וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ההתקפה של בלאט אמורה להתבסס על יצירתיות. איפה היא?"

קליבלנד המשיכה את פתיחת העונה הלא טובה וגם השוותה שיא שלילי של אסיסטים. לברון: "אי אפשר לנצח ככה". אייברי ג'ונסון: "אפשר לאמן גם 100 שנה באירופה, אבל בלאט מעולם לא אימן ב-NBA"

לברון ג'יימס, קליבלנד קאבלירס, מול ג'ו אינגלס, יוטה ג'אז. AP
מי חשב שזה יהיה המאזן אחרי ארבעה משחקים? לברון/AP

ערב פתיחת העונה ב-NBA, סימנו הפרשנים בארה"ב את קליבלנד קאבלירס כאחת מהמועמדות העיקריות לזכייה באליפות. אבל פתיחת העונה של דייויד בלאט והקבוצה שלו לא תואמת את הציפיות ואחרי הפסד 102:100, הקאבס מחזיקים במאזן 3:1. לברון ג'יימס החזיר את קליבלנד למשחק במו ידיו, אבל סל של גורדון הייוורד על הבאזר השאיר את הניצחון בסולט לייק סיטי.

בלאט העלה את שון מריון בחמישייה על חשבון דיון ווייטרס שפתח בשלושת המשחקים הראשונים. המאמן רצה לחזק את ההגנה, אבל יוטה קלעה 59 נקודות במחצית הראשונה ובלאט הודה בסיום ש"זה לא עבד".

בינתיים גם ההתקפה חורקת. בעוד יוטה הבינונית סיימה את המשחק עם 26 אסיסטים, לקליבלנד היו 6 בלבד, 4 מהם של לברון. קיירי אירווינג אמנם קלע 34 נקודות, אבל סיים את ההתמודדות ללא אסיסט אחד לרפואה.

דיוויד בלאט, מאמן קליבלנד קאבלירס. AP
הודה שהשינוי בחמישייה לא עבד. בלאט/AP

מספרי המשחק

* זו הפעם השלישית בקריירה של לברון ג'יימס בה הוא מפסיד ביוטה אחרי סל בשנייה האחרונה.

* לברון עבר את קארל מלון (דווקא ביוטה) במספר משחקים רצופים של 10 נקודות או יותר, והוא מדורג במקום השלישי בכל הזמנים בקטגוריה הזו. לקינג ג'יימס 576 משחקים רצופים בהם הוא קלע בדאבל פיגרס.

* קיירי אירווינג - הרכז של קליבלנד למי ששכח - סופר כבר חמישה רבעים רצופים בלי למסור אסיסט.

* אפרופו אסיסטים, הקאבס מסרו שישה (השוואת שיא פרנצ'ייז שלילי) כאלו וקלעו 30 סלי שדה. בחישוב פשוט: 20 אחוז מהסלים שלהם נקלעו אחרי אסיסטים. זה המספר הנמוך ביותר במשחק של קבוצה של לברון ג'יימס.

* בפעם האחרונה שלקבוצת NBA היה אחוז כל כך נמוך של סלים מאסיסטים, השנה הייתה 2010 והקבוצה הייתה ניו אורלינס הורנטס.

* קליבלנד לא הפסידה רק באסיסטים, היא פיגרה בגדול גם בריבאונדים: 41:30.

* קיירי אירווינג ולברון ג'יימס קלעו 65 מתוך 100 הנקודות של קליבלנד במשחק.

עוד באותו נושא

על הבאזר: קליבלנד רשמה הפסד שלישי העונה, 102:100 ביוטה

לכתבה המלאה
שחקן קליבלנד קאבלירס, קיירי אירווינג, מול טריי ברק, יוטה ג'אז. AP
שכח למסור. אירווינג/AP

התגובות

דייויד בלאט: "החל מאמצע הרבע השלישי שיחקנו טוב, הוצאנו לפועל היטב. הצגנו הגנה אינטנסיבית והיה לנו סיכוי לנצח. לפני כן לא היו לנו את כל הדברים הללו. החדשות הטובות - במצבנו - הן הדרך בה חזרנו למשחק, הדרך בה נלחמנו כדי להשיב לעצמנו את הסיכוי לנצח".

לברון ג'יימס: "אי אפשר להסביר את זה. אין שום סיכוי שתנצח משחק כדורסל אם הקבוצה שלך מסרה שישה אסיסטים. רומא לא נבנתה ביום אחד ואנחנו מבינים את זה. אנחנו צריכים להמשיך בתהליך. אתה תמיד שונא להפסיד, אבל הלילה אפשר היה להרגיש שיש שיפור".

טריסטן תומפסון: "סל הניצחון של יוטה? לא היינו צריכים להגיע למצב הזה מלכתחילה. רמת האנרגיה שלנו הייתה נוראית לכל אורך הערב. אני לא יכול לשים את האצבע על מה לא עובד - נצטרך לפתור את זה ביחד כקבוצה".

טרבור בוקר, יוטה ג'אז, מטביע על טריסטן תומפסון, קליבלנד קאבלירס. GettyImages
"רמת האנגריה שלנו הייתה נוראית". תומפסון משמאל/GettyImages

הפרשנויות

הפרשנים בארה"ב שוב הצביעו על הרוטציה הכמעט לא קיימת של המאמן וגם דיברו על השינוי בחמישייה כבר במשחק הרביעי של העונה. סם אמיקו מ"פוקס ספורטס אוהיו": "הקאבס שיחקו שלושה משחקים עם חמישייה אחת, תן לה צ'אנס, העונה עוד ארוכה מאוד... אירווינג שיחק 45 דקות, לברון שיחק 42, הקאבס שיתפו שמונה שחקנים בלבד. אני לא רוצה לשפוט מאמן בשלב כל כך מוקדם, גם חייבים לתת אמון בבלאט. אבל הוא מוכרח להפעיל את הרוטציה בהקדם".

פרשן ESPN, אייברי ג'ונסון, בהקדמה למשחק: "כשבלאט מונה לתפקיד הוא דיבר על כך שהוא רוצה להנחיל עקרונות משחק התקפה 'פרינסטון- מזרח אירופאים', שכוללים הרבה יצירתיות, דיוק, שטח פתוח...בינתיים לא ראיתי את היצירתיות המדוברת. מה שראיתי זה שני חבר'ה עושים פיק-אנד-רול, ושלושה חבר'ה אחרים עומדים על המגרש. הדברים לוקחים זמן. אתה יכול לאמן 100 שנה באירופה, אבל בלאט לא אימן מעולם ב-NBA ואני חושב שצריך לתת לו צ'אנס".

כריס היינס, "קליבלנד פליין דילר": "ההתקפה של דייויד בלאט אמורה להיות מבוססת על תנועה של השחקנים והנעת כדור, מה שאמור להוביל לכמות גדולה של אסיסטים - כשמסתכלים על כלי הנשק של הקאבס. הלילה היו שישה כאלו, השוואת שיא שלילי של הפרנצ'ייז".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully