא אומר שמכבי לא עושה מאמצים, פשוט אפשר לעשות יותר. גולדהאר הוא לא הדיון". עו"ד מאירי: "גולדהאר הוא בדיוק הדיון". תובע ההתאחדות ניר רשף: "ביקשתי מבית הדין לסגור את השערים הבעייתיים והדייים החליטו משהו אחר. יכולתי לבקש משחק ללא קהל. לא חושב שרדיוס עם קהל זה עונש חמור".

19:41: עו"ד מאירי: "למכבי אין אפשרות למלא את ההחלטות באשר לסגירת היציעים. אם אתם לא תבטלו את העונש אני מבקש להמתיקו ברדיוס עם קהל".

19:30: עו"ד מאירי: "האמירה על ערן זהבי בפסיקת ועדת המשמעת מקוממת. אמירה נוראית. חשוב לנו שהיא תתוקן. לא יכול להיות שהדיינים יקבעו שהיו חילופי מהלומות בין האוהד לזהבי". הדיין גורן: "אני מסכים שזאת אמירה לא טובה. זהבי הותקף". עו"ד מאירי: "פסק הדין מחמיר ביחס לעובדות. אין מקום להעניש את הקבוצות".

19:18: עו"ד מאירי: "איך נסביר לפילנטרופ קנדי, שמשקיע כאן 20 מיליון דולר לעונה, את הפגיעה בספוטיביות? איך נסביר לו שהוא יפסיד אליפות בגלל אדם שיפרוץ לדשא בפעם הבאה? המשטרה שולחת לנו מכתבי תודה על הפעילות שאנחנו עושים נגד המתפרעים אצלנו. ציבור המשקיעים סכדורגל רוצה שקיפות והוגנות, ובתי משפט שהוא יכול לסמוך עליהם. מיטש משקיע מיליונים על מניעה. איזה מסר אנחנו מעבירים לו בעונש הזה שמוטל על מכבי? הענישה הזאת מורידה את המוטיבציה, זה עולה הרבה כסף ובסוף הבעלים נענשים. כל מה שהתובע ביקש הוא קיבל ואף יותר, כי לא ביקש עונש על תנאי. 'פואד' יושב בבית ומאושר שאנחנו פה".

19:15: עו"ד מאירי: מאירי: "העונש לא מונע אלא מעודד את פריצת האוהד הבא. למכבי אין אפשרות כאורחת למנוע מאדם שילבש חולצה צהובה לקפוץ מעבר לגדר ולהכות סדרן. מכבי מתמודדת על אליפות המדינה והיא איבדה כאן שמונה נקודות. שלוש על הדרבי, שתיים שהורדו בפועל ומחר יבוא פואד חדש שירצה לקלקל למכבי את האליפות. הוא יקפוץ לדשא ונפסיד נקודות בגלל זה".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
עו"ד עמית פינס, מורן מאירי, יעל מרגלית. קובי אליהו
"חיפשנו תקדים של הורדת נקודות ולא מצאנו". פינס ומאירי/קובי אליהו

19:07: עו"ד מורן מאירי, נציג מכבי תל אביב, מתחיל לטעון: "סעיף 51 לתקנון פיפ"א מתייחס לזהות הפורעים. הפכנו וחיפשנו תקדים של הורדת נקודות ולא מצאנו".

18:56: עו"ד פינס: "העונש השני הוא הפחתת נקודות על תנאי. כאן בית הדין איבד אותי לחלוטין. נתנו כאן פרס למשוגע הבא. הטלת נקודות על תנאי זו טעות נוראית. סגירת ארבעת השערים אבסורדית. אין לנו אפשרות טכנית לבצע עונש כזה, אשלח אוהדים משער 8 הביתה ואכניס לשלם אוהדים של באר שבע".

18:46: הדיין הדסי לעו"ד פינס, המייצג את הפועל תל אביב: "למה אתה לא מתייחס לזריקת החפצים של האוהדים שלכם?". עו"ד פינס: "לא מתעלם מזה, אבל לא בגלל זה הופסק המשחק והגיעה לכאן תקשורת. על פריצת אוהד להוריד שתי נקודות? מכבי פתח תקוה והפועל חיפה הלכו מכות על הדשא והרידו שלוש למכבי פתח תקוה, לנו שתיים על שייגעצ מהיציע? אוהד של מכבי הכה את קדאייב. דמו של זהבי לא סמוק יותר מדמו של קדאייב, מכבי קיבלה על זה רק 30 אלף שקל קנס. לא הייתה הורדת נקודות במקרה קדאייב". הדיין גורן: "אולי הייתה שם טעות בענישה". עו"ד פינס: "במקרה קדאייב התקשורת לא עסקה במכות של האוהד. מה קשור פריים טיים והד תקשורתי לעניין העונש? הדרך האפקטיבית להילחם בעבריינים היא להכניס אותם לבית הסוהר להרבה שנים".

עו"ד עמית פינס, נציג הפועל תל אביב. קובי אליהו
" גם את מעגל האבטחה של רבין פרצו וזה לא אומר שהייתה שם התרשלות". עו"ד עמית פינס/קובי אליהו

18:22: עו"ד פינס, המייצג את הפועל תל אביב: "לפעמים קורים דברים שאיש לא אשם בהם. גם את מעגל האבטחה של רבין פרצו וזה לא אומר שהייתה שם התרשלות. האחריות השילוחים תושת במקרים של עבריינים אנונימיים. העונש הזה רק יביא לתביעה ייצוגית של אוהדים שסגרו להם את השער. מה ההיגיון לסגור ארבעה שערים? בשערים 10 ו-11 צריכים לשבת בשבת אוהדי הפועל באר שבע, מה הם אשמים שלא יוכלו לראות את המשחק. בהחלטות הדיינים בוועדת המשמעת משתמע כאילו קרויף וברקוביץ' הלכו מכות על כר הדשא. הם עמדו, לא השתלחו באיש ולא לבו את היצרים. בהפועל התנהגו למופת". הדיין גורן: "גם אבוטבול?". עו"ד פינס: "הוא סיכן את עצמו בהרחקת אוהד. שחקני הפועל עמדו בצד עד שהמשחק חודש". עו"ד מורן מאירי, המייצג את מכבי תל אביב, מתערב: "לא הייתה אלימות בין השחקנים. השופט שלף אדום לזהבי אחרי שהותקף על ידי אוהד. אין תקדים לשליפת אדום על תקיפה של שחקן בארץ".

הרכב בית הדין של ההתאחדות לכדורגל הדיינים אורי גורן (מרכז) אסף הדסי (ימין), מיכאל דויטש (שמאל). קובי אליהו
הדיינים הדסי/קובי אליהו

18:18: הדיין הדסי לפינס: "אתה רוצה להגיד לי שאם האוהד היה תוקף את השופט אז לא הייתם צריכים לעמוד לדין?". פינס משיב: "לא". אחר כך ממשיך פינס: "אי אפשר שבכל פעם רק הקבוצה תהיה אשמה".

18:12: עו"ד עמית פינס המייצג את הפועל תל אביב: "קרלוס גרסיה מואשם בהתססת הקהל. תובע ההתאחדות לא העמיד את מכבי תל אביב לדין, אלא רק את השחקן, ובצדק, כי כפי שאמר הדיין שמעוני - אין כפל מבצעים. איך מרתיעים אדם שיכור שרוצה לפרוץ למגרש? אכפת לו מהעונש שהפועל תקבל?".

18:06: עו"ד עמית פינס המייצג את הפועל תל אביב פותח: "בשנת 2007 נערך משחק באנגליה בין טוטנהאם לצ'לסי. אוהד טוטנהאם פרץ וניסה להכות את למפארד. ההתאחדות לא העמידה לדין את טוטנהאם, כי בתקנון שלהם כתוב שאם מועדון הראה שהוא נקט בכל האמצעים הביטחוניים הוא לא יועמד לדין. אי אפשר שתהיה אחריות שילוחית לקבוצה אם נקטה בכל האמצעים. לא צריך להעמיד אותנו לדין, רק את האוהד".

18:00: אורי גורן פותח את הדיון.

17:52: הדיינים אורי גורן, אסף הדסי ומיכאל דויטש הגיעו לבית הדין.

המשטרה מאבטחת את הכניסה לבית הדין של ההתאחדות לכדורגל. קובי אליהו
המשטרה מאבטחת את הכניסה לבית הדין/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully