וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרלוס גרסיה יועמד לדין, האדום של זהבי לא בוטל

5.11.2014 / 11:53

תובע ההתאחדות ניר רשף העמיד את בלם מכבי תל אביב לדין בסעיף של התנהגות בלתי הולמת בנסיבות מחמירות. זהבי ואובארוב לא יעמדו לדין. שתי הקבוצות יעמדו לדין בשני סעיפים זהים

one

במכבי תל אביב דרשו את ביטול הכרטיס האדום השנוי במחלוקת של ערן זהבי, אך יושב ראש איגוד השופטים בן ציון סלמן הבהיר הבוקר (רביעי) לוואלה! ספורט שבכל מקרה זהבי לא יוכל לשחק מול מכבי נתניה ביום ראשון. "אי אפשר לבטל את הכרטיס האדום", הסביר סלמן. "לועדה המקצועית באיגוד השופטים אין את הסמכות על פי התקנון לבטל את ההרחקה, והוא לא ישחק במחזור הקרוב. בכל האמור להמשך, זו כבר החלטה של תובע ההתאחדות". ואכן תובע ההתאחדות החליט שלא להעמיד את זהבי לדין ועל כן הוא ירצה עונש של משחק אחד בלבד.

קשר מכבי תל אביב ערן זהבי באימון הקבוצה הראשון מאז סערת הדרבי. ניב אהרונסון
זהבי באימון הראשון שלו מאז סערת הדרבי/ניב אהרונסון

במקביל, תובע ההתאחדות ניר רשף החליט להעמיד לדין את קרלוס גרסיה, בלם מכבי תל אביב, לאחר שצפה בצילומים שבהם ניתן היה לראות את הבלם מסמן לאוהדים לרדת לכר הדשא. גרסיה מואשם בהתנהגות בלתי הולמת בנסיבות מחמירות. שני המועדונים, מכבי והפועל תל אביב, יעמדו אף הן לדין בגין הירידה של האוהדים לכר הדשא (הסעיפים הם התפרעות אוהדים בנסיבות מחמירות והתפרצות אוהדים לשדה המשחק בנסיבות מחמירות). רשף החליט שמלבד העובדה שזהבי לא יעמוד לדין, גם שורה אובארוב לא יופיע בפני בית הדין אחרי שהוא לא מצא ראיות חותכות לכך שמאמן השוערים סימן לקהל לרדת אל הדשא.

בכתב האישום, שמסתמך על דוחות השופט והמשקיף ועל צילומי הטלוויזיה, מציין התובע שנזרקו אבוקות ורימוני עשן מיציע אוהדי מכבי תל אביב מה שגרם לעיכוב של שתי דקות בפתיחת המשחק. כמו כן, צויין שאוהדי הפועל תל אביב זרקו לכר הדשא כוסות פלסטיק וגרעינים לפני ביצוע הפנדל וכן לאחר שערן זהבי ירד לחדר ההלבשה. בכתב האישום נכתב: "לאחר הוצאת הכרטיס האדום לשחקן החלה מהומה גדולה בה שחקנים, בעלי תפקידים ואנשים לא מזוהים אחרים נכנסו לתחומי המגרש וכר הדשא. למותר לציין, כי התנהגות זו הינה אסור על פי הוראות תקנוני ההתאחדות, התנהגות אשר התסיסה וליבתה את היצרים".

בכתב האישום מפורטות טענות זהות של תובע ההתאחדות כלפי שתי הקבוצות: "המאשימה תטען כי במעשי אוהדיה המפורטים לעיל, מעשים אשר סיכנו את שלום הקהל והשחקנים אשר שהו בתחומי המגרש, עברה הנאשמת עבירות של התפרעות אוהדים בנסיבות מחמירות והתפרצות לשדה המשחק בנסיבות מחמירות".

על קרלוס גרסיה נכתב: "המאשימה תטען כי מעשיו של הנאשם המפורטים לעיל החמירו את המצב ששרר במגרש וגמרו להתססה מיותרת אשר היה בה כדי להביא לסיכון הקהל הרב והשחקנים ששהו בתחומי האצטדיון ובכך עבר עבירה של התנהגות בלתי הולמת בנסיבות מחמירות".

כמו כן, מכבי תל אביב פנתה לבית הדין העליון של ההתאחדות בבקשה לבטל את האדום של זהבי ולאפשר לו לשחק במשחק הקרוב נגד מכבי נתניה. "עניינה של בקשה זו הוא בכרטיס אדום שנשלף, בטעות, כנגד השחקן, במשחק הדרבי לאחר שזה התגונן מפני אלימות פיזית חריגה ויוצאת דופן של עבריין מורשע, המוכר לשחקן מהעבר, שיכור כלוט, מדיף ריח עז של אלכוהול, עם מבט מזוגג בעיניו לאחר שזה קפץ מהיציע והתפרץ למגרש במהלך המשחק ובמשך כמעט דקה נשאר השחקן חשוף מולו - פנים מול פנים. השחקן חשש שהוא אוחז או שיש בנעליו סכין והרגיש שקיימת סכנה מוחשית לבריאותו וחייו. שופט המשחק טעה כאשר סבר, ככל הנראה, שהשחקן חבט באוהד ושלף לעברו כרטיס אדום מיד לאחר האירוע".

עוד באותו נושא

מכבי תל אביב זעמה: "זהבי הוא הקורבן"

לכתבה המלאה
רועי ריינשרייבר שופט כדורגל (אמצע) עם שרן ייני שחקן מכבי תל אביב, קרלוס גרסיה, ערן זהבי. ברני ארדוב
נראה מתסיס את האוהדים. קרלוס גרסיה/ברני ארדוב

בצמרת איגוד השופטים התרבו אתמול הקולות הקוראים לביטול הכרטיס האדום. צפיות חוזרות ונשנות בצילומי האירוע בו תוקף האוהד את זהבי, הובילו את ראשי האיגוד לתחושה שלא היה מקום לשלוף לו את הכרטיס האדום, אך בהתאחדות לכדורגל קיימו הבוקר התייעצות בנושא האירועים בדרבי, ובדקו בתקנון את כל הסמכויות של כל הגופים באשר לביטול הכרטיס האדום. במהלך הבדיקות התברר כי אכן הועדה המקצועית של איגוד השופטים לא יכולה לבטל את האדום. אתמול עוד היו בטוחים בהתאחדות שהתובע ובית הדין לא יכולים לבטל את האדום, אלא רק הועדה המקצועית, אבל כאמור יושב ראש האיגוד הסביר את מצב העניינים.

בתוך כך, קיימת ביקורת אצל גורמים באיגוד על כך שהשופט רועי ריינשרייבר לא ציין בדוח את ההתפרצות של זהבי על הדשא ואת הריצה שלו לכל פינה כדי להוריד את שחקני קבוצתו לחדר ההלבשה במחאה. באיגוד טוענים שריינשרייבר היה צריך לציין זאת בדוח, ואם היה עושה כן ייתכן שזהבי היה עומד לדין גם על כך, דבר שכרגע נראה שלא יהיה.

שחקן מכבי תל אביב ערן זהבי מורחק. ברני ארדוב
באיגוד מרגישים שלא היה מקום לשלוף כרטיס אדום. ערן זהבי מורחק על ידי רועי ריינשרייבר/ברני ארדוב

בכל האמור לעונש שצפויה מכבי תל אביב לקבל, הרי שהרבה תלוי בפעולה שנקט שורה אובארוב. במחלקה המשפטית של ההתאחדות לכדורגל עדיין מחכים לצילומי האבטחה מבלומפילד מאחר שבצילומי הערוצים שצילמו, לא נתפס אובארוב כשהוא מסמן לקהל לרדת לכר הדשא. שלשום, מיד לאחר שהתפזרו כל האנשים מבלומפילד, נשאר המנכ"ל מרטין ביין באיצטדיון כדי לבדוק את צילומי האבטחה. במכבי תל אביב העידו אתמול כי לא נמצאו גם בצילומים אלה עדויות להתנהגות של אובארוב. ולמרות זאת זימן אתמול ביין את אובארוב לפגישה בה הוא ביקש ממנו הסברים לכל הידיעות על כך שהוא סימן לאוהדים משער 11 לרדת לכר הדשא.

אובארוב הכחיש את המיוחס לו, אף שלעיתונאים אמר אחרת אחרי המשחק. דבריו של מאמן השוערים הספיקו לביין שהחליט לרדת מהעניין, כמו במקרה של קרלוס גרסיה שטען בפני ג'ורדי קרויף שהסימון שלו היה שהקבוצה עצמה יורדת מכר הדשא ולא בקשה מהאוהדים לפרוץ למגרש.

במכבי תל אביב יבקשו לקיים משחק חוזר עם קהל. ביין אמר אמש כי מרבית הקהל התנהג בסדר והם לא צריכים לסבול בגלל כמות קטנה של מתפרעים. המנכ"ל הסקוטי הבהיר בכל השיחות במועדון שצריך לפעול כדי לקיים משחק חוזר ללא סנקציות כאשר הקהל יכול לצפות במשחק. ספק אם מישהו במנהלת ובבית הדין יקבל את הבקשה הזו של מכבי, אבל היא תונח בפני כל הגורמים הרלוונטיים.

בתוך כך נודע כי מיטש גולדהאר היה כעוס מאוד על אירועי הדרבי, הן מהצד של הפועל וגם מהאוהדים של מכבי. ביין התייחס לכך במסיבת העיתונאים, אבל היה מאוד קמצן בתיאורים של הקנדי. "הוא היה מאוכזב מכל מה שקרה", אמר ביין על גולדהאר, כשבפועל התחושות היו הרבה יותר חריפות. אם יש משהו שיכול לכבות את הלפיד של בעלי מכבי תל אביב זו תרבות הספורט המקולקלת כל כך. אירועים כמו אלה שהיו שלשום, יפגעו מאוד בהמשך התהליך.

מרטין ביין יו"ר מכבי תל אביב עם הבעלים מיטש גולדהאר. ברני ארדוב
תחושות קשות. מיטש גולדהאר לצד מרטין ביין/ברני ארדוב

שחקני מכבי תל אביב לא התאמנו אתמול, אבל היו בקשר לאורך כל שעות היום. אם יש דבר חיובי שהם ייקחו מהמשחק זו המשפחתיות שנוצרה בין כולם. "בעבר זה לא היה כך במכבי תל אביב", אמר שחקן בקבוצה. "אני לא מדבר על ימי המחנאות, אלא על תקופות רגילות בהן לא היתה האחווה והידידות שיש היום בין השחקנים. אנחנו היינו הראשונים לקפוץ על האוהד שתקף את ערן ואנחנו היינו שם ליד שרן ייני בעימות שלו עם אייל ברקוביץ'. יש כאן חברות גדולה בין כולם והיא רק תלך ותגבר אחרי מה שהיה בדרבי הזה".

היום תשוב הקבוצה להתאמן והמאמן פאקו אייסטרן מתכוון להסיט מתשומת הלב את כל האירועים שהיו במשחק כדי שניתן יהיה להתחיל בהכנות למכבי נתניה. "יש לנו משחק חשוב ביום ראשון, אם מישהו שכח", אמר הבאסקי אחרי מסיבת העיתונאים שערך אתמול. "אנחנו צריכים לשים בצד את כל מה שעברנו ולזכור שמול נתניה אפשר להשיג את אותן נקודות שלא קיבלנו בדרבי".

שרן ייני קפטן מכבי תל אביב מתעמת עם איל ברקוביץ' בדרבי, 3.11. ברני ארדוב
"חברות גדולה בין השחקנים". שרן ייני בעימות עם איל ברקוביץ'/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully