וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מונדיאל 2022: פיפ"א זיכתה את קטאר מכל החשדות

ועדת האתיקה של פיפ"א ביטלה את הטענות שהבחירה בקטאר וברוסיה היתה מלווה בשחיתות. ההתאחדות האנגלית ספגה ביקורת, אך העו"ד שהגיש את הדו"ח טוען: "יש סילוף של העובדות והמסקנות"

ספ בלאטר מעניק לקטאר את אירוח מונדיאל 2022. GettyImages
הפתעה? פיפ"א וקטאר/GettyImages

פיפ"א פרסמה היום (חמישי) את הדו"ח בנוגע להליך הבחירה לגביע העולמי 2022 ובו היא ניקתה את קטאר מכל ההאשמות והחשדות. כזכור, נטען כי ההליך של בחירת קטאר למארחת המונדיאל בשנת 2022 היה מלווה בשחיתות, ושבכירים של פיפ"א קיבלו שלמונים בסך 3 מיליון ליש"ט על מנת לקדם את ההצעה של קטאר ולהצביע עבורה. עם זאת, ראש ועדת האתיקה של פיפ"א, האנס יואכים אקהרט, ביטל את התקווה של רבים ולא ידרוש הצבעה חוזרת.

קטאר זכתה באירוח הטורניר היוקרתי ב-2010, וגברה על ההצעות של אוסטרליה, ארה"ב, דרום קוריאה ויפן. הבחירה בקטאר התקבלה בהפתעה, וגררה עמה שורה ארוכה של האשמות על שחיתות - לא רק על הליך הבחירה בקטאר 2022, אלא גם ברוסיה 20018, שניצחה את אנגליה בהליך, והיתה חוד החנית בהאשמות נגד פיפ"א, קטאר ורוסיה.

וכך, מי שכן ספגה ביקורת היא ההתאחדות האנגלית, שהואשמה ב"פגיעה בתדמית של פיפ"א" ובהפרה של חוקי המכרז בניסיון לשנות קולות של בוחרים. ההתאחדות האנגלית דרשה שוב ושוב שקיפות מצד פיפ"א, ביקשה לחשוף את כל ההצבעות וטענה שפיפ"א לא עושה די במאבק נגד השחיתות. מפיפ"א נטען שהאנגלים התנהגו בצורה לא תקינה וניסו לזכות בתמיכה של אחד המצביעים, סגן הנשיא לשעבר ג'ק וורנר, שפרש ב-2011 עקב שורה של תקריות שחיתות.

על פי פיפ"א, ההתאחדות האנגלית גייסה אדם שהציע לוורנר עבודה בבריטניה, אפשרה לטרינידד-טובאגו להתאמן בשטחה, ואף מימנה ערב גאלה להתאחדות הכדורגל של הקאריביים בעלות של 55 אלף ליש"ט. בנוגע לקטאר, בדו"ח נכתב ש"היו מספר רמזים על התנהלות בעייתית לכאורה מצד מספר אנשים", אבל הקטארים נוקו לחלוטין. בנוגע לרוסיה, צוין שגם היא נוקתה, על אף ש"היתה גישה רק למספר מאוד מוגבל של מסמכים".

אולם, קצת אחרי שפורסם הדו"ח הזה, מייקל גרסיה, הפרקליט האמריקאי שהגיש את הדו"ח, יצא בהאשמות חריפות כנגד פיפ"א. גרסיה טוען שטיעוניו סולפו וכי הוא מכיל אי דיוקים רבים והצגה שגויה של העובדות והמסקנות שלו. בפיפ"א ניסו להכשיר תהליך הבחירה ברוסיה וקטאר כמארחות המונדיאלים הבאים, אך ההודעה של גרסיה פותחת מחדש את הספק סביב הכשירות של תהליך ההצבעות לבחירת הרוסים והקטארים כמארחי המונדיאל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully