וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עונשים חמורים למכבי והפועל ת"א: לשתי הקבוצות הופחתו שתי נקודות בפועל

כל דרישות תובע ההתאחדות התקבלו: תוצאת המשחק נקבעה ל-0:0 ללא נקודות, ויציעים 5-4 ו-11-10 נסגרו לארבעה משחקים. בנוסף: עונש של 3 נקודות על תנאי לכל הרשעה על הפסקת משחק

צילום ועריכת וידאו: קובי אליהו

ועדת המשמעת של ההתאחדות לכדורגל פרסמה היום (שלישי) את העונש למכבי תל אביב והפועל תל אביב בעקבות אירועי הדרבי בשבוע שעבר. אחרי ששתי הקבוצות הואשמו בהתפרעות אוהדים בנסיבות מחמירות, כל הדרישות של תובע ההתאחדות ניר רשף התקבלו: שתי נקודות הופחתו ממאזן שתי קבוצות, השערים 5-4 ו-11-10 נסגרו לארבעה משחקים, ותוצאת המשחק נקבעה ל-0:0 ללא נקודות. שתי הקבוצות יערערו על ההחלטה.

כזכור, ביום שני שעבר פוצץ הדרבי התל אביבי בעקבות פריצת אוהדים למגרש. מי שהחל את המהומה היה אוהד של הפועל תל אביב שירד לדשא והתעמת בצורה מסוכנת עם ערן זהבי, ולאחר מכן היו אלה מספר אוהדים של מכבי תל אביב שירדו לדשא והלהיטו את האווירה.

בעקבות הורדת הנקודות - מכבי תל אביב ירדה למקום השלישי בטבלה, מרחק 4 נקודות מקרית שמונה שבמקום הראשון, שבוע לפני המפגש ביניהן. להפועל תל אביב 11 נקודות.

בהפועל תל אביב מאוד מאוכזבים מהעונש, ומהקבוצה נמסר: "לאחר קריאה מדוקדקת של ההחלטה סבור המועדון כי ההחלטה, החל מהנמקותיה וכלה בתוצאתה, הינה החלטה בלתי סבירה, בלתי הוגנת וקיצונית. עובדות אלה יקלו על הערעור אשר יוגש בימים הקרובים".

כמו כן, במועדון אמרו: "זו פעם ראשונה שמכבי והפועל, שהן היריבות הכי גדולות במגרש, משתפות פעולה מחוץ למגרש. רצינו להעביר מסר שצריך לחשוב מחוץ לקופסה בכל הקשור לאוהדים אלימים, וזה פשוט מצער שבית הדין הגיע עם החלטות מהבית ולא עזר לקבוצות להביא בשורה חדשה".

אוסקר גרסיה מכבי תל אביב עם ג'ורדי קרויף. קובי אליהו
עונש קשה, לכולם. ג'ורדי וקרלוס/קובי אליהו

במהלך הדיון בוועדת המשמעת הקבוצות הציגו קו מפתיע, והודיעו שהן מאוחדות, הבהירו שהן רק מבקשות להרגיע את הרוחות, ומבקשות משחק חוזר. מכבי דרשה משחק חוזר מההתחלה, בעוד הפועל דרשה משחק חוזר מהמצב שבו המשחק הופסק - 1:1 כשמכבי בעשרה שחקנים. הדיון בעניינו של קרלוס גרסיה, בלם מכבי תל אביב, שלכאורה סימן לאוהדים של האלופה לרדת לדשא, ייערך רק בשבוע הבא. כאמור, הדרישות של מכבי תל אביב והפועל תל אביב נדחו על הסף, והקבוצות ספגו עונש קשה וחריף. תובע ההתאחדות ניר רשף אמר: "בית המשפט קיבל את עתירתי במלואה והעובדות מדברות בעד עצמן".

בהחלטה נכתב: "בהחלטה מושכלת בחרו הנאשמות לזנוח את הפרקטיקה המקובלת של גלגול האחריות מהאחת לרעותה... האופן המתואם בו בחרו הקבוצות לנהל הגנתן, תוך הימנעות מהטלת האחריות להפסקת המשחק האחת לכתפי רעותה, הותירה עניין זה לבחינתנו העצמאית מתוך החומר שבפנינו... השופט, כמו גם המשקיף, מביעים בדוחותיהם עמדה כי האחריות להפסקת המשחק הינה משותפת לשתי הקבוצות ותולדה של שילוב האירועים המתוארים בדוחות המשקיף והשופט אשר הובילו בסופו של יום להפסקתו של המשחק. בחינה בלתי אמצעית שלנו של המשחק מובילה לאותה מסקנה.

"לכאורה, המשחק הופסק בעקבות חדירת אוהדי מכבי לאחר שדקתיים קודם הוא חודש בהמשך למהומה שגררה תקיפת ערן זהבי על ידי אוהד הפועל. אולם, דומנו כי עמדה זו הינה עמדה צורה החוטאת לאמת. הפסקת המשחק הייתה תולדתה של שורה של אירועים אשר כל אחד מהם יכול וראוי להביא להפסקת המשחק, וכל אחד מהם היה המניע של האירוע הבא עד לאירוע האחרון בשרשרת: חדירת אוהדי מכבי למגרש".

בית הדין לא קיבל את טענת הפועל תל אביב לפיה פעולה של אוהד בודד תחת השפעת אלכוהול לא הייתה ניתנת לצפייה, זאת בשל הגדרת התקנון לעבירת "התפרצות לשדה המשחק" הפותחת במילים "התפרצות אוהד או אוהדים". כמו כן, נקבע בתקנון שקבוצה אחרית באחריות שילוחית לכל עבירה שנעשתה על ידי אוהד או אוהדים. "בכך נשמטת הקרקע גם תחת קו ההגנה שהציג מר חיים רמון לפיו מטרת האוהד המתפרץ למגרש וחבר מרעיו להרע למר רמון ולקבוצה".

עוד באותו נושא

אחד משיתופי הפעולה הגדולים אי פעם בין מכבי להפועל תל אביב

לכתבה המלאה
חיים רמון הפועל תל אביב. קובי אליהו
נאום סוער, עונש כבד. רמון/קובי אליהו

לגבי טענות עו"ד מורן מאירי לפיהן מכבי תל אביב עושה פעולות לאיתור אוהדים אלימים ומתפרעים כתב הדיין: "פעולות סיכול והתמודדות עם עבריינים הינן טעם ראוי להקלה במישור הענישה אולם בשום אופן ולפי הגדרתן אינן טעם לפטור מאחריות. בהתאם לכך, אין בעובדה כי הקבוצה מילאה את הנחיות המשטרה להקים פטור מאחריות. קבלת תיזה מסוג זה לא רק שעומדת בסתירה להגדרת העבירות לפי התקנונים אלא אף תיצור טענת חסינות לקבוצות מכל הליגות, כל עת שתמלאנה לכאורה את הוראות המשטרה.

"בסופו של דבר, ייווצר חיסיון לכאורה מהעמדה לדין משמעתי בנסיבות של עבירות ואף עבירות רשות. לכך לא יכול להסכים כל מי שטובת הענף לנגד עיניו!... הסרת האחריות מהאגודות למעשיהם כבודדים או כקבוצות תפרוק מכוחותיה את מערכת בתי הדין של ההתאחדות, מערכת אשר לאורך שנים הובילה (ולעתים פעלה באופן בלעדי) את המאבק בהתנהגויות הנפסדות מהסוג הנדון. לכך לא נוכל להסכים".

על חיים רמון נכתב בהחלטה: "העמדה אשר הביע בדיון לפיה התנהלות בית הדין מהווה כלי שרת בידי העבריינים המנסים לפגוע באגודות בכלל ובהפועל תל אביב בפרט וכי מבחינה זו חד הם, ראוי שלא הייתה מובאת כלל. עמדה ארכאית זו, היונקת חיותה מהטענה לניתוק בין קבוצה לבין אוהדיה בדיון המשמעתי ואשר מבקשת לגלגל את האחריות לכל גורם אחר זולת הקבוצה (החל ממשטרת ישראל וכלה בבית הדין עצמו), נדחתה אינספור פעמים בעבר על ידי כל בתי הדין... וטוב היה לו לא הועלתה כלל ובאופן בו הוצגה בפרט".

בעניין תוצאת המשחק נכתב: "לשתי הקבוצות ניתנה ההזדמנות להכריע את ההתמודדות ביניהן באופן ספורטיבי וכל אחת מהן מתוך התנהגות אלימה ועבירות מקיפות קיפחה את זכותה זו והביאה להפסקת המשחק טרם הכרעתו בדרך הספורטיבית. במצב עניינים זה הטענה לפיה גם אירוע מסוג זה ראוי כי יוכרע על כר הדשא למען קיום הערך הספורטיבי של התחרות אינו אלא בגדר לעג לרש והענקת פרס לעבריין. קבוצות שגרמו באופן כה אקטיבי (שלא מתוך התרשלות) להפסקת המשחק טרם זמנו מן הראוי כי ישלימו עם התוצאה הבלתי נמנעת של מעשיהן ולא יצפו לטובות הנאה גם בתחרות כושלת זו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully